anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Ce se întâmplă dacă portezi înainte de expirarea contractului?

Razvan
#StarMember
Costuri adiționale, după portare.
1 Soluţie acceptată‚

Vio73
#StarMember & October Problem Solver
Costurile de portare sunt zero. Se plătește doar subvenția telefonului, în cazul în care s-a luat telefon. Legislația europeană vine și în sprijinul consumatorilor, pentru a-i proteja de abuzuri.

Vizualizare soluţie în postul original

26 Răspunsuri 26

Vio73
#StarMember & October Problem Solver
Costurile de portare sunt zero. Se plătește doar subvenția telefonului, în cazul în care s-a luat telefon. Legislația europeană vine și în sprijinul consumatorilor, pentru a-i proteja de abuzuri.

Jay
Campion certificat
Daca alegi sa te portezi inainte de expirarea contractului trebuie sa-ti achiti obligatiile contractuale pe care le ai fata de furnizorul de la care pleci. Daca exista o clauza referitoare la rezilierea contractului inainte de termen, va trebui sa achiti penalitatile sau sa astepti sa expire contractul inainte de a schimba furnizorul. Daca ai cumparat un telefon la un pret promotional va trebui sa platesti diferenta sau, din nou, sa ramai in retea pana la termenul pe care l-ai acceptat cand ai primit telefonul. In principiu, trebuie sa achiti cumva beneficiile de care ai avut parte cand ai stabilit cu furnizorul actual o colaboare pentru o anumita perioada minima.

Romeo_
Senior certificat
Daca tot ai semnat un contract(pe care banuiesc ca l-ai si citit inainte de a semna) atunci respecta acel contract asa cum si tu doresti ca firma sa isi respecte obligatiile fata de clienti.

Lucrezi la Orange? 😏

Pai, atunci care mai e rostul contractelor dacă nu se respectă? 

În momentul când ți se promite 4g ,faci test Speed și pe perioada derulării contractului semnalul de voce și date ți se deteriorează drastic atunci plătești ce din abonament? Plătești pentru nimic???? Suni la ei și ți se spune că pentru releele existente în zona nu este prevăzută o upgradare în următoarea perioadă. Deci?

😂 nu prea respecta nici ei... mai ales cu semnalul is varza.  

Razvan
#StarMember
Contractul trebuie să fie respectat de o parte și de cealaltă, numai că anumiți termeni și condiții din ele sunt abuzivi, care încalcă niște norme din legile prezente în România, cum ar fi obligativitatea unui client de a achita o taxa fixa la rezilierea unui contract sau sa achiți numărul de luni ramase din contract (fără tva), deși operatorul nu îți prestează serviciul respectiv. Pe de alta parte, nici operatorul nu este fair play, când decide unilateral majorarea tarifului din contract, dar el poate sa o facă, practic îți lasă o portiță în care poți rezilia în 30 de zile, dar dacă nu ai alternativă în zonă, vei plăti mai scump în lunile următoare. Am avut 2 spețe de portare, una la Orange, care a fost anulată factura conform legii 193/2010, ne fiind necesar o reclamație către la Anpc. La Telekom, a fost necesar o reclamație la Anpc și după 30 de zile au anulat factura conform acestei legi. Deși în unele cazuri, despăgubirea este justa (și anume returnarea discountului la telefon primit sau reducere primită la abonament (facturat cu minus, luna de luna)), de cele mai multe ori taxa de reziliere este ilegala, operatorii merg pe intimidarea abonaților și pe neștiința lor în domeniul juridic. Ca sa rezum, în final, este dreptul fiecăruia sa porteze și sa aibă parte de un proces corect și de plata corespunzătoare a reducerii, discountului primit, însă nu a taxei abuzive, care încalcă prevederile legii 193/2010.

Da dar sa te și anunțe că dacă pleci ai de plată, voi plăti aiurea 300 de lei sunt foarte dezamăgit de Orange la care sunt de peste 15 ani cu abonament de circa 100 de euro lunar sau peste..

Pai nu scrie in contract ca rezilierea anticipata este supusa penalizarilor? Contractele sunt in format standard, diferentele de sume fiind date de valoarea reducerilor primite.

Și în cazul în care nu mai ai semnal de voce și date cum aveai la începutul contractului și ei nu au prevăzute remedieri în zona ce e de făcut în afară de a pleca de la ei 

O sa sune urat, dar spor la citit...

https://www.orange.ro/termeni-si-conditii/

Daca mie imi ajung 2-3Mbps, asta nu inseamna ca tie (sau altora) le este. Daca vrei sa scapi de penalizari, va trebui sa faci dovada ca acei parametrii nu sunt atinsi.

Totusi, ar trebui sa ai in vedere faptul ca se fac modificari la antene, in sensul ca frecventele 3G incep sa fie trase pe dreapta si sigur vor fi ceva inconveniente pe tema asta.

Cam alambicat ceea ce scrii. Pe de o parte spui ca plata daunelor interese este un abuz si pe de alta spui ca intelegi ca trebuie platite. 

Taxa de reziliere daca este cuprinsa din daunele interese atunci ar putea. sa fie corecta. Daca vine ca o penalitate fara justificare atunci este abuziva. Pentru ca prejudiciul trebuie demonstrat. 

Apoi ratele la telefon nu poarta dobanda deci interesul este in oferirea serviciilor si plata lor. Prin asta se leaga serviciile de rate dispozitiv. Daca ti-au redus pretul de achizitie pentru tine, vezi care a fost pretul de achizitie al lor de la importator si cat era dispozitivul pe piata la liber sau la alti operatori. Orange nu putea sa dea mai mult pe dispozitiv. Dar daca fata de pretul pietei ai avut o reducere atunci reducerea trebuie achitata.  

O mica steluta la pretul de achizitie al unui telefon: referinta este factura emisa de Orange. Este considerat secret comercial pretul de achizitie al unei PJ al produselor vandute. Este irelevant daca eMag vinde un IPhone cu 500E, daca in factura clientului pretul inainte de orice reducere este de 750E. Plus ca, asa cum zici si tu, Orange se bazeaza pe serviciile oferite, nu pe aparatura, deci telefoanele sunt achizitionate la un pret mai mare decat ale unui comercian cu amanuntul care vinde telefoane, nu servicii de telefonie mobila.