anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Experienta cu Orange se depreciaza!

TeodorAbonat
Junior

Salutare tuturor!

 

Dupa o experienta negativa cu un apel catre nr. 300 m-am decis sa scriu aici ceea ce am observat astazi si ceea ce cred eu ca sunt cateva lucruri care s-ar putea imbunatati ca sa existe un grad ridicat de satisfactie si pentru clientii fideli ai acestei retele. Cred si ca ceea ce scriu va fi total ignorat de Orange, dar asta este partea a doua, imi asum sa pierd urmatoarele minute ca sa astern "pe foaie" ceea ce gandesc.

1: Penalitati pentru intarzierea de plata - de acord sa existe asa ceva, daca esti client rau-platnic meriti sa te coste. INSA iata situatia mea - eu sunt abonat de mai multi ani in retea (nici nu mai stiu de cand). In peste 75% din cazuri imi platesc facturile inainte de scadenta. Orange are un sistem de bonusare, acordand acele puncte pentru plata facturii, direct proportionale cu valoarea platita. Pana aici totul ok DAR poate acel sistem se poate imbunatati. Daca s-ar introduce un coeficient astfel incat cu cat platesti factura mai repede, cu atat primesti ceva mai multe puncte decat daca te apropii de scadenta. De ce spun asta? Pentru ca am uitat si eu odata sa platesc la timp si am primit penalizari. Nu suma m-a deranjat, ci principiul. Sunt peste 20 de facturi platite cu 14 zile inainte de scadenta, in care ei practic au beneficiat de banii mei mai repede decat eram obligat eu sa fac plata, iar eu am primit acelasi punctaj bonus daca plateam in ultima zi! Odata am intarziat, pac s-au penalizat lucrurile! Si nu mi se pare corect, pentru ca nu am fost ajutat sa nu uit. Daca la ora 00:01 (sau la 09:00, sa nu apara discutii ca te deranjeaza noaptea cand dormi) in ultima zi de plata primeam un SMS/E-mail de notificare ca e ultima zi din scadenta de plata, probabil ca as fi platit. In schimb, pentru 4 zile de intarziere am primit penalizare. Inca odata - perfect de acord sa te coste daca esti rau-platnic, dar am zeci de facturi primite de la Orange si chiar ii invit sa imi spuna de cate ori am intarziat, de cate ori am platit anticipat scadentei s.a.m.d.

2: Beneficiile pe care reteaua ni le ofera - aici e mult de discutat. Eu, de-a lungul timpului, am avut 2 cerinte mari si late catre aceasta retea. Una a fost respectata, alta absolut deloc. Cea respectata tine de costul lunar, eu nefolosind mai niciodata integral resursele de care beneficiez. Am cerut, practic, sa am costuri de abonament mai mici la fiecare reinnoire. Si am primit acest lucru (Merci, Orange) printr-un abonament redus, adaptat consumului meu de date si voce. (nu am nevoie de nspe mii de giga pe care sa-i platesc degeaba, oricum consum jumatate din cat am si acum...)

Cea de-a doua cerinta a fost legata de ceva ce ei faceau in trecut si au ajuns sa faca total opusul in prezent - o subventie la telefoane. Si aici consider ca ar trebui sa tina cont de vechime, de tot ce inseamna clientul pe care ei se bazeaza, caci desi am senzatia ca abonamentele de persoane fizice sunt total neinteresante pentru ei, cred ca daca maine pleaca 3-4% dintre persoanele fizice din retea s-ar putea sa ii doara! (Da, Orange, iau in calcul sa iti reziliez contractul, ca nu tii la mine si la multi alti ca mine!)

Eu sunt utilizator de iOs si imi schimb telefonul cam la 2 ani. De cate ori ma duc la Orange si ii rog sa ma oferteze sa iau un telefon in rate primesc niste propuneri obscene de abonament, si e jenant sa imi spuna cineva ca iau telefonul mai ieftin caci daca adaug sutele de lei propuse la abonamentul nou, pai eu platesc cu minim 25% in plus acel telefon, ceea ce nu e ok pentru mine caci aminteam mai sus ca NU FOLOSESC atatea beneficii cat vrei tu sa ma incarci ca sa iti dau peste 30 EUR pe luna!!!

Draga Orange, de ce nu te uiti la cat consum, lasa-mi abonamentul asa cum e, da-mi telefonul cu un discount de 10% sau cat poti tu, fara sa-mi pompezi beneficii de care nu am nevoie, si astfel ma bucur si eu ca ma apreciezi pentru timpul in care am stat cu tine! In trecut se faceau niste lucruri pentru clienti, in secunda in care s-au prioritizat persoanele juridice in detrimentul celor fizice ati ajuns sa ne desconsiderati de tot! 

Orange, ia fa-ti tu calculul de ponderi in valoare, si vezi cat inseamna persoanele fizice din business-ul tau. Poate ti se va parea putin, dar apoi ia baga tu un calcul de profitabilitate si vezi daca e chiar asa rau. Si in ultima instanta, ia scade un 5% din ce ai calculat mai sus, si vezi daca ti-e bine fara el. Nu de alta, mai sunt alte firme in piata si mai exista si cartele pre-pay. 

Eu nu tin minte cand a fost orice abonament mai avantajos pentru un client decat o cartela pre-pay, dar din comoditate oamenii stau abonati, insa eu iau in considerare sa trec la pre-pay in alta retea, mai ales ca am avut multe drumuri prin tara in ultima vreme si nu m-a impresionat nici calitatea semnalului Orange, dar asta e o alta discutie.

Concluzionez cele 2 aspecte de mai sus

- sa risti sa pierzi un client pe care nu poti sa-l cataloghezi ca si rau-platnic/tarziu-platnic doar pentru o gafa izolata e alegerea ta ca operator. Dar si eu am posibilitatea de alegeri, in calitate de client!

- sa nu oferi decat un discount la abonament care ORICUM NU E MAI AVANTAJOS CA PRE-PAY-UL din punct de vedere beneficii/cost  (Orange, nu cred ca mori daca dai un 10% discount la un telefon, daca ai omul alaturi de tine de ceva ani si poti sa vezi cine e si cum plateste. Si nu mori nici daca nu ma penalizezi la prima abatere, ca nu te imbogatesti cu leii aia putini nici tu, nici eu nu saracesc!), iar e alegerea ta ca operator.

Eu i-as ruga pe toti care cumpara telefoane de la tine sa includa in pret si costul beneficiilor pe care nu le folosesc si sa realizeze ei singuri ce e mai bine pentru ei.

 

O duminica placuta tuturor!

16 Răspunsuri 16

Vio73
#StarMember & October Problem Solver

Salutare!

Da, în ultimii ani, consider că a fi abonat doar cu servicii mobile la un operator nu constituie un avantaj pentru tine. E mult mai rentabil un prepay sau yoxo. Este rentabil să ai servicii la pachet și să ai inclusiv Orange Money, prin care să faci puncte thank You și să reîncarci cartele prepay cu minim 6 euro, de unde să câștigi iarăși ceva puncte. 

Reduceri consistente la achiziția de telefoane prin prelungirea abonamentelor nu se mai primesc de mulți ani, poate doar la abonamentele mari. Eu m-am resemnat demult referitor la reducerile primite la abonamente și îmi fac puncte Thank You așa cum am spus, dar am și servicii fixe. Altfel, repet, este mai rentabil pe prepay și/ sau yoxo.

Oricum, reduceri nu prea primești la mai niciun operator, iar telefoane în rate poți lua la terminarea perioadei contractuale sau cu câteva luni înainte din magazinul online sau din magazinele fizice. Eu recomand magazinul online, unde sunt momente in care există reduceri importante, fără să mai stai să te rogi de nimeni pe la ofertări. Nu știu la telefoanele cu iOS ce reduceri primești ( dacă ai abonament mic), dar încerci!

Din păcate, cam asta este situația în prezent și trebuie să ne adaptăm cum putem!

 

Servicii fixe de la ei as fi vrut si eu, dar unde stau ei inca nu au reusit sa ajunga. De ani de zile ii astept sa vina, sa am si servicii fixe la ei, sa fiu si eu relevant pentru ei (ca acum...sigur nu sunt)

Anonim
Neaplicabil

Nici o companie nu are și nu va avea vreodată 100%clienti mulțumiți, nici la ceilalți nu e lapte și miere, am plimbat numărul prin toate rețelele înainte să ajung la Orange. 

Pt iPhone trebuie abonament mare, nu îți dă nimeni iPhone in rate la un abonament sub 10 euro

unii retaileri online, ca sa nu dau nume, iti dau cu un card de credit rate (24 chiar) si te descurci. Problema nu era ca nu am de unde sa iau, imi permit sa il cumpar si fara rate, dar daca tot il tin 2 ani nu imi place sa tin bani blocati. Orange ar putea, avand istoric de 5-6 ani cu mine, sa ma fidelizeze pe 2 ani, dar au politica mai sus mentionata. Eu unul nu zic ca nu m-am descurcat, zic ca e prosteala sa iti puna abonament de 200 lei pe luna ca sa iti dea telefon "Redus" cand tu nu folosesti beneficii nici de 50 de lei din abonamentul ala...

delfinas
#StarMember

Nici la competitorul principal nu e altfel. Primesti reduceri mai ok la telefoane doar la portare, daca esti client nou sau daca sari la un abonament mare.

Ei sunt provideri de servicii de telecomunicatii. Echipamentele sunt incadrate la "si altele". Asa ca, mai avantajos e sa-ti iei telefonul in rate dintr-un alt magazin si sa iti iei abonamentul care iti raspunde cel mai bine necesitatilor. iPhone e un telefon scump si nu e pt oricine. Daca nu-ti permiti un avans consistent si un abonament pe masura, ar fi recomandat sa tii un telefon mai mult de 2 ani sau sa te orientezi spre alt model.

Cat despre penalizari, asa e sistemul, nu platesti la timp, te penalizeaza. El nu stie sa faca o balanta intre faptul ca multa vreme ai platit la timp si o data ai uitat.

Nu e ciudat, totusi? Adica sunt cu tine de x ani si imi da ala pentru portare mai mult decat ce-mi dai tu pentru loialitate?

Asa am si facut, cum ai scris mai sus, cu telefonul.

Usor usor renunt la orice e abonament sau subscriptie, ca nu merita sa le ofer garantia ca si luna viitoare sunt al lor :).

Da-mi sa-ti dau!

DanielaH
Moderator

Teodor, mulțumim mult pentru feedback și sugestii!

Buna,

Eu multumesc ca macar cineva citeste.

Saptamana usoara!

Buna Teodor. Te asiguram ca noi toti citim ceea ce apare nou in comunitate, desigur in limita timpului nostru disponibil.

De regula, revenim la unele postari mai vechi pentru a verifica daca cel care a cerut ajutor si-a rezolvat problema ori ne-a adus noi detalii de luat in calcul spre un rezultat pozitiv.

Sunt multumit si bucuros pentru faptul ca am descoperit aceasta comunitate, unde putem da o mana de ajutor sau desigur sa primim ajutor la randul nostru.

Intr-un fel, am aflat de aceasta comunitate, citind o postare a domnului ,,Vio73" (Salutare, Vio si o zi minunata!). Mi-a placut asa mult felul in care s-a implicat in acel post in rezolvarea situatiei, incat mi-am spus: ,,Minunat! Vreau si eu sa ajut!" si uitati-ma, sunt aici cu voi!

Am descoperit multe persoane minunate aici! Imi place!

Toate cele bune, tuturor!

Pololică
#StarMember

Salutare!

  1. Cred ca acest punct nu stiu daca va fi modificat intrucat termenul de plata este acelasi la toti abonatii: 14 zile de la emiterea facturii. Este irelevant daca eu platesc in prima zi si tu in ultima. Spun asta deoarece fiecare isi alege un interval al scadentei pe care il considera optim pentru plata. De exemplu, eu aveam scadenta de 14 ale fiecarei luni, dar mama o avea, daca nu ma insel, pe 28 ale fiecarei luni. Plus ca sunt persoane (putine, ce-i drept) care platesc pentru mai multe luni "ca sa fie siguri ca nu raman in urma cu platile". Nu stiu cum ar trebui "bonificati".
  2. Punctele Thank You se raporteaza, asa cum zici si tu, la consum. Iti recomand sa faci un experiment: reincarca cu plata la factura o cartela cu 6E (credit sau optiune). Oare cate 20 de puncte si 30 GB vrei primi? Dar cum ar fi sa faci treaba asta lunar cu 3 cartele? La mine s-a simtit reincarcarea recurenta a doua cartele: nici abonamentul meu nu depasea bugetul, dar si resursele imi erau cele trebuincioase (bonificatia de la reincarcari era, de fapt, "plasa de siguranta" la consumul de net in cazul, ipotetic, as fi depasit consumul. Zic ipotetic intrucat nu am ajuns niciodata sa ajung nici macar prin apropierea valorii abonamentului). Nu mai spun ca cei doi cartelisti aveau optiunea activa cat era luna de lunga (nu mi s-a plans niciunul ca nu are resurse intre valabilitatea optiunii si ziua reincarcarii)

Pentru reduceri consistente la aparatura ar fi bine sa schimbi putin tactica. IPhone nu mai este un telefon care merita schimbat la 2 ani. La pretul cerut, mi se pare putin ca Apple cam isi bate joc de clienti. Daca as compara Apple cu Huawei, as da dreptate celor de la Huawei pentru ca:

  • sunt obligati sa foloseasca tehnologie restrictionata si veche, pe cand Apple o face voit (poate imi explica si mie cineva logica de ce la IPhone 13 am procesor de pe 12. Similar la 14 si 15 (pana la 12, procesoarele au fost toate aceleasi pe intreaga gama de la Mini la Pro Max)
  • diponibilitatea functiilor nu este aceeasi peste tot. Pana la IOs 17, hartiile proprii nu puteai sa le descarci offline (Apple are Apple Maps, iar Huawei are Petal Maps).
  • pretul mare cerut si indisponibilitatea la precomanda (indisponibilitate=stat mult pana ajunge si livrarile se fac, intr-o oarecare masura, discretionar). Fiind utilizator de IPhone, cred ca ai sesizat ca la precomenzi intarzierile sunt variabile in functie de unde il cumperi.

Da, stiu ca IOs are multe puncte forte peste Android (nu conteaza ce marca echipeaza sistemul de operare), dar, uneori, cred ca Apple are anumite cerinte care, de fapt, maresc artificial valoarea produselor.

Revenind, daca vrei preturi reduse, insista mai mult cu programul Orange Thank You pentru a beneficia de reduceri mai mari.

In rest, sunt de acord cu opinia ta, ca sunt plusuri si minusuri. Evident, ai de unde sa alegi, dar, din experienta personala pot sa-ti spun ca:

  • Vodafone nu ofera un program similar de fidelizare pentru reduceri asa cum este Orange Thank You. Sotia este pe Vodafone si avantajul a fost sa cumpere un telefon in rate variabile (parca 6, 12, 24 sau 36 de rate) cu o mica bonificate/reducere (cred ca 10%) si 1E in minus lunar la abonament.
  • Digi, pe langa faptul ca are preturile la telefoane simtitor mai scumpe ca la concurenta, nu ofera niciun fel de reducere. Ma uit pe site-ul lor si nu toate telefoanele intra la plata in rate pe 24 luni, cateva chiar deloc. Or avea ei reteaua cea mai ieftina, dar, la 5E pe luna (daca ai doar un abonament de mobil) nu stiu daca merita daca vrei un telefon din gama IPhone (care, apropos, nu este oferit in rate, deci un cost care te-ar face sa te gandesti daca merita sa schimba sa des telefonul).

Salut.

Legat de scadenta - eu am spus ca platesc in primele 2-3 zile de cand primesc factura, si nu astept pana la limita scadentei ca sa platesc. Adica desi tu imi spui ca trebuie sa-ti platesc pana pe data de 18 martie, eu iti platesc de azi (aleg sa imi transfer resursele catre tine mai devreme decat imi ceri tu sa nu depasesc...).

Discutia legata de telefoane a fost testata si pe alte device-uri, inclusiv samsung la care au oferte destul de des. Concluzia nu era legata de un brand/aparat anume. Ei (Orange) iti propun marirea abonamentului la 15, 20 sau cine stie cati euro, ca sa-ti dea un "discount". Eu nu am nevoie de un abonament atat de scump, nu consum ceea ce m-ar impinge ei sa achizitionez. Despre asta e vorba.

Nu am zis ca sunt unii mai buni decat ei, jalea mea era ca in loc sa continue sa fie mai buni ei se duc spre a fi similari cu a lor competitie (caci pe partea de comunicare si solutionarea problemelor, i-am simtit superiori pe cei de la Orange vs ceilalti 2 amintiti de tine pana la episodul recent).

Au mai schimbat si meniul cand apelezi la 300, ceva rau...foarte rau. Au facut orice ca sa scada interactiunea unor operatori cu clientii. Cred ca roboteii aia te irita ca sa ajungi sa iei calmante dupa o ascultare a meniului, or avea vreun barter cu niste farmacii sa le creasca alora vanzarile. Succes sa-ti gasesti rezolvarea usor prin apelul la 300 acum!

Plata facturii in scadenta nu poate fi grabita de nimeni. Ai un termen si ai dreptul sa-l respecti. Pe mine nu m-a sunat nimeni (in peste 15 ani de abonamente) sa ma intrebe daca platesc la scadenta. Singurii cu care nu am avut de-a face (ca abonat) au fost cei de la Telekom, dar platile abonamentelor le faceam in prima saptamana. Am un pitic pe creier care-mi spune sa ma uit in factura inainte sa platesc.

Achizitia telefoanelor la pret redus implica un abonament cu suma mai mare. Ti-am recomandat sa folosesti programul Orange Thank You mai intens. Eu am obtinut o reducere de peste 100E in mai putin de doi ani doar prin reincarcarea cu 6E a unor cartele (nu intotdeauna au fost 6E si nici 3 intr-o luna). Si abonamentele mele (care erau trei la numar) nu au depasit 20E la ultima fidelizare. Punctele vin pe baza de consum. Astea-s regulile, cu ele defilam. Evident, aparatura cautata mai mult va avea un pret pe masura, indiferent de producator.

Fiecare reducere are un regulament aplicat, fie ca ne convine sau nu. Si mie mi-ar fi placut sa am un abonament de 1E la care sa fiu taxat la consum. Nu cred ca as fi depasit 5-6E pe luna, dar, din moment ce nu are niciunul, "m-am resemnat" cu unul echivalent pretului estimat.

Legat de 300, nu mai avut nevoie de vreo 2 ani, dar convorbirile avute pana atunci, in porportie de 99% au rezolvat problemele, deci te cred pe cuvant. Plus ca fiecare are un anumit grad de subiectivism in privinta problemelor tratate (daca eu aveam nevoie de o informatie si rezolvarea venea in timpul conversatiei, nu am avut de ce sa ma plang, dar daca tu reclamai un incident la o antena si dura mai multe zile pana la rezolvare, iar utilizarea retelei iti era ingreunata, este evident ca experienta ta este mai slaba raportata la experienta mea).

Alex_ORO
Ex Angajat Orange

Salut,

iPhone 13 are A15 Bionic, la fel ca si 13 Pro si Pro Max. Treaba cu procesorul de la modelul anterior a inceput de la iPhone 14, in care varianta de baza, 14 si 14 Plus, au procesoarele de pe 13. Aceeasi poveste si pe 15.

#WeLikeOurCustomers
In ❤️ with learning

Anonim
Neaplicabil

Salut,

Referitor la prima parte legat de penalități sunt de acord cu acestea indiferent de vechimea clientului sau numărul de întârzieri realizate.

Termenele trebuie respectate.

La partea cu ofertele la telefoane toți furnizorii stau prost nefiind atractive mai ales la telefoanele premium.

La cele low buget găsești oferte bune.

 

 

Client Orange Romania