anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Cum preferați să plătiți serviciile Orange?

FLo1
#StarMember

Fie ele servicii fixe sau mobile, pre-paid sau post-paid, individuale sau la pachet, LUNAR (cel puțin o dată), cu o plată fiecare dintre noi este ”dator”. Așadar, indiferent de tipul serviciilor alese (utilizate), avem de plătit o factură sau de achitat o reactivare / reîncărcare pentru servicii pre-paid.

În acest context, voi cum preferați să faceți acestă plată și de ce?

FLo1_0-1700394379448.png

Avem de ales între o multitudine de variante, fiecare cu avantaje și dezavantaje. Astfel, ca o enumerare pe scurt, putem plăti o factură CASH / CARD/ TRANSFER BANCAR. Dacă ultima este folosită mai mult în sectorul privat, o persoană fizică va alege de obicei cash sau card. De ce CASH? De ce CARD?

CASH: De ce la un terminal de plăți (pay-point, un-doi etc), de ce la bancă, de ce într-un magazin Orange, fie FLo1_1-1700394538827.pngel Orange Shop sau Partener Orange?

CARD: De ce să plătești prin oricare variantă enumerată anterior, dar utilizând cardul bancar și de ce să plătești online (sau să NU alegi să plătești online)? ORANGE încurajează pentru confortul tău plata online, utilizând cardul bancar

INFO: Știați că pentru servicii prepaid, plata online cu cardul este aducătoare de beneficii DOAR utilizând contul MyOrange? Știați că doar așa veți beneficia de beneficii ca bonificație ”date mobile”? Detalii aici. Nu ai un cont MyOrange? Crează-ți unul aici și acum. Mai mult, și valabil inclusiv pentru abonamente: știați că utilizând aplicația MyOrange pentru efectuarea plăților aferente facturii de abonament / reîncărcării conturilor prepaid beneficiați de puncte în Pinata Party, puncte cu care, pe lângă participarea la concursul cu premii în telefoane și alte device-uri beneficiați de bonificații la alegere, de la minute naționale și date mobile nelimintate, până la activarea unei opțiuni lunare ORANGETVGO? Ba mai mult, primiți chiar și discount-uri sub formă de voucher pentru achiziția unui telefon sau pentru device-uri la alegere.

JUSTIFICARE: Acest topic a fost deschis atât pentru informare, cât și pentru a vă exprima opinia: De ce aș alege o metodă de plată în detrimentul alteia? De ce aleg personal să plătesc printr-o anumită modalitate de plată? De ce sunt deranjat să plătesc o factură online utilizând cardul bancar, dar sunt încântat și nu am reținere la a face achiziții online de Black Friday? Există vreo diferență între metodele de plată? Dacă DA, care? Dacă NU, atunci de ce se preferă alternativa

Și pentru că nu fac excepție, personal prefer plata facturii/reîncărcarea contului prepaid în mod online, utilizând aplicația MyOrange. De ce? Motivele, lesne de înțeles, le-am enumarat mai sus. Vă mulțumesc pentru feedback, oricare ar fi el. 📝

1 Soluţie acceptată‚

FLo1
#StarMember
Concluziile mele, poate unele subiective din lipsă de date / respondenți sunt:
1) deși există un mare număr de utilizatori ca parte din ”națiunea digitală”, majoritatea nu sunt motivați intrinsec sau chiar nu sunt interesați (nu le pasă) în utilizarea aplicației MyOrange, singurul element util și determinant fiind în cazul interogării aplicației, aflarea unui status al resurselor disponibile, interfața grafică (probabil) fiind mult mai friendly, clară și sugestivă în comparație cu un mesaj text (via SMS). 
1a) În special în rândul clienților care dețin abonamente (fie de voce mobil, fie de servicii fixe), resursele suficiente din abonament nu motivează clientul să acceseze PinataParty (nici ca accesare resurse de tip bonificații, dar nici pentru participare la concursul final), dar nici pentru a plăti factura lunar, utilizând aplicația MyOrange: fie pentru că se preferă varianta MyOrange WEB (acces mai facil la carduri și feedback al plății), sau chiar pentru că alte aplicații oferă motivare suplimentară (de exemplu Orange Money - atât ca plăți generale (nu doar factură servicii Orange, ci și alte facturi ale altor furnizori de servicii) + bonificații de tip OTY. Mai sunt și cei care preferă plățile utilizând aplicații de plăți (aka PAGO), plătind mai multe facturi și gestionând toate aceste facturi într-un singur loc.  
1b) Dintre utilizatorii de abonamente persoane juridice (inclusiv PFA) aceștia nu vor utiliza plata online (cu atât mai puțin din MyOrange), modalitatea și regulile fiscale (nevoia pentru un decont, de documentul fizic, nevoia de a achita numerar pentru a nu apărea sursa de plată) forțându-i involuntar să aleagă variantele de plată offline sau transfer bancar.
1c) În privința utilizatorilor PPY, unii dintre aceștia au ajuns ”legați” de aplicație, nu doar pentru utilizarea PinataParty, ci mai ales pentru obținerea bonificației aka ”date mobile” primită și activată la încărcarea și activarea unei opțiuni din MyOrange.
1d) Există (încă) suficienți clienți care nu au reținere la plata cu cardul online, dar încarcă credit prin metode terțe (automate de plăți, magazine/parteneri Orange și chiar din MyOrange (dar WEB, nu neapărat APP), însă pentru activarea opțiunilor utilizează SelfCare (*100#) sau IVR-ul Djia (300) sau Djingo. Există o sperață în privința acestora, cu o mai bună informare, comunicare și determinare din partea Orange dacă se dorește ca tipul acestui client să plătească utilizeze MyOrange. Cum anume? Educarea clientului prin sacrificarea unei părți din profitul propriu (condiționarea primirii anumitor resurse de modalitatea plății) sau acceptarea situației de facto. 
Concluzie1: Cei care au tangență cu mediul online, deși sunt în mare parte informați despre promoțiile și condițiile de obținere ale beneficiilor oferite utilizând plățile prin MyOrange, fie nu sunt interesați, fie nu sunt motivați pentru a alege EXCLUSIV plata prin MyOrange (fie WEB fie APP), făcând aici referire în special la utilizatorii de abonamente. Îi mai avem pe cei care (deși o mică parte) aleg plata abonamentului prin debit direct, ceea ce reduce substanțial contactul acestora cu secțiunea de plăți din MyOrange. Contactul acestora din urmă cu MyOrange va fi și mai redusă comparativ cu a celorlalți clienți.
Concluzie2: Mare parte dintre utilizatorii PPY, nu primesc sau nu acordă atenție suficientă modalităților de maximizare a beneficiilor oferite de Orange, nici modificărilor de eligibilitate / acordare a acestor beneficii, mai ales în contextul utilizării MyOrange, ceea ce conduce la un interes redus pentru MyOrange (fie WEB sau APP). PinataParty pentru utilizatorul exclusiv PPY este o secțiune secundară, datorită task-urilor limitate / punctelor puține oferite, comparativ cu taskurile utilizatorilor de abonamente. CLUE: DE CE nu ar putea face Orange o informare în momentul confirmării încărcării prin alte posibilități decât MyOrange să amintească utilizatorului beneficiul ”pierdut” DOAR pentru că NU a ales să utilizeze MyOrange? 
2. Cei care resping mediul digital de teama SPAM/SCAM/orice posibil virus, NU vor plăti online, aceștia utilizând fie cardul bancar doar offline, sau vor plăti numerar, indiferent de locul ales pentru plată. Între aceștia se regăsesc chiar și persoane juridice (oarecum de înțeles abordarea acestora), dar în special persoane fizice cu abilități de operare sau cunoștințe reduse de IT&C (BTW: aceștia de cele mai multe ori nu utilizează nici măcar cardul bancar la magazine cu opțiuni de self pay).
3. Nici măcar așezarea / localizarea geografică nu pare să fie un criteriu determinant pentru utilizarea (sau nu) a MyOrange pentru plățile facturilor/reîncărcări PPY, mare parte a celor care nu găsesc un magazin Orange/partener Orange preferând automatele de plăți de tip PayPoint.
4. Cei ”offLIFE” (aka deconectați de la ceea ce înseamnă digital, cont MyOrange, card bancar, bancă) vor fi cei care vor plăti întotdeauna cu numerar prin terțe posibilități, altele decât online sau magazine Orange. Aceștia în mare parte nici măcar nu au cont în Comunitatea Orange, și nici nu vor utiliza vreodată MyOrange (fie WEB, fie APP). Pentru aceștia nu teama de utilizare a metodelor digitale cât lipsa de informare și interesul pierdut pentru aceste posibilități de plată îi vor ține la distanță față de MyOrange și de plăți online, indiferent de eforturile Orange în acest sens.  
 
