Buna,
Menționez ca nu ma pricep foarte bine la rețelistică.
Recent mi s-a instalat un router ZTE F6600R (pana acum am fost client OROC / fostul Telekom, si am avut un router Huawei, cu care nu am avut niciodată aceasta problema). Specificațiile lui sunt:
Tip de dispozitiv F6600R
Versiune hardware ZTEGF6600V903
Versiune software ZTEGF660009RT
Versiunea de pornire V9.0.10P10N8
La router am conectat un Switch 5 porturi Gigabit, TP-LINK TL-SG105S (perfect functional de 4 ani, il aveam legat cu router-ul anterior).
Problema - din cate am determinat eu pana in momentul asta - este ca nu pot sa vad in LAN nici un device dintre cele conectate la switch.
Prin switch am nevoie sa conectez mai multe echipamente audio-video (ex. smart TV, player video Kodi, streamer audio, receiver AV), si deci am nevoie sa le controlez (remote) de pe telefon/ tableta prin Wi-Fi. Insa nu ma pot conecta la ele, aplicatiile lor dedicate nu le găsesc in LAN. Ele primesc acces la internet, însă in LAN nu sunt vizibile (accesibile). 😔
In interfata web a router-ului, din cate înțeleg, sunt vizibile si li se asignează IP prin DHCP (atasat poza 'Stare client LAN', unde switch-ul e pe LAN1). Pe telefon, din aplicatia WiFiman (network scanner), nu sunt vizibile. Am incercat si ping de pe laptop catre playerul video (dupa ce i-am aflat IP-ul) dar nu a functionat.
Am testat cu 2 din device-uri (playerul video, si streamerul audio) sa le conectez direct la router, si asa au functionat imediat, aplicatiile dedicate le-au "văzut", si au apărut si in aplicatia WiFiman.
Insa, am nevoie sa le conectez prin switch (in primul rand din lipsa de porturi suficiente pe router).
Căutând si aici, si pe internet, am gasit unele răspunsuri cum ca routerele ZTE ar putea avea ceva numit "port isolation", "IP isolation", sau "AP isolation", insa fara confirmare sau rezolvare clara. Iar despre astea recunosc ca nu stiu nimic, este prima data cand aud de ele.
Se poate oare rezolva in vreun fel ?
Multumesc.