la 03-08-2023 08:45 PM - editat ultima oară la 04-08-2023 08:57 AM de DanielaH
Salutare comunitate,
In urma experientei cu noul ZTE F6600R va prezint urmatoarele detalii/specificatii, in cazul in care v-ati confruntat sau urmeaza sa intampinati probleme tehnice:
- Actualizare ZTEGF660012RO (hardware ZTEGF6600V903) pana la ora postarii,
- Retea Locala - WLAN - Directie banda WLAN - Activare bandsteering -> Oprit (Prin oprire cele doua benzi de 2.4 si 5 Ghz devin vizibile si nu o singura banda cum este default cand este Pornit. Veti observa si diferentele de viteza),
- Retea Locala - WLAN - Configuratie globala WLAN - 2.4 si 5 Ghz - SGI -> La ambele benzi sa fie setat Oprit (vezi google ce inseamna SGI si de ce am recomandat Oprit),
- Retea Locala - WLAN - Configuratie globala WLAN - 5 Ghz -> Setati un canal favorit de la 36 pana la 48 inclusiv (Eu prefer 36. Daca lasati pe Auto e posibil ca banda de 5 Ghz sa nu fie vizibila tot timpul si/sau sa apara intarziat datorita canalelor DFS de la 52 in sus. Vezi google ce inseamna DFS),
- Retea Locala - WLAN - Configurare SSID WLAN - 2.4 Ghz - Tipul de criptare -> Wpa/Wpa2-Psk-Tkip/Aes (daca aveti in locatie dispozitive smart vechi: televizoare, telefoane/tablete, aparate de aer conditionat, aparate de curatenie, becuri smart, etc). Daca sunteti la zi cu tehnologia puteti seta Wpa2-Psk-Aes (recomandat pt. 2.4 Ghz),
- Retea Locala - WLAN - Configurare SSID WLAN - 5 Ghz - Tipul de criptare -> Wpa2-Psk-Aes (Daca aveti in locatie tehnologie high/echipamente avansate, setati Wpa3/Sae),
- Retea Locala - LAN - Server DHCP - Timp de închiriere personalizat -> 86400 s (Vezi google de ce 86400 s),
- Internet - Status - Versiune IP -> IPv6. Este setat default IPv6 sau se schimba automat cu update-ul de soft. Sunati la 300 (departamentul Tehnic) si cereti sa va schimbe din IPv6 in IPv4/v6 (Prin aceasta modificare beneficiati de parametrii normali din abonament). Daca doriti doar IPv4 trebuie sa platiti (Ip Static). Dupa aceasta actualizare IPv4/v6 cereti sa vi se faca un restart pe cont, iar dupa faceti si d-voastra un restart la router.
- Management & Diagnostic - Managementul contului - Timp inactiv - Pauza -> 5 minute. Vine default, nu stiu ce face dar personal imi este dor de un restart zilnic (programat) si un TWT (Target Wake Time) cum aveam pe routerul cumparat.
Mentiuni:
- Pentru cei care jucati jocuri online pe mobil/tableta recomand banda de 2.4 Ghz (Internetul este mai stabil si lag mai putin, cu conditia ca in acelasi timp banda sa nu fie suprasolicitata de alte dispozitive din locatie),
- NU pozitionati niciun router langa sau pe: frigider, aparat cu microunde, televizor, tevi cupru/aluminiu, contor curent electric.
- Am renuntat temporar sau posibil definitiv la performantul Mercusys MR80X (legat si activat in mod bridge, tot sunand la 300/Tehnic), pt. ca sunt multumit de modelul acesta.
- Cereti la departamentul Tehnic update la router. Pana sa mi se faca update am avut probleme cu tv prin cablu, unele canale digitale nu functionau, aveau doar sonor sau se vedeau distorsionat. Fara update la zi, serviciul prin router nu va fi stabil.
- Ce mi-as dori de la Orange? Sa rezolve problema ping-ului (ms-uri in retea) imbunatatind infrastructura si sa nu ne mai constranga sa devenim dependenti de cardurile CI+ pt. canalele digitale. La DIGI nu esti obligat.
Salutari.
la 03-08-2023 09:43 PM
Bun tutorialul, dar vin cu o steluță la CI de la Digi. Acel card reprezinta de odorul digital ȘI posibilitatea de a activa diverse opțiuni tv. Soacra a încercat să activeze HBO și i s-a zis că nu poate activa nimic fără el (evident, plătește și 4 lei mai puțin dar...).
la 04-08-2023 06:56 AM
Da, bun tutorial, pe care cred că o să-l încerc când o să am timp și vedem ce iese.
Mulțumesc!
la 30-08-2023 07:40 PM
salutare, interesant, probabil din niște setări nu am reușit conectarea unui Smart tv Samsung (80cm) la router F6600R. vede rețeaua dar nu se conectează, dacă știe cineva???
la 23-11-2023 10:28 PM
Acest router de la zte are aplicatie pt gestionare clienți, mod parental și dinastea? sunt în alea 14 zile de proba, trebuie sa ma decid dacă rămân pe acest fiber 2300 🙂 fiber care ce sa vezi când am sunat la orange mi sa confirmat de 2 x ca voi avea fibra orange dar minciuna are picioare scurte și atunci când a venit echipa de montaj am aflat ca sunt pe vechii Telekom fibra. vin de la digi fibra 500 cu router personal tplink archer a6 parca. Ma inte dacă acele valori mari la ping fata de digi sunt importante la ce folosesc(lucru remote de acasă, ceva joace online d epe consola ps5 și navigare pe net 3 tv smart și 3 device-uri telefon tableta. Vad ca pe reteau 2.5 am valori mici. Se merita sa rămân, pt ca ar fi și acel tv la. Preț bun
la 30-01-2024 11:30 AM
Foarte bun tutorialul, o sa incerc cu aceste setari. La mine e problema cu wifi-ul, are intreruperi de semnal, se conecteza apoi se deconecteaza si tot asa, isi revine doar daca il restartez. Conexiunea pe fir nu are absolut nicio problema.
la 30-01-2024 11:35 AM
Mulțumim Gabi de feedback. Pe ce frecvență ai întreruperile? Pe 5GHz sau 2,4GHz? Contează ca utilizare și viteză, dar și configurare dispozitive. Mersi.
30-01-2024 11:39 AM - editat 30-01-2024 11:42 AM
Pe 5Ghz. Nu stiu daca si pe 2.4, nu am verificat. Eu toate dispozitivele (telefoane, televizoare) le țin conectate pe 5Ghz.Mai am si un mesh conectat la router. Ciudat este ca mai am un ont la țară doar ca e modelul alb, al meu fiind negru, si acela nu are absolut nicio problema. Culmea e ca bate si semnalul mai departe dintr-o casa in cealaltă.
la 30-01-2024 11:44 AM
Întrucât ai mai multe SSID-uri, poți verifica o conexiune (un SSID) pe 2,4GHZ monitorizând stabilitatea și durata conexiunii fără întreruperi. Ar fi un test interesant. Pe 5GHz și eu am avut un model de router care se întrerupea uneori. Pe 2,4GHz nu am avut astfel de situații.
la 30-01-2024 11:47 AM
Crezi ca e posibil sa fie o problema de software? Am cautat prin meniul lui si nu am gasit buton de Cautare actualizari.
la 30-01-2024 11:53 AM
Acum am verificat si modelul meu de fapt e 6605FR 😁
la 30-01-2024 11:57 AM
Este similar, cu mici deosebiri, dar în mare parte cam pe aceiași structură și ”comportare”.
la 30-01-2024 11:55 AM
Se poate remedia în urma unui upgrade de firmware. La mine, la routerul utilizat, secțiunea de ”upgrade firmware” o regăsesc într-o secțiune de bază gen ”System Tools” sau ”Settings”, separat de celelalte configurări aferente LAN/WAN/WLAN/Security ...etc.
la 08-03-2024 11:07 PM
Salutare!
Eu mă confrunt cu o altă problemă de când am schimbat routerul și folosesc ZTE F6600R, pierde pachete de date, deci pică net-ul, cam în fiecare minut sau chiar de mai multe ori pe minut și în cel mai bun caz la câteva minute distanță. Este al doilea ZTE F6600R și problemă persistă.
A mai avut/are cineva astfel de problemă sau știe cineva de unde ar putea fi?
Vă mulțumesc!
la 10-03-2024 09:00 PM
Salut, @DanTse !
Bine ai venit în Comunitate! Ai sesizat situația și către colegii din departamentul tehnic?
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor