anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Decizie service restituire bani suma 0

Alexp1
Junior

Buna ziua,

In urma intrării repetate in service a unui telefon iPhone 12 mini, achiziționat de la Orange, am primit decizia de stornare a banilor. 
Acum magazinul îmi spune ca nu îmi poate da bani pe telefon pentru ca el a fost achiziționat cu 0 lei la abonament (așa a fost oferta). 
Va rog să-mi spuneti dacă este normala și legală aceasta procedura.

Mulțumesc

1 Soluţie acceptată‚

Dacă ar fi așa cum spuneti dvs. atunci următoarea speța ar fi la fel de adevarata, prin aceeași logica:

Am achiziționat telefonul mai sus menționat cu 0 lei avans la portarea unui abonament. Decid sa ma retrag peste doua luni din contract. Legea ma obliga sa restitui suma pe care am plătit-o pe telefon, dar nu ma obliga sa va plătesc contravaloarea lunilor rămase din contract. Deci practic sa înțeleg ca rămân cu telefonul, ca am plătit 0? Nu, Orange ma va pune sa plătesc 800 EUR, cât scrie ca valorează telefonul in contract.

Am crezut ca voi primi un răspuns concret aici dar văd ca toată lumea da cu presupusul, in concluzie îmi rămâne sa merg in instanță.

Va mulțumesc pentru timpul dvs.

Vizualizare soluţie în postul original

32 Răspunsuri 32

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver

In regula. Cati din acei 800 de euro ai platit? Sau, altfel spus, cati din acei 800 de euro au fost incasati, de la tine, de catre Orange? Daca raspunsul e 0, atunci 0 vei primi si tu inapoi. Si da, asa e normal sa fie. 🙂

Valoarea produsului nu are legatura cu pretul produsului. In cazul asta, cu pretul achitat de tine.

Concret, eu pot sa-ti ofer tie un produs foarte valoros, la pret mult mai mic, sau gratuit. Daca tu imi dai produsul inapoi, nu te poti astepta sa-ti achit contravaloarea lui, in conditiile in care tu l-ai primit gratuit de la mine.

Sper ca asa e mai clar. 🙂

Client Orange

In Februarie se împlinesc 2 ani, deci cei 800 EUR sunt achitați as putea spune. Va rog frumos daca nu înțelegeți logica nu va mai obosiți sa îmi răspundeți.

 

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver

Sigur. In cazul asta eu ma retrag, si iti doresc mult succes in rezolvarea problemei. 🙂

Client Orange

DanielaH
Moderator

@Alexp1, bun venit în Comunitate!

Telefonul nu a putut fi înlocuit în service cu un altul funcțional, același model?

Buna ziua,

Am trimis telefonul in service prima data in Octombrie( nu mai funcționa microfonul) și mi l-au înlocuit cu unul nou care se înncingea atât de tare încât consuma bateria in câteva minute și dădea mesaj pe ecran ca e temperatura prea mare. L-am trimis in service și pe acesta, l-au înlocuit încă odată, următorul a venit cu șoc mecanic, evident ca l-am refuzat, l-au mai înlocuit o data și acesta ultimul acea probleme cu tocuhscreen-ul, apoi mi-au dat decizie de stornare.. cu 0. Practic din Octombrie nu am telefonul.

RafaHelper
#StarMember

Salut @Alexp1

Ne poti oferi mai multe detalii despre achizitie? Cum ai reusit sa il iei cu 0 euro daca era 800 euro? Ai folosit puncte Thank You? Ce tip de abonament ai contractat?
In mod normal ar trebui inlocuit cu un produs nou asa cum zice si @DanielaH sau cu unul ce are aceleasi specificatii pe foaie. Daca nu se poate face inlocuirea din motive de stoc atunci se restituie valoarea acestuia de achizitie.

Am dat un telefon prin programul buy-back și n-am mai plătit nimic. Am făcut portare la abonamentul de 25 eur.

Multumim pentru detalii! Cred ca este un caz complicat dar cu siguranta solutia oferita de service/Orange nu e corecta. Eu vad corect sa iti fie inapoiata suma de pe voucherul de buyback asta daca nu gasesc sa iti dea in schimb un telefon cu specificatii asemanatoare. Dar mai mult decat valoarea de buyback nu o sa poti recupera pentru ca pana la urma tu ai platit un serviciu (abonamentul) care ti-a oferit acel telefon gratis.

Dacă ar fi așa cum spuneti dvs. atunci următoarea speța ar fi la fel de adevarata, prin aceeași logica:

Am achiziționat telefonul mai sus menționat cu 0 lei avans la portarea unui abonament. Decid sa ma retrag peste doua luni din contract. Legea ma obliga sa restitui suma pe care am plătit-o pe telefon, dar nu ma obliga sa va plătesc contravaloarea lunilor rămase din contract. Deci practic sa înțeleg ca rămân cu telefonul, ca am plătit 0? Nu, Orange ma va pune sa plătesc 800 EUR, cât scrie ca valorează telefonul in contract.

Am crezut ca voi primi un răspuns concret aici dar văd ca toată lumea da cu presupusul, in concluzie îmi rămâne sa merg in instanță.

Va mulțumesc pentru timpul dvs.

Daca te retragi din contract vei plati penalizari(se calculeaza o valoare in euro pentru lunile ramase din abonament) + toate reducerile oferite, adica reducerea oferita la portare, reducerea oferita telefonului in funcție de abonamentul ales, reducerile oferite pentru extraoptiuni. Noi suntem clientii aici la fel ca si tine, iti putem oferii doar pareri sau indrumare catre o solutie mai buna.

Pai și atunci cum facem, ei au voie să-mi ceara 800 EUR pe telefon dacă ma retrag, dar eu primesc 0 pe stornare ?

 

Da, pentru ca singura valoare reala pe care ai folosit-o tu este acel voucher oferit in programul buyback. Nu 800 euro dar tot ar fi ceva bani la mijloc. 

Pai dacă spuneti ca telefonul valorează doar cât voucherul de ce ei au dreptul să-mi ceara contravaloarea reducerii (care este 609 EUR) in caz de reziliere?

Nu observati ca nu are logica?

@Alexp1, in contract asa este prevazut. Daca in contract era scris ca trebuie sa platesti 1000 euro pe un telefon de 500 euro in caz ca reziliezi contractul atunci erai obligat sa faci asa.

Sesizare OPC.

plangere politite.

fa-te auzit, e timpul ca hoti aaa inceteze. Oamenii acestia ce lucreaza pentru orange  service, fura componente originale si le inlocuiesc cu alte componente ce nu apartin producatorului. Nimeni nu ia atitudine desi numeroase plangeri au fost inregistrate. Furtul nu trebuie tolerat! Rusi e orange.