anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Decizie service restituire bani suma 0

Alexp1
Junior

Buna ziua,

In urma intrării repetate in service a unui telefon iPhone 12 mini, achiziționat de la Orange, am primit decizia de stornare a banilor. 
Acum magazinul îmi spune ca nu îmi poate da bani pe telefon pentru ca el a fost achiziționat cu 0 lei la abonament (așa a fost oferta). 
Va rog să-mi spuneti dacă este normala și legală aceasta procedura.

Mulțumesc

1 Soluţie acceptată‚

Dacă ar fi așa cum spuneti dvs. atunci următoarea speța ar fi la fel de adevarata, prin aceeași logica:

Am achiziționat telefonul mai sus menționat cu 0 lei avans la portarea unui abonament. Decid sa ma retrag peste doua luni din contract. Legea ma obliga sa restitui suma pe care am plătit-o pe telefon, dar nu ma obliga sa va plătesc contravaloarea lunilor rămase din contract. Deci practic sa înțeleg ca rămân cu telefonul, ca am plătit 0? Nu, Orange ma va pune sa plătesc 800 EUR, cât scrie ca valorează telefonul in contract.

Am crezut ca voi primi un răspuns concret aici dar văd ca toată lumea da cu presupusul, in concluzie îmi rămâne sa merg in instanță.

Va mulțumesc pentru timpul dvs.

Vizualizare soluţie în postul original

32 Răspunsuri 32

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver

Salut Alex,

Deci, tu nu ai dat nimic pe el, dar vrei pretul lui de nou? Pai...nu crezi ca e normal sa primesti cat ai dat? Eu asa zic.

Client Orange

Nu as trebui sa primească înapoi prețul de acum 2 ani, dar el a dat un telefon la schimb atunci și a acceptat un abonament mai scump pt a avea acel telefon gratis, practic a plătit pentru el, poate nu avea nevoie de toate beneficiile abonamentului.

El a rămas practic fără telefon și fără o recompensă. Ar trebui sa i se ofere un telefon din aceeași categorie. Nu e vina lui că modelul ăla e cu probleme, trebuie să aibă un telefon in schimb.

Gratuitatea a fost suportata de Orange in urma unei oferte acceptate (aproape sigur este vorba despre un abonament de aproximativ 15-20E la care s-au utilizat niste puncte, deci colegul nostru tot a platit ceva pe el).

Normal ar fi plata aparatului la pretul facturii (inainte de reduceri). Daca as lua IPhone 14 Pro Max de 1TB la 300E si service-ul zice ca nu mai poate fi reparat si buba este acoperita de garantie, crezi ca eu ar trebui sa primesc doar 300E? As avea o problema intrucat valoarea aparatului se compune din cei 300E platiti plus punctele folosite plus reducerile primite plus abonamentul (mare) pe care il platesc (un abonament cu pret mare este o conditie pentru reduceri suplimentare la telefon).

Eventual Orange, care a suportat costul telefonului, ar trebui sa il inlocuiasca cu altul identic sau similar ca valoare si capacitati tehnice (si cu acest aspect as fi de acord in conditiile in care nu se returneaza suma la pret intreg).

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver

Ideea e simpla. Mie unul mi s-ar parea normal sa primesti atat cat ai platit (luand in calcul tot, binenteles). Dupa cum probabil ai observat, sunt niste detalii (buy-back, 0 lei AVANS, abonament de 25 de euro, si altele) care lipsesc din mesajul initial. Detalii destul de importante de altfel.

Deci, dupa cum ziceam, daca nu ai platit nimic, nu ai ce sa primesti inapoi. Daca ai platit ceva (sub orice forma), pentru acel device, normal ar fi sa primesti ceea ce ai platit. In cazul asta, tind sa cred ca sunt niste costuri care nu au fost mentionate de la bun inceput, si care probabil ca trebuie restituite in cazul asta.

Cum ziceam si mai sus, nu sunt contabil, nu am studii in domeniu, nu sunt angajat Orange, deci nu am cum sa ofer mai mult decat o PARERE asupra situatiei.

Client Orange

Fix aici e problema: factura fiscala are total de plata 0 (nu cred ca are sens moneda). Acea suma 0 vine cu alte conditii (abonament de o anumita valoare, buy back, puncte, portare, etc. In general, cam astea sunt actiunile standard ale unui utilizator pentru a primi reduceri suplimentare).

Din pacate, in situatia descrisa deja devine o problema: se prezinta cu factura cu valoare 0 si ar trebui s-o incaseze din moment ce aparatul (in garantie) nu mai functioneaza. Problema este data de conditiile date de un serviciu (in cazul de fata fiind un abonament) care a eliminat costul telefonului pentru utilizator. Si, asa cum zice ei el, daca doreste sa inchida abonamentul, este obligat sa plateasca valoarea intreaga, dar, cand aparatul este iremediabil stricat, nu poate incasa banii (abonament care oricum include pretul aparatului, chiar daca nu este luat in rate).

Si da, stiu ca nu esti angajat Orange, ci doar un utilizator ar retelei, dar parerile tuturora conteaza pentru evenimentele nedorite si modul de actiune al utilizatori Orange in situatii similare (pot actiona intr-un fel sau altul).

Recomandarea mea ar fi contestarea valorii 0 si compensarea pentru perioada in care nu a detinut modelul. Mi se pare absurd sa fiu nevoit sa folosesc alt telefon decat cel cu care am convenit sa fac abonamentul.

Ca exemplu: in 2021 (chiar in ianuarie) am avut un incident in trafic (am fost accidentat din spate intr-un sens giratoriu) si cat am avut masina in service, mi s-a dat alta masina la schimb. Si da, masina inca era in garantie (garantie prelungita cu perioada avuta in service). Cand am venit s-o ridic, venise pe o platforma o alta masina care, la prima vedere, era dauna totala (in ultimele luni de garantie). Cat am semnat actele si am mai vorbit cu cei de la service, [ei] imi ziceau ca, daca masina este considerata dauna totala, va fi dauna la valoarea de facturii inainte de discount-uri, indiferent cat a platit proprietarul pe masina.

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver

Cred ca situatia trebuie tratata punctual, si concret. Pentru ca, uite, de exemplu, anul trecut am trimis o lampa de birou Xiaomi in service. Si mi s-a spus ca nu se poate repara (sau nu se va repara), si din pacate, nu aveau cu ce s-o inlocuiasca, astfel incat au decis sa-mi returneze banii. Dar a fost exact suma de pe factura. Nu mai mult, nu mai putin.

Acuma, e clar ca situatia e diferita aici, si sunt si alte lucruri de luat in calcul. Nu stiu cum se calculeaza/integreaza valoarea unui telefon la abonament in valoarea acelui abonament. Eu aveam impresia ca cele doua sunt separate. Adica, ai costul abonamentului (a serviciilor) si rata la telefon (daca e cazul). Iar punctele Thank You sunt beneficii oferite de Orange, nu chestii pe care le poti cumpara. Deci, si acolo, Orange nu primeste nimic efectiv de la tine. Pentru ca acele puncte sunt oferite de Orange, nu platite de tine. Adica, le poti folosi pentru a reduce pretul unui produs, dar nu poti sa ceri contravaloarea in bani pentru ele. Dar cum ziceam, situatia de fata e mult mai complicata decat simpla mea returnare a unui produs defect si rambursarea sumei platite pe factura.

In consecinta, daca se va clarifica vreodata, as fi curios sa stiu cum s-au calculat toate chestiile si cum s-a ajuns la acea concluzie. Pana atunci, prefer sa nu-mi mai dau cu parerea, pentru ca e clar ca lucrurile sunt mult mai complicate de atat.

Client Orange

@Pololică comparam mere cu pere, mașina aceea are o forma de asigura, telefonul nu are, daca avea asigurare atunci recupera toata suma de la asigurator si nu de la Orange. 

"(abonament care oricum include pretul aparatului, chiar daca nu este luat in rate)." e fals ce spui tu aici, in contract nu scrie ca valoarea abonamentul de 25 euro pe luna este compusa din 15 euro pentru telefon si 10 euro pe abonament. Asta o putem deduce noi ca si clienți dar nu este scris negru pe alb. 

E o situație complicata care din punct de vedere contractual e legala, fie ca vrem sa înțelegem sau nu.

Exista doar opțiunea de a cere un telefon cu specificații similare daca acel model nu mai este pe stoc, dar magazinul sau service-ul poate sa refuze acest lucru si opțiunea de a recupera măcar valoarea voucherului de buyback. 

Între timp am luat legătura cu o firma de avocatura, mi-au spus exact ce este de făcut in situația asta, se pare ca nu este prima de genul pe care au întâlnit-o.
Va mulțumesc pentru timpul acordat și promit ca va voi tine la curent cu statusul situației, poate mai ajuta și alte persoane aflate in aceeași postura.

Cu drag @Alexp1, așteptam noutăți de la tine. 

In cazul de fata exista o problema (telefon nefunctional). Daca se inchide contractul, clientul este dator sa plateasca telefonul la pret intreg. Dar daca cere banii pe el (din moment ce nu mai este functional), primeste cat a platit, nu valoarea din momentul facturarii. Deci clientul intra pe paguba.

Ca o paralela: cumpara un telefon la abonament si inchide abonamentul in luna 22. Ghici cat ai de plata: fix diferenta dintre valoarea platita de tine si valoarea din factura (si vorbim de valoarea de acum 2 ani, nu valoarea de azi). De asta ziceam ca nu este in regula ce se intampla (adica nu are telefon si nici nu poate fi despagubit).

Legat de abonament si includerea telefonului: daca te uiti, abonamentele fara telefon ofera o reducere a valorii de plata, pe cand cele cu telefon ofera mai putine resurse sau pret intreg (ma refer ca exemplu la Smart 15, ca tot e redus cu 50% si nu ofera posibilitatea achizitionarii unui telefon pe intreaga perioada contractuala). La asta ma refeream cand telefonul, desi nu apare explicit in factura, are o pondere inclusa in acel pret platit.

Legat de optiunea de a cere alt telefon: IPhone mini s-a fabricat doar pentru 12 si 13. Daca stocurile sunt 0, ce ar trebui sa primesc la schimb? Ce are IOs nu are Android (si invers). In principiu, cine si-a cumparat Mini, a cumparat pentru dimensiuni si IOs (daca reducerile la Mini erau mai bune, m-as fi bagat si eu la unul, dar nu ma incat abonament mare pentru reducere mai mare). Si da, iMessage merge doar pe Apple, deci optiunea Android nu stiu cat de utila ar fi pentru un utilizator Apple (care, probabil va incepe sa-si faca un ecosistem, si Apple Watch stiu ca functioneaza doar cu produse Apple). Daca as fi si eu mai strict, as cere doar mini sau banii. Dar din moment ce valoarea restituita ar fi 0, as iesi in paguba (si punctele ThankYou sunt oferite de Orange fix pentru a reduce mai mult telefoanele sau pentru a cumpara diverse accesorii, puncte care se ofera fix pentru consumul in retea. Cred ca stim in mare care sunt conditiile OTY).

Cam astea sunt aspectele de care ma leg: se primeste 0 despagubire in conditiile in care, pentru a avea acel pret 0, trebuie sa platesti altceva (un anumit abonament si o anumita actiune). Si nu cred ca vei fi de acord (sau oricne) daca ai fi in situatia colegului (totusi, nu vorbim de 100 lei, ci 800 euro)

@Pololică nu stiu de ce vorbești de puncte TY pentru ca el nu a folosit așa ceva in cazul de fata.

Poate fi înlocuit cu un iPhone SE, asta ar fi o varianta. 

Am înțeles logica ta in legătura cu valoarea abonamentului dar o discuție de genul e inutila si nu ajuta la rezolvarea problemei pentru ca e in afara subiectului. 

Nu sunt de acord pentru ca nici mie nu mi-ar conveni aceasta situație. Totuși daca stai si calculezi nu sunt 800 euro 😁 25x24=600 euro, clar avantaj client + faptul ca ai si servicii incluse. 

Alexp1
Junior

Nu are nicio logica răspunsul dvs. ținând cont ca este vorba despre un telefon achiziționat la abonament. Cu alte cuvinte dvs. imi spuneti ca înainte sa trimit telefonul in service eu nici nu-l dețineam, mi l-au împrumutat de la orange pt 2 ani.

Realizati ca nu am nici telefonul și nici banii pe el?

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver

Salut,

Telefonul a fost achizitionat cu 0 lei (gratuit). Rambursarea sumei, inseamna rambursarea acelor 0 lei. Nu e imprumutat, este oferit gratuit. Nu poti sa pretinzi sa primesti ceva pe un produs pe care l-ai primit gratuit. Nu mi-e foarte clar de ce anume raspunsul meu nu are sens. Consider ca are perfect sens din toate punctele de vedere. Si logic, si legal.

Nu sunt specialist in contabilitate, dar iti garantez ca nimeni n-o sa-ti dea bani pe un produs pe care nu l-ai platit. Poti sa-l returnezi, dar nu te poti astepta sa primesti inapoi niste bani pe care nu i-ai dat in primul rand. Decat daca il vinzi pe OLX, caz in care se aplica valoarea de piata a produsului.

Daca vrei o confirmare in sensul asta, recomand un apel la 300 sau 0374 300 300.

Client Orange

Alexp1
Junior

In contract telefonul valorează 800 eur nu 0, in plus eu rămân fără telefon și fără bani, ca înainte să-l trimit in service aveam telefon, acum nu mai am.