la 02-12-2024 10:16 PM
Salut comunitate.
Vă rog să mă ajutați cu următoarea problemă. Am un pixel 9 pro xl achiziționat de la Vodafone, dar îl folosesc cu un abonament Orange. Este actualizat la Android 15. Nu îmi funcționează apel pe 4G :(, de fiecare dată când sun sau primesc apel, trece pe H. Știu că Orange nu este partener oficial în România pentru Google Pixel, însă poate primesc un sfat și ajutor aici.
Scuze dacă nu am ales corect secțiunea forumului, se poate muta in cea corectă.
Mulțumesc frumos!
la 03-12-2024 08:04 AM
@AdiCarstea> Faptul că ”nu funcționează apel 4G” e una, iar aspectul că ”trece pe H când apelezi” este alt aspect. De ce? Pentru că, tocmai datorită faptului că apelul utilizeză și bandă de date (pentru apel HD), în timpul apelului strict pentru date mobile rămâne disponibilă doar banda de 2G (maxim 3G). Și e valabil la multe alte modele de telefon (BTW: chiar și la Samsung), comportamentul fiind influențat de benzile disponibile (aferente) antenei la care este telefonul conectat.
Ca o concluzie: Apare că ai ”apel 4G” activat? Atunci fi sigur că e activ, cu atât mai mult cu cât schimbă banda de date mobile în timpul apelului, chiar și la apelurile primite, nu doar la cele inițiate de tine.
la 03-12-2024 08:19 AM
@FLo1 îți mulțumesc mult pentru răspuns. Însă înainte să postez acest aspect, am căutat pe acest forum și am găsit că fix pentru pixel a mai fost această problemă discutată, este chiar și un tutorial pentru activare VoLTE, VoWiFi, 5G, asta înainte să fie oferite oficial de Orange. Mă gândeam că odată cu android 15 a reapărut problema pentru VoLTE... Anyway, apel pe rețeaua 4G pentru mine înseamnă să îți rămână disponibilă această rețea de date pentru navigare ;).
Aștept și alte păreri și sfaturi. Mulțumesc frumos.
la 03-12-2024 09:34 AM
Și totuși nu rămâne, chiar și cu o conectare la 5G (nu din 4G+). Și nu e doar la Pixel ci chiar și la alte modele (mărci) de telefoane. Dar în general depinde și de benzile disponibile antenei la care ești conectat, astfel încât agregarea pentru 4G+ să rămână ON în timpul apelului ... sau nu.
la 03-12-2024 09:09 AM
Buna,
Eu pățesc acest lucru doar când apelez numere scurte gen 112, *2020 etc.
In rest nu sunt probleme.
Înainte de apel îți arată că ai VoLTE activat (ai VoLTE activat din setări telefon).
la 03-12-2024 09:28 AM
112 inca nu "stie" VoLTE, de asta cade in 3G/2G.
la 03-12-2024 09:40 AM
Oare chiar ar fi nevoie de ”HD” într-un apel la 112? Întreb doar....
la 03-12-2024 10:21 AM
HD nu, dar pentru o localizare mai buna... 2G este inutil. Stiu, se poate face triangulare cu celelalte antene, dar e mai rapid... teoretic. Plus ca trebuie avut in vedere si oprirea antenelor 2G si 3G, deci cam e nevoie de implementare in noua tehnologie.
la 03-12-2024 10:24 AM
La aceste cazuri prea puțin se merge pe GPS. Mai ales dacă nu ai telefon cu funcție activă. În general e pe ”antena la care ești conectat”.
la 03-12-2024 09:33 AM
Salut. VoLTE este activ. @MihaiC99 tot pixel 9 pro? Precizez că am și alte tel, un Samsung și un iPhone, pe care nu am probleme. Această problemă semnalată este specific pentru un pixel 9 pro xl.
Mulțumesc.
03-12-2024 09:39 AM - editat 03-12-2024 09:41 AM
Pentru suport/informatii ai putea lua legătura și cu serviciul clienți Orange prin telefon 300.
la 04-12-2024 11:16 AM
Salut @AdiCarstea,
Cel mai probabil este un bug cu setarile de retea. E posbil ca problema sa se rezolve cu un viitor update pe partea de setari. Daca vrei o confirmare sau daca vrei ca cineva sa verifice poti scrie din sectiunea Contact https://www.orange.ro/contact/ pentru ca intrebarea ta sa ajunga la tehnic. Recomand totusi sa verifici si cu Google problema ta de aici: https://support.google.com/pixelphone/answer/7109524?hl=ro&sjid=12759510279719677533-EU
Bafta, sa ne spui ce ai rezolvat!
la 04-12-2024 09:02 PM
@RafaHelper mulțumesc frumos pentru sugestie, chiar așa am făcut. La Orange am făcut o solicitare prin mesaj pe pagina de contact. Am primit pe mail răspuns cu număr de solicitare și că mi se va da un răspuns în maxim 7 zile. Totodată, am contact și Google suport prin apel și deasemenea, am primit info apoi pe mail că se lucrează la identificarea și rezolvarea acestei situații. Cel mai important este că la aproximativ 1 oră și puțin, îmi funcționa și apel pe 4G și pe WiFi (testat in modul avion și cu WiFi on). Deci bingo, problem solved, dar nu știu încă cine a rezolvat problema. Alt aspect de precizat, înainte aveam IMS cu status neînregistrat, acum este înregistrat și cu VoLTE și VoWiFi disponibile.
Cum am alte detalii, când mi se va da un răspuns oficial din partea ambelor companii, o să revin.
Mulțumesc tuturor. O seară minunată!
la 04-12-2024 11:39 PM
Cu drag! Sper ca o sa primești mai multe informații ca si eu curios cum au rezolvat. Probabil sa fi fost un glitch in sistem pe partea de setari pentru acest model.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor