anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Indexare anuala a preturilor si la Orange

Anonim
Neaplicabil

Am trecut azi 2 numere pe abonament si in contract am vazut urmatorul paragraf din imagine :), ce parere aveti? Ma asteptam ca orange sa ii copieze pe telekom si vodafone 🙂 . Deci cei care reinnoiti un contract ori faceti unul nou automat veti avea indexarea anuala a preturilor :). Ar fi corect ca angajatii sa aduca la cunostinta clientilor despre aceasta clauza in momentul in care activeaza un contract 🙂

20 Răspunsuri 20

RafaHelper
#StarMember

Salut @Anonim, 

Este ceva normal in aceasta perioada, asta ne arata ca economia nu este stabila in Romania. Noua forma de contract a început sa fie valabila cu data de 07.12.2023. Las mai jos si textul din contract:

Orange România are dreptul de a modifica tarifele pentru serviciile contractate de către Client conform indicelui armonizat al prețurilor de consum (IAPC / HICP-annual data average index and rate of change), respectiv rata medie anuală a inflației stabilită pentru România de către Eurostat, Oficiul de Statistică al Uniunii Europene, valabilă la data la care se implementează modificarea, dar nu mai mult de 8% din prețurile standard ale serviciilor (fară eventuale reduceri) prezentate în Contract.

Orange România are dreptul să aplice modificarea de mai sus o singură dată pe an, în mod automat, fără a mai fi necesară altă formalitate sau consimțămantul Clientului în acest sens, exclusiv în temeiul notificării trimise de către Orange România. Notificarea poate fi comunicată prin intermediul facturii de servicii, prin SMS, e-mail sau scrisoare.

Având în vedere faptul că posibilitatea de modificare a tarifelor, precum și mecanismul de aplicare a acesteia au fost agreate de către Parți încă de la încheierea Contractului, actualizarea tarifelor în temeiul prezentului articol nu reprezintă o modificare unilaterală. 

Prin semnarea prezentului Contract Clientul este de acord cu aplicarea mecanismului de modificare a tarifelor pentru toate numerele și serviciile contractate de client, atât prin prezentul act cât și pentru numerele și serviciile contractate anterior și active la data aplicării mecanismului de modificare, dacă este cazul.

Anonim
Neaplicabil

De acord, dar sa indexeze și la yoxo și la prepay ca să fie corect.  

Yoxo si prepay nu sunt pe baza de contract, acolo se poate modifica oricand si oricum.

Anonim
Neaplicabil

Sa crească prețul anual și la yoxo și la prepay chiar dacă nu ai contract. Asa ar fi corect, opțiunea minima sa fie 6 euro de exemplu, digi oare de ce nu au crescut preturile pana acuma și nu au clauza cu indexarea? 🙂

Nu știu de ce nu au crescut preturile, probabil au alta strategie de business. 

Vio73
#StarMember & November Problem Solver

Salutare!

Acum, fiecare cu strategia lui. Dar fără să fiu rău sau cârcotaș, strategia lor din ultimii doi ani se pare că nu a fost una deloc câstigătoare, ba dimpotrivă! Îmi pare rău s-o spun, dar cred că se găseau soluții să nu modifice tarifele decât la prelungire. Pe de altă parte, mi se pare și mie aiurea că poți să le dai noilor abonați reduceri și celor existenți le trimiți notificări de majorare. Ca să nu mai spunem că la prepay și yoxo nu se schimbă nimic, iar acelea nu reprezintă sectoare stabile. Să sperăm că nu vor mai face că în trecut, pentru că vor pierde mult mai mult decât vor câștiga din aceste majorări, atât pentru că vor alunga clienții la concurență, dar nici nu vor mai atrage decât greu alții noi.

Baftă!

Anonim
Neaplicabil

Asta ziceam si eu, daca vor sa fie corecti sa creasca absolut la toata lumea preturilor nu doar unora, inclusiv preturile la yoxo ori la optiunile prepay. Ori cresti la toata lumea fara exceptii ori deloc. In cativa ani digi va lua foarte multi clienti de la orange, vdf, telekom pt ca pe roman il intereseaza sa fie cat mai ieftin, nu le pasa de calitate atata timp cat e ieftin :). Bag mana in foc ca digi va ajunge reteaua nr 1 🙂

vladut12am
Cunoscător certificat

Nu știu ce să zic, dar nici monopolul nu e bun.

De aceea, e bine să existe concurență și e de preferat să fie cât mai mare.

Anonim
Neaplicabil

Digi are de multi ani monopol pe serviciile fixe si ca sa vezi nu am vazut nici o marire la ei, si sunt si client digi din anul 2005 si niciodata nu am primit vreo notificare de marire de la ei :), in cativa ani vor avea monopol si pe mobil cei de la digi, ei sunt fericiti cand vad cresteri de pret la altii ca le vin clienti la greu. Nu m'ar mira daca orange si vdf s'ar retrage din Romania din cauza digi :))

dorelut
Junior entuziast

1000042794.jpg

1000042797.jpg

Același lucru l-am întâmpinat si eu. M- au sunat pentru o oferta de fidelizare la internet și în contract îmi modificau și abonamentele de voce. Am citit contractul si am găsit paragraful " nou" introdus" . Nu am acceptat oferta si am rămas cu vechile condiții. În plus am mai citit pe aici ca doar 24 de luni e valabilă oferta si apoi se modifică contractul. Total greșit si unii "informează"  lumea cu aberații. Am abonamentul de internet din 21.05.2021 de 9 €. Si plătesc la fel ... (cititi contractul) oferta rămâne neschimbată dacă nici o parte nu reziliază contractul sau aduce modificari.

Salutare!

Informarea privind beneficiile este scrisa in contract. Daca te uiti pe noile oferte, o sa vezi ca reducerile sunt pe o perioada de 24 de luni, dupa preturile cresc la cele standard de la data semnarii contractului (ca exemplu: abonamentul de 11E este redus la 5.5E pentru primele 24 de luni. Incepand cu luna 25 reducerea dispare si abonamentul va fi facturat la 11E). Nu vad unde ar fi dezinformarea.

Singura varianta in care ofertele vechi vor fi trase pe dreapta este atunci cand operatorul decide ca nu mai sunt rentabile sau nu mai doreste sa la tine (in general abonati putini si uneori costurile nu mai sunt justificate) si clientul este anuntat ca ori trece la o oferta curenta, ori i se inchide abonamentul. Acest lucru se intampla la multi ani dupa ce este implementat abonamentul respectiv. Si 3 ani jumatate nu este o perioada "de speriat", ci spre 7-8 ani cu acelasi abonament. Am avut prieteni care aveau Connex Cent la vreo 8 ani de la lansarea abonamentului respectiv, si ziceau ca parca nu mai e asa rentabil sa-l abia, adica plateau pe el mai mult decat un abonament standard cu net si minute incluse.

dorelut
Junior entuziast

Screenshot_20241024_103357_Adobe Acrobat.jpg

 Am înțeles. Contractele le am prelungite înainte de introducerea indexării..și le păstrez așa. Dar ce e supărător,  eu am fost sunat pentru o ofertă la ab de date (internet) și în actul adițional au introdus modificarea " și" abonamentelor de voce. Cea ce mi se pare abuziv. Contractul de voce are alt număr și alte condiții iar contractul de internet alt număr.  Le am achiziționat separat la distanță de ceva 5 ani. Si peste noapte ei au introdus "Prin semnarea prezentului Contract Clientul este de acord cu aplicarea mecanismului de modificare a tarifelor pentru toate numerele și serviciile contractate de client, atât prin prezentul act cât și pentru numerele și serviciile contractate anterior și active la data aplicării mecanismului de modificare, dacă este cazul."

Nimic nu e corect pentru nu avem o agenție sau ceva care sa i verifice legat de introducerea acestor texte în actele adiționale. 

Stiu ca pentru client este deranjant, dar noile conditii generale le actualizeaza pe cele vechi. Nu vorbim de conditii specifice (resurse, pret si perioada minima contractuala), cat cele general aplicabile.

Daca ar fi fost Act Aditional, se putea "scapa" de acea indexare cu inflatia printr-un articol de genul "se modfica art X privind ... [ce anume sa modificat] si restul articolelor raman nemodificate). Evident, ara trebui sa fie si Orange sa fie de acord cu un astfel de articol (ca de aia este negociere).

Este o practica destul de intalnita cam peste tot: un contract nou actualizeaza regulile generale ale tuturor contractelor existente (intre furnizor si clientul respectiv) la momentul semnarii unui nou contract. La Digi am o oroare la modificarea contractului (am servicii fixe si mobile): daca modific doar un serviciu (mobil sau fix, am "riscul" sa-mi prelungeasca TOATE serviciile, nu doar cel modificat).

La Digi nu ai nici un avantaj daca ai serviciile mobile și fixe pe același titular.

Încearcă să le separi, serviciile fixe pe un titular și cele mobile pe un alt titular.