09-12-2023 01:38 PM - editat 09-12-2023 10:51 PM
Pentru doritorii de cumpărături online, chiar dacă a trecut BlackFriday (cel oficial), chiar dacă fiecare zi este un moment în care căutăm fie un cadou, un device mai nou sau informații despre ce a apărut nou prin magazinele de profil, ORANGE România (pe lângă servicii) ne oferă acces la o gamă variată de produse, fie ele telefoane sau alte echipamente multimedia și nu numai oferite prin intermediul distribuitorilor săi, atât online (în magazinul online Orange) cât și offline (în magazinele fizice ale OrangeShop-urilor (atât ORO cât și ORO Communications) sau ale partenerilor săi).
Doresc în continuare să analizăm puțin MAGAZINUL ONLINE al Orange. Pornim de la început cu mențiunea că stocurile magazinului online și cel al magazinelor fizice sunt disticte, ceea ce la acest moment îl consider o slăbiciune asupra căreaia voi reveni. O grupare generală pentru un prim filtru care să ne ajute în magazinul online ORANGE și să nu rătăcim printre ”rafturi” o recunoșteți probabil mai jos:
Sunt categoriile pe care Orange consideră că tu, devoratorul de multimedia și echipamente de comunicații le vei accesa în căutarea produsului dorit, fie pentru o achiziție directă, sau chiar doar pentru o simplă informare și actualizare a informațiilor din piața de profil.
Acestea fiind menționate, doresc să mă opresc în acest topic asupra a două mari aspecte în ceea ce privește magazinul online al Orange: EXPERIENȚA PERSONALĂ în magazinul online, respectiv CE SĂ CONȚINĂ magazinul online.
EXPERIENȚA PERSONALĂ în cazul meu conține mai multe episoade, plăcute per ansamblu, pentru un client (poate) nu cu pretenții majore și așteptări exagerate. Astfel că atât pentru plăcerea de a cumpăra (cui nu-i place shoppingul? 🙂), dar și din dorința de a utiliza unele puncte ThankYou sau vouchere (fie din concursuri organizate de Orange, sau din PinataParty – cea mai bună și permanentă sursă de vouchere), am parcurs itinerariul obișnuit de la selecția produselor și finalizând prin confirmarea comenzii și a coșului. Ei bine, dacă la alegerea produselor m-am limitat la oferta de pe stoc (mai multe comentarii în partea a doua a topicului), totul a decurs foarte simplu, iar din câteva click-uri ”coșul” a luat o ”formă finală” gata de expediat. Am introdus/corectat unele date necesare conform celor preferate de mine ca livrare, am adăugat voucherul primit de la Orange (Atenție: se acceptă la acest moment doar UN SINGUR VOUCHER), iar restul l-am achitat cu CARD, pentru a nu mai avea grija la primirea coletului pentru alte plăți curierului (majoritatea curierilor nu acceptă ÎNCĂ plata cu cardul – aviz doritorilor de plăți ramburs), iar în 2-3 zile pachetul a ajuns la destinatar. Simplu, nu-i așa? 🙂
Acum, unele ”experiențe” la care vă rog să reflectați sau să luați aminte în acest proces simplu sunt:
- Aveți probleme cu vreo comandă online? Djingo este oricând la dispoziția voastră. Tot ce trebuie să faceți este să menționați ”magazin online” în fereastra de chat și veți avea acces la mai multe opțiuni despre comanda dumneavoastră (status, anulare, confirmare etc). Aveți exemple de astfel de solicitări chiar și în Comunitatea Orange: despre status comandă, sau aici. Dacă doriți asistență de la un consultant (atât pentru plasarea unei comenzi, cât și pentru operarea asupra unei comenzi plasate deja) este de preferat să țineți cont de programul de lucru 08-20, fie că alegeți varianta chat-ului Djingo, fie că preferați IVR-ul Djia (apelul la 300). - În cazul abonaților, adresa de facturare este cea din CI și nu poate fi modificată decât de către Orange, spre deosebire de clienții PPY care nu au această constrângere. Luați aminte, în cazul în care preferați o altă adresă de livrare decât cea de facturare: AVIZUL de însoțire dar și GARANȚIA produselor vin editate pe adresa de livrare (NU pe adresa de facturare). Dacă AVIZUL este NORMAL să vină astfel tipărit, pentru garanție NU mi se pare OK acest aspect. Eventuale neconcordanțe (deși nu sunt principale) în cazul în care aveți nevoie de garanție pot să ridice (sau nu) întrebări din partea celor de la SERVICE.
- Orice problemă legată chiar de anularea de către dumneavoastră a unei comenzi (până la a fi expediată) poate fi efectuată doar contactând suportul clienți din magazinul online, și chiar cu ajutorul chatului Djingo, adică nu puteți anula o comandă din interfața magazinului online aferentă clientului (secțiunea ”Comenzile mele”).
Magazinul ONLINE: Dacă este să ne referim la aspectul magazinului online, aici sunt mai multe aspecte de analizat și de luat în considerare, multe dintre acestea fiind discutate, solicitate, amânate la implementare și chiar tratate superficial pentru un magazin online. Așadar să analizăm punctual , în 10 (de ce nu) capitole:
CONCLUZIE: Singura categorie cu adevărat reprezentată și populată este ”telefoane mobile”. Dar după cum o arată meniul magazinului ONLINE ORANGE, NU trebuie să fie DOAR DESPRE TELEFOANE ca aparate, ignorând restul accesoriilor sau alte device-uri.
Sărbători fericite și multă sănătate!
14-12-2023 12:39 PM - editat 31-07-2024 07:39 PM
UPDATE 31.07.2024: Pentru actualizarea acestui răspuns, am corectat aspectele privind utilizarea voucherelor în cadrul unei comenzi online. Astfel, pentru o comandă în cadrul magazinului online se pot utiliza mai mult de două vouchere, atât pentru telefoane, cât și pentru accesorii (în aceiași comandă), vouchere obținute atât prin accesarea ”Pinata Party”, programe ”buy-back”, sau alte reduceri. Regăsiți detalii pentru utilizarea și cumularea voucherelor aici sau aici.
Mulțumesc celor care ați răspuns pe acest topic, dar și care ați parcurs (cel puțin) cele prezentate aici.
Din cele observate de mine (chiar și recent), atât ca structură cât și ca funcționare a magazinului online Orange, atât ca suport oferit la nevoie cât și ca informații primite, există atât îmbunătățiri vizibile, funcționări fără cusur, dar și unele ”gap”-uri cauzate fie de fluxul informational prestator – client, fie eventuale cauze logistice aparținând curierului.
Concret, am apelat la gestionarea unei comenzi din magazinul online (modificare), iar varianta cea mai la îndemână și cu rezultat favorabil pentru mine și mult mai rapid a fost utilizând chatul Djingo. Așa cum menționam de la început, produsele care pot influența fluxul normal al oricărui magazin online nu fac obiectul acestor concluzii (atât precomenzile cât și comenzile de echipamente cu stoc redus și solicitare ridicată), fluctuațiile și problemele de stoc / livrare fiind dificil de prognozat în acest caz.
Observ aici o reținere continuă de a contacta ”magazinul online” via CHAT Djingo, preferându-se constant apelul la 300, cu o insistență constantă de a rezolva orice problemă ”direct cu un consultat uman”.
În ceea ce privește modificări cerute / bine primite de clienți este și prezența în cadrul detaliilor de comandă a posibilității plasării coletului în lockere. Topic pe această temă regăsiți și aici. Poate puțin cu o atenție sporită și de analizat ar fi cauzele unei plasari a comenzii într-un loc diferit de cel dorit, pentru evitarea unor astfel de cazuri ca cel descris aici.
Diversificarea stocului în ceea ce privește alte tipuri de echipamente, rămâne ca o analiză internă a Orange, feedback-ul primit în cadrul acestui topic fiind insuficient pentru concluzii generalizate.
Consider că rămân de îmbunătățit și de analizat fluxul informational privind stadiul unei comenzi în timp real (să existe cât mai multe etape edificatoare pentru client cum că al său colet/comandă nu stagnează uitată): să nu existe mesaj de livrare de la curier la o comandă care (în contul client al magazinului) abia dacă este procesată. Însă pentru aceasta, prioritar ca un AWB să fie disponibil pe cont/status comandă ar fi imperativ, fapt ce nu se întâmplă constant: eu (de exemplu la ultima comandă) nu am știut/primit AWB după procesarea comenzii.
O altă parte rămasă incertă sau abordată partial ar fi utilizarea voucherelor (2+) în cadrul aceleiași comenzi.
Pentru alte sugestii / posibile modificări ale fluxului din magazinul online Orange, vă rog să reveniți pe topic sau cu orice mesaj către Orange. Exprimați-vă părerea/dorința pentru că doar așa un vis este menit în să ajungă la final.... realitate.
Epilog: Consider o adevărată provocare pentru Orange și surpriză pentru clienții magazinului online momentul în care stocul magazinului online va avea corespondență cu magazinele fizice, astfel încât să ofere posibilitatea verificării/rezervării/ridicării a unui produs dintr-un OrangeShop (magazine fizice) în urma unei simple comenzi în magazinul online. Astfel de situații există și sunt posibile (vezi cazul magazinelor de bricolaj, chiar și eMAG).
la 22-12-2023 07:05 AM
ATENȚIE vitezomanilor: 1. Analizați cu răbdare locul de livrare. Modificarea locului (modalității) de livrare se poate realiza doar prin anularea și plasarea unei noi comenzi. Ar mai putea fi o discuție cu curierul, dar aceasta este o altă poveste.... când pachetul deja își caută destinatarul.
2. Dacă alegeți livrarea și ridicarea produselor comandate dintr-un locker, atunci să aveți în vedere că indiferent de comandă, aceasta este limitată la MAXIM 3 produse, indiferent dacă sunt de același tip sau diferite. Pare hilar și absurd, dar chiar și 4 (PATRU) MEMORY-stick-uri USB dacă ați avea, acestea nu se vor putea ridica de la un locker, pe motiv că sunt prea.... multe.
3. Ați făcut o comandă și o regăsiți cu status de ”CONFIRMATĂ” în ”Comenzile mele” aferentă contului dumneavoastră din Magazinul Online Orange de prea mult timp?
Nu aveți AWB-ul aferent?
Aveți emoții cu finalizarea comenzii și primirea produselor comandate?
SOLUȚIA? Accesați detaliile privind comanda respectivă și ar trebui să regăsiți butonul ”Descarcă factura”, urmat de o listă a produselor comandate. Ei bine, descărcând factura veți putea observa că ea conține ”serial number-e” aferente produselor comandate (unde este cazul), ceea ce înseamnă că pentru a ajunge la curier pachetul dumneavoastră este doar o chestiune de actualizare status în magazinul online. Important este că produsul vă este asigurat și rezervat și nici pe departe pe un vapor/avion din estul sau vestul lumii.
Sărbători binecuvântate tuturor și cadouri cât mai multe din Magazinul Online Orange!!!
la 09-03-2024 07:12 AM
Ca experiențe cu furnizori (în acest caz eMAG, dar se poate și generaliza), fiecare este "harnic" doar pentru că așa se crede el. Mai jos 2 screen-shot ale unei comenzi de ieri, în care furnizorul consideră produsul / coletul deja la curier, iar curierul nici măcar nu a ridicat coletul. Care este adevărul?
Interesant este că deși aș înțelege că nu se fac sincronizările la fel, cel puțin etapele comune ar fi trebuit să aibă aceiași zi/oră/minut (ridicare/predare colet). Analiza pentru ambele cazuri a fost făcută la același moment al zilei. 🤣🤣 Morala: nu crede tot ceea ce citești.
la 30-07-2024 05:43 PM
Doar o sugestie: acum se pot cumula mai multe vouchere. 🙂
la 30-07-2024 06:05 PM
Mulțumesc @arsradu. Sugestia așa cum am menționat-o și observat-o la momentul 2023 era pentru cumularea a cel puțin "2+" vouchere, ceea ce se face. Deci ca o corecție nu o văd neapărat impusă în forma în care este descrisă și raportată la acel moment. De ce? Sunt multe subiecte pe tema "opțiunilor cu resurse": La acel moment erau ok, însă în prezent necesită corectate. Personal prefer un topic nou actualizat și detaliat, decât să peticesc unul existent. Voi corecta totuși mâine acel aspect, fără ștersături.
la 30-07-2024 06:12 PM
Suna bine! Mersi frumos! 🙂
@Orange Romania S.A. 2025
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor