anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Fortare telefon in 3G

Alex_T
Junior entuziast

Salutare tuturor, vin si eu cu o dificultate in felul urmator:

Tocmai ce m-am mutat de pe un iPhoneX ios 13.6 pe un iPhone 13 Pro Max 15.4. 

Am observat ca 13le nu imi permite selectarea conectarii la date prin 3G; in meniul manual am doar optiunile de 4G/5G/5G Auto. Am contactat suportul Apple crezand ca este o limitare din terminal si/sau ios, dar am fost informat atat de respectivul reprezentant Apple cat si din diverse alte forumuri (worldwide) cum ca accesul manual la tehnologiile de acces este limitat de provider (Orange in cazul nostru).

Intrebarea mea vine in felul urmator - unde/cum pot ridica un tichet sau cu cine pot intra in legatura pentru a mi se permite accesul la 3G permanent ? - am vorbit o data cu suportul Orange care m'au trimis catre suportul Apple, dar se pare ca devine un bambilici si nu voi accepta asta.

 

+add info:

3G'ul functioneaza deoarece vad deseori ca fac fallback din 4G in 3G cand nu am acoperire 4G, doar ca nu imi este permis accesul manual, ci doar in cazul de fallback.

De ce vreau sa raman strict in 3G ? Pentru cel putin urmatoarele: Acoperire mult mai buna, economisirea bateriei (desi locuiesc in Bucuresti, infrastructura 4G lasa de dorit, de multe ori ma trezesc cu 1-2 bari de semnal, fara net, lucru pe care nu l-am mai intalnit pe iPhoneX - cautarea unui semnal mai bun pune presiune in plus pe baterie), si in plus eram perfect multumit cu vitezele, stabilitatea si performantele 3G'ului.

 

Unde / Cum/ Cui pot adresa aceasta dificultate in speranta unei solutionari ?

 

Multumesc frumos, toate cele bune.

Alex

4 Răspunsuri 4

Pololică
#StarMember

Cum multa parere de rau, dar de la IOs 14 (cel putin la versiunea asta am vazut acest lucru), nu mai exista selectare mai joasa de 4G in meniul IPhone. Singurii care te pot ajuta (desi am o mare retinere) sunt doar cei de la Apple.

Intrebi care este motivatia? In SUA, 3G a fost inchis oficial si de ultimul operator (Verizon) la 31.12.2022, iar ceilalti (ATT si T-Mobile) au transferat, treptat, frecventele spre 4G si 5G in ultimii 2 ani. Din acest motiv, Apple a decis ca nu mai este util (pe piata interna) sa mai existe optiunile respective (de ce ai cauta 3G, din moment ce niciun operator intern nu mai are frecvente 3G...).

Din pacate, varianta cea mai simpla a fost ca update-ul de soft sa fie valabil pe toate telefoanele compatibile cu versiunea de IOs 14, indiferent de regiunea unde sunt active.

Alex_T
Junior entuziast

multumesc pentru raspunsul prompt si informativ.

Repr Apple cu care am conversat mi'a transmis ca aceasta limitare este impusa in principiu de Operator, iar Orange spune ca este din cauza Apple... Acest ping-pong ma face sa renunt si la unul si la celalalt...

Genul asta de decizii si actiuni creaza de asemenea comunitati precum cea de jailbreak ( spre care ma vad nevoit sa ma orientez si eu pentru solutionare).

Multumesc frumos pentru input. Much appreciated.

Toate cele bune

Parțial înțeleg ce face Apple (piața SUA este dominată de IPhone), dar înțeleg și operatorii (nu întotdeauna au decizia finală), DAR Apple și operatorii comunică cel mai bine din punct de vedere al serviciilor mobile, deci n-aș exclude o "vină" comună. 

arsradu
#StarMember & March's Problem Solver

Salut,

Problema e simpla si, din pacate, tine in totalitate de Apple.

Telefoanele care suporta 5G, vor avea selectie: 5G Auto, 5G On, 4G.

Exemplu iPhone 12 (si modelele mai noi).

arsradu_0-1687602235500.png

Telefoanele care nu suporta 5G, vor avea selecție: 4G, 3G.

Exemplu iPhone 11 Pro Max (si modelele mai vechi).

arsradu_2-1687602358111.png

Solutia este pe partea de soft. Dar...trebuie implementată de catre cei de la Apple. Deci, ia aplicatia Feedback (disponibila impreuna cu versiunile Beta de iOS, sau de pe macOS) si trimite-le feedback celor de la Apple. Alternativ, se poate trimite si de pe site-ul feedback.apple.com.

Cu toate astea, mă indoiesc ca se va implementa (pentru ca e Apple, si foarte greu ii convingi sa schimbe ceva), dar...merita incercat.

 

Client Orange