anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Care e procedura de adaugare a unor servicii pe telefoane (indiferent ca sunt vandute sau nu de Orange)?

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver
Hello,

Am si eu nevoie de un raspuns clar si la subiect la urmatoarea intrebare: pentru ca un telefon sa aiba acces la serviciile VoLTE/VoWIFI si eventual 5G, ce anume trebuie sa se intample? Care e flow-ul prin care trebuie sa treaca?

Si din start as vrea sa evitam raspunsurile standardizate de genul: ca sa va functioneze serviciile, trebuie sa cumparati de la noi. Sunt client de mult prea mult timp ca sa mai mearga treaba asta.

Am mai zis si cu alte ocazii. N-am nimic impotriva sa cumpar de la Orange. Singura problema e ca ceea ce exista in oferta curenta (si de obicei cand vreau sa cumpar ceva), nu ma atrage. Altfel spus, nu aveti ce as vrea sa cumpar. Si atunci? Ce sa fac? Sa cumpar ce nu-mi place, doar ca sa cumpar de la Orange? Sau cumpar din alta parte, si cumpar ce vreau? Evident ca o sa aleg a doua varianta.

Oricum, intrebarea nu are legatura cu ceea ce vinde Orange, ci cu procedura prin care un telefon primeste acces la serviciile astea, lucru care n-are nicio legatura cu faptul ca e sau nu comercializat de Orange. Astea sunt basme. Suportul e impartit in doua: operator si producator. Vreau doar sa stiu in ce ordine trebuie sa se intample lucrurile, si ce anume trebuie sa se intample pentru ca un telefon, orice telefon, dar aici vorbim de Android, pentru ca doar acolo se intampla fenomenul asta, pentru ca acel telefon sa aiba suport pentru serviciile astea?

In ceea ce priveste 5G-ul, stiu ca e dependent de abonament, retea, semnal, etc.. Lasand TOATE lucrurile astea la o parte, si presupunand ca toate conditiile tehnice sunt indeplinite (semnal, hardware telefon, abonament, optiune de min X euro pentru 4G etc etc etc etc), cum se face implementarea acestor servicii pentru ca userul final sa poata beneficia de ele?

Nu am nevoie de detalii pe care nu le puteti oferi. N-am nevoie de producatori, de parteneriate, de nimic de genul asta. Doar de un simplu flow. La modul cat se poate de general.

Ca idee, incerc sa inteleg ce se intampla cu VoLTE/VoWIFI pe Pixel (dar nu numai). Pentru ca e cat se poate de enervant si de frustrant ceea ce se intampla. Daca intrebi Google-ul, in comunitate o sa-ti spuna ca operatorul e de vina. Ca ei trebuie sa adauge suport. Daca intrebi operatorul, o sa-ti spuna ca pe partea lor e totul ok si ar trebui sa mearga! Cu toate astea, ei bine, NU merge. Si nu merge, cel mai probabil, din cauza Google-ului, in cazul asta. Dar vreau sa le iau pe rand. Vreau sa stiu, din punctul de vedere al operatorului, ce anume trebuie facut pentru serviciile astea. Pe partea producatorului o sa intreb acolo.

Problema e ca, in toata afacerea asta, noi, userii finali, suntem cei care avem de suferit, cei care suntem lasati cu ochii in soare, fara niciun fel de informatie concreta, si fara acces la niste servicii foarte importante.

Deci, se poate sa am si eu un raspuns simplu, punctual, la intrebarea asta?

Pentru simplitate, putem sa luam orice telefon Android, cu suport VoLTE din oferta Orange. Ca sa excludem din start discutiile inutile pe subiecte de marketing.
Client Orange
13 Răspunsuri 13

DanielaH
Moderator
Salut, arsradu! Întrebăm colegii și revenim.

Pololică
#StarMember
VoLTE si VoWiFi trebuie sa fie telefon compatibil. Am folosit IPhone cumparat de la evomag si cele doua servicii au fost funtionale (ma rog, VoLTE 100% functional, VoWiFi mai avea ratee, dar asta e partea a doua). O oarecare problema am avut cu un Samsung Galaxy S7 Edge (pe care il foloseste tata acum), dar avea soft de Bulgaria (n-am inteles cum a fost instalat, dar nu cred ca ar conta). Cele doua servicii nu erau functionale (VoLTE si apel WiFi). Am descarcat si instalat ROM-ul de Romania. Cum am bagat cartela, cum au devenit operationale (evident, au aparut setarile "din fabrica" pentru ele, doar a trebuit sa le activez (ca si cum as activa Bluetooth sau WiFi-ul)). Problema este, de fapt, in alta parte: implementarea si functionalitatea. Si eu am o problema cu apelul WiFi: nu este constant in rulare (desi si sotia are Huawei (Nova 5T) cumparat de la Orange, ii merge perfect cu Vodafone) La mine, tot Huawei (Nova 8i, fara GMS) imi da ratee (cand merge, cand nu merge). Teoretic, operatorul transmite setarile catre producator (cum este si normal: fiecare operator are cerinte prorpii). Producatorul le implementeaza (teoretic) sau nu, dar mergem pe premisa ca le implementeaza. Unul zice ca le-a transmis corect (operatorul), celalalt zice ca le-a implemantat corect (producatorul). Unde e adevarul? Inca il astept. PS: am doua topice in care abordez subiectul VoWiFi (un IPhone si un Nova 8i). Pe IPhone ajunsesem (dezactivand setarea de Auto DNS) sa am 9 apeluri din 10 cazute in apel GSM (cu setarea Auto DNS eram in situatia inversa 8-9 apeluri din 10 ramaneau in apel WiFi, dar buba cea mare era cand primeam apelurile). Pe Huawei vad ca s-a mai stabilizat, dar tot se intampla (la o simpla navigare (in acelasi loc, la propriu) mi se intampla sa-mi cada din apel WiFi in GSM fara sa am o fluctuatie de semnal WiFi (nu evidenta). Am inceput sa testez pe frecvente (2.4GHz e mult mai stabila, dar daca routerul e pe automat intre frecvente, 100% imi cade). Momentan testez pe 5GHz only (mi-am incativat frecventa de 2.4GHz ca sa fiu sigur ca nu baleiaza). Momentan nu a cazut saptamana asta. Iti dai seama ca am fost facut minge si am fost pasat ba la Digi, ba la Orange (netul il am de la Digi, si acasa, si la munca, si netul a fost folosit atat prin aparatura Digi (acasa cu junghiul lor de router cu WiFi la maxim 40Mbps pe 2.4GHz), cati cu un router huawei (AX2). Viteza constanta peste 100Mbps am (acasa depaseste, la munca avem garantati 100Mbps, dar sta undeva pe la 80-90Mbps). Momentan testez acasa sa vad cum se comporta serviciul doar pe o frecventa (2.4 si 5Ghz). Daca as fi avut semnal bun (nu conta ca e 2G sau 3G), nu m-ar fi deranjat. Dar semnalul e de 1-2 liniute si, daca ma misc prin casa (in special pe la usa de la intrare), mai bine imi iau telefon fix. Nu mai zic de baie: semnal 0 (ecranare perfecta pentru Orange si aproape perfecta pentru Vodafone), dar Telekom patrunde (4 linii din 5 in 2G). M-as lega si de faptul ca uneori, desi sunt sub router (il am deasupra capului), apelul WiFi nu sta (chiar si cu 0 consumatori). PS2: daca esti curios, un apel WiFi "consuma" aproximativ 56Kbps (viteza dial-up), cel putin asa imi indica telefonul cand e un apel telefonic prin WiFi.

Noah
Explorator entuziast
Îți spun adevărul . Eu am aici topic cu Xiaomi Redmi Note 10 5 G luat de la Orange. Care nu a funcționat pe volte multă vreme, efectiv . Telefoane la Orange, zile de studiu pe internet, nimic nu a funcționat. După 6 luni am primit o actualizare de la Xiaomi in actualizator . Abia atunci a apărut volte . Asta e .

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver
Mersi frumos, Daniela! 🙂
Client Orange

AndrSav
Junior entuziast
Salut arsradu, Și eu am aceiași problema cu Pixel și îți transmit ce mi-a spus o cunoștință care lucrează la Orange: 1) operatorul face solicitare catre dezvoltator 2) dezvoltatorul ofera o cotatie de pret (cat ia sa modifice acel xml file ) 3) dezvoltatorul imputernicit trimite solicitare catre google 4) se primeste pretul 5) intra pe flux investitita si in functie de prioritati, se aproba candva sau nu 6) financiarul achita in urma unui studiu 7) se primesc avizele 8) apoi dev-ul implemenetaza in X timp Tot el mi-a transmis că o certificare de genul este 200-300k euro. Revenind la situația de față, pentru faptul că nouă nu ne merg serviciile menționate de tine este strict vina Orange Romania care nu a certificat rețeaua (aka nu a făcut toți pașii aia de mai sus în relația cu Google). Nu sunt convins că Orange Romania a inceput măcar acest proces....

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver
AndrSav, mersi frumos de informatii. :) Cateva intrebari: 1. dintre toti operatorii din Romania, nu s-a gasit niciunul cu buget pentru asa ceva? Nu de alta, dar eu daca as fi operator, si as avea banii astia, pentru asa ceva, as promova la maxim exclusivitatea retelei mele. Pentru ca, in momentul asta, niciun operator nu ofera serviciile alea pe Pixel. Sau mai bine zis, Google nu a implementat acele servicii pentru niciun operator din Romania. Deci...daca ai fi singurul operator din RO care le ofera...ai avea un avantaj. 2. chestia asta trebuie platita per model de telefon? Daca da, nu prea inteleg cum se face ca alti producatori ofera acele servicii, chiar si pe telefoane care nu fac parte din portofoliul Orange (sau al celorlalti operatori). Ma indoiesc ca treaba asta e specifica Orange-ului. Daca Google este cel care cere suma asta, banuiesc ca nici celorlalti nu le da pe gratis, nu? Si nu prea are sens sa investesti banii aia intr-un model pe care nu-l vinzi, nu? Si atunci...? Asta e o chestie specifica pentru Pixel-uri? Si daca da, revin la prima intrebare: niciun operator din Romania nu a vazut potential in modelele astea?
Client Orange

AndrSav
Junior entuziast
Salut. Iti raspund in masura in care stiu/ce as face eu: 1) Evident ca ar avea avantaj foarte mare primul operator care ofera aceste servicii pentru Pixel. Dar avand in vedere ca traim in Romania nu m-ar mira sa colaboreze intre ei si sa ofere/nu ofere servicii. Cum isi impart si exclusivitatile pe blocurile noi... Ce nu stiu insa e cati utilizatori de telefoane Google sunt in Romania. Daca sunt 1000, iar un abonament 5G e aprox 15 euro/luna, pretul certificarii de 200k s-ar amortiza in 13.3 luni. Asta daca sunt 1000 utilizatori si certificarea costa intradevar 200k. 2) Din nou, din ce stiu eu sunt producatori de telefoane care cer mai multi, altii care cer mai putin. Referitor la model/producator, certificarea este per producator, deci acopera toata plaja de telefoane. Romania fiind piata emergenta, se vand mult mai multe telefoane entry-mid level care sunt produse de Xiaomi, Oppo, Samsung etc, mai putin Apple si cu atat mai putin Google. Asta inseamna ca producatorii de telefoane low-mid level sunt certificati primii si la costuri probabil mult mai mici. Tin minte ca aceleasi probleme au fost sau inca sunt cu Apple pe reteaua Digi. Dar sunt mult mai multi utilizatori Apple in Romania decat Google, drept urmare certificarea Apple a fost mult mai prioritara pentru operatori. Oricum, astept cu interes raspunsul Danielei pentru a primi statusul oficial din partea Orange Romania.

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver
Mersi frumos de raspuns. :) La punctul 1, 13.3 luni...nu mi se pare deloc un timp lung. Mi se pare cat se poate de decent. Aici as mai adauga o chestie: problema e cu dus si intors. Unii utilizatori nu si-au cumparat Pixel tocmai pentru ca nu au serviciile alea. Deci...daca le-ar avea, la unul dintre operatori, ar creste o data numarul de utilizatori de Pixel ai operatorului respectiv (pentru ca ar fi singurul care ofera serviciile alea), dar si numarul de utilizatori de Pixel per total (pentru ca o parte dintre ei nu si-au luat Pixel-uri pana acum pentru ca nu aveau serviciile alea). Asa...e cumva un cerc vicios. Nu investesti in Pixel pentru ca nu se vinde asa de bine (sau nu e cererea atat de mare), si nu se vinde atat de bine pentru ca nu ofera serviciile respective. Sau, ma rog, o parte dintre potentialli cumparatori se reorienteaza catre alti producatori si din cauza ca Pixel-ul nu le ofera toate serviciile de care au nevoie. Dar da, hai sa vedem daca avem cumva si un raspuns oficial. Oricum, mi-a facut placere conversatia. 🙂 Pentru asta exista comunitatile de genul asta. Brainstorming, afli/inveti lucruri noi, ajuti alti oameni. Mersi frumos de info. 🙂
Client Orange

DanielaH
Moderator
Salut! Îmi pare rău că nu am reușit să obțin mai multe detalii despre flow-ul/ procedura solicitate de voi. Colegii ne-au spus că acest flow are legătură cu validările de soft. Un telefon achiziționat din open market poate avea un anumit tip de soft și nu putem garanta funcționarea optimă a serviciilor Orange cu soft-uri care nu au fost validate de noi. Doar prin validarea tehnică putem verifica/ testa/ confirma funcționarea optimă a anumitor servicii. Pe de alta parte nici nu putem afirma că pentru un anumit telefon luat din open market nu va funcționa un serviciu sau altul în rețeaua Orange. Prin urmare, putem garanta funcționarea serviciilor Orange doar pentru telefoanele achiziționate din rețeaua Orange.

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver
Din mesajul meu initial: "Pentru simplitate, putem sa luam orice telefon Android, cu suport VoLTE, din oferta Orange. Ca sa excludem din start discutiile inutile pe subiecte de marketing." Deci, la un telefon care este deja in oferta Orange, care a fost "validat, testat, certificat, garantat" de Orange, care este procedura de adaugare a acelor servicii?
Client Orange

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver
Daniela, mersi frumos de raspuns! Stiu ca unele lucruri nu tin de tine, nu faci altceva decat sa dai mai departe informatiile pe care reusesti sa le primesti. Multumesc frumos pentru asta. :) Cu toate astea, daca colegii nu doresc sa imparta genul asta de informatii (cu toate ca, din nou, NU ma intereseaza niciun fel de informatii confidentiale, si luam in calcul cazul IDEAL in care telefonul ales ESTE si in oferta Orange), nu-i nicio problema. Dar prefer sa-mi spuna din start asta, decat sa-mi dea un raspuns de genul celui de mai sus. N-are rost sa insist pe chestia asta. Nu asta e ideea. Dar nici nu consider ca are rost o discutie in care eu am zis clar de la bun inceput ca nu ma intereseaza daca telefonul e sau nu cumparat de la Orange (pentru ca nu consider ca e relevant pentru cazul asta), am mentionat ca putem sa luam cazul ideal in care telefonul ESTE deja in oferta Orange, este cumparat de la Orange, iar raspunsul pe care il primesc de la colegi este acelasi standard: "nu garantam functionarea serviciilor pe telefoane care nu au fost cumparate de la Orange." Pentru ca imi da impresia ca vorbesc cu peretii. Si zau ca nu-mi face nicio placere. Adica, cu parere de rau, aia nu mi se pare util. Nu mi se pare o discutie productiva. Si tocmai de-asta am si scris de la bun inceput ca as vrea sa evitam un raspuns de genul asta. Prefer lipsa unui raspuns, sau un raspus de genul "nu vrem/nu putem sa oferim informatiile astea" decat un raspuns de genul asta. Pentru ca un raspuns de genul asta nu ma ajuta in niciun fel. Nu e un raspuns la ceea ce am intrebat eu. E un raspuns de PR. Si nu vreau asta. Vreau un raspuns la ceea ce am intrebat. Daca nu se poate, atunci nu vreau niciun raspuns. Dar nu vreau un raspuns standard care nu raspunde efectiv la intrebare.
Client Orange

DanielaH
Moderator
@arsradu, ai dreptate, o discuție în contradictoriu nu este productivă și nici nu ajută membrii Comunității. Chiar îmi pare rău că nu ți-am putut oferi un răspuns pe măsura așteptărilor. În ceea ce privește activarea serviciilor pentru telefoanele din oferta Orange, acestea se activează din rețea și din soft-ul telefonului. Aici toate detaliile - https://www.orange.ro/servicii/apel-wifi/ (condiții + setări atât pentru Android cât și pentru iOS) și https://www.orange.ro/servicii/apel-4g/ O după-amiază frumoasă!

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver
In regula. Mersi frumos, Daniela! 🙂
Client Orange