la 13-05-2023 03:11 PM
Yoxo sunt servicii furnizate de Orange Romania SA, in ciuda reprezantarii lor inselatoare in publicitate, cum ca ar fi o organizatie distincta.
In consecinta, portarea nu este posibila intre orange si yoxo.
Mai departe, printr-o scamatorie tehnica, Yoxo blocheaza portarea cel putin de pe retelele Lyca si Digi, culmea, actorii ieftini de pe piata. Scamatoria consta in a solicita un cod PIN primit prin SMS, dar SMS-ul nu ajunge niciodata la destinatie pe motiv ca Orange trimite SMS intr-un mod in care alti operatori nu il primesc.
Suportul Yoxo impinge de la spate pe oricine vrea sa se porteze, la Orange, mintind ca apoi s-ar putea porta la Yoxo. In realitate, nu se poate, pentru ca este acelasi networkid. Pusi in fata acestui fapt, cei de la suport mint ca s-ar putea face "migrare", desi acest proces nu este specificat in vreun document contractual.
As vrea sa stiu daca a reusit cineva sa se porteze de pe Digi sau Lyca, pe Yoxo, SERVICIU APARTINAND ORANGE ROMANIA SA. Si daca da, cum.
15-05-2023 07:16 PM - editat 15-05-2023 07:18 PM
Aha... Am inteles. Multumesc de raspuns. 🙂
In cazul asta...tind sa cred ca e o problema de comunicare intre retele. Bug sau nu...si pe partea cui, e mai putin important in momentul asta. Ideea e ca acel SMS nu ajunge. Si, dupa cum ziceam, problema nu mi-e deloc necunoscuta. Nu am intampinat-o niciodata in contexul asta pentru ca nu mi-as face niciodata (cel putin nu in varianta actuala) Yoxo. :)) Dar asta e partea a doua.
Deci, eu cred ca totul se rezuma la acea problema tehnica. Si, dupa cum ziceam, nu se reproduce doar in contexul portarii. Deci, faptul ca aici vorbim de Digi, care intamplator are preturi mai mici la servicii, nu cred ca are de-a face cu problema. Dar e intr-adevar frustrant in cazul asta si, din pacate, lasa loc de interpretari pentru clienti.
la 15-05-2023 07:22 PM
🙂 Operatorii ieftini sunt ieftini pentru ca taie costurile. Atat timp cat ei implementeaza standardul cerut de lege, nu poti sa vii sa spui ca tu ai o platforma mai scumpa si nu comunici cu antichitati.
15-05-2023 07:30 PM - editat 15-05-2023 07:34 PM
:))) Waaw... Da, evident... Comunicarea e comunicare. Si, daca in cazul tau, e frustrant pentru ca nu poti realiza portarea, pentru mine e si mai aiurea pentru ca nu pot comunica cu persoane apropiate. Cand am sunat ultima data la Orange cu problema asta, mi s-a spus ca de la Orange totul e ok, si problema e la Digi. Why am I not surprised...?:))
Dar din moment ce nu am Digi, nu am cum sa sun sa incerc sa rezolv problema pe partea cealalta. Dar oricum ar fi, e clar ca cele doua retele nu comunica cum trebuie, cel putin pe partea de SMS. Saaau, e ceva concret, atat in cazul tau, cat si al meu (poate numere portate, poate altceva) care impiedica o comunicare corecta in cazul asta. Deci, daca alte persoane au reusit lucrul asta (portare din Digi in Yoxo, direct)...inseamna ca e ceva specific in cazul tau.
Deci, trebuie vazut ce se intampla concret in cazul asta. Unde e problema? E clar ca e vorba de o incompatibilitate. Dar pe partea cui? Ce anume creeaza acea incompatibilitate? Cum se poate rezolva (odata ce stim unde e problema)?
Adica, nu stiu, asa trebuie pusa problema, dupa parerea mea. Trebuie sa existe un protocol de comunicare pentru clienti. Nu se poate sa refuzi pur si simplu comunicarea pe motiv ca se folosesc tehnologii poate diferite, sau din generatii diferite. Si cei care sunt pe Digi ce ar trebui sa faca? Sa se mute toti la Vodafone sau la Orange ca sa poata primi SMS-urile din Orange? Come on. Nu. Nu se poate asa ceva. Trebuie gasita o solutie (tehnica) de comunicare intre retele. Si, banuiesc ca exista. As crede ca problema nu e chiar una generala, din moment ce avem clienti care au reusit o astfel de portare.
la 15-05-2023 07:37 PM
Nu cred ca e acelasi lucru, pentru ca trimiterea SMS-ului cu PIN e caz particular. Te rog sa intelegi ca demersurile legale sunt in curs si stim toti ca acest forum este citit de multa lume. Nu simt nevoia sa le fac eu temele, asa ca nu vreau sa explic dedesubturile tehnice inainte sa ma vad eu cu sacii in caruta.
In cazul tau, as suspecta mai degraba setarile de telefon. In teorie, setarile se actualizeaza automat, in practica, pot aparea bizarerii. Exista un meniu test 6434 cu diezi si stelute (nu-l mai stiu pe dinafara, intrebi pe google), in care poti verifica numarul la care se cer mesajele. Numarul ala trebuie sa fie corect. Cum stii daca e corect? In majoritatea cazurilor, articolele wikipedia contin aceste informatii.
Mai este o situatie in care apare simptomul descris de tine, la care nu stiu exact care e problema tehnica, dar solutionarea e posibila doar cerand sim refresh operatorului.
Interconnectul este gestionat de legea 242 din 20 iulie 2022.
