la 24-08-2023 10:57 PM
Buna ziua. de aproximativ 3 saptamani ma confrunt cu o situatie ciudata. Pe toate calculatoarele / laptopurile pe care avem instalat windows 10 in momentul in care ne conectam prin wifi pe modemul/routerul huawei de la orange ne apare eroare blue screen. Pe unitatile cu windows 7 si pe telefoane merge fara problema internetul de pe aceeasi router. Aceeasi calculatoare si laptopuri cu windows 10 conectate la routerul vodafone merg fara problema.
Aceeasi problema ne-a fost semnalat de mai multe persoane in ultimul timp. Unul dintre aceste persoane a sunat la call center orange si i-au rezolvat problema reconfigurand router-ul orange.
Intrebarea este daca imi puteti spune mai exact din ce cauza apare aceasta eroare si ce trebuie reconfigurat in router.
Va multumesc
24-08-2023 11:27 PM - editat 25-08-2023 06:43 AM
Salut,
Bine ai venit in Comunitate!
E prima data cand aud de eroarea asta. In general, erorile de tip "blue screen" pe Windows sunt cauzate de drivere si suportul sau compatibilitatea lor cu sistemul de operare pe care il ai.
Dar daca vorbim de accesarea interfetei routerului intr-o fereastra de browser (folosind interfata web a routerului)...nu vad ce ar putea sa fie, altceva decat firmware-ul router-ului respectiv.
Deci da, daca ai ocazia, iti recomand sa iei legatura cu un consultant folosind una dintre metodele de contact de aici.
Sau, daca vrei, poti oricand sa-l resetezi folosind butonul de Reset din spatele router-ului. Il apesi cu un ac, scobitoare, agrafa de birou, pentru cateva secunde. Vezi daca se rezolva asa. M-as mira sa fie atat de usor...dar poti incerca. Altceva nu cred ca poti configura pentru a rezolva problema asta.
la 25-08-2023 05:18 AM
Salutare!
Nici eu nu am mai auzit de spre așa ceva și am avut și router Huawei, am și ZTE și Livebox 6 (în altă locație), cu windows 10 și 11. Merg toate, fără probleme.
la 25-08-2023 09:01 AM
Salutare,
Dupa cum s-a scris mai sus, acel blue screen e cauzat, de obicei, de probleme legate de drivere. Daca vrei un raspuns mai exact, incearca sa ne trimiti o poza cu mesajul, pentru ca acolo ai si niste informatii suplimentare legate de ce s-a intamplat. Iar daca ai acces la un computer care este afectat, poti urma pasii acestia (https://success.trendmicro.com/dcx/s/solution/1033342-creating-a-memory-dump-file-after-getting-a-bl...) pentru a activa si a colecta un memory dump la momentul acelui blue screen. Apoi poti folosi o unealta precum Debug Diag (https://www.microsoft.com/en-US/download/details.aspx?id=103453) pentru a face o analiza sumara - unealta mentionata genereaza un raport html; pentru situatii avansate poti folosi windbg, insa acolo sunt necesare ceva cunostinte mai avansate.
In cele mai multe situatii, vei vedea exact de unde e problema (driver, antivirus, etc). E posibil sa fie vreo incompatibilitate intre driver-ul placii de retea si ultimul firmware al routerului, insa as prefera un update de driver in locul unui downgrade la router.
Pot sa incerc sa te ajut cu procesul de analiza pentru memory dump-uri, insa as sugera sa imi dai un mesaj privat. Mentiune: in urmatoarele 2 saptamani voi fi mai mult plecat de la computer.
Altfel, sunt tare curios sa aflam de unde e aceasta problema 🙂
la 25-08-2023 09:30 AM
Salut, @service !
Situația este cunoscută, iar colegii de la departamentul tehnic ne-au comunicat faptul că pentru remediere este nevoie doar de update Windows10 la zi. Dacă se instalează toate packetele de updates problema ar trebui să se rezolve.
Mai multe detalii găsești în articolul de aici: https://www.zdnet.com/article/windows-10-just-got-a-surprise-update-to-fix-this-odd-wi-fi-blue-scree...
Te așteptăm cu feedback!
la 25-08-2023 12:39 PM
Buna ziua. credeti-ma, nu este o problema de update. problema este in mai multe locatii, pe diferite calculatoare/laptopuri. eu personal am reinstalat unul dintre aceste laptopuri, am actualizat totul la zi, inclusiv driverele si tot nu merge. Repet, pe orice alt router daca ma conectez merge perfect fara eroare!
la 09-11-2023 02:18 PM
Buna! Tocmai ce am schimbat hardware-ul la laptop, plus instalare windows 10 si tot isi da restart laptopul. Cum il conectez la hotspotul de pe telefon, merge, dar cand incerc sa il conectez pe wifi de la Orange, apare ecranul albastru si isi da restart.
la 25-08-2023 12:12 PM
Salutare!
Pe langa cele recomandate, daca ai un live stick cu un linux, recomand sa faci o verificare aleatorie pe calculatoarele cu W10. Nu ar fi prima data cand Microsoft forteaza putin trecerea la noile versiuni (cunosc sentimentul de la Windows Phone 7.8 si Windows Phone 8/8.1/10).
la 25-08-2023 12:40 PM
buna ziua, da, cu linux merge. Merge si cu windows 7 chiar . doar la windows 10 am intalnit problema asta
la 25-08-2023 01:53 PM
Atunci e clar: buba este Windows si Microsoft trebuie s-o regleze. Probabil sunt drivere care au intrat in conflict cu actualizarea de W10 si dau cu virgula in anumite conditii (adica o mica scapare aici, o mica scapare dincolo si uite asa utilizatorul trece la noua versiune, chiar daca cea veche era mai bine optimizata pe sistemul respectiv).
la 25-08-2023 02:43 PM
De acord ca asta pare a fi problema. Doar ca o confirmare poate veni doar dintr-un memory dump analysis.
Au trecut ceva ani de cand nu am mai facut astfel de analize si, in afara de a confirma cine exact genereaza buba, tot nu rezolva problema. Cel mult, daca e un anumit driver, poti incerca sa treci la o alta versiune (mai noua sau mai veche), dar cam atat - in special pe driverele video actualizate in fundal am patit asa ceva.
Tin minte ca am deschis, pe vremuri, tickete pe la furnizori de solutii de securitate ca imi dadeau cu blue screen din cand in cand (anexam si capturile, logurile, analiza, etc), iar suportul lor tehnic punea intrebari din categoria "ai dat restart la computer?" 😅
In fine, situatia e neplacuta, dar cel mai probabil Orange e doar prins la mijloc aici. Nu cred ca e vina lor din punct de vedere tehnic.
PS: sunt doar un client Orange; nu sunt angajat si nu am fost vreodata angajat al acestei companii. 🙂
la 25-08-2023 12:35 PM
buna ziua. da , intr-adevar este o chestie cel putin ciudata, nimeni nu s-a mai intalnit cu aceasta problema si poate gresesc dar se pare ca este o problema limitata pe raza Maramuresului Istoric. NU este limitata la o marca anume de calculator/laptop sau la vreun fabricant de chip wifi. Si azi m-a contactat o persoana cu exact aceeasi problema, zice ca a sunat la call center dar doamna cu care a vorbit nu l-a putut ajuta.
Daca sunteti angajat Orange inseamna ca aveti acces la numarul meu de telefon, va rog sa ma sunati si va pot da numele persoanelor si numarul lor de telefon care stiu ca au aceasta problema sa ii puteti ajuta.
La persoana juridica la care s-a rezolvat aceasta problema, un domn de la interventii Orange din Baia Mare a venit personal si dupa multe telefoane la colegii lui au reusit sa rezolve problema. Zicea ca trebuia sa reconfigureze ceva la modemul ZTE. Din pacate nu mi-a putut spune ce pentru ca colegii lui au facut reconfigurarea de la distanta.
la 25-08-2023 04:33 PM
Salut @service,
Cunosc si eu problema, e o problema de compatibilitate intre hardware, Windows 10 si drivere. Atunci cand te conectezi la internet se rulează anumite procese pentru a asigura securitatea rețelei, astfel un proces crapă pentru ca ceva nu compatibil. Ca si soluție, fie schimbi hardware-ul, fie folosești o alta versiune de Windows, poate 7 cum ai mentionat ca merge, fie folosesti un repeater pentru a nu mai conecta sistemul direct la routerul Huawei.
la 29-08-2023 09:37 PM
Da, am exact aceeasi problema, windows 10, routerul ZTE. face doar pe reteaua de acasa (Orange), daca ma conectez la orice alt wifi, nu am problema. Lenovo, cu wifi Realtek
la 29-08-2023 09:46 PM
nu marca laptopului sau chip-ul wifi sunt de vina. Eu la serviciu am 14 calculatoare diferite cu adaptoare wifi de diferite marci si toate fac la fel. desigur orange nu m-a ajutat asa ca am conectat un router tplink dupa modemul zte, iar calculatoarele acum se conecteaza la tplink si nu direct la zte, astfel problema s-a rezolvat, totusi este o solutie destul de naspa pentru ca imi consuma acum 2 routere curentul si desigur si viteza a scazut putin. Dupa cum am mai scris la un prieten au rezolvat de la distanta problema, dar din pacate nu stiu exact ce au facut. Deci problema este in modemul orange .
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor