la 08-04-2022 11:55 AM
la 28-04-2022 10:51 AM
la 25-11-2022 11:16 AM
Salut,
Ai specificat undeva ce router folosesti pentru load balancing?
Multumesc,
Cristian
la 25-11-2022 09:13 PM
Salut @Cristipuc ,
Folosesc https://www.synology.com/en-us/products/RT6600ax dar nu e foarte relevant, ca fac modificarile mentionate mai sus pentru a avea acea viteza, lucru ce il poti face pe orice box cu linux.
Fara modificari, doar cu routerul in Load Balancing nu prind mai mult de 940 intre o sursa>destinatie, dar pot sa prind peste adunat de la mai multe device-uri din retea, sau daca fac traficul catre destinatii/surse diferite. Asta datorita modului cum au implementat cei de la Synology Load balancing, ca a fost gandit sa il poti folosi cu 2 isp diferiti, astfel, marcheaza pachetele intre o sursa si o destinatie, si se asigura ca vor pleca mereu prin acelasi wan. Dar daca ai mai multe conexiuni catre destinatii diferite vor pleca prin wan diferite, deci se aduna viteza, sau cum am facut eu, am omorat cache-ul asta, si am schimbat weight-ul wan-urilor si pleaca destul de random.
la 25-11-2022 11:31 PM
Salut, mulțumesc pentru info, totuși cred că cel mai bine este să înlocuim routerul de la Orange cu un alt router, un mikrotik cu spf+. Singurul lucru pe care nu îl știu, nu știu dacă tine cont de seria ONT-ului sau de MAC, ai idee?
Mulțumesc
25-11-2022 11:44 PM - editat 25-11-2022 11:46 PM
Auth din ce am citit, este pe un SN din ont, ce trebuie extras din soft, nu e complicat, problema e ca huawei are propriul protocol de autentificare... evident nedocumentat...
Ubiquiti face niste ont-uri care emuleaza auth huawei, doar ca inca nu au scos pe piata ont-uri cu lan mai mare de 1gbps, deci e useless.
Las aici un exemplu de ont Ubiquiti:
https://store.ui.com/collections/operator-ufiber/products/ufiber-nano-g
Am mai vazut o chestie interesanta azi, daca mergi aici: https://www.orange.ro/internet/abonament-home-net-fibra/ pe la jumatea paginii vorbesc de ont-uri (Router Wi-Fi 6 la 0 lei), daca apesi detalii, zic ca ar avea disponibil Livebox 6, daca cautam pe net este ont-ul din franta cu port de 2.5 gbps.
Vazand asta am dat si un mail, intreband daca e pe stoc, si le-am zis ca sunt dispus sa il si platesc daca mi-l pot da... acum sa vedem, probabil este in plan/in teste, si de la anul or fi disponibile, dar incerc.
la 26-11-2022 12:02 AM
Nu e cel cu port de 2.5 Gbps pe LAN, acela inca nu e disponibil la noi.
In schimb noul model e un Sagecomm de fapt cu wifi6 care ar duce wireless spre 1.8 Gbps, mai multe detalii aici:
la 26-11-2022 12:02 AM
Da, la partea de auth precis e mai complicat pentru că nu ai info, sa faci dump și să analizezi, nu știu cât ajuta. Normal era cel mai bine să îți ofere ei soluții sa poți să folosești echipamentul tău, nu doar pentru viteza.
Cu livebox 6 dacă îl pun la vânzare, se rezolva problema cu viteza, dar tot ai un echipament limitat, deci trebuie sa conectezi altul în el. Dar na, e totuși ok.
la 07-10-2022 11:00 AM
Din pacate cam asa merge treaba in Romania, pana nu se ajunge in punctul extrem multe lucruri nu se mai schimba. De aceea recomand cu incredere reclamatii cat mai multe din partea clientilor.
la 07-10-2022 11:16 AM
Dapp, la mine a durat mult, imi povesteau ca n-au mai intalnit situatia asta pana acum, sau probabil n-a mai reusit nimeni sa ajunga pana la echipa care stie ce face cu o astfel de problema, si imi povestea cineva cu care am reusit sa vorbesc de un moment dat, ca tiketul meu ajunsese la varf, mai escaladat de atat nu mai avea unde sa fie, si ca la el nu lucreaza un singur om ci o echipa, bine acum dupa ce s-a rezolvat, si a existat un precedent, m-as astepta sa ia mai in serios si alte sesizari similare - cei de la layer 1/2 -, si sa le rezolve, ca nu e o experienta placuta pentru nimeni sa ajungi la ancom -cumva imi pare rau ca nu era scopul meu in viata sa bifez sesizare la ancom-, nu e firesc, nici pentru tine client, nici pentru ei ca furnizor, e pacat, eu sunt pe principiul: ia-mi banii si lasa-ma sa ma bucur...
la 07-10-2022 11:18 AM
Mai bine spus ai fost unul din foarte putinii clienti care au reclamat la ANCOM. 🙂 De asta si merge treaba cum merge... si nu se aplica doar la Orange si nu doar in domeniul telecom. Ti-am trimis un mesaj privat. 🙂
la 07-10-2022 11:18 AM
Asta arata doar cât de 'organizati' sunt pentru rezolvarea tichetelor tehnice venite dinspre clienți. Asta durează de ani de zile și nu s-a mai îmbunătățit.
la 07-10-2022 11:10 AM
Am facut si eu reclamatii si nu te baga nimeni in seama. Tot ceea ce trebuie sa stii la viteza de internet este ca viteza minima in contract este de 15 mbps deci daca merge cu 16 mb pt ei totul e normal. La 5G la fel, te pune sa cumperi modem de 500 lei si abonament de 15 euro cu contract de 2 ani si dupa cateva luni constati ca nu mai merge 5G-ul si iti baga in fata ca daca nu ai 5G merge 4G. Eu platesc degeaba abonamentul de 15 euro de 10 luni. Am vorbit deja sa-mi pun fibra de la Digi de 10gb unde viteza minima e 1Gbps nu 15 mb ca la fibra Orange. Nu mai fac niciodata abonamente la Orange nici macar de 1 euro.
la 07-10-2022 11:13 AM
Asa ca off topic ești cumva userul de pe SP Paul.iasi? Dacă da, de când vine Digi cu FO de 10 Gbps în Iași?
ORO cu N78 la tine e clar ca da rateuri și li se rupe dupa cum se vede.
ORO mai are de învățat ca clientul nu-l ții doar cu marketing pe vecie.
la 07-10-2022 11:15 AM
Reclamatie la ANCOM si/sau ANPC. Sunt niste valori minime, medii si maxime ale vitezei, asta nu inseamna ca e corect sa platesti o suma de X euro/RON pe un serviciu care are niste specificatii tehnice si sa nu le poti atinge deloc sau in macar in mare parte din timp.
la 18-11-2022 09:48 PM
la 19-11-2022 06:02 AM