anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Creanta Orange

Anonim
Neaplicabil

Salutare!

În anul 2022 am vrut să mă portez la Orange de la Vodafone. Am mers intr-un sediu Orange pentru a realiza portarea. Am semnat un contract în care mi s-a spus ca se va activa în 14 zile și că în această perioadă am dreptul de a rezilia contractul fără penalități. În cele 14 zile am primit o ofertă de la Vodafone și am ales să reziliez contractul cu Orange. Am semnat rezilierea cu Orange si am crezut că asta este tot.

În august 2024 am primit un mesaj de la firma ACOD în care mi se cer 35,51 lei pentru o creanță către Orange.  Țin sa mentionez că nu am primit nici o factură de la Orange nici pe mail nici fizic. 

Am trimis un mail către Orange iar răspunsul lor a fost următorul: "Va informam ca dupa rezilierea contractului vi s-a emis factura de Inchidere. Intrucat factura nu a fost achitata, contul a fost cesionat conform termenilor contractuali.

Prin urmare, pentru detalii cu privire la contul dumneavoastra, este necesar sa contactati agentia cesionara, intrucat firmei cesionare Ii revin atat incasarea debitelor, oferirea de orice informatii, cat si solutionarea reclamatiilor aferente contului dumneavoastra."

Până în luna august eu nu am știut nimic de nici o factură sau vreo restanță față de Orange.  Nu am folosit nimic din abonamentul lor și am reziliat în termenul de 14 zile. 

A mai pățit cineva așa ceva? 

 

 

1 Soluţie acceptată‚

Pololică
#StarMember

Salutare!

Dupa cate observi, nu ai fost penalizat (nu-mi dau seama pe ce baza s-au luat in calcul cele 14 zile daca ai fost [presupun fizic] la Orange, dar e in favoarea ta si nu comentez), DAR pe perioada respectiva ai beneficiat de serviciile Orange care trebuiesc platite. Nu prea conteaza daca numarul a stat intr-un sertar sau nu. Acum e cam tardiv sa zici ca nu a functionat cartela.

Recomandare ca prim pas: ia legatura cu cei de la ACOD si cere-le factura si dovada trimiterii ei de catre Orange. Daca a fost o eroare de transmitere (in special daca ai dat un mail si s-a scris gresit), se mai poate trimite o data cu o noua data scadenta.

PS: suma nu este mare. Vezi ce raspunsuri primesti.

Vizualizare soluţie în postul original

9 Răspunsuri 9

Pololică
#StarMember

Salutare!

Dupa cate observi, nu ai fost penalizat (nu-mi dau seama pe ce baza s-au luat in calcul cele 14 zile daca ai fost [presupun fizic] la Orange, dar e in favoarea ta si nu comentez), DAR pe perioada respectiva ai beneficiat de serviciile Orange care trebuiesc platite. Nu prea conteaza daca numarul a stat intr-un sertar sau nu. Acum e cam tardiv sa zici ca nu a functionat cartela.

Recomandare ca prim pas: ia legatura cu cei de la ACOD si cere-le factura si dovada trimiterii ei de catre Orange. Daca a fost o eroare de transmitere (in special daca ai dat un mail si s-a scris gresit), se mai poate trimite o data cu o noua data scadenta.

PS: suma nu este mare. Vezi ce raspunsuri primesti.

De fapt abonamentul ar fi putut fi folosit cu numărul temporar alocat până la portarea definitivă. Că s-a folosit acel număr sau nu, este altă poveste. Ce este clar e faptul că abonamentul a produs efecte în acele zile, iar în cele 14 zile nu înseamnă că a putut fi folosit gratuit, ci că s-a putut rezilia abonamentul fără penalități.

Nu prea sunt "dumirit" ce reprezinta cele 14 zile (in mod normal, "sucirea" de 14 zile se ofera doar la contractele la distanta: telefonic, online sau prin mail). Colegul zice ca a fost intr-un sediu la Orange (si de aici presupunerea ca a semnat fizic portarea). Ar fi primul la care aud ca semneaza fizic si in 14 zile pleaca fara penalizari (desi, ochiometric, ar fi trebuit sa aiba 44 de zile: 14 cat a stat in retea plus 30 cat este durata perioadei de reziliere).

Legat de perioada cat a fost la Orange, sunt de acord ca trebuie achitata (doar a stat in retea pana s-a intors la Vodafone).

Anonim
Neaplicabil

Înțeleg ce spui. Problema mea este că aflu de această datorie după aproape 2 ani.  Nu am primit factură, nu am fost sunat de nimeni de la Orange. 

Am luat legătura cu cei de la ACOD și am primit o factură din data de 06.01.2023. 

Sunt deranjat de lipsa de comunicare pe care o are Orange cu foști/actuali clienți. 

Deranjant sau nu, Orange are un contract cu recuperatorii si au trimis documentatia lor. La o privire "din avion", Orange nu stiu daca mai poate interveni intre tine si recuperator intrucat recuperatorul trebuie sa recupereze datoria (pe romaneste, au "cumparat-o" de la Orange si trebuie sa-si recupereze "investitia").

Acum trei ani am avut o problema la mine in firma cu un client si am apelat la recuperatori (nu ACOD). In contractul cu ei aveam stipulat un articol prin care, in primele 7 zile de la semnare, ne obligam sa anuntam firma de recuperare daca incasam, si, daca incasam ulterior (incepand cu ziua 😎 sa returnam banii clientului ca "suma necuvenita" intrucat banii urma sa-i incasam de la recuperatori.

Din pacate, daca este o situatie similara intre Orange si ACOD, s-ar putea ca de aici sa fie lipsa de comunicare (de fapt, nu este o lipsa de comunicare cat faptul ca Orange a incasat/va incasa de la ACOD si nu mai are ce sa comunice cu tine in afara celor deja transmise).

Legat de ACOD: ti-au zis si modul in care factura a fost trimisa? Sa nu fi fost vreo eroare de expeditie (mail gresit, adresa gresita, etc)?

Anonim
Neaplicabil

Factura a fost trimisă fizic, așa am primit informația de la ACOD. În realitate nu a ajuns nimic la mine. Este în avantajul lor să nu îți trimită factura. Factura de la care s-a plecat era de 10 lei, diferența până la 35 lei sunt penalități. Îmi e greu să cred că nu te contactează nimeni dacă nu plătești o factură... interesul lor e sa îți bage penalități până ajung la o suma rezonabilă pentru ei...

Practic plătesc de 3 ori suma doar pentru faptul că nu am primit factura. 

Pentru penalizari de 25 de lei nu stiu daca merita timpul (se pot elimina intr-un proces, dar costul procesului [recuperabil] si timpul...).

Si Orange face o nefacuta. Te duci spui ca vrei sa te portezi la ei. Nu accepta fara numar provizoriu. Iti baga pe gat un numar provizoriu alaturi de un contract specificand ca daca nu te portezi sau portarea nu reuseste ramai cu abonamentul. Inteleg zona in care tu nu mai vrei si ramai cu cel de la care vii, dar daca portarea nu reuseste habar nu am ce inseamna. Nu reuseste nu ca eu o efectuez tehnic ci ca unii la tehnic nu stiu ce nu pot sau nu vor sa faca. 
Am avut noroc ca a reusit in 3 zile, azi cica se face instant, dar si tata s-a portat si tot 3 zile i-au dat si lui in 2023. Asa ca daca nu faceam portarea sau tehnicul incurca ceva ramaneam la vechiul operator si cu un nou numar si contract nou la Orange. Aici impresia si toata exuberanta mea s-au sters. M-am simtit ca un intrus, o paria, un nedorit. Dar am zis treaca de la mine. Si nu am cerut telefon la portare. Doream viteza, stabilitate. Abonamentul de pe care veneam era acelasi si la Orange. Dar stiam ca este posibil sa raman un an cu nou abonament de la Orange. Am inteles ca daca nu reuseste raman cu abonament nou si numar nou in plus si atunci am cerut doar un an. 

Dar in cazul domnului nu a respectat termenul de 24 ore, nu vad cum i-au creat un favor de razgandire in 14 zile si cred ca nu a citit si nu a inteles ceea ce a semnat contract care este cam standard. Eu si azi am contract de portare la care se adauga anexe. Sunt un specimen portat si tot ce fac cu Orange este anexa la portare. 

Muchalucha
Cunoscător

Eu m-am portat in iulie 2021 si portarea a fost ca unsa in 3 zile. Nu imi aduc aminte sa ma fi putut intoarce in 14 zile. Cu 24 de ore inainte de ziua portarii te poti razgandi. Atat aveam. Si am mers la Orange nu online unde ai 14 zile de renuntare la contract. Asa ca esti in culpa.