anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Imprimanta CANON nu se conectează la router via Wi-Fi!

BogdanSE
Junior

 

   Bună seara! Am intrat recent în Comunitatea Orange și încerc să aflu răspuns la o problemă întâmpinată încă de la primirea router-ului ZTE F6600R, odată cu abonamentul internet+tv Orange (în urmă cu doi ani): am observat că imprimanta nu se poate conecta la router via Wi-Fi! Menționez că mai există un alt router în apartament, la care conectarea imprimantei nu este o problemă! Practic, atunci când încerc să fac setările WLAN de pe display-ul imprimantei și se caută un punct de acces, SSID-ul rețelei este găsit, însă conectarea eșuează! Apare un mesaj în care se sugerează să verific setările punctului de acces și să încerc din nou (vezi foto atașat).

   Am accesat setările router-ului online și, atât cât am putut eu să înțeleg, acesta nu "vede" imprimanta. Să fie o problemă de firewall, dacă da cum procedez?

   Mulțumesc anticipat pentru orice sugestie!

 

C2F8DB23-8D42-4633-BF17-5C437CBFAB32.jpeg

 

1 Soluţie acceptată‚

arsradu
#StarMember

Salut,

Eu as mai verifica si protocolul de criptare. Fa eventual o comparatie intre cele doua retele. Daca imprimanta iti vede reteaua, as tinde sa cred ca problema nu e de frecventa (2.4GHz vs 5Ghz.) Atata timp cat vede reteaua, teoretic ar trebui sa se poata conecta la ea (daca nu sunt alte probleme).

Deci, eu as mai verifica protocolul de criptare (WPA2 de exemplu). S-ar putea sa fie diferit intre cele doua routere. Ma gandesc ca cel vechi ar putea avea WPA2, iar cel nou WPA3. Doar un exemplu. Vezi daca le poti aduce la un numitor comun, si daca asta rezolva problema. Ca idee, setarile de genul asta se gasesc in setarile de WiFi ale router-ului.

Nu am routerul respectiv, astfel incat imaginea e cu titlu informativ. Dar cam asa ar trebui sa arate si la tine.

ZTE.png

Sper sa te ajute!

Client Orange

Vizualizare soluţie în postul original

9 Răspunsuri 9

Vio73
#StarMember & 2024 Problem Solver

Salutare!

Pentru că imprimanta se conectează la banda de 2,4 Ghz, iar ont-ul nu are benzile separate. Trebuie intrat în interfață și configurate separat benzile de 2,4 și 5ghz. Sau poate te ajută topicul de aici .

Baftă!

Pololică
#StarMember

Salutare!

Recent mi-am cumparat un uscator cu WiFi si aplicatia imi recomanda frecventele de 2.4GHz in detrimentul celor de 5GHz (vedeam uscatorul in ambele frecvente). La 5GHz imi dadea eroare. Am trecut reteaua pe 2.4GHz si am configurat-o. Dupa, am trecut routerul pe 2.4GHz-5GHz auto (acelasi nume al retelei, dar ambele frecvente).

Incearca sa separi reteaua 2.4GHz (sau sa dezactivezi temporar reteaua 5GHz) si sa incerci configurarea.

DanielaH
Moderator

@BogdanSE, s-a rezolvat situația cu imprimanta? Te-au ajutat sugestiile primite aici?

DanielaH, mulțumesc pentru interes, sunt recunoscător celor doi membri ai comunității pentru soluțiile oferite la problema mea cu imprimanta, doar că eu sunt prea puțin priceput în a aplica soluții complexe de acest gen. Totuși, am să încerc sau voi cere ajutorul cuiva care să mă poată îndruma ceva mai simplist!

Mulțumesc și eu pentru răspuns. Te așteptăm să revii cu vești bune să ne spui ai rezolvat. 

arsradu
#StarMember

Salut,

Eu as mai verifica si protocolul de criptare. Fa eventual o comparatie intre cele doua retele. Daca imprimanta iti vede reteaua, as tinde sa cred ca problema nu e de frecventa (2.4GHz vs 5Ghz.) Atata timp cat vede reteaua, teoretic ar trebui sa se poata conecta la ea (daca nu sunt alte probleme).

Deci, eu as mai verifica protocolul de criptare (WPA2 de exemplu). S-ar putea sa fie diferit intre cele doua routere. Ma gandesc ca cel vechi ar putea avea WPA2, iar cel nou WPA3. Doar un exemplu. Vezi daca le poti aduce la un numitor comun, si daca asta rezolva problema. Ca idee, setarile de genul asta se gasesc in setarile de WiFi ale router-ului.

Nu am routerul respectiv, astfel incat imaginea e cu titlu informativ. Dar cam asa ar trebui sa arate si la tine.

ZTE.png

Sper sa te ajute!

Client Orange

   Salut!

Am aplicat solutia ta si a functionat: practic, am folosit acelasi tip de criptare de pe router-ul vechi si pe router-ul mai nou, cu mentiunea ca din cele 5 tipuri disponibile (pe router-ul nou) au functionat doua, anume acelea care nu contineau WPA3! Asadar, imprimanta nu accepta conectarea la retea daca apare acest WPA3 in sintagma de criptare (le-am incercat pe toate, desigur), chiar daca "vede" reteaua in prealabil cu oricare din variante.

Mai este o problema: comparativ cu modul de functionare (printer si scaner) atunci cand este in retea cu router-ul vechi, adica IDEAL (ca timp de raspuns si executie a sarcinii, cateva secunde), in reteaua cu router-ul mai nou viteza de comunicare intre device-uri lasa mult de dorit, in sensul ca scanarea (aici "se gandeste" imprimanta cel mai mult) dureaza minute intregi! Am facut incercari atat de pe un iMAC, unde sistemul functioneaza conform descrierii precedente, cat si de pe un laptop SONY VAIO (cu s.o. Windows10), unde delay-ul este groaznic, ba chiar refuza sa execute scanarea uneori! Nu gasesc alt motiv pentru acest comportament decat - ma risc eu sa afirm - invechirea morala a unora dintre device-urile mele (imprimanta CANON si laptop-ul SONY VAIO), cel putin atunci cand este nevoie sa coopereze cu gadget-uri moderne.

Si pentru ca dilema sa fie si mai interesanta, tocmai am facut o incercare si cu ajutorul tabletei (un iPAD Air2, veche de aproape 10 ani!) via aplicatia dedicata imprimantei CANON, cu router-ul mai nou si ce sa vezi: totul functioneaza IDEAL, cel putin la fel de rapid ca si in cazul router-ului vechi! Pai, unde este explicatia?

Oricum, multumiri pentru ajutor si felicitari pentru solutia salvatoare!

Salut Bogdan!

Ma bucur mult ca s-a rezolvat. 🙂

Cu cea de-a doua chestie, am avut o problema similara (nu am testat decat partea de printare, nu si de scanare) de pe un Mac cu Intel. Si tot asa, delay-uri foarte mari in a printa in retea. 

Daca pe aceleasi device-uri, in aceleasi conditii de test, cu celalalt router functioneaza ok, atunci nu stiu ce ar putea sa fie. O sa incerc sa ma mai documentez si eu. Poate gasesc o solutie. Dar in momentul asta n-am idee ce ar putea sa fie.

Client Orange

"Negocierea" pe protocol nou până la obţinerea unui link ok este puţin mai lentă între device-uri care nu sunt din aceiaşi epocă. Că menţionai imprimante: imprimantă (HP L1022) care deşi recunoscută ca driver şi conectată pe USB, de la WIN10 - 11 în sus, are link ok (funcţional) doar la o conectare de la boot Win, altfel plug&play pare inutil pentru print. 

Similar observ chiar şi un comportament al unui "HotSpot pe 5GHz" pentru un notebook de acum 10-15 ani cu Win7....încă 🙂  Şi exemplele pot continua.