Am mai scris aceste lucruri, dar poate este nevoie de lamuriri suplimentare. Telefonul meu Apple este complet deblocat si functioneaza in absolut toate retelele de pe planeta, bineinteles pe canalele de frecventa suportate. Nu a fost vorba niciodata despre a activa eSIM-uri diferite pe acelasi telefon. Stiu faptul ca pe aceste modele de telefoane se pot instala mai multe eSIM-uri si se pot activa pe rand, insa nu are nici o legatura cu problema descrisa de mine. Am explicat faptul ca pe telefonul Apple am instalata si activata cartela eSIM tip GSM 4G/3G de la "Orange Romania" si ca NU ma pot conecta cu aceasta in reteaua "Claro Guatemala". Cartela eSIM de la "Orange Romania" este activata si perfect functionala, pt. ca m-am conectat cu ea in roaming-ul Spatiului European, inainte de a ajunge pe teritoriul Republicii Guatemala. Si ca sa nu mai trebuiasca sa mai scriu inca un "reply", repet faptul ca am introdus o cartela SIM fizica in slotul fizic al telefonului iPhone 11 Pro in care am eSIM-ul de la Orange. Cu acest SIM fizic, apartinand unui alt operator strain, m-am conectat imediat in reteaua "Claro Guatemala". Deci e f. clar faptul ca acest telefon iPhone 11 Pro este capabil sa se conecteze in reteaua operatorului "Claro Guatemala", operator cu care "Orange Romania" are contract de roaming. Nu a fost nevoie sa modific nici o setare, de genul sa dezactivez "WiFi calling" sau "VoLTE" sau mai stiu eu ce setare din cele pentru conexiune celulara. Din nou, tot repet aceste lucruri, pentru ca sa nu mai scrie cineva pe aici sa fac asa ceva. Pur si simplu, cu acel SIM fizic s-a conectat instantaneu. In al doilea rand, detin un al doilea telefon Samsung S20 care are instalata si activata tot o cartela eSIM GSM 4G/3G a unui operator din Estonia. Cu acest telefon Samsung S20 ma pot conecta in reteaua Claro cu eSIM-ul din el (al operatorului estonian). Si acum, inca un lucru interesant. Momentan, Orange Romania nu are serviciul de a =TRANSFERA= un eSIM de pe un telefon pe un altul, mai ales cand cele doua telefoane apartin unor producatori diferiti. Singura posibilitate in momentul de fata pentru a instala un eSIM al aceluiasi numar de mobil pe baza de abonament, este DOAR stergerea eSIM-ului dintr-un telefon si emiterea si instalarea unei noi cartele eSIM intr-un alt telefon, dar in nici un caz transferul aceleiasi cartele eSIM dintr-un telefon in altul (functie deja implementata de Apple, insa momentan indisponibila la "Orange Romania"). Totusi, acest lucru ar putea fi posibil numai atunci cand instalarea cartelei eSIM s-ar face in reteaua "Orange Romania" si nu in roaming. Deci inca o data trebuie sa repet. Cu eSIM-ul de la Orange din iPhone 11 Pro nu ma pot conecta in reteaua Claro, indiferent ce setari as face in telefon, indiferent de cate ori as restarta telefonul si indiferent ce altceva as face. Nu se poate pur si simplu conecta. Cu eSIM-ul (apartinand unei retele din Estonia) din Samsung S20 ma pot conecta in reteaua Claro fara probleme. Deci dupa cum vedeti, operatorul "Claro Guatemala" permite conectarea unui dispozitiv cu eSIM in reteaua proprie. Problema este de la Orange si nu de la tehnologia eSIM, care functioneaza f. bine chiar si la un operator din Guatemala care inca nu a inceput implementarea catre abonatii proprii a acestei tehnologii eSIM. Corespondez in continuare cu Serviciul Relatii Clienti de la "Orange Romania", insa pana acum nu am obtinut nici un rezultat pozitiv. In continuare pe ecranul telefonului meu scrie "No Service".