Pentru alte omisiuni ale acestor concluzii, vă rog adăugați voi eventuale alte sugestii / corecții. End of Story.

Vizualizare soluţie în postul original

83 Răspunsuri 83

Vio73
#StarMember

Salutare!

Eu plătesc totul din aplicația My Orange, de multă vreme. Am și un prepay pe care îl încarc lunar tot din aplicație, cu plata pe factura telefonică.

Mulțumesc!

Am activat serviciul  DEBIT  DIRECT  !

Mulțumesc pentru răspuns.  Este o soluție comodă, chiar excelentă, însă de exemplu Pinãta Party nu ia în considerare astfel de plăți. Dacă nu interesează acele concursuri / bonificații, atunci nu e o problemă. 👍

Miha_Z
#StarMember

In mare parte si eu platesc facturile online cu cardul. Uneori facturile de la Orange le mai plateste si socrul cu cash in magazin. 

arsradu
#StarMember

Eu unul platesc tot ce tine de Orange din My Orange. Dar stiu ca sunt destul de multi clienti care prefera aplicatii third party cum ar fi Pago sau BT Pay.  Pentru ca in felul asta pot plati facturile mai multor furnizori dintr-o singura aplicatie. Dar binenteles ca in felul asta nu mai primesti bonificatiile specifice My Orange de care ziceai mai sus. Alternativ, si benefic in special pentru abonati pentru ca in felul asta primesc puncte Thank You (doar in ORO), este plata din Orange Money. Tot de acolo se pot face si reincarcari Prepay. Dar din nou, intrucat nu e My Orange, nu se primesc bonificatiile specifice (puncte Piñata de exemplu).

Client Orange

Da Radu, dar plătind astfel, din comoditate, mulți nu știau ce plătesc de fapt. Adică plată fără verificarea conținutului facturii conduce la regrete tardive (istoria topicurilor din Comunitate pe acest subiect ”grăiește”.... adevăr).

Eu unul sper ca această obișnuință românească de a plăti din alte aplicații decât cele ale furnizorului de servicii să se schimbe.

"Obisnuinta" este data de a merge intr-un singur loc sa faci platile. Cred ca ai "uitat" cozile interminabile de la Posta Romana pentru plata facturilor (la toti furnizorii). Eu am instalate pe telefon toti furnizorii cu care am contracte (Enel/PPC, Engie, Digi, Orange, eBloc) si, cu exceptia eBloc, platesc la toti prin aplicatiile proprii. Stiu ca nu pot gresi conturile de plata (Enel spune cuiva ceva?...)

Da, pentru că ”POȘTA” era mai răspândită în teritoriu ca locuri de încasare, băncile având program redus și sedii limitate, mai ales în rural.

Enel? Cine-s aceștia? Acum sunt deja cu bagajele la ușă. ”Cheia” a fost predată grecilor de la PPC. Nu văd bine dar acesta e alt subiect: ”Sector telecom luat sub aripă grecească și lăsat ulterior în voia sorții”.... Sper să nu fie și pe energie același scenariu. 🙂

Din pacate "grecii" din telecom {telekom) au avut in spate niste nemti (minoritari, cei drept). Sper sa nu faca acelasi tzatziki.

@arsradu: Pentru că înainte de a prefera abonament ești fan PPY 95% sau chiar mai mult 🙂 sunt curios: Pinata Party joacă vreun rol în ceea ce te privește? Sau mai exact, MyOrange WEB sau APP? Alegi MyOrange APP pentru PinataParty sau pentru accesul mai facil? Utilizezi varianta WEB a MyOrange sau doar ocazional când nu poți (de exemplu) finaliza acțiunea dorită de pe aplicația MyOrange? Mulțumesc. 🙂

Neata Flo!

Pentru reincarcari si alte operatii pe cont, daca le pot face din aplicatia My Orange (presupunand ca nu e vreun bug sau ceva), prefer sa o fac din aplicatie, pentru ca intre telefon si laptop, tind sa am la indemana mai des telefonul decat laptop-ul.

Este si Pinata un incentive? Este, sigur. Dar intrucat ultimele editii au fost cu tragere la sorti, si sansele sunt minuscule, parca mi-am pierdut un pic interesul fata de joc. Adica, daca sunt in aplicatie, intru si in Pinata, dar nu mai petrec atat de mult timp in sectiunea respectiva ca la inceput. Adica, nu mai intru in aplicatie specific pentru Pinata.

Dar da, daca nu pot sa fac ceea ce am nevoie din aplicatie, varianta 2 este varianta web. In general prefer o interfata web (mai mare) cand sunt multe detalii pe pagina. Mi se pare mai usor de citit, urmarit. Dar pentru chestii uzuale, aplicatia e foarte ok.

De exemplu, desfasuratorul (Detalii Convorbiri), e accesibil si din aplicatie, si de pe web (pc). Dar e mult mai usor de analizat de pe PC, pentru ca sunt multe randuri, multe coloane mai ales, si daca nu ma insel, in varianta de mobil nici nu-ti afiseaza toate coloanele. Deci pentru mine asta ar fi un use-case in care trebuie sa folosesc varianta web vs app. In rest, e mai la inde…mana aplicatia. 🙂

Client Orange

Neața Radu și mulțumesc de răspuns 🙂

Da, ceva similar și la mine: adică atât timp cât ”datele mobile” sunt suficiente pe PPY, PinataParty  este pe un loc secundar, motiv pentru care MyOrange APP este, ca urmare, pe un loc secundar. Pare-se că nu mai este la fel de .... ”attractive”.

Pe de altă parte, atât timp cât la un număr PPY, dacă expiră opțiunea, pentru reactivare manuală din credit în aplicația MyOrange se pare că există (uneori) o problemă de neafișare opțiuni (nu știu dacă e chiar ”bug” 🙂 ).... atunci prefer varianta WEB (pentru bonus, offcourse), unde nu am întâlnit încă situația.

Cât privește task-ul desfășurătorului.... perfect de acord cu tine. Interesant (BTW) că de vreo săptămână e funcțional, adică fără eroare la afișare, inclusiv ca DLD acel .csv, atât de pe APP cât și WEB. Aceasta nu poate decât să mă încânte 🙂 Înseamnă că s-a lucrat.

Da, si la mine a fost functional in ultima vreme (indiferent de perioada zilei). In afara de acel pop-up GDPR ale carui optiuni nu par sa se salveze, si apare de fiecare data cand accesezi sectiunea, pare sa fie ok functionalitatea. Inca mai apar unele dintre celelalte probleme (de exemplu Switch Account mi-a aparut din nou zilele trecute). Cu toate astea, nu am mai fost invitat sa me reloghez in cont...

Deci da, se pare ca s-a mai lucrat la problemele astea. 🙂

Client Orange

Pe Android a fost chiar și un update (ieri), la v9.4.0 build 5778. Și DA, acel GDPR deja a devenit o rutină. În schimb nu am (mai) întâlnit ”switch” și nici ”re-login”, cel puțin de vreo 7-10 zile.