anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Deces Abonat

Rosie
Junior entuziast

Bună seara Comunitate,

Mama a decedat la începutul lunii Ianuarie 2025.

Abonamentul Orange la adresa unde locuia include voce fixa si internet prin fibra - fibra i s-a impus vara trecuta când liniile de cupru au fost desfiintate in zona si pachetele de voce fixa si dobândit obligatoriu si internet.

Precizez la instalarea fibrei nu a semnat nici un contract nou, deși a intrebat la Serviciul Clienti (răspunsul a fost totul e online si ca nu e nevoie de semnatura), deci nu stiu pe ce durata este valabil acest contract.

Pe data de 2 Martie 2025 am trimis pe email o cerere de reziliere a contractului incepand cu data de 1 Aprilie 2025, însoțită de copii dupa certificatul de deces si actul meu de identitate.

N-am primit nici o confirmare ca emailul a fost primit, asa ca tot pe 2 Martie am trimis aceleasi cerere folosind formularul din sectiunea Contact (inclusiv copiile dupa acte).

La a doua cerere am primit confirmare cu nr de înregistrare în câteva minute.

Luni pe 3 Martie am primit in sfarsit confirmarea ca prima cerere a fost primită si înregistrată (cu alt numar).

Deci acum am 2 numere de înregistrare, unul datat 2 Martie si celalalt datat 3 Martie.

In emailul de pe 3 Martie mi s-a comunicat că 'cererea de reziliere la inițiativa abonatului se proceseaza cu un preaviz de 30 zile', deci teoretic încetarea contractului ar fi pe 2 Aprilie.

Am si eu 2 intrebari, avand in vedere ca abonata a decedat de aproape 2 luni:

- este legal sa se impuna o durata de preaviz pentru reziliere?

- este posibil sa mi se impuna taxe de reziliere (care ar fi ilegale conform Legii 193/2000)?

Va multumesc anticipat pentru ajutor!

 

12 Răspunsuri 12

Vio73
#StarMember & 2024 Problem Solver

Salutare!

Sincere condoleanțe! Cel mai bine era să fi mers într-un Orange Shop cu certificatul de deces și cred că se rezolva rapid. Mi-aduc aminte că acum vreo 2 ani am ajutat pe cineva cu așa ceva și nu au fost probleme, adică nu a mai venit nimic. Nu are cum să vină nimic, dacă persoana a decedat!

Rosie
Junior entuziast

Multumesc pentru răspuns dar eu nu locuiesc în Romania deci nu pot merge într-un Orange shop.

Vio73
#StarMember & 2024 Problem Solver

Dacă persoana a decedat, nu are cine să mai plătească vreo taxă!

Rosie
Junior entuziast

Așa ma gandesc si eu dar mama a plătit cam 6 luni in avans si as vrea să mi se restituie diferenta de bani.

Vio73
#StarMember & 2024 Problem Solver

Asta trebuie discutat cu ei, noi aici suntem doar simpli abonați! Sper să se rezolve, iar dacă ai depus sesizare scrisă, răspunsul sper să fie unul favorabil!

Rosie
Junior entuziast

Înțeleg dar sper ca cineva sa poată răspunde în mod concret la cele 2 întrebări din postarea initiala, referitoare la preaviz si taxele de reziliere.

Vio73
#StarMember & 2024 Problem Solver

Din câte știu, nu are cum să se impună vreo taxă, asta îți spuneam. Nici nu are cui să pună așa ceva. Probabil că au un termen maxim, dar nu are cum să dureze atât închiderea serviciului respectiv, adică se va rezolva mai devreme ( eu așa cred). De asemenea, îți va fi restituită și diferența de bani, de la momentul depunerii cererii de reziliere. Cel puțin așa ar trebui să fie!

teacher_
#StarMember

Salut! 

Legat de prima întrebare, cererea de reziliere se depune cu 30 de zile înainte de rezilierea propriu zisă. Asta e procedura standard pentru o reziliere, nu îmi dau seama de ce nu s-a realizat într-un timp mai scurt, fiind un caz de deces. 

Legat de taxa de reziliere, daca la momentul contractarii acelui (acelor) abonament(e) mama ta nu a beneficiat de ceva favoruri din partea operatorului, in principiu, probabil trebuie platite lunile de contract ramase din abonament. Daca ești foarte sigură că sunt plătite în avans, probabil suma se va compensa. 

Asta este un răspuns dat doar doar legând cap la cap ce ai povestit. 

Rosie
Junior entuziast

Multunesc, mi se pare anormal ca rezilierea caz de deces sa se faca cu preaviz la fel ca si pentru o reziliere normala când abonatul vrea sa plece.

Dar fiind Romania, nu ma mai mira nimic.

Shadow1
Explorator entuziast

De orice reducere ar fi beneficiat în caz de deces nu se plătește absolut nici o taxa, chiar dacă are și rate la telefon nici măcar alea nu se plătesc. Un cunoscut a reziliat abonamentul tatălui lui decedat deși avea și reduceri și telefon în rate, contractul a fost închis fără să plătească ceva. 

dragosbrm
Cunoscător

Salut! Când ai făcut cererea de reziliere, ai atașat si certificatul de deces? Fără acesta, va veni taxa de reziliere.. 

Rosie
Junior entuziast

Da am trimis copia certificatului de deces