anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

VPN L2TP

vladimirsopov
Junior

Buna seara,

Astazi am instalat un SIM de voce/date 4G intr-un echipament Mikrotik LHG LTE6 in care avusesem un SIM de la Digi; am setat APN "net", internetul functioneaza excelent dar nu mai pot sa ma conectez la un alt router Mikrotik cu un client VPN pe protocol L2TP; aceasta conexiune a functionat anterior fara probleme pe Vodafone si pe Digi Mobil, acum apar in log mesaje de 'connection timeout'.

Exista cumva in reteaua Orange o filtrare a protocoalelor VPN?

Multumesc.

8 Răspunsuri 8

FLo1
#StarMember

@vladimirsopov: Bun venit în Comunitate. Ai avut un IP public? Nu neapărat IP fix. Conexiunea VPN are un port anume? Mikrotik-ul este în LAN cu routerul Orange sau sunt în locații diferite? Conexiunea la net din router este prin Orange pe 4G sau FO?

vladimirsopov
Junior

- SIM 4G;

- nu am niciun router Orange; Mikrotik LHG LTE6 contine modem 4G;

- celalalt router Mikrotik , cu server L2TP are IP public si este in reteaua FO Digi;

- protocolul L2TP functoneaza fara IPSEC pe portul 1701, care este deschis in firewall pe serverul L2TP.

Am specificat ca in aceeasi configuratie, conexiunea a functionat cand am avut SIM Digi sau Vodafone. 

FLo1
#StarMember

@vladimirsopov: Atât timp cât VPN-ul de pe DIGI este neschimbat, doar prin schimbarea 4G-ului de pe care accesezi VPN-ul nu ar trebui să pună probleme. Eu cel puțin am accesat un VPN similar însă de pe mobil (prin Orange), fără probleme. Posibile probleme pe configurarea conexiunii (adică pe LHG LTE6).... mai ales că la serverul VPN nu ai făcut modificări, iar datele de acces sunt neschimbate.

vladimirsopov
Junior

Da, asa ma gandeam si eu; intrebarea de final era:

'Exista cumva in reteaua Orange o filtrare a protocoalelor VPN?'

@vladimirsopov: Există suficiente piedici pentru ”port fowarding”, mai ales pe 4G. Dacă ar mai pune filtre și pe conexiunea VPN atunci chiar ar fi degeaba ”serviciile de internet” oferite prin 4G. Dar mai exact afli de la un consultant Orange, sau mai exact un răspuns de la cineva de pe tehnic. Astfel de configurări nu sunt ...de zi cu zi și diferă de la un operator la altul. Succes. 

vladimirsopov
Junior

Este posibil sa fi identificat partial cauza nefunctionarii:

SIM ul de care vorbeam, este un SIM Orange dar cu numar din fostul Telekom mobile preluat de ei.

Am pus un alt SIM cu numar Orange de pe un contract mai vechi, 'original Orange' si serviciul a inceput sa functioneze instant fara alte interventii. Concluzia este ca numerele provenite din Telekom sunt rutate prin alte canale si au ceva filtre si restrictii.

@vladimirsopov: Pe parte de date, știam că poți pune orice abonament de voce cu internet inclus și va funcționa fără probleme în orice router. Cu cele de Telekom nu am avut experiențe. 

Anonim
Neaplicabil

Daca ai numar portat automat din fostul Telekom/Romtelecom inseamna ca e OROC... si, da, sunt diferente tehnice... eu nu recomand OROC. 🙂 E un MVNO, asa cum a fost de cand l-au lansat, cu cartele SIM diferite...