11-09-2023 05:57 PM - editat 11-09-2023 05:58 PM
Buna,
am abonament cu net nelimitat 5g de la Orange.
Netul pe telefon e foarte rapid, in zone cu acoperire 5g am atins si 800Mbps.
In schimb daca fac hotspot cu telefonul si ma conectez de pe laptop observ ca viteza scade considerabil (nu e o problema de WiFi, am incercat si cu cablu si e identic).
As dori sa stiu daca Orange aplica traffic shaping sau daca filtreaza conexiunea in vreun fel.
Multumesc
11-09-2023 06:35 PM - editat 11-09-2023 06:39 PM
Salutare!
Am observat că ai pus întrebarea și pe Softpedia.
Dacă spui că pe telefon ai obținut viteze pe 5G foarte bune, iar pe laptop conectat fie prin Wi-Fi la hotspotul telefonului, fie prin USB la telefon, ai avut viteze mai mici, asta înseamnă că nu există nicio limitare de trafic sau filtrare a conexiunii, așa cum ai specificat.
Pur și simplu, atât poate duce din punct de vedere tehnic telefonul tău utilizat pe post de router sau modem.
Succes!
la 11-09-2023 06:45 PM
Salut si multumesc pentru raspuns.
Telefonul este un iphone 12 pro max iar laptopul este un MacBook pro cu i9. Nu exista nici un fel de problema pe parte hardware, ele conectandu-se prin WiFi AC.
Netul pe telefon merge foarte bine, iar pe laptop nu.
In alte retele (nu in RO) am atins viteze foarte mari si asemanatoare atat pe telefon cat si pe laptop.
Stiu ca operatorul poate face distinctie intre traficul normal si cel de hotspot, de aici vine intrebarea mea, daca Orange aplica sau nu filtre pentru tethering.
11-09-2023 06:48 PM - editat 11-09-2023 06:49 PM
Din ce gândesc eu, probabil că pe celelalte rețele ai avut viteze mai mici în comparație cu cele de pe Orange.
De aceea, la ceilalți operatori, ai obținut valori similare atât pe telefon, cât și pe laptop.
la 11-09-2023 06:54 PM
Viteze asemanatoare, 400-500 Mbit/s, atat pe telefon cat si laptop. Tot cu acoperire 5g.
In cazul de fata e o diferenta substantiala, 500-600-700 mbit pe telefon, iar pe laptop 30-40-50.
11-09-2023 06:56 PM - editat 11-09-2023 06:57 PM
Nu știu ce zic în cazul ăsta.
Probabil că telefonul tău a trecut de la acea bandă n78 care este responsabilă pentru viteze foarte mari la una mai proastă cum ar fi n1 sau B20/B28 care sunt mai puțin performante și au o capacitate mai mică, dar oferă o acoperire mai mare.
la 11-09-2023 07:03 PM
Nu e vorba de banda folosita, testele sunt facute imediat unul dupa altul. Telefonul nu schimba banda intretimp.
Iar ceea ce ma face sa gandesc ca este vorba de shaping, este ca testul pe laptop incepe cu viteza mare, iar apoi scade destul de brusc, ca si cum ar fi o frana undeva.
Postez aici screenshoturi.
11-09-2023 07:39 PM - editat 11-09-2023 08:42 PM
Foarte tare ciudat ceea ce ai explicat și ai arătat!
Într-adevăr, am mai văzut situații pe Softpedia în care viteza pe 5G poate fi limitată în funcție de adresa IP la care este conectat dispozitivul.
12-09-2023 09:00 AM - editat 12-09-2023 09:01 AM
Dupa cum zice si Speedtest: VAI! :))
Da, stiu. E probabil "GO" din Italiana. Dar mi s-a parut nostim, in contextul actual. :))
Banuiesc ca pe Mac ai selectat Personal Hotspot, nu? Intreb pentru ca n-am vazut simbolul la tine in bara. Dar probabil ca e mai in dreapta.
As fi testat si eu, doar de confirmare, dar n-am 5G in zona. Poate saptamana asta sa ajung intr-o zona cu 5G, si atunci pot incerca si eu.
Daca reusesc, o sa postez aici rezultatul, macar sa ai inca un test facut pentru comparatie.
Momentan, da, pare sa fie o limitare undeva.
la 12-09-2023 09:04 AM
Salutare! Haha, da, VAI e exact GO pe italiana 😄
Da, e selectat hotspot personal exact ca pe mac-ul tău.
la 15-09-2023 10:05 AM
Salut, Johnny!
Dupa cum am promis, am revenit cu un test de viteza facut de pe Mac, cu iPhone-ul pe post de hotspot/modem 5G.
Avand in vedere ca si pe telefon am aceleasi viteze in aceeasi zona....tind sa cred ca la tine s-ar putea sa fie o problema specifica.
la 15-09-2023 10:27 AM
Salutare si multumesc frumos pentru raspuns. Ma gandesc ca ar putea sa fie o problema relativa traficului de GB (daca e prea mare se limiteaza in vreun fel) sau a zonei.
De curiozitate, ce trafic ai luna asta? Unde au fost facute testele? Ce tip de abonament ai? Eu sunt in Bucuresti si am Smart Plus 15, trafic luna asta de 25-30 GB.
🙂
Pe cine as putea sa contactez la Orange sa rezolve problema? Cu serviciul clienti e cam imposibil, deoarece toti mi-au zis ca nu prea au ce sa faca.
15-09-2023 12:01 PM - editat 15-09-2023 12:04 PM
Salut,
Sunt pe prepay, am activata optiunea de 6 euro (cu 166 GB internet). Testul a fost facut in Timisoara.
Ca si contact...nu stiu pe cine ai putea sa contactezi. Nu pot sa te indrum decat spre mijloacele clasice de contact de aici (adica: apel 300/Djingo/mail: serviciul.clienti@orange.ro). Eventual, confirma si cu cineva de pe chat-ul Djingo (click pe link-ul de mai sus) daca nu e nimic restrictionat pe cont.
Daca nu cumva e o limitare pe cont (caz in care, oricum tot cu ei trebuie sa vorbesti), e posibil sa fie o problema specifica pentru setup-ul tau.
Mai poti incerca doua chestii (cel putin asta as face eu daca ar trebui sa investighez problema asta):
Din pacate, daca problema e de setup, pe partea ta, intr-adevar nu prea au cu ce sa te ajute. Deci, daca au verificat deja tot ce se poate verifica pe cont, si ti-au spus ca e totul corect si nu ar trebui sa ai niciun fel de limitari din punctul asta de vedere, atunci...posibil sa fie intr-adevar ceva specific la setup-ul tau.
la 11-09-2023 06:43 PM
Salutare!
Verifică optiunile de hotspot:
Banda de 2.4GHz este bandă de distanță dar cu viteza mică, iar cea de 5GHz este invers.
11-09-2023 06:51 PM - editat 11-09-2023 06:52 PM
@Pololică, el are iPhone, nu Huawei.
Deci, nu știu dacă poate exista o astfel de setare la el în setări, pentru că nu am avut niciodată vreo interacțiune cu iOS.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor