anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

4G (VoLTE) se dezactiveaza dupa o perioada pe iPhone

ionutmarisca
Începător
Salutare,
Detin in familie 3 iPhone-uri: doua iPhone XS si un iPhone 6S care impart acelasi comportament in ceea ce priveste serviciul Apel 4G (VoLTE).
Serviciul este activ pe toate numerele si functioneaza perfect o perioada. Dupa un timp (in medie, 2-3 zile) observ ca initierea apelului nu mai are loc prin 4G (dupa ce apelez o persoana, semnalul telefonului afiseaza 3G, iar dupa incheierea apelului revine la 4G).
Pentru rezolvare, trebuie sa restartez telefonul sau sa il trec in modul avion si sa il dezactivez. Dupa oricare din aceste operatiuni, apelul 4G functioneaza din nou o scurta perioada de timp. De mentionat ca in meniul telefonului, apelul 4G ramane in continuare activ, chiar si atunci cand apar problemele si orice apel se initiaza prin 3G. Deci nu este o problema din telefon, ci mai degraba din retea.
Un alt lucru de mentionat este faptul ca problema nu este una locala (Baia Mare). Unul din numerele de telefon este folosit in Cluj-Napoca, unde se reproduce aceeasi problema.
Am intrebat in magazinele Orange si am fost "luat la misto". Aparent, angajatii Orange nu au habar de apelul 4G sau apelul WiFi si imi spun ca doar internetul functioneaza prin 4G si ca apelul este complet alt serviciu. Am lasat-o balta, nu poti sa-i explici unui angajat Orange ce inseamna un astfel de serviciu cand nu a auzit in viata lui de asa ceva si nici nu parea ca-i pasa.
Pun aceasta intrebare aici in speranta ca cineva a mai reprodus problema sau este cunoscuta de catre Orange. Cum se poate rezolva?
Multumesc.
1 Soluţie acceptată‚

DanielaH
Moderator

Revenim cu câteva explicații tehnice:

 

Această situație apare în momentul în care telefonul (indiferent de brand) se află într-un anumit moment într-o zonă cu acoperire slabă 4G și atunci face "ping-pong" între tehnologiile 4G și 3G. În momentul în care telefonul ajunge în rețeaua 3G, telefonul/ nr.de telefon este șters din baza de date (de-register) a platformei de rețea care administrează serviciul VoLTE (IMS) și o noua procedură de înregistrare se va iniția în momentul în care telefonul se atașeaza din nou la rețeaua 4G. În timpul acestor reselecții succesive între cele doua tehnologii, este posibil scenariul în care telefonul recent atașat la rețeaua 4G trimite comanda de înregistrare către platforma VoLTE și, foarte rapid după, din cauza condițiilor de acoperire radio, trece în tehnologia 3G fără să primească răspuns la cererea de înregistrare inițiată (cererea nu se trimite în tehnologia 3G). În scenariul expus mai sus, telefonul va repeta procedura de înregistrare de un număr limitat de ori (depinde de model/ versiune de soft). Ulterior, indiferent de nivelul de acoperire 4G, telefonul nu mai revine cu cerere de înregistrare ca subscriber Volte (chiar dacă ajunge într-o zonă cu acoperire foarte bună 4G).

Telefonul va relua procedura de register VoLTE doar dupa restart sau airplane mode on/ off.

 

Dacă întâlniți o astfel de situație, vă rugăm să ne spuneți și vom transmite mai departe colegilor.

Vizualizare soluţie în postul original

20 Răspunsuri 20

Jay
Campion certificat
Foarte neplacuta situatia si comportamentul.. in primul rand pentru ca normal ar trebui sa stie aproape tot ce tine de domeniul in care lucreaza, adica despre apeluri 4g si wi-fi, cu siguranta ar fi trebuit sa stie, sau sa stie unde sa te directioneze pentru o analiza a problemei si, in al doilea rand, nu asa se trateaza un client care vine cu o problema ce nu tine de el.. Cred ca ar trebui prezentata situatia la serviciul clienti, pentru ca un departament tehnic altfel poate gasi o solutie, fata de un consultant din shop.. poti scrie mesaj pe chat cu transfer la un consultant, pentru ca si daca nu te poate ajuta un consultant, poate trimite solicitarea mai departe sau prin https://www.orange.ro/eContact/

Vio73
#StarMember & October Problem Solver
Nu e normal să se întâmple așa ceva. Poate ai fluctuații de semnal și de aici pot apărea problemele. Dacă îi dai restart, ar trebui să-și revină. Mă gândesc să nu fii la intersectia dintre 2 antene si de aceea poti avea ceva fluctuatii si toate neplăcerile amintite.Oricum, am mai citit undeva o problemă identică. Dacă scrii la serviciul.clienti@orange.ro poți găsi o rezolvare. Oricum, Iphone este și ceva mai sensibil la semnal, adică poate să sară repede din 4g în 3g, dacă nu ai semnal bun indoor sau prin locurile pe unde îți desfășori activitatea. Baftă!

Razvan
#StarMember
Este recunoscuta problema relatata la tine, mai ales la nivel de servicii vo-wifi. Știu ca și alți clienți au mai relatat astfel de probleme și le-au rezolvat prin Carrier bundle de la Apple. Ca și recomandare, scrie nemulțumirea la secțiunea feedback din contul My Orange, sau trimiți mail la serviciu.clienti@orange.com sau apelezi direct la Orange helper de pe Softpedia. Din păcate în magazinele Orange și la 300 sunt mulți angajați care nu au habar de apel volte sau Vo-wifi. Succes și sa ne ții la curent cu rezoluția problemei tale.

Laura_cio
Senior
Se pierde semnalul și nu mai corespunde conexiunii 4G, iar tehnologia Apel 4G Volte nu funcționează cu alta conectivitate. Ai nevoie de asistenta Orange.

Romeo_
Senior certificat
Eu am Iphone SE si la fel 4G apare si dispare 😞

Vio73
#StarMember & October Problem Solver
E o problemă și cu ele. Sunt foarte sensibile la semnal și dacă ți-a ieșit 4g-ul și a intrat 3g de câteva ori, el nu mai știe ce să facă și rămâne în 3g.

Diana
Cunoscător
Cat de ''vechi'' sunt sim-urile ?Schimba sim-ul , la mine asa s-a intamplat , aveam un sim de vreo 10-12 ani si acum doua luni cand am inlocuit sim-ul mi-a aparut VoLTE , care nu aparea la celelat sim

ionutmarisca
Începător
Va multumesc tuturor pentru raspunsuri. Voi pasa mai departe problema catre departamentul tehnic prin mail-ul mentionat in postari. Dupa cum spunea Razvan, daca mai multa lume semnaleaza problema ma astept sa apara o rezolvare prin update la carrier bundle pentru iOS. Voiam doar sa vad daca se cunoaste problema si se lucreaza la o rezolvare. Nu ma asteptam la asa multe raspunsuri dupa experienta neplacuta din magazin, sunteti o comunitate de mare ajutor! Weekend placut tuturor!

costel54
Junior
Putini sunt capabili

Fluctuatiile de semnal nu apar doar pe iphone sau orange...e normal ca daca spre exemplu semnalul x fiind indisponibil sa treaca in mod auto pe semnalul y...la fel si caracteristicile semnalului...4g inca nu are o acoperire pe placul multora si inteleg...fiind si cazul meu...

Vio73
#StarMember & October Problem Solver
Asta e clar. Și pe Samsung-ul meu îmi apar și uneori trebuie să-i dau restart, dar își revine apoi.

DanielaH
Moderator
@ionutmarisca, dacă apreciezi că răspunsurile pe care le-ai primit te-au ajutat, marchează-l pe cel mai bun ca soluție. În felul acesta îi vei ajuta și pe ceilalți membri să găsească mai usor informațiile dorite. Mulțumim!

RstdWoo
Cunoscător
Patesc la fel, dar cu apel wifi pe iphone. Mi se intampla des sa ajung acasa si sa nu vad activ serviciul. Trebuie sa mut pe airplane si inapoi. Am patit asta si pe Samsung, nu doar pe iphone. Raman oarecum uimit ca intr-un Orange shop, angajatii habar nu au ce e aia Volte sau VoWifi, poate pt ca nu am patit pana acum asa ceva cu vreun magazin Orange, dar este jenant ca un angajat sa nu iti cunoasca tehnologiile actuale cu care functioneaza reteaua.

Razvan
#StarMember
Cum am scris mai sus, apelează la Departamentul tehnic Orange, sigur vei găsi o rezolvare pana la urmă.