anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Afisare numar apelant dupa portare de la Vodafone

Bujie02ro
Junior entuziast

Salutare! De o saptamana sunt client Orange prin portare de la Vodafone. Am o “problema” in sensul ca daca sunt sunat de un numar pe care nu il am salvat imi apare de doua ori scris unul sub altul. 
Daca sunt in roaming imi apare doar o data pe un singur rand cum e si normal. 
Acelasi lucru il pateste si sotia. Ambii avem Iphone, ea 13 eu 14 si intampinam asta la Vdf. 
Mai mult, am un ceas Garmin care preia si el cele doua randuri. 
Daca intru in lista de apeluri pe nr resp si vreau sa il salvez sa zicem imi apare numarul sus unde ar trebui sa trec numele…..
Am facut o proba, m-a sters sotia din contacte si instant toate apelurile din lista cu mine au aparut cu nr meu scris de doaua ori. 
Ce se intampla? Ptr unii poate nu conteaza dar ptr mine e frustrant. 

1 Soluţie acceptată‚

arsradu
#StarMember & March's Problem Solver

Si eu am avut rezultate diferite, cu exact aceleasi setari. E posibil sa fie un bug in iOS, e posibil sa fie ceva si de la operator (nu de la Vodafone, de la Orange). In sensul ca e posibil sa nu trimita mereu niste parametri de care telefonul are nevoie pentru afisarea numarului intr-un fel sau altul.

Ieri de exemplu mi-a aparut ok (format national pe primul rand, Romania pe al doilea). Azi dimineata, imediat dupa ce am deschis telefonul, am primit un apel. A aparut in format international pe ambele randuri. Probabil ca daca m-ar suna din nou dupa un timp, ar aparea corect.

E greu de determinat unde anume e problema, pentru ca sunt foarte multe variabile in ecuatia asta.

Ca si setup, ceea ce pare sa mearga de cele mai multe ori la mine este:

  1. Settings > Date and Time > Set Automatically > Yes, Time Zone > Bucharest
  2. Settings > Privacy & Security > Location Services > On > System Services > Setting Time zone > On.
  3. Settings > Privacy & Security > Location Services > On > System Services > Networking & Wireless > On.

Continui sa testez si eu diverse scenarii, dar dupa cum ziceam, sunt mai multe chestii care fac sa se faca acea detectie de tara. Am vorbit inclusiv cu cei de la Apple si nu au stiut sa-mi dea un raspuns exact. Doar ca depinde si de operator, si ca as putea sa incerc un Reset Network Settings. Ceea ce am facut deja. Din pacate, dupa cum ziceam si mai sus, nu pare sa aiba vreun efect. Deci, daca nu ai nimic de pierdut (atentie ca se sterg parolele de WiFi salvate, si paring-ul BT), poti incerca si tu. Eu am incercat si, cel putin in cazul meu, nu pare sa fi schimbat efectiv nimic.

Deci, parerea mea e ca fie e un bug in iOS, fie ceea ce se trimite de la operator, nu e mereu corect/complet pentru ca telefonul sa poata face ce trebuie pe partea lui. Nu stiu daca Android-ul are un feature de genul asta. Sincer nu am observat. Dar o sa testez un pic si invers (din iOS in Android) sa vedem daca gasim ceva puncte comune.

Client Orange

Vizualizare soluţie în postul original

46 Răspunsuri 46

Bujie02ro
Junior entuziast

Pana acum am facut proba cu 3 numere. Si in Vdf imi aparea nr cu prefix international. Faca esti atent la eroarea cu 2 numere oricum au ambele prefix international doar ca unul are paranteza altul nu. Pe mine ma enerva acum in Orange doar nr de pe randul 2 si faptul ca trebuia sters un rand daca eventual vroiai sa il salvezi. 

Bujie02ro
Junior entuziast

Pana acum asa a ramas. Am facut proba cu 3 nr diferite. Faptul ca are prefix international e normal. Asa aparea si cand eram in vdf. Pe mine ma deranga doar cele doua numere/randuri simultan. 

FLo1
#StarMember

@Bujie02ro: E strict o problemă de device, nu de SIM. O remediezi ștergând complet mai întâi lista de apeluri (Call history), iar apoi restartează telefonul. Dacă nu vrea să se restarteze, îl închizi obișnuit și apoi îl repornești.

Te așteptăm cu actualizări ale acestei situații. Numai bine. 

arsradu
#StarMember & March's Problem Solver

Din pacate, daca ar fi fost atat de usor, pana acum era rezolvata definitiv problema. :)) Din pacate, nu se lasa convins asa usor. Cel putin in cazul meu.

Client Orange

@arsradu: Ce înseamnă "convins"? Utilizatorul? Device-ul? Dacă la unii se poate și funcționează, cu siguranță se rezolvă și în cazul de față.  Dacă se vrea, bineînțeles. 

arsradu
#StarMember & March's Problem Solver

Device-ul. Ce vreau sa spun e ca am incercat deja treaba asta, si nu a functionat. Daca functioneaza in cazul lui @Bujie02ro m-as bucura. 🙂

Client Orange

La alții a funcționat, deci nu văd de ce să fie o problemă.... altfel. Exemplul analizat... aici.

arsradu
#StarMember & March's Problem Solver

Din pacate nu mai avem screenshot-ul din acel topic. Dar am senzatia ca nu e aceeasi situatie. Sau daca e, in cazul meu cel putin, probabil si al initiatorului acestui topic (daca vrea sa incerce) nu pare sa fi avut vreun efect. Adica da, pare sa fie nevoie si de un restart. Dar numai stergerea apelurilor recente sau restartarea telefonului, nu par sa rezolve situatia. 

