Folosesti o retea pentru ceea ce-ti ofera, nu doar pentru un singur lucru. In principiu, folosesti un serviciu pentru:
- (o sa sune ciudat, dar...) satisfacerea nevoilor pentru care ai ales acel serviciu.
- multiplele utilizari pe care le poti face prin acel serviciu
- simplitatea platilor
- comunicarea cu prestatorul
- si multe altele
Am scris aici in comunitate (Orange a facut 25 de ani de operatiuni) si, desi este ofera (poate) cele mai bune bonificatii catre abonati, as vrea sa iti arat o comparatie in aceste 5 luni (comparati cu ultimii 5 ani de Orange)
- semnalul: acasa (bloc nou) semnalu Digi este singurul care are 3-4 linii (Orange si Vodafone se zbat pe la 2), chiar daca vitezele Orange si Vodafone sunt simtitor superioare
- fidelizarea: Digi, practic, nu are niciun fel de fidelizare (4 luni la jumatate de pret pentru un contract de 24 de luni...), pe cand Orange chiar ofera: puncte (la minim 6E) si internet (la minim 5E) reincarcare cu plata la factura, puncte la utilizarea cardului Orange Money, acces la Orange TV Go cu ORICE abonament mobil (daca nu ai cine stie ce pretentii, e ce trebuie). Facusem un calcul empiric pentru puncte: daca ia merge pe utilizarea maxima (3 reincarcari de minim 6E, 50 de tranzactii cu Orange Money si plata facturii la termen, ai ajunge la 111 puncte lunar la un abonament de 6E. Daca vrei sa-ti cumperi un telefon la doi ani, calculul ar fi: 24 luni x 111 puncte = 2664 (x 0.1E/punct = 266,40E) . Daca achizitionezi online aparatul, calculul devine 3 x 266.40E = 799.20E. Conform regulamentului, poti folosi doar echivalentul a 500E o data (adica "juma de IPhone"). Nimeni nu ofera asa ceva.
- relatii clienti (inclusiv comunitatea): depinde de fiecare. Atat Digi, cat si Orange mi se par indeajuns de bune (au fost colegi de comunitate care s-au plans de calitatea celor din Call Center (care este externalizat la Orange), dar n-am nimerit pe nimeni sa-mi inchida telefonul in nas (au fost cazuri semnalate) sau sa ma ia peste picior. Am prins (cred ca vreo doi operatori) care nu stiau chiar asa bine oferta Orange, dar s-a rezolvat in maxim 30 de secunde fara niciun fel de problema (ori erau invatacei, ori usor neatenti). Nu m-a deranjat atat timp cat rezultatul final era in parametrii agreati.
- ca bile (cel putin gri):
- desi Vodafone a inceput sa introduca in contracte un "coeficient anual de inflatie", am o problema cand, la jumatatea contractului, se opereaza majorari, cu atat mai mult cu cat in oferta publica sunt abonamente mai ieftine (de cat ar ajunge abonamentul majorat) si cu mai multe resurse. Asta a fost motivul meu prin care am taxat Orange. Atata timp cat folosesc (cu obraz) reteaua si respect contractul, mi se pare normal sa fie si viceversa.
- nu prea sunt de acord cu ofertele pe jumatate de picior de plecare. Cand am portat, sistemul (nu stiu daca inteligenta artificiala sau programarea) mi-a schimbat abonamentele (avam 3 la numar cu 2x6E si 1x8E) in abonamente de 4E fiecare, dar cu roaming taiat. Cu o zi inainte de finalizarea portarii mele, aproape ca am plecat spre Sofia (Bulgaria) in interes de firma. Iti dai seama ce frumos ar fi fost sa nu pot vorbi la telefon sau sa raman cu navigatia in pom ca nu aveam harti offline... Ca fapt divers, numarul meu de serviciu este folosit mai mult pentru apeluri (90%) si convorbiri de grup (grupul firmei) si a fost negociat la 2E fara roaming (asta ca sa-ti faci o idee ce s-ar fi intamplat daca as fi plecat)
- Orange nu ofera firmei care se ocupa de serviciul clienti informatii despre consumul clientului pe care il fidelizeaza. Mi se propusese acum vreo 3 ani un abonament dar, cand am explicat ca nu consum nici macar 10% din internet, nu au putut sa-mi faca o contra-oferta care sa se integreze in consumul meu specific (o lipsa pe care trec cu vederea intrucat cer direct ce vreau, nu astept sa ma intrebe sau spun direct: vreau X, Y si Z in parametrii cutare. Daca nu mi se ofera, sansele sa accept sunt aproape de 0). Si da, am refuzat vreo 5-6 oferte de servicii fixe intrucat fibra s-a lasat asteptata la mine acasa.
Ce am relatat este strict experienta mea directa (desi, mama a fost, pana in 2020, client Orange aproape 20 de ani, exclusiv abonat, si mai am si de acolo, ca privitor, o oare care experienta).
Totusi, poti cere. Eu am cerut intotdeauna, nu am asteptat sa fiu sunat. Important este stii ce vrei, fara balacareli, fonfleuri si idei crete nerealizabile (sa zicem un Samsung Galaxy Fold 5 la pret de Nokia 3310 si abonament nelimitat gratuit 12 luni, apoi 1E lunar).