15-05-2023 07:44 PM - editat 15-05-2023 07:45 PM
Codul respectiv este *#*#4636#*#* si da, intr-adevar, de acolo poti seta centrul de mesaje scrise (SMSC-ul)...daca esti pe Android. 🙂
Cu toate astea, in ceea ce ma priveste, problema nu e acolo. Mesajele se trimit, si nu doar in Digi. Se trimit catre orice operator. Doar ca nu se primesc. Si asta doar in Digi (sau cel putin dintre numerele cu care comunic in mod frecvent, doar Digi pare sa aiba problema asta).
Oricum, iti doresc mult succes! Sper sa reusesti sa-i dai de cap. 🙂
la 31-07-2023 08:12 PM
Aplicația YOXO se pare că tot mai are probleme. Acum câțiva ani avea probleme cu anumite telefoane = nu se putea trece de pasul cu poza de C.I. sau selfie. Pe mai multe modele de telefoane. Eu am avut acestă problemă. Am încercat pe 3 telefoane. Pe 2 nu am putut trece de acel pas. Absurd dar real.
Acum pare că nu este în stare să trimită un simplu sms...
Dezvoltatorii aplicației sunt total depășiți.
la 15-05-2023 10:29 PM
Părerea mea este similară, adică să încerci in alt telefon cartela sim și apoi începi procesul de portare in aplicația yoxo. Eventual oprește wifi să nu fie de vină wifi-calling pe acel telefon, că nu primești sms. Asemenea problemă nu am auzit încă de la nimeni, eu cred că este un caz particular. Sper să o rezolvi. E chiar ok yoxo, am prins viteze download de 700 mbps a doua zi după ce Orange a pornit 5G în oraș. Iată un cod de reducere cu care ai prima lună gratuit, dacă nu ai altul. ALEXAN0873D9
la 16-05-2023 07:37 AM
Am incercat cu al doilea telefon, mi-a cerut asta si suportul yoxo. Dupa asta, mi-au zis ca sms-urile trimise de ei nu ajung la Lyca.
Confirm ca 5g merge foarte bine. Dar daca iei abonament doar pentru 5g, la orange e(ra) 7.5 eur, la yoxo 40 de lei. E adevarat, la 7.5 eur trebuie sa iei alt numar.
Multumesc pentru cod.
Tocmai am testat si povestea cu wifi calling. Nu influenteaza (sms-urile tot nu vin).
la 16-05-2023 09:02 AM
Sa mai întâmplat să nu primești mesaje din alte rețele? Poți testa dacă îți întra sms de pe un mobil orange,vodafone,telekom,digi ? Poate problema e la Lyca nu la Orange...
la 16-05-2023 09:08 AM
Pentru cartelele romanesti, am testat Lyca, digi, telekom, orange, yoxo si toate sms-urile ajung unde trebuie. Mai sunt cazuri cand ai aplicatie care detecteaza spm, etc, dar sunt dezactivate toate. vodafone e din categoria "clubul pe care nu il frecventam niciodata" (referire la un banc).
la 16-05-2023 08:14 AM
Ana18 - (ma laud acum) ti am dat +1 la topic pentru tenaciate si perseverenta in demersul tau .
interesant era ca Orange sa-si dea cu parerea aici oficial 🙂 si sa spuna cu subiect si predicat ce si cum sta "treaba"
la 16-05-2023 08:50 AM
Orange își dă cu părerea oficial, dar nu aici 🙂
Li se face termenul de 30 de zile săptămâna viitoare.
la 16-05-2023 09:07 AM - editat ultima oară la 16-05-2023 10:12 AM de DanielaH
@mihai_13: De fapt Digi e pus ca... momeală. Toate testele de portare în YOXO au fost făcute pe Lyca. Nici o șansă.
la 17-05-2023 10:18 AM
Salut, Ana!
Am întrebat și noi colegii și ne-au răspuns că portarea din Lyca prin YoxoApp este posibilă. Transmiterea SMS-ului din aplicație este un pas obligatoriu și reprezintă o masură de siguranță.
Dacă situația ta mai este de actualitate și ești de acord să rugăm și noi colegii să verifice, te rugăm să ne trimiți în mesaj privat numărul Lyca pe care dorești să-l treci la Yoxo. Mulțumim.
la 17-05-2023 06:41 PM
DanielaH,
Mi se pare, cum sa zic, dupa ce mi se raspunde in bataie de joc la suportul Orange, dupa ma spal pe cap cu sexisme ieftine aici, dupa ce sunt hartuita pe mesageria privata, ai descoperit tu ca ar trebui sa te bagi in seama. Asa, un fel de ciozvarta, ia uite consumatorul asta care isi cere drepturile.
Situatia mai este de actualitate, numarul il gasesti in reclamatia SC-9555 de la ANCOM, care a fost deja transmisa operatorului.
Mesageria privata este dezactivata din motive de hartuire. Nu ma intereseaza sa reclam persoana, era treaba ta sa te sesizezi de la primele tentative de vanzare fortata si bundling. Nici nu ma intereseaza sa discutam povestea in privat.
Te rog sa publici raspunsul colegilor tai de la Yoxo, care spuneau ca nu se poate face treaba. Sa vada toata lumea.
Te rog sa publici explicatia colegilor tai conform careia nu este posibil sa fie trimise anumite sms-uri de la yoxo la lyca. O am si eu, daca te dai lovita, arat eu chatul.
Te rog sa explici public pozitia Orange cu privire la vanzarea fortata (suportul yoxo imi cere sa cumpar cartela orange ca preconditie pentru cumpararea unui abonament yoxo). Daca minti, pun eu dovada ca minti.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor