la 15-11-2022 10:25 AM
Salutare!
Am 3 numere in curs de portare (teoretic, maine se finalizeaza portarile) si m-am trezit cu un SMS prin care sunt ... (presupun ca rugat, dar "[Nu uita sa anulezi cererea de portare, daca nu ai facut-o, pentru a te bucura in continuare de oferta nou activata. Ai 70 GB...]". Nelimitat minute si internet, DAR fara roaming).
Ieri am fost sunat de un consilier (o doamna/domisoara) care m-a intrebat de motivul portarii (evident, marirea tarifului de abonament, plus intarzierea/refuzul deschiderii fibrei pentru PF la mine acasa). N-am dat nicio secunda de inteles ca sunt de acord (nici nu aveam cum, din moment ce toate abonamentele mele aveau roaming activ).
S-a mai impiedicat cineva de "ofertarea" asta (nu neaparat de resurse si cost, cat de modul automatizat de activare a unei oferte refuzate)?
Intamplarea face ca astazi sa fi fost la un pas sa plec la Sofia (Bulgaria) in locul unui coleg (ieri seara nu isi luase masina de la revizie si, daca nu o prelua azi la prima ora, mergeam eu in locul lui). Cerd ca as fi avut o placere enorma sa mi se taie convorbirea la vama...
Experienta mea cu Orange o consider sa fi fost +8 (din 10), -8 pentru servicii, +9 pentru relatii clienti (si comunicarea cu acest serviciu). Aceasta implementare scade grav acest scor, din pacate.
la 15-11-2022 11:33 AM
Da, în momentul înregistrării cererii de portare, AI activează instant ofera Fun8 redus la 4 euro. Nu știu, însă, cât de legal/moral este acest lucru, din moment ce ai plătit un serviciu contractat în avans. Cu o reclamație la ANPC se poate rezolva și acest obicei prost la Orange.
15-11-2022 07:50 PM - editat 15-11-2022 07:50 PM
@Razvan e total greșit ce spui, nu se activează ți se propune aceea oferta sau devi eligibil pentru aceasta oferta. In urma discuției telefonice cu un consultant ti se poate activa noua oferta propusa, iar oferta se activeaza pe cont abia după ce sistemul detectează ca ai anulat cererea de portare. ANPC nu are ce sa rezolve in aceasta situatie.
la 15-11-2022 11:55 AM
Legal 100% nu e (nu am acceptat oferta propusa). Reclamatia este irelevanta (maine ar trebui terminata portarea). Am cerut si o lamurire (prin mail), dar eram curios daca este o eroare de sistem, sau e o practica de carlig ("practica de carlig"=tactica pe care am intalnit-o in urma vreo 15 ani la distribuitorii de tigari (cumperi ceva, vezi si tigari...). Probabil e mai veche, dar atunci m-am "impiedicat" de ea.
15-11-2022 12:31 PM - editat 15-11-2022 12:32 PM
Din pacate, nu esti singurul. Nu stiu cat de "la zi" esti cu topicurile din Comunitate, dar, de cand au inceput maririle, am avut cred ca vreo 3 persoane care au spus ca au refuzat oferta, si le-a fost bagata pe gat cu forta. Deci, cu siguranta nu esti singurul.
la 15-11-2022 12:38 PM
Se pare ca nu sunt actualizat cu informatiile (sau le-am citit doar in diagonala, fara sa retin prea mult detaliile). Oricum, sunt primii la care vad asta (am plecat din Cosmote, apoi din Vodafone, si acum din Orange (sunt la a patra retea cu doua numere, si la a treia cu al... treilea)).
Oricum, cum mortul de la groapa nu se mai intoarce, nici eu nu o s-o fac (nu mi se pare normal sa fac portare si apoi sa ma intorc asupra deciziei in timpul portarii, asa cum nu m-am intors nici in Vodafone, nici in Cosmote, dar e o chestie de pitici pe creier la mine). Poate cand imi expira perioada minima (in functie de cum evolueaza lucrurile).
15-11-2022 12:47 PM - editat 15-11-2022 12:51 PM
Nu e o chestie de pitici pe creier. Eu consider ca e o chestie de principiu. Iar acceptul implicit al unei oferte, sau ignorarea refuzului referitor la acea oferta si continuarea activarii ei mi se pare un pic cam…mult. Ca sa nu zic altfel. Deci…da, eu unul consider ca e o chestie de procedura interna care trebuie modificata. Pentru ca nu e deloc ok asa.
la 15-11-2022 02:33 PM
@Pololică: Pentru mine istoria / povestea este un deja-vu al experienței avute acum 2 ani, alegând prepay, trecând în rândul anonimilor necunoscuți, întrucât (dacă nu știați) listele abonaților sunt diferite de listele clienților sau al celor cu cont MyOrange. Sfat: Să fi convins că vei lua decizia care îți aduce avantaje. Succes!
la 15-11-2022 05:35 PM
Salutare!
Eu zic să faci ce te avantajează mai mult, pentru că oricum nu se știe cum se schimbă mâine treaba pe la concurență și e și ei la fel. De fapt, o să fie cam pe la toși scumpiri și nu prea avem unde să ne mai ducem pentru a scăpa!
Succes, orice decizie ai lua!
la 15-11-2022 08:02 PM
Salut @Pololică, in urma cereri de portare ai devenit eligibil pentru aceea oferta de abonament. Vorbesc din experiența avuta luna trecuta cu o cerere de portare tocmai pentru a primi aceea oferta. Abonamentul nu e activat automat desi ai crede asta din mesajul primit, sistemul te vede eligibil pentru activarea ofertei pana la momentul inițial convenit pentru realizarea portării, adică cel putin 24 ore înainte de portare.
la 15-11-2022 08:18 PM
Nu știu cum o sa sune, dar în ianuarie am acceptat pentru 6E sa am sub 20GB de net și acces la roaming, la care se adaugă vechimea. Pe doua numere a fost oferta identica. Pe ambele numere consumul era sub 5 GB (cumulat: pe unul 4GB și o virgula, pe cel de-al doilea sub 1GB). Crezi ca 70GB fără roaming e o oferta mai buna? Nici gratis nu o accept din doua motive simple (zic): îmi este imposibil sa ajung sa consum (nici pe aproape) cantitatea aia de net, iar roamingul a fost o condiție acum 10 luni.
Cum Orange nu va negocia niciodată eliminarea penalităților în caz de plata întârziată a facturilor, nici eu nu renunț la portare (e de bun simț respectarea condițiilor. Nici nu ar trebui sa discutam acest aspect).
PS: când faci o oferta, ar fi normal sa te uiți pe consum sa vezi ce nevoi are clientul. E ca și cum ți s-ar oferi sa circuli prin București cu tir-ul (fără vigneta), în condițiile în care un turism de 4 locuri este arhisuficient.
la 15-11-2022 08:44 PM
Nu imi dau cu parerea, tu stii ce e mai bine pentru tine. Eu doar ti-am raspuns de ce ai primit acel mesaj dupa ce ai refuzat oferta.
la 15-11-2022 09:46 PM
@Pololică: Orange îți oferă ceea ce nu ai nevoie pentru că știe că nu vei consuma ceea ce-ți oferă, dar își justifică de ce să-ți ceară mai mult, sau în niciun caz mai puțin. Cunosc deja abordarea lor, fapt pentru care nici nu mă mai obosesc să discut cu ei, îmbrățișându-ne ca apa și uleiul.
16-11-2022 08:59 AM - editat 16-11-2022 09:09 AM
@Pololică: Pentru că se poate ... mai bine, și pentru că am obosit pur și simplu să conving morile de vânt că nu e chiar așa cum visează, ai un atașament ACTUAL mai jos, fără alte comentarii.
Re-EDIT: Aș putea ”zbura” oricând la alte oferte dacă aș fi ahtiat după resurse, dar nu am nevoie decât de conectivitate și puțin spirit de... familie. Încă mai sper că Orange poate să ofere așa ceva. Dacă vroiam resurse ieftine NAȚIONAL, DIGI era de muuuultă vreme o alegere. Dacă vroiam roaming mai mult dar și 5G... Vodafone era de muuult timp o alegere. Dar poate se trezește și Orange. 😔😴
la 16-11-2022 09:38 AM
Plecarea mea este la digi (s-a intamplat sa fie Black Friday si sa aiba reducere 50% pentru un an intreg, fata de "doar" 6 luni cat au o promotie luna asta (noiembrie). Desi viteza este cam la 25-50% din viteza Orange, am semnal la interior (pe 4G) 4 din 5 linii, fata de orange unde am 1-2 linii 4G (si nu le am permanent, ci mai baleiaza si cu 2G si cu 3G). Cum nu sunt nu am o problema cu o viteza mai scazuta, nu am o problema ca nu mai am 100-200Mbps, ci undeva pe la 50-70Mbps (pe unde am verificat, aleatoriu, vitezele). Calitatea (apel WiFi-apel WiFi) e identica (plus sau minus) cu cea de la Orange.
Revenind la semnalul din casa: desi (in 4G) la interior Digi e cam de aproximativ 10 ori mai slab la viteza (1-2Mbps vs 8-10Mbps Orange), interlocutorul nu mi-a mai zis ca ma aude intrerupt (si apelul WiFi il dezactivasem pentru o verificare de semnal). Vedem pe parcurs daca decizia a fost buna sau nu (inca nu am iesit pe cocaluri si sunt curios cum se comporta).
Cum zici si tu, poate se va intampla ceva pe viitor (mai stii cum pe roaming aveau doua optiuni pentru nonSEE (15 si 25E)? Recent au introdus o noua serie de optiuni mai variate (intre 7 si 45E), in functie de destinatie...)
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor