anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Roaming inexistent in Guatemala?

Detin un abonament Orange cu roamingul activat. Ma aflu pe teritoriul Republicii Guatemala (America Centrala, la sud de Mexic), unde exista doua retele de telefonie mobila, "Claro" si "Tigo"). Nu ma pot conecta in niciuna dintre ele, cu toate ca am roamingul activat pe abonamentul meu Orange. Pe site-ul operatorului din Romania scrie ca ofera servicii de roaming pe teritoriul acestui stat. Ma intreb daca e adevarat sau nu. Pana acum nu am avut absolut nici o problema pe teritoriul altor state non EU, dar acum am, din pacate. Asa cum se poate vedea din screenshot-ul atasat, m-am conectat in reteaua Tigo cu un SIM prepay "WorldSIM"(w), dar nu si cu "Orange Romania" (o).
22 Răspunsuri 22

Buna, Gabriel, 

Cum s-a solutionat pana la urma? Urmeaza sa plec si eu in Guatemala si,la fel, voi avea nevoie sa primesc apelurile. 

Multumesc, 

E.

DanielaH
Moderator

@GabrielCristian, fiind vorba de o problemă punctuală, este nevoie de analizarea contului/ numărului tău de telefon personal. În acest sens, ți-am trimis un mesaj privat (pe adresa de e-mail cu care te-ai înregistrat în Comunitate) și aștept răspunsul tău prin reply la acel e-mail. Mulțumesc.

 

Edit - am verificat cu colegii mei și în Guatemala avem un singur partener de roaming, Claro. Posibile probleme ar putea fi generate fie de semnalul slab al rețelei Claro în regiunea respectivă, fie de situații ce tin de specificațiile telefonului. Colegii recomandă, dacă este posibil, și introducerea SIM-ului într-un alt telefon pentru o probă.

 

 

DanielaH
Moderator
@GabrielCristian, am verificat cu colegii abonamentul cu numărul tău de telefon și, într-adevăr, el beneficiază de serviciul de roaming, deci nu este nevoie de schimbare de pachet/ plan tarifar. Ar trebui să funcționeze în rețeaua Claro din Guatemala. Ai încercat o probă cu SIM-ul într-un alt telefon și o selectare manuală de rețea?

Buna ziua! Voi repeta iarasi ceea ce am scris mai sus. Detin un telefon iPhone 11 Pro. In acest dispozitiv sunt doua cartele SIM, una in format eSIM de la iubitul nostru operator Orange Romania, si o alta in format fizic. Va voi demonstra in continuare ca acest telefon se poate conecta in reteaua "Claro", care este unul dintre cei doi operatori de telefonie mobila din Republica Guatemala, cel cu care Orange Romania are contract de roaming. Din nou trebuie sa reamintesc faptul ca SIM-ul Orange nu pot sa il scot din acest telefon deoarece este in format eSIM si nu se poate transfera atat de usor pe un alt telefon. Probabil ca intr-un oarecare viitor, Orange Romania va oferi si serviciul de transfer eSim, serviciu deja implementat in ultimele modele de la Apple. Va atasez un screenshot din care puteti observa ca SIM-ul fizic din acest telefon Apple in care am si eSIM-ul de la Orange Romania este conectat in reteaua "Claro", cu traficul de date activat. Prin urmare, ceva nu este in regula cu serviciile operatorului roman. Acum sa va mai prezint inca o informatie f. importanta. Probabil ca un specialist Orange va afirma ca reteaua guatemaleza CLARO este f. inapoiata tehnic si nu suporta conectarea in reteaua proprie a unei cartele eSIM. Acest lucru este complet neadevarat. Detin un telefon Samsung S20, la fel de antic ca si iPhone 11. In acest telefon coreean am doua cartele, una eSIM si una fizica. Cea eSIM apartine unui operator obscur din Estonia. Amandoua aceste cartele SIM din telefonul Samsung sunt conectate in reteaua Claro. Daca este cineva care nu crede asta, il rog sa imi scrie aici si voi atasa screenshot-uri si din telefonul Samsung. Dupa cum am mai scris, sunt aproape sigur ca problema pe care o am nu poate fi rezolvata in momentul de fata. Banuiesc ca este ceva in neregula cu sistemul de la Orange si nu cu telefonul meu. Inca o data va multumesc f. mult pentru insistenta cu care ati incercat sa ma ajutati.

delfinas
#StarMember
Probabil ca tocmai faptul ca e eSIM sa fie problema, sa fie o incompatibilitate intre tehnologia eSIM oferita de Orange si reteaua din Guatemala.

Buna ziua! Tocmai am descris aceasta situatie in mesajul de mai sus si trebuie sa va contrazic. Detin un alt telefon care are eSIM, la fel ca si iPhone-ul in care se afla cartela de la Orange. Acel telefon, Samsung S20, se poate conecta in reteaua Claro cu eSIM-ul care apartine unui operator din Estonia. Deci in nici un caz nu este ceea ce ati spus Dvs. Tehnologia eSIM nu este ceva ce Orange a descoperit-o acum. Aceste cartele eSIM, atat cea de la operatorul roman cat si cea de la operatorul estonian sunt cartele standard 4G/3G si nu ceva de genul CDMA sau mai stiu eu ce alte tehnologii de comunicatii mobile or mai exista.

delfinas
#StarMember
"Poți stoca mai multe cartele eSIM în iPhone, dar poți folosi una singură la un moment dat. Pentru a comuta între cartelele eSIM, atinge Configurări, atinge Conexiune celulară sau Date mobile, apoi atinge planul pe care vrei să-l folosești. Apoi atinge opțiunea Activați această linie." "Pentru a folosi serviciile a doi operatori diferiți, dispozitivul tău iPhone trebuie să fie deblocat. În caz contrar, ambele planuri trebuie să fie oferite de același operator. Dacă prima cartelă SIM îți este furnizată de un operator CDMA, cea de-a doua cartelă SIM nu va accepta CDMA. Contactează operatorul de telefonie pentru mai multe informații. " DETALII: Utilizarea funcției Dual SIM cu o cartelă eSIM https://support.apple.com/ro-ro/HT209044

Am mai scris aceste lucruri, dar poate este nevoie de lamuriri suplimentare. Telefonul meu Apple este complet deblocat si functioneaza in absolut toate retelele de pe planeta, bineinteles pe canalele de frecventa suportate. Nu a fost vorba niciodata despre a activa eSIM-uri diferite pe acelasi telefon. Stiu faptul ca pe aceste modele de telefoane se pot instala mai multe eSIM-uri si se pot activa pe rand, insa nu are nici o legatura cu problema descrisa de mine. Am explicat faptul ca pe telefonul Apple am instalata si activata cartela eSIM tip GSM 4G/3G de la "Orange Romania" si ca NU ma pot conecta cu aceasta in reteaua "Claro Guatemala". Cartela eSIM de la "Orange Romania" este activata si perfect functionala, pt. ca m-am conectat cu ea in roaming-ul Spatiului European, inainte de a ajunge pe teritoriul Republicii Guatemala. Si ca sa nu mai trebuiasca sa mai scriu inca un "reply", repet faptul ca am introdus o cartela SIM fizica in slotul fizic al telefonului iPhone 11 Pro in care am eSIM-ul de la Orange. Cu acest SIM fizic, apartinand unui alt operator strain, m-am conectat imediat in reteaua "Claro Guatemala". Deci e f. clar faptul ca acest telefon iPhone 11 Pro este capabil sa se conecteze in reteaua operatorului "Claro Guatemala", operator cu care "Orange Romania" are contract de roaming. Nu a fost nevoie sa modific nici o setare, de genul sa dezactivez "WiFi calling" sau "VoLTE" sau mai stiu eu ce setare din cele pentru conexiune celulara. Din nou, tot repet aceste lucruri, pentru ca sa nu mai scrie cineva pe aici sa fac asa ceva. Pur si simplu, cu acel SIM fizic s-a conectat instantaneu. In al doilea rand, detin un al doilea telefon Samsung S20 care are instalata si activata tot o cartela eSIM GSM 4G/3G a unui operator din Estonia. Cu acest telefon Samsung S20 ma pot conecta in reteaua Claro cu eSIM-ul din el (al operatorului estonian). Si acum, inca un lucru interesant. Momentan, Orange Romania nu are serviciul de a =TRANSFERA= un eSIM de pe un telefon pe un altul, mai ales cand cele doua telefoane apartin unor producatori diferiti. Singura posibilitate in momentul de fata pentru a instala un eSIM al aceluiasi numar de mobil pe baza de abonament, este DOAR stergerea eSIM-ului dintr-un telefon si emiterea si instalarea unei noi cartele eSIM intr-un alt telefon, dar in nici un caz transferul aceleiasi cartele eSIM dintr-un telefon in altul (functie deja implementata de Apple, insa momentan indisponibila la "Orange Romania"). Totusi, acest lucru ar putea fi posibil numai atunci cand instalarea cartelei eSIM s-ar face in reteaua "Orange Romania" si nu in roaming. Deci inca o data trebuie sa repet. Cu eSIM-ul de la Orange din iPhone 11 Pro nu ma pot conecta in reteaua Claro, indiferent ce setari as face in telefon, indiferent de cate ori as restarta telefonul si indiferent ce altceva as face. Nu se poate pur si simplu conecta. Cu eSIM-ul (apartinand unei retele din Estonia) din Samsung S20 ma pot conecta in reteaua Claro fara probleme. Deci dupa cum vedeti, operatorul "Claro Guatemala" permite conectarea unui dispozitiv cu eSIM in reteaua proprie. Problema este de la Orange si nu de la tehnologia eSIM, care functioneaza f. bine chiar si la un operator din Guatemala care inca nu a inceput implementarea catre abonatii proprii a acestei tehnologii eSIM. Corespondez in continuare cu Serviciul Relatii Clienti de la "Orange Romania", insa pana acum nu am obtinut nici un rezultat pozitiv. In continuare pe ecranul telefonului meu scrie "No Service".