anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Modificare TCG Orange PrePay din data de 04 Martie 2020

FaraUnID
Campion certificat

Notă de informare privind confidențialitatea și protecția datelor cu caracter personal

 

Orange România S.A prelucrează datele cu caracter personal într-un mod confidențial, sigur și transparent și vă asigurăm că puteți continua să aveți încredere în noi în ceea ce privește datele pe care ni le furnizați.

 

Obținerea datelor personale

 

În general, Orange România colectează date cu caracter personal (date de contact, date cu privire la tranzacții, date de trafic sau utilizare a serviciilor etc.) numai direct de la Client (persoana fizică/ reprezentantul legal al Clientului persoană juridică, când este cazul).

 

Conform noilor obligatii legale impuse Orange România (OUG 62/2019), este necesară colectarea datelor de identificare ale Clienților (nume, CNP, adresa de domiciu și de reședință în cazul utilizatorilor persoanelor fizice sau ai reprezentanților legali ai utilizatorilor persoanelor juridice la care se adaugă nume, adresa societății și CUI/CIF) precum și verificarea acestora cu un act de identitate valid. In cazul utilizatorilor care nu au cetățenie română datele de identificare necesare sunt nume, seria și numărul actului de identificare, țara emitentă, adresa de reședință, în cazul rezidenților, precum și, dacă sunt menționate în actul de identificare, CNP (sau echivalentul acestuia) și data nașterii. Datele de identificare ale Clientului trebuie oferite obligatoriu în vederea transmiterii acestora către administratorul Serviciului Național Unic pentru Apeluri de Urgență și sunt folosite de acesta în scopul furnizării către cetățeni a Serviciului de urgență 112. Clientul este obligat să notifice de îndată Orange România cu privire la pierderea/furtul cartelei SIM, operatorul urmând să înceteze furnizarea serviciului pentru cartela SIM declarată pierdută/furată. De asemenea, Clientul are obligația de a pune la dispoziția Orange România datele de identificare actualizate, în termen de 10 zile lucrătoare de la data emiterii documentului care atestă modificarea survenită. Datele de identificare vor fi prelucrate până la împlinirea unui termen de 3 luni de la data încetării furnizării Serviciilor.

 

Orange România va transmite mesaje cu privire la disponibilitatea anumitor servicii sau resurse pentru dvs. Orange România își rezervă dreptul de a solicita acordul Clientului și pentru alte tipuri de prelucrări, caz în care informarea se va face la acel moment și înainte de a se proceda efectiv la prelucrare.

 

Temeiurile și scopurile prelucrării datelor personale

 

Orange România va colecta datele personale numai pentru scopuri specifice (dacă există acordul Clientului, dacă este necesar pentru furnizarea Serviciilor, dacă există o obligație legală). Orice decizie luată exclusiv pe bază de prelucrare automată va fi anterior consimțită sau necesară furnizării Serviciilor.

 

Drepturile clientului în ceea ce privește prelucrarea datelor personale

 

Clientul are drepturi specifice în ceea ce privește protecția datelor, iar Orange România asigură un mediu care facilitează exercitarea acestora (dreptul de acces, de rectificare, de obiecție, de ștergere, de restricționare a prelucrării, de portabilitate a datelor personale sau de depunere a unei reclamații).

 

Clientul are dreptul să depună o reclamație la autoritatea de supraveghere competentă (în România

 

Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal - www.dataprotection.ro). Clientul poate transmite solicitări legate de orice aspecte legate de prelucrarea datelor în atenția Responsabilului Orange România privind Protecția Datelor Personale, pe adresa dedicată (dpo@orange.ro).

 

Prelucrarea datelor personale de către terți în alte scopuri

 

În cazul în care Clientul își exprimă acordul în acest sens, în cazul unei obligații legale sau dacă există un interes legitim în ceea ce privește utilizarea datelor sale personale, Orange România va putea comunica aceste date unor terțe părți. De exemplu, datele Clientului (nume/denumire, adresă/sediu, număr telefon) pot fi furnizate către afiliații Orange Romania (Orange Money S.A,, Orange S.A. etc.) sau către furnizorii de servicii de informații în vederea introducerii lor în Registrele abonaților.

 

Măsuri de siguranță adecvate

Orange România aplică măsuri de siguranță adecvate pentru a garanta siguranța datelor personale ale

Clientului și are implementate durate specifice pentru ca datele personale să fie păstrate atât cât este

necesar pentru îndeplinirea scopului declarat, luând în considerare nevoia de a răspunde la întrebări sau

de a rezolva probleme, de a oferi servicii noi sau îmbunătățite și de a respecta cerințele legale aplicabile.

 

Sursa - https://www.orange.ro/termeni-si-conditii/

Subiectul este in stransa legatura cu acesta https://comunitate.orange.ro/questions/2106062-modalitati-inregistrare-cartele-prepay

16 Răspunsuri 16

svetalex
Maestru
dar tot nu este clar ce posibilitați de înregistrare a cartelelor PrePay deja achiziționate au găsit

teacher_
#StarMember
Sunt curios cati vor trimite solicitare la dpo@orange.ro....

Neaplicabil

Eu unul sunt un pic confuz cu toata chestia asta. :)) Poate ma lamureste si pe mine cineva.

Asta e documentul updatat, cu valabilitate incepand cu 4 Martie: https://www.orange.ro/termeni-si-conditii/pdf/2020-02/Brosura-TCG-Orange-PrePay-125x175mm_ian2020_lo...

Si nu pare sa precizeze nimic de buletin, CNP, inregistrarea sim-urilor... Nu ar trebui sa fie si aici ceva in sensul asta? :))

In schimb avem o nota de informare, a carei valabilitate a inceput ieri (eu unul n-am primit nicio notificare in sensul asta): https://www.orange.ro/termeni-si-conditii/pdf/2020-02/Nota-de-informare-ppy-04-02-2020-v2.pdf

Acuma, intrebarea mea este: mai este necesara chestia asta? Se mai face inregistrarea cartelelor Prepay? Pentru ca, pe langa informatiile usor contradictorii dintre cele doua documente (sau poate n-am inteles eu bine), unii zic ca da, altii ca nu. E o confuzie totala. :))

Uite aici cateva exemple de site-uri care spun ca cica nu s-ar mai face:

http://www.ziare.com/politica/senat/comisia-de-aparare-din-senat-a-eliminat-vanzarea-cartelelor-prepay-doar-cu-buletinul-din-oug-adoptata-de-guvern-1578683

https://www.gandul.info/stiri/senat-comisia-de-aparare-raport-favorabil-pentru-oug-privind-sanctionarea-apelurilor-false-la-112-18412002

Ultima varianta, din cate stiu eu, era ca nu se mai face, cu mentiunea ca cei care au chef de farse, vor plati o amenda usturatoare. Ceea ce cred era si pana acum....? Nu stiu, n-am sunat niciodata aiurea. :)) Pentru simplul motiv ca nu vad rostul. Nu e funny, si nu faci altceva decat sa creezi confuzie, si sa-ti bati joc de timpul altora.

Dar ideea e ca nu prea inteleg. Se mai face chestia asta sau nu? Daca cineva are informatii actualizate cu privire la chestia asta, as fi curios in ce varianta a ramas toata treaba asta. Pentru ca asa cum e acum, e cat se poate de confusing. :))

Din cate am inteles eu, si chiar nu ma pricep, in varianta intiala era intr-adevar obligatoriu. Dar cand a ajuns la senat, Senatul s-a opus masurii asteia. Acuma...in ce varianta a ramas...nu stiu. :))

Ma gandesc ca poate din cauza asta nu avem nici informatii cu privire la modalitatile de inregistrare a cartelelor..? Habar n-am... Chiar sunt curios care e starea curenta a lucrurilor 🙂

Vio73
#StarMember & October Problem Solver
Așa cum am mai spus, găsesc ceva util ca aceste cartele prepay să aibă utilizatori cu nume și prenume. Cine nu are nimic de ascuns, nu văd să aibă nicio problemă!

Neaplicabil
Neata, Vio! 🙂 Binenteles. Eu eram doar curios daca se mai face sau nu chestia asta, intrucat informatiile par sa fie un pic contradictorii. :)) Ca ar fi sau nu util, binenteles. Dar asta deja e o alta discutie. Eu incercam doar sa inteleg cum a ramas. Pentru ca, din ce am putut eu sa vad, din lege s-ar fi scos partea asta. De-aia mi-ar fi placut sa avem un status mai actualizat la toata chestia asta. Ca asa, daca e doar "ca sa fie bine sa nu fie rau", sunt sigur ca nimenui nu i-ar displacea o baza de date imensa cu datele persoanale ale userilor. :)) Dar intrucat mai sunt companii care fie vand, fie impart intre ele datele personale ale userilor, de cele mai multe ori pentru marketing/spam, cred ca e bine de stiut daca treaba asta se face pentru binele userilor, sau al celor care detin acea baza de date. 🙂 Pana la urma, de-aia si avem GDPR. Pentru ca datele noastre personale sa nu fie folosite in afara scopului propus, si doar cu acordul userului. Asa, la fel de bine putem sa mergem pe strada cu buletinul la vedere. Ca tot aia e. Si pe urma te trezesti cu cutia postala plina de pliante la rujuri, machiaje, parfumuri si mai stiu eu ce alte minuni. Datele personale se numesc personale pentru un motiv. Altfel erau publice si toata lumea avea acces la ele. :))

Vio73
#StarMember & October Problem Solver
Există și toate aceste riscuri! Dar e valabil și pentru abonați, nu?

Neaplicabil
Neata Vio! Esti mereu matinal. Nu pot sa tin pasul cu tine! :)) Nu cred ca poti sa-ti faci abonament fara buletin. Deci aia e alta treaba. Acolo lucrurile sunt din start diferite, intrucat plata se face dupa primirea serviciilor, si e normal sa se asigure ca platesti. La cartela, se face inainte. Nu ai credit, nu folosesti beneficiile. Nu iti dau intai serviciile si platesti dupa. De aceea, serviciile pe baza de cartela preplatita (de-aia se si numeste "pre-platita") se mai numesc si Pre-Paid, iar cele pe baza de abonament se mai numesc si Post-Paid. Da, evident ca riscul e acelasi si pentru abonati. Si iti spun din experienta ca nu e deloc distractiv cand incep sa te sune de la mai stiu eu ce companii de care n-ai auzit in viata ta sa faca "studii de piata" si incep sa te intrebe de tot felul de chestii un pic cam prea personale pentru un simplu studiu de piata pe tehnologie si device-uri electronice. Pe mine m-au sunat cand eram la Voda acum cativa ani de pe un numar din Grecia sau ceva in genul asta (care nu putea fi reapelat, binenteles, ca doar de ce ai vrea sa suni inapoi...?) de la o firma care se numea "Parinti si Bunici" sau ceva in genul asta, sa-mi faca programare la un consult de inima. Si stiau numele. Imi spui si mie de unde anume? Ca pentru mine era prima data cand auzeam de ei, si cu siguranta nu mi-am facut niciodata programare la consult de inima. Am si intrebat de unde au datele mele si stii ce mi-au zis? "Dintr-o baza de date". Ei, nu zau. Credeam ca va pica din cer! Evident ca dintr-o baza de date! Dar de unde aveti acces la acea baza de date? A cui e acea baza de date? Cine v-a dat acces la ea? Ca eu cu siguranta nu. Raspuns: "nu stim. Noi doar sunam." Suuuupeeer... :)) Slava Domnului, n-am probleme cu inima. Sunt inca departe de varsta la care incep sa apara probleme de genul asta. Dar daca ma mai suna multi de-astia o sa incep sa am! Serios acuma. :))) Deci, da, exista un motiv pentru care sunt reticent cand vine vorba de date personale, mai ales daca nu e nevoie de ele. Sunt satul de spam! Am pe mail in fiecare zi, de te miri de unde. Nu vreau si pe telefon. Sa ma sune cu: "buna ziua, domnu' X. Am vazut ca ati cumparat o trotineta de la emag. Va facem o oferta la bicicleta zburatoare de la Altex. Ce ziceti?" :))) Pentru ca, daca nu suntem atenti cui oferim acele date si in ce scop, aici se va ajunge.

DanielaH
Moderator
În data de 30 decembrie 2019, Guvernul României a decis amânarea până la 31 martie 2020 a Legii referitoare la înregistrarea identității clientilor care achizitionează și activează cartele Prepay. Deci, până la 31 martie 2020 nu avem obligația de a condiționa accesul la serviciile Orange de înregistrarea datelor personale pentru SIM-urile noi, actívate începând cu 1 ianuarie 2020. Legea (OUG 62/ 2019) este însă în vigoare și aplicabilă pentru SIM-urile PrePay existente deja în baza noastră de date, adică cele achiziționate anterior datei de 31 martie 2020, pentru care a rămas valabilă mențiunea legală de a le înregistra până la data de 31 august 2020. În acest sens, pentru facilitarea acestui process, în shopurile si franchizele Orange se desfășoară o campanie proactivă de înregistrare a datelor clienților PrePay existenți în baza de date. Acesta este motivul pentru care a fost introdusă pe site Nota de informare la care faceți referire.

Neaplicabil
Aha! Asta era partea din ecuatie care imi lipsea. Acum e clar. :D Mersi frumos, Daniela! :) Si inca o intrebare: intrucat cred ca nimanui nu-i place sa stea la coada in shop, avem si metode alternative de inregistrare a cartelelor deja existente?

Vio73
#StarMember & October Problem Solver
Și la abonamente se plătește anticipat. La încheierea lunii, plătești doar costurile suplimentare. Sigur, dacă e cazul!

DanielaH
Moderator
@arsradu, cum spuneam, în momentul de față este o campanie proactivă pentru înregistrarea ulilizatorilor PrePay existenți care, din varii motive, ajung în shop. Vor implementa în curând și metode online de înregistrare. Vă vom ține la curent.

Neaplicabil
Super! Mersi frumos. @Vio...esti sigur ca se plateste in avans? Pentru ca...ar trebui sa ai doua facturi in cazul asta. Ceea ce nu cred ca e cazul. Una la inceput de luna, si una la final de luna. Dar nah, nu sunt abonat, asa ca se prea poate sa ma insel. 😄 Tu stii mai bine.

Ascary
Campion certificat
arsradu orice operator percepe plata in avans a unei luni de abonament. Nu sunt doua facturi ci o singura factura cu fractia din luna in care ai facut abonament plus plata pentru o luna intreaga.

Neaplicabil
Aha... Am inteles. Mersi frumos, Ascary. 🙂