11-01-2023 11:39 AM - editat 11-01-2023 03:58 PM
Buna ziua,
Am un abonament business la Orange, am servicii fixe de internet si am zis sa fac update de abonament la fibra 1800 unde ei spun ca poti ajunge la viteze de upload de 940 Mbps viteza de upload maxima iar viteza normala este de 571 / 407 Mbps.
Cand am vazut oferta am zis ca suna foarte bine, chiar am vrut sa am un upload mai mare de 500 si ceva Mbps.
Dupa ce am facut upgrade-ul de abonament, ce sa vezi, viteza de upload nu a crescut absolut deloc.
Dupa ce am vorbit cu cei de la support, mi-au spus clar ca viteza este in parametrii, 571 (viteza medie) iar ca ei pe upload nu pot oferi nimic garantat, deci este in parametrii :))
Interesant este faptul ca in momentul in care incep un speedtest, incepe upload-ul la o viteza de 900 ptr o secunda si instant scate la 571 Mbps, ceea ce ma face sa cred ca este un bandwidth cap la 571 si nicidecum o limitare de infrastructura in zona.
Interesant este faptul ca daca fac in acelasi timp speedtest pe doua dispozitive, unul legat pe ethernet, altul pe wifi6, cumva acumulat ajung undeva la 800 Mbps pe upload acumulat.
Overall mi se pare o mega teapa, o mega prosteala, sunt total dezamagit.
la 12-01-2023 03:23 PM
Dupa ce am escalat problema la upper management s-a rezolvat, finally.
https://www.speedtest.net/my-result/d/00e4547a-053a-4e33-b087-1fd3e4bde9d5
la 12-01-2023 11:28 AM
Salut, asta e putin mai greu ... ca daca te iei dupa contract esti in parametrii.. ce poti sa mai verifici este si daca cumva esti pe fosta fibra de la telekom .. ca acolo sunt bube din splittere si OLT-uri cu limitari globale ...
12-01-2023 11:33 AM - editat 12-01-2023 11:42 AM
Ok, atunci vrei sa testezi si routerul ZTE. De ce? Pentru ca, aparent, la altii se poate mai bine. Si sunt destul de sigur ca problema nu e de “garantie”. Nu duce echipamentul ala mai mult. E atat de simplu. Daca problema nu e echipamentul, atunci nu ar trebui sa aiba nicio problema in a-l inlocui. Daca e acelasi lucru, si rezultatul ar trebui sa fie la fle. Daca nu, atunci vei avea rezultatul dorit. Mie imi suna a BS scuza asta cu “nu garantam etc etc etc”. Imi aduce aminte de alte situatii in care Orange ofera acelasi raspuns standardizat, ca sa nu zic aceeasi scuza ieftina si la indemana. Vreau un exemplu in care acel Huawei poate atinge acele viteze. E cineva care il are si are vitezele de pe site? Daca nu, nu cumva e cam mare coincidenta ca doar echipamentele ZTE pot sa duca mai mult? Inseamna ca problema nu e de “nu garantam”, ci de “avem echipamente cu care n-avem ce face si nu vrem sa oferim mai mult”. Ceea ce cred ca e o problema. Iar ceea ce e afisat pe site se numeste “false advertising”.
Nu stiu, pe mine ma enerveaza chestia asta. Cand e de luat, se ia garantat. Si tot. Cand e vorba de dat, "nu garantam". Eh, atunci nici eu nu garantez ca platesc factura integrala. Ca si eu poate am o luna mai pro*sta, am cheltuieli, am datorii. Nici eu nu pot sa garantez ca platesc tot. Nu asa ar fi corect? Ba da. Cat oferi atat poti sa pretinzi sa primesti.
la 12-01-2023 11:37 AM
My man! 🙂
Eu te inteleg perfect, sunt total de acord cu tine. Am sa incerc iar
la 12-01-2023 12:52 PM
Din punctul meu de vedere, lucrurile sunt foarte simple: daca, pentru un motiv anume (infrastructura/echipament etc) nu poti sa furnizezi serviciile asa cum sunt promovate pe site, nu mai incheia contracte sau/si, nu mai pretinde costul integral pentru un serviciu pe care nu-l poti oferi la calitate maxima (sau asa cum apare pe site). Pentru ca eu nu platesc factura in sistem "best try", nu? O platesc integral.
Daca nu duce echipamentul, sau infrastructura din zona respectiva, nu poti sa vinzi produsul ala in zona respectiva. E atat de simplu. Pentru ca n-ai cum sa oferi calitatea necesara. Nu faci contractul, omu' iti plateste costul integral, ca pentru un pachet "2000" (cu toate ca si asta e BS de marketing), dar oferi doar 1000. Pai, daca nu poti sa oferi 2000, de ce imi vinzi abonament de 2000? Facem downgrade la 1000 in cazul asta. N-are rost sa platesti abonament de 2000 daca nu poti primi 2000. Nu e problema ta ca nu tine infrastructura in zona respectiva. Cum ziceam, daca stii ca n-ai cu ce, nu mai vinde abonamente cu vitezele alea in zona respectiva.
Poti sa zici de la bun inceput: ne pare rau, infrastructura din zona respectiva (sau echipamentele pe care le oferim) nu pot sustine vitezele de pe site. Nu cred ca s-ar supara nimeni. Dar nu vii cu oferta, eu imi fac abonament, crezand ca o sa beneficiez de vitezele de pe site, si pe urma, cand observ ca de fapt nu e asa, vii si-mi spui: "nu garantam calitatea aia". Nu mi se pare ok asa.
Ma rog, vezi ce iti zic si ei, si sper sa se rezolve. 🙂 Daca nu, faci frumos downgrade la fibra 1000 si cu asta basta. Stiu ca nu asta e ideea, dar daca altfel nu se poate, nu are rost sa platesti un abonament mai mare, daca vitezele nu sunt cele de pe site. Poate in felul asta, se motiveaza si vine cineva si cu echipamentul corespunzator. :))
la 12-01-2023 03:23 PM
Dupa ce am escalat problema la upper management s-a rezolvat, finally.
https://www.speedtest.net/my-result/d/00e4547a-053a-4e33-b087-1fd3e4bde9d5
la 12-01-2023 03:25 PM
Ah, deci se poate si cu echipamentul din dotare! Super! 🙂 Ma bucur ca ai reusit!
la 12-01-2023 03:26 PM
Da, multumesc ptr sfaturi 🙂
la 12-01-2023 03:30 PM
Cu drag! Ma bucur ca te-au ajutat. 🙂
la 12-01-2023 04:11 PM
Super! Mă bucur că ai reușit!
la 12-01-2023 04:17 PM
Bun asa. Spor la upload 🙂
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor