anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

4G (VoLTE) se dezactiveaza dupa o perioada pe iPhone

ionutmarisca
Începător
Salutare,
Detin in familie 3 iPhone-uri: doua iPhone XS si un iPhone 6S care impart acelasi comportament in ceea ce priveste serviciul Apel 4G (VoLTE).
Serviciul este activ pe toate numerele si functioneaza perfect o perioada. Dupa un timp (in medie, 2-3 zile) observ ca initierea apelului nu mai are loc prin 4G (dupa ce apelez o persoana, semnalul telefonului afiseaza 3G, iar dupa incheierea apelului revine la 4G).
Pentru rezolvare, trebuie sa restartez telefonul sau sa il trec in modul avion si sa il dezactivez. Dupa oricare din aceste operatiuni, apelul 4G functioneaza din nou o scurta perioada de timp. De mentionat ca in meniul telefonului, apelul 4G ramane in continuare activ, chiar si atunci cand apar problemele si orice apel se initiaza prin 3G. Deci nu este o problema din telefon, ci mai degraba din retea.
Un alt lucru de mentionat este faptul ca problema nu este una locala (Baia Mare). Unul din numerele de telefon este folosit in Cluj-Napoca, unde se reproduce aceeasi problema.
Am intrebat in magazinele Orange si am fost "luat la misto". Aparent, angajatii Orange nu au habar de apelul 4G sau apelul WiFi si imi spun ca doar internetul functioneaza prin 4G si ca apelul este complet alt serviciu. Am lasat-o balta, nu poti sa-i explici unui angajat Orange ce inseamna un astfel de serviciu cand nu a auzit in viata lui de asa ceva si nici nu parea ca-i pasa.
Pun aceasta intrebare aici in speranta ca cineva a mai reprodus problema sau este cunoscuta de catre Orange. Cum se poate rezolva?
Multumesc.
1 Soluţie acceptată‚

DanielaH
Moderator

Revenim cu câteva explicații tehnice:

 

Această situație apare în momentul în care telefonul (indiferent de brand) se află într-un anumit moment într-o zonă cu acoperire slabă 4G și atunci face "ping-pong" între tehnologiile 4G și 3G. În momentul în care telefonul ajunge în rețeaua 3G, telefonul/ nr.de telefon este șters din baza de date (de-register) a platformei de rețea care administrează serviciul VoLTE (IMS) și o noua procedură de înregistrare se va iniția în momentul în care telefonul se atașeaza din nou la rețeaua 4G. În timpul acestor reselecții succesive între cele doua tehnologii, este posibil scenariul în care telefonul recent atașat la rețeaua 4G trimite comanda de înregistrare către platforma VoLTE și, foarte rapid după, din cauza condițiilor de acoperire radio, trece în tehnologia 3G fără să primească răspuns la cererea de înregistrare inițiată (cererea nu se trimite în tehnologia 3G). În scenariul expus mai sus, telefonul va repeta procedura de înregistrare de un număr limitat de ori (depinde de model/ versiune de soft). Ulterior, indiferent de nivelul de acoperire 4G, telefonul nu mai revine cu cerere de înregistrare ca subscriber Volte (chiar dacă ajunge într-o zonă cu acoperire foarte bună 4G).

Telefonul va relua procedura de register VoLTE doar dupa restart sau airplane mode on/ off.

 

Dacă întâlniți o astfel de situație, vă rugăm să ne spuneți și vom transmite mai departe colegilor.

Vizualizare soluţie în postul original

20 Răspunsuri 20

Vio73
#StarMember & October Problem Solver
Oricum Iphone este și ceva mai sensibil la semnal decât alte mărci și poate fi și asta o cauză.

DanielaH
Moderator

Revenim cu câteva explicații tehnice:

 

Această situație apare în momentul în care telefonul (indiferent de brand) se află într-un anumit moment într-o zonă cu acoperire slabă 4G și atunci face "ping-pong" între tehnologiile 4G și 3G. În momentul în care telefonul ajunge în rețeaua 3G, telefonul/ nr.de telefon este șters din baza de date (de-register) a platformei de rețea care administrează serviciul VoLTE (IMS) și o noua procedură de înregistrare se va iniția în momentul în care telefonul se atașeaza din nou la rețeaua 4G. În timpul acestor reselecții succesive între cele doua tehnologii, este posibil scenariul în care telefonul recent atașat la rețeaua 4G trimite comanda de înregistrare către platforma VoLTE și, foarte rapid după, din cauza condițiilor de acoperire radio, trece în tehnologia 3G fără să primească răspuns la cererea de înregistrare inițiată (cererea nu se trimite în tehnologia 3G). În scenariul expus mai sus, telefonul va repeta procedura de înregistrare de un număr limitat de ori (depinde de model/ versiune de soft). Ulterior, indiferent de nivelul de acoperire 4G, telefonul nu mai revine cu cerere de înregistrare ca subscriber Volte (chiar dacă ajunge într-o zonă cu acoperire foarte bună 4G).

Telefonul va relua procedura de register VoLTE doar dupa restart sau airplane mode on/ off.

 

Dacă întâlniți o astfel de situație, vă rugăm să ne spuneți și vom transmite mai departe colegilor.

NBC
Începător
Ai perfecta dreptate referitor l-ai ce ai mentionat mai sus , bn eu sint din Bucuresti si situatia e alta , dar problema e ca mai dai de un operator care e foarte iritat ca ai sunat parca el nu ar fi acolo sa te ajute sau sa iti raspunda la intrebari depinde ce doleanta ai , eu prefer orange ca stiu ca sint seriosi dar mai au unele probleme iar referitor la netul 4G am vazut ca fluctueaza si ei vb de 5G , termina mai intii 4G CUM TREBUIE si dupa angajazate sa rezolvi si 5G NU ACOPERIM NISTE ZONE SI GATA AVEM DE TOATE { specific ca stau in centru Piața Rosetti , deci ar trebui sa fie ok } iar 4G+ eu nu am vazut la ORANGE la VODAFONE imi apare pe tel , sint avantaje si dezavantaje VODAFONE nu au VOLTE si APEL WI-FI in schimb ORANGE au dar nu au 4G+ si asa mai departe .

Bld
Începător
Salut! Am o problema similara doar ca la mine, in mom in care apelez dispare COMPLET internetul. Am sunat de cel putin 20 ori..., unele fete sunt total nepregatite si mi spun ca e normal, sau ca e din cauza tel( iph 11 pro), sau etc.. Daca le explici ca HABAR NU AU, se restesc, sunt agresive si nu o data mi au inchis tel. Altii, mai isteti, mi au spus ca sa dezactivez Volte. Altii m au ajutat prin a mi reseta cartela. Altii m au pus sa inlocuiesc simul cu toate ca o am din ianuarie 2020, deci este noua.., ma rog am facut o. Dupa o perioada de cateva zile face la fel. Cred ca este clar o problema de semnal de la ei. Pun in mod avion apoi este ok...., daca nu inchid , redeschid si merge,DAR NU MI SE PARE O SOLUTIE NORMALA!! Succes!

Ianoș
Începător
Confirm și eu problema pe trei iPhone 11 pro MAX. Când prinzi un operator acesta nu știe pe ce lume trăiește. NU poate sa înțeleagă problema raportata. Nici pomenească sa o rezolve.

RstdWoo
Cunoscător
Nu au personal pregatit la relatii clienti pentru ca sunt salariile mici si nu le sta nimeni sau nu le vine nimeni care sa cunoasca treburile astea pe salariile alea.