la 15-11-2024 10:57 PM
Buna,
Menționez ca nu ma pricep foarte bine la rețelistică.
Recent mi s-a instalat un router ZTE F6600R (pana acum am fost client OROC / fostul Telekom, si am avut un router Huawei, cu care nu am avut niciodată aceasta problema). Specificațiile lui sunt:
28-11-2024 11:19 AM - editat 28-11-2024 11:28 AM
Update cum am rezolvat in final:
După ce am primit răspuns de la suportul clienti ca nu exista o versiune mai noua de firmware pentru ZTE, am legat un router vechi la ZTE; asa a functionat, device-urile pe care le aveam conectate prin switch au devenit vizibile si accesibile in LAN.
După aceea, am cerut la suport sa mi se activeze modul bridge pe ZTE, fiindcă din cate am inteles eu asa este recomandat (optim) întotdeauna in cazurile in care folosești router personal. A fost o mica surpriza apoi: se pare ca acest ZTE F6600R nu se poate pune in mod bridge. Asa ca, mi s-a înlocuit ZTE-ul cu un Huawei (ironic, model identic cu cel pe care il avusesem anterior) si acesta a fost setat in bridge. Intre timp mi-am luat si un router nou, dat fiind ca acela pe care il aveam era foarte vechi.
Deci concluzia este ca, din păcate, acest ZTE F6600R are intr-adevar restrictii (impuse prin software-ul lui, presupun, si care nu pot fi dezactivate?), si singura soluție, cel puțin in cazul meu, a fost folosirea unui router personal.
Nu știu daca ONT-ul respectiv Huawei este in vreun fel inferior d.p.d.v. al vitezei internet fata de ZTE F6600R , ma refer daca ma va afecta in vreun fel la abonamentul meu actual de 1000 Mbps. Dar acum cel puțin, pot sa imi accesez toate device-urile din LAN.
Mulțumesc si pe aceasta cale echipei de la suport, pentru ca am gasit, in cele din urma, o soluție.
la 16-11-2024 08:44 AM
Salutare!
Routerul anterior a fost configurat diferit față de cel actual? În urma cu mai mulți ani am avut un switch cu nu mai știu câte porturi (eram multe birouri cu multe calculatoare), iar routerul de la provider nu țin minte sa fi avut o configurare anume. Și țin minte ca puteam vedea ce este era la "comun" în rețea.
la 16-11-2024 10:26 AM
De fapt problema la F6600R e de "IP Isolation" între ceea ce înseamnă WIFI și LAN la router. Tot ce e pe LAN e ok, ce e pe WLAN e ok, însă între ele... pauză.
Rezolvarea? Utilizarea unui alt router în bridge, care nu va pune probleme de " IP isolation" între echipamentele conectate pe Wifi și cele prin LAN. Bineînțeles, switch-ul conectat la acest router, nu la ZTE.
la 16-11-2024 10:54 AM
Deci, înțeleg ca intr-adevar asta e o problema cunoscuta la acest ZTE, si asta ar fi cam singura rezolvare. O sa iau in calcul si varianta asta, desi sincer mi se pare stupid sa fie impuse astfel de limitări/ restrictii 😕
Ciudat a fost si testul asta: daca reusesc sa ma conectez la un NAS (conectat la ZTE pe LAN3) de pe aplicatia lui ('Video Station') instalata pe smart TV (acesta fiind conectat prin switch pe LAN1 al ZTE). Nu am reusit, daca imi amintesc bine imi zicea chiar asta, ca nu il gaseste, gen sa verific IP-ul (setasem IP fix pe NAS, stiu sigur ca incercam deci cu IP-ul corect). Asa ca se pare ca in cazul meu cumva si switch-ul sa fi contribuit la problema, chiar nu mai stiu ce sa zic.
Mulțumesc mult pentru răspuns, oricum!
la 16-11-2024 11:45 AM
Dacă vrei verificare de switch atunci încearcă între (de pe) echipamente din LAN, nu prin WiFi. Dar cel mai simplu e un router în bridge, atât pentru WiFi cât și LAN.
la 16-11-2024 12:07 PM
Testul acela la care m-am referit în mesajul anterior, cu conexiunea de pe smart TV către NAS, era pe cablu, mă refer că toate device-urile implicate acolo erau conectate prin cablu în LAN.
Sau nu am înțeles eu corect ?
Mulțumesc pentru ajutor!
Întrebare suplimentară: este dificil de setat acest ZTE în mod bridge? Si dacă operația asta se face prin suportul tehnic Orange ?
la 16-11-2024 01:16 PM
În cazul APP-TV cu NAS încearcă să le conectezi înporturile de LAN de la router. Poate exista și switch cu unele porturi defecte, dar testezi și vezi când ai o conexiune sigură.
Pentru mod bridge, vezi mai întâi ce model preferi să îndeplinească cerințele dorite și apoi configurarea e doar o formalitate. Cred că găsești în Comunitate câteva subiecte pe tema "mod bridge". Depinde de decizia ta.
la 16-11-2024 01:28 PM
Mulțumesc!
La alegerea unui router personal pe care să îl pot folosi cu acest ZTE (setat în bridge), presupun că nu există vreo cerință specifică (tehnică) de care as avea nevoie. Adică, orice model de router ar fi în regulă să cumpăr.
M-ar ajuta și o confirmare de la cineva că acest ZTE se poate seta în acel mod bridge. Sper doar să nu îmi cumpăr router pentru ca mai apoi să nu pot seta ZTE în bridge 🙄 (o să mai caut eventual si aici în comunitate)
la 16-11-2024 02:45 PM
Poți face unele teste pentru conectivitate cu unul mai ieftin, iar apoi eventual investești într-unul care să-ți asigure viteză de gigabit. Dacă sunt necesare eventuale parametrizări pentru ZTE, acestea le clarifici cu Orange. Spor.
la 16-11-2024 10:38 AM
Salut, nu am avut configurat nimic special pe routerul vechi, deci era in principiu pe setarile default / implicite. Asta si fiindca, dupa cum spuneam, nu ma pricep bine la rețelistică (si efectiv nu am avut nevoie sa de alte setari specifice). Singurele setari pe care imi amintesc ca le-am avut atunci au fost niste setari de port forwarding, si posibil parola de la WiFi.
Am incercat si reset to factory settings zilele trecute, dar nu a ajutat.
28-11-2024 11:19 AM - editat 28-11-2024 11:28 AM
Update cum am rezolvat in final:
După ce am primit răspuns de la suportul clienti ca nu exista o versiune mai noua de firmware pentru ZTE, am legat un router vechi la ZTE; asa a functionat, device-urile pe care le aveam conectate prin switch au devenit vizibile si accesibile in LAN.
După aceea, am cerut la suport sa mi se activeze modul bridge pe ZTE, fiindcă din cate am inteles eu asa este recomandat (optim) întotdeauna in cazurile in care folosești router personal. A fost o mica surpriza apoi: se pare ca acest ZTE F6600R nu se poate pune in mod bridge. Asa ca, mi s-a înlocuit ZTE-ul cu un Huawei (ironic, model identic cu cel pe care il avusesem anterior) si acesta a fost setat in bridge. Intre timp mi-am luat si un router nou, dat fiind ca acela pe care il aveam era foarte vechi.
Deci concluzia este ca, din păcate, acest ZTE F6600R are intr-adevar restrictii (impuse prin software-ul lui, presupun, si care nu pot fi dezactivate?), si singura soluție, cel puțin in cazul meu, a fost folosirea unui router personal.
Nu știu daca ONT-ul respectiv Huawei este in vreun fel inferior d.p.d.v. al vitezei internet fata de ZTE F6600R , ma refer daca ma va afecta in vreun fel la abonamentul meu actual de 1000 Mbps. Dar acum cel puțin, pot sa imi accesez toate device-urile din LAN.
Mulțumesc si pe aceasta cale echipei de la suport, pentru ca am gasit, in cele din urma, o soluție.
la 28-11-2024 11:54 AM
@Alexand, ne bucurăm că situația s-a rezolvat și îți mulțumim că ai revenit cu soluția.
Te mai așteptăm în Comunitate.
@Orange Romania S.A. 2025
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor