13-06-2024 08:55 PM - editat 13-06-2024 09:40 PM
Routerul scoate maxim doar 1500/930 Mbps DL\UP. Cine restrictioneaza vitezele de net? Operatorii de la serverul ISP sau firmware-ul routerului? Din cate am inteles eu din postarile anterioare pe comunitate exista un firmware mai nou ZTEGF660505RO inca din februarie 2024 pe care unii clienti si angajati la Orange il au deja instalat. Ei scot viteze de pana la 2000 Mbps DL. Eu am deschis tichet si am cerut update la firmware insa OROC mi-a transmis ca nu au ceva mai nou decat ZTEGF660504RT cu care a venit routerul instalat. Nu cred ca este adevarat, versiunea ZTEGF660505RO o fi numai pentru privilegiati si pentru clientii care fac galagie sa se respecte vitezele din abonament?!
Imi poate da cineva recomandari sau solutii pentru rezolvarea vitezei de net? Multumesc anticipat.
SPECS:
Abonament "Fibra 2300", router F6605R negru cu slot LAN1 2.5 Gbps, firmware ZTEGF660504RT, cablu CAT8 SSTP, PC performant (Windows 11 Professional (x64) Build 22631.3737 (23H2), procesor 4.7 GHz, 32 GB RAM 3000 MHz), placa de retea PCIe 2.5 Gbps Full Duplex (Receive buffers: 1024, Transmit buffers: 1024), LAN Speed Test: 15.02 Gbps DL, 4.61 Gbps UP. Toate driverele sunt up-to-date.
UPDATE:
Sunt fost abonat Romtelecom/Telekom si reteaua cu fibra din zona mea a fost construita de acestia. Lumea spune ca reteaua fixa Orange este mai performanta. Sa fie aceasta cauza vitezelor mai reduse pe care le am? Ultimele doua litere din firmware pare sa confirme (...RT) reteaua fosta Telekom si (...RO) reteaua Orange.
13-06-2024 10:19 PM - editat 13-06-2024 10:57 PM
Înțeleg că nu au fost fluctuații, dar aceasta nu înseamnă că viteza (conform contract) este constant la un maxim posibil. Este acea formulare ”de până la....”. Și da, procesul de internalizare este etapizat, dar se va produce atât pe zone/regiuni cât și ca servicii astfel încât toți clienții să aibă aceiași referință. Un orizont de timp exeact nu există pentru că nu e doar la o apăsare de buton, ci mai multe servicii care necesită a fi integrate și adaptate situației din teren. Să nu uităm că la unii ”rețea fixă” de net nu înseamnă nici FO și nici cablu UTP, iar acolo e chiar tristă situația.
Despre firmware nu știu dacă trebuie așteptat, dar cel puțin aceasta aș vedea-o ca explicație (RO vs RT). Astfel au putut fi particularizate inclusiv softurile (firmware) aferente echipamente ORO vs OROC. Ai putea face un update manual, dar cu condiția să nu fie vreo clauză de pierdere garanție instalând un alt firmware neaprobat de ei.
la 13-06-2024 09:36 PM
Posibil diferențele de firmware să provină din faptul alocării acestora celor două categorii de clienți: cei din ORO (Orange România) și cei care au aparținut Telecom (apoi OROC) și care din 1 iunie2024 sunt integrați în Orange România. Deci posibil curând să primești (să fie disponibil) acel firmware (dacă nu este cumva deja pe pagina producătorului) și să se poată instala și la tine.
În rest viteza este ceva relativ, și din titlu este un maxim posibil, nu un minim garantat și constant.
la 13-06-2024 09:51 PM
Inainte am avut "Fibra 2000" cu router F6600R cu sloturi LAN de 1 Gbps si aveam constant viteze pe fix de 950/950 Mbps DL/UP. In zona mea nu exista fluctuatii de viteza. S-ar putea sa nu fie inca integrate cele doua retele ORO si OROC si din acest motiv cei de la call-center o lalaiesc ca nu se poate face update la firmware, etc. Oricum, raspunsul tau este plauzibil si are sens, nu povestile din call-center.
13-06-2024 10:19 PM - editat 13-06-2024 10:57 PM
Înțeleg că nu au fost fluctuații, dar aceasta nu înseamnă că viteza (conform contract) este constant la un maxim posibil. Este acea formulare ”de până la....”. Și da, procesul de internalizare este etapizat, dar se va produce atât pe zone/regiuni cât și ca servicii astfel încât toți clienții să aibă aceiași referință. Un orizont de timp exeact nu există pentru că nu e doar la o apăsare de buton, ci mai multe servicii care necesită a fi integrate și adaptate situației din teren. Să nu uităm că la unii ”rețea fixă” de net nu înseamnă nici FO și nici cablu UTP, iar acolo e chiar tristă situația.
Despre firmware nu știu dacă trebuie așteptat, dar cel puțin aceasta aș vedea-o ca explicație (RO vs RT). Astfel au putut fi particularizate inclusiv softurile (firmware) aferente echipamente ORO vs OROC. Ai putea face un update manual, dar cu condiția să nu fie vreo clauză de pierdere garanție instalând un alt firmware neaprobat de ei.
14-06-2024 02:58 PM - editat 14-06-2024 03:02 PM
la 14-06-2024 04:43 PM
Excelent. Mulțumim pentru actualizarea statusului situației. Te așteptăm și cu alte ocazii aici în Comunitate. Weekend plăcut.
13-06-2024 10:48 PM - editat 13-06-2024 10:55 PM
Salutare!
Eu am pe speedtest.net cam așa:
https://www.speedtest.net/my-result/a/10173103271
Dar pe serverul lor, e mult mai rău. Deci încearcă și tu cu primul.
Si eu am Fibră 2300, dar pe rețeaua ORO.
Baftă!
la 13-06-2024 10:59 PM
Ai dreptate. Pe speedtest.net scoate mai mult, aproape de valorile tale. Pe reteaua OROC (fosta Telekom).
la 13-06-2024 11:06 PM
Tocmai de aceea vitezele sunt ”aproximative” și cu intervale: pentru că în funcție de cum este de necesar a fi împărțit fluxul / banda (după caz) așa variază și viteza, iar un maxim nu cred că va fi vreodată, ci cel mult un 80% - max90% din acel maxim promis. Dar cu schimbarea actualizarea echipamentelor există șanse de apropiere mult mai reală de ceea ce se dorește.
14-06-2024 06:29 AM - editat 14-06-2024 06:41 AM
Păi atunci este foarte bine, cu speedtest.net se fac testele. Cred că te-ai convins că nu restricționează nimeni vitezele și nu sunt diferențe între ORO și OROC și duce și routerul!
la 29-06-2024 02:27 PM
Va salut,
Echipamentele furnizate sunt capabile, daca sunt si bine configurate si diferente va asigur ca exista.
Toate cele bune!
la 29-06-2024 03:15 PM
Eu am avut echipamente și de la fostul Telekom și singura diferență la net mi s-a părut pingul. Dacă vrei să vezi persoane care sunt pe rețeaua Oroc, te uiți aici ( vezi ioanradu):
https://forum.softpedia.com/topic/1210367-orange-romania-lanseaza-internetul-la-viteza-18-gbps-natio...
la 29-06-2024 03:20 PM
Apreciez raspunsul dvs.
Eu vad si astazi difente chiar si intre clienti fosti OROC.
Ei promoveaza ceva, configureaza si ofera altceva, inselaciune pa fata!
la 29-06-2024 02:26 PM
Va salut,
Se aduna tot mai multi utilizatori cu echipamente performante care stiu ce sa ceara si ce trebuie sa obtina.
Din pacate, eu dupa aproape 4 luni, nu am rezolvat, tot pe 1500 sunt si eu.
La 300 daca suni "noi oferim 60% din banda"...
Unde scrie asa ceva? Eu nu am vazut in contract.
Problema este de configurare (scripturi cu setari), de acolo pleaca povestea, insa specialistii companiei nu inteleg.
la 30-06-2024 07:12 AM
Testează cu speedtest.net, nu cu speedtest.ro! Nici eu nu prea sar de valorile alea de acolo!
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor