la 04-03-2025 07:27 PM
Bună seara Comunitate,
Mama a decedat la începutul lunii Ianuarie 2025.
Abonamentul Orange la adresa unde locuia include voce fixa si internet prin fibra - fibra i s-a impus vara trecuta când liniile de cupru au fost desfiintate in zona si pachetele de voce fixa si dobândit obligatoriu si internet.
Precizez la instalarea fibrei nu a semnat nici un contract nou, deși a intrebat la Serviciul Clienti (răspunsul a fost totul e online si ca nu e nevoie de semnatura), deci nu stiu pe ce durata este valabil acest contract.
Pe data de 2 Martie 2025 am trimis pe email o cerere de reziliere a contractului incepand cu data de 1 Aprilie 2025, însoțită de copii dupa certificatul de deces si actul meu de identitate.
N-am primit nici o confirmare ca emailul a fost primit, asa ca tot pe 2 Martie am trimis aceleasi cerere folosind formularul din sectiunea Contact (inclusiv copiile dupa acte).
La a doua cerere am primit confirmare cu nr de înregistrare în câteva minute.
Luni pe 3 Martie am primit in sfarsit confirmarea ca prima cerere a fost primită si înregistrată (cu alt numar).
Deci acum am 2 numere de înregistrare, unul datat 2 Martie si celalalt datat 3 Martie.
In emailul de pe 3 Martie mi s-a comunicat că 'cererea de reziliere la inițiativa abonatului se proceseaza cu un preaviz de 30 zile', deci teoretic încetarea contractului ar fi pe 2 Aprilie.
Am si eu 2 intrebari, avand in vedere ca abonata a decedat de aproape 2 luni:
- este legal sa se impuna o durata de preaviz pentru reziliere?
- este posibil sa mi se impuna taxe de reziliere (care ar fi ilegale conform Legii 193/2000)?
Va multumesc anticipat pentru ajutor!
04-03-2025 07:39 PM - editat 04-03-2025 07:42 PM
Salutare!
Sincere condoleanțe! Cel mai bine era să fi mers într-un Orange Shop cu certificatul de deces și cred că se rezolva rapid. Mi-aduc aminte că acum vreo 2 ani am ajutat pe cineva cu așa ceva și nu au fost probleme, adică nu a mai venit nimic. Nu are cum să vină nimic, dacă persoana a decedat!
04-03-2025 07:41 PM - editat 04-03-2025 07:43 PM
Multumesc pentru răspuns dar eu nu locuiesc în Romania deci nu pot merge într-un Orange shop.
04-03-2025 07:43 PM - editat 04-03-2025 07:43 PM
Dacă persoana a decedat, nu are cine să mai plătească vreo taxă!
la 04-03-2025 07:46 PM
Așa ma gandesc si eu dar mama a plătit cam 6 luni in avans si as vrea să mi se restituie diferenta de bani.
la 04-03-2025 07:58 PM
Asta trebuie discutat cu ei, noi aici suntem doar simpli abonați! Sper să se rezolve, iar dacă ai depus sesizare scrisă, răspunsul sper să fie unul favorabil!
la 04-03-2025 08:19 PM
Înțeleg dar sper ca cineva sa poată răspunde în mod concret la cele 2 întrebări din postarea initiala, referitoare la preaviz si taxele de reziliere.
04-03-2025 08:28 PM - editat 04-03-2025 08:31 PM
Din câte știu, nu are cum să se impună vreo taxă, asta îți spuneam. Nici nu are cui să pună așa ceva. Probabil că au un termen maxim, dar nu are cum să dureze atât închiderea serviciului respectiv, adică se va rezolva mai devreme ( eu așa cred). De asemenea, îți va fi restituită și diferența de bani, de la momentul depunerii cererii de reziliere. Cel puțin așa ar trebui să fie!
04-03-2025 09:09 PM - editat 04-03-2025 09:10 PM
Salut!
Legat de prima întrebare, cererea de reziliere se depune cu 30 de zile înainte de rezilierea propriu zisă. Asta e procedura standard pentru o reziliere, nu îmi dau seama de ce nu s-a realizat într-un timp mai scurt, fiind un caz de deces.
Legat de taxa de reziliere, daca la momentul contractarii acelui (acelor) abonament(e) mama ta nu a beneficiat de ceva favoruri din partea operatorului, in principiu, probabil trebuie platite lunile de contract ramase din abonament. Daca ești foarte sigură că sunt plătite în avans, probabil suma se va compensa.
Asta este un răspuns dat doar doar legând cap la cap ce ai povestit.
la 04-03-2025 09:22 PM
Multunesc, mi se pare anormal ca rezilierea caz de deces sa se faca cu preaviz la fel ca si pentru o reziliere normala când abonatul vrea sa plece.
Dar fiind Romania, nu ma mai mira nimic.
04-03-2025 10:17 PM - editat 04-03-2025 10:18 PM
De orice reducere ar fi beneficiat în caz de deces nu se plătește absolut nici o taxa, chiar dacă are și rate la telefon nici măcar alea nu se plătesc. Un cunoscut a reziliat abonamentul tatălui lui decedat deși avea și reduceri și telefon în rate, contractul a fost închis fără să plătească ceva.
la 04-03-2025 09:17 PM
Salut! Când ai făcut cererea de reziliere, ai atașat si certificatul de deces? Fără acesta, va veni taxa de reziliere..
la 04-03-2025 09:19 PM
Da am trimis copia certificatului de deces
@Orange Romania S.A. 2025
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor