Hmm... ok, pai hai sa vedem care ar fi motivele pentru care cererea ar putea sa fie nereusita (sau refuzata).
Am gasit asta pe site-ul ANCOM (https://www.ancom.ro/pot-operatorii-sa-refuze-portarea-numarului-de-telefon63-_6351):
"Când poate fi refuzata cererea de portare?
Operatorul acceptor poate refuza portarea numarului în cazul în care nu furnizeaza tipul de serviciu solicitat de utilizator (de exemplu, serviciul de telefonie prepaid).
Operatorul donor poate refuza cererea de portare în urmatoarele condiții:
* cererea nu este corect completata;
* datele de identificare a abonatului sunt incorecte sau nu corespund cu numarul a carui portare se solicita;
* numarul se regasește în una dintre categoriile de resurse de numerotatie exceptate de la portabilitatea numerelor;
* operatorul donor nu furnizeaza servicii prin intermediul numarului respectiv (de exemplu, prin încetarea contractului ca urmare a unei solicitari venite din partea utilizatorului anterior depunerii cererii de portare); de aceea, utilizatorii sunt sfatuiți sa NU solicite încetarea contractului încheiat cu furnizorul donor în situația în care doresc sa își porteze numarul de telefon;
* numarul pentru care se solicita portarea nu a fost utilizat pentru convorbiri în rețeaua operatorului donor;
* cartela SIM este declarata pierduta/furata.
Nu pot constitui motive de refuz al cererii de portare:
* existenta unor datorii ale abonatului catre operatorul donor;
* existenta unei durate minime a contractului încheiat cu operatorul donor;
* suspendarea furnizarii serviciului prin intermediul numarului respectiv.
Ce, cum si unde reclami?
În cazul în care întâmpina orice dificultati pe parcursul procesului de portare, utilizatorii pot face o sesizare la operatorul acceptor (care este responsabil de realizarea portarii), dar se pot adresa și ANCOM, parcurgând pașii detaliați aici (https://infocentru.ancom.ro/contact/sesizeaza-ancom/).
Informații suplimentare cu privire la derularea procesului de portare sunt disponibile pe site-ul www.portabilitate.ro."
Se aplica vreuna dintre conditiile de mai sus?
Acuma, nu mi s-a intamplat niciodata sa mi se refuze cererea de portare, dar mi s-ar parea normal ca atunci cand se refuza cererea sa ti se specifice si un motiv, ceva... Sau daca e nereusita din motive tehnice, din nou, sa exista un cod de eroare, ceva, ca sa stii si tu de ce a fost nereusita.
Client Orange