Client Orange

Bujie02ro
Junior entuziast

Citeste si vezi ca am schimbat in tel sotiei si facea fix la fel iar simul ei fct bine merci in tel meu. Acum spre seara am zis sa dau reset la Mobile Data Network. Scuze eu tin tel in engleza ca asa m-am obisnuit de pe vremea dinozaurilor cand telefoanele nu aveau romana. 😂😂😂

@Bujie02ro: Am citit de la primul mesaj. Dacă aveam iphone experimentam. Așa, am ales experiența similară a altora cu aceiași problemă.... rezolvată, de aici.

Bujie02ro
Junior entuziast

Nu are nicio treaba! La mine este vorba doar de numere random care nu sunt salvate in contacte. Acolo ii dubla chiar si numele contactelor. Oricum multumesc!

arsradu
#StarMember & March's Problem Solver

Ok, am revenit cu informatii.

Problema este cauzata intr-adevar de time zone. Si pare sa aiba nevoie de un pic de timp pana isi face reactualizarea. Dar se poate testa cu schimbarea locatiei din Settings > General > Date & Time > Set Automatically > OFF. Setezi o alta zona, lasi cateva minute sa-si termine update-ul, dai un restart, si la urmatorul apel o sa apara din nou de doua ori.

Ca sa-l treci inapoi, mergi inapoi in Date & Time, schimbi inapoi pe Bucuresti, bifezi inapoi Set Automatically, astepti un pic (la mine a durat vreo 20-30 min), si...magic, fara sa modific altceva, si-a revenit din nou. Am testat deja chestia asta de doua ori astazi. De fiecare data, cu emotii ca nu mai reusesc sa-l readuc la normal. Dar de acolo pare sa fie.

De asemenea, pentru test, Privacy & Security > Location Services > On > System Services > Networking & Wireless > On si Setting Time Zone > On.

Dupa cum ziceam, nu se modifica instant. Pare sa aiba nevoie de un pic de timp. Dar...se modifica. Si in functie de asta, se reproduce si problema.

Client Orange

Bujie02ro
Junior entuziast

La mine tot asa face. La unele da la unele nu. Mai nou a inceput sa faca si al sotiei. Culmea miercuri in Buzau a cazut reteaua la toti….inclusiv sim-uri in POS-uri BT. 
Retea de cacao. 
O sa le scriu celor de la ANCOM ptr ca desi am cerut rezilierea contrcatelor ptr toate adunate se trage mata de coada. 
Azi am primit sms cumva solicitarea mea se prelungeste. 

arsradu
#StarMember & March's Problem Solver

Si eu am avut rezultate diferite, cu exact aceleasi setari. E posibil sa fie un bug in iOS, e posibil sa fie ceva si de la operator (nu de la Vodafone, de la Orange). In sensul ca e posibil sa nu trimita mereu niste parametri de care telefonul are nevoie pentru afisarea numarului intr-un fel sau altul.

Ieri de exemplu mi-a aparut ok (format national pe primul rand, Romania pe al doilea). Azi dimineata, imediat dupa ce am deschis telefonul, am primit un apel. A aparut in format international pe ambele randuri. Probabil ca daca m-ar suna din nou dupa un timp, ar aparea corect.

E greu de determinat unde anume e problema, pentru ca sunt foarte multe variabile in ecuatia asta.

Ca si setup, ceea ce pare sa mearga de cele mai multe ori la mine este:

  1. Settings > Date and Time > Set Automatically > Yes, Time Zone > Bucharest
  2. Settings > Privacy & Security > Location Services > On > System Services > Setting Time zone > On.
  3. Settings > Privacy & Security > Location Services > On > System Services > Networking & Wireless > On.

Continui sa testez si eu diverse scenarii, dar dupa cum ziceam, sunt mai multe chestii care fac sa se faca acea detectie de tara. Am vorbit inclusiv cu cei de la Apple si nu au stiut sa-mi dea un raspuns exact. Doar ca depinde si de operator, si ca as putea sa incerc un Reset Network Settings. Ceea ce am facut deja. Din pacate, dupa cum ziceam si mai sus, nu pare sa aiba vreun efect. Deci, daca nu ai nimic de pierdut (atentie ca se sterg parolele de WiFi salvate, si paring-ul BT), poti incerca si tu. Eu am incercat si, cel putin in cazul meu, nu pare sa fi schimbat efectiv nimic.

Deci, parerea mea e ca fie e un bug in iOS, fie ceea ce se trimite de la operator, nu e mereu corect/complet pentru ca telefonul sa poata face ce trebuie pe partea lui. Nu stiu daca Android-ul are un feature de genul asta. Sincer nu am observat. Dar o sa testez un pic si invers (din iOS in Android) sa vedem daca gasim ceva puncte comune.

Client Orange

Bujie02ro
Junior entuziast

Am incercat tot ce ai scris. Inca o chestie si-a bagat automat data plan (fun 11) dar la data de resetare si-a luat 28 nu stiu de unde desi data de fact este pe 2.