20-09-2025 12:21 AM - editat 24-09-2025 11:37 AM
Am luat decizia sa imi portez ultimul numar (prepay) Vodafone la Yoxo, pentru ca oferta Vodafone nu mai este deloc atractiva: preturile au crescut considerabil (aproximativ 8 Ron – 1 euro),iar serviciul de relatii cu clientii a devenit aproape inexistent, cel putin in varianta gratuita.
Printe motivele pentru care am ales sa ma portez la Yoxo as enumera:
Pasii necesari portarii unui SIM Vodafone prepay la Yoxo, direct din aplicatia Yoxo, sunt detaliati mai jos:
Pasul 1 : Descarcarea aplicatiei Yoxo
Avand un telefon Xiaomi 14 Ultra cu sistem de operare android, am descarcat si instalat aplicatia din Magazin Play (Google Play). Yoxo este disponibil si pentru dispozitivele cu sistem de operare iOS in app store cat si pentru dispozitivele Huawei din app gallery.
Pasul 2: Alergerea abonamentului dorit si crearea unui cont
Deschidem aplicatia Yoxo si selectam fereastra Incepe acum (pentru utilizatorii care nu au un cont yoxo) sau fereastra Am deja un cont (pentru utilizatorii care au deja un cont). deoarece nu am un cont, am selectat fereastra Incepe acum.
Alegem abonamentul dorit (a). Pentru a beneficia de o luna gratuita a abonamentului vom introduce in dreptul codului de reducere codul (b) SUPERYOXO sau putem cere codul de reducere de la un prieten pentru a beneficia si acesta de o luna gratuita. Dupa alegerea abonamentului si introducerea coduli de reducere vom apasa pictograma cosulet (c).
Creare cont Yoxo
Avem 3 variante pentru crearea unui cont yoxo:
- continua cu google (pentru conectare cu un cont google)
- Continua cu facebook (pentru conectarea cu un cont facebook)
- Continua cu email (varianta aleasa de mine – introducerea unei adrese de email si setarea unei parole)
Pentru varianta cu email, vom introduce adresa de email dorita si vom seta parola dorita pentru accesarea contului. Selectăm cele trei bife și apoi apăsăm pe Creează cont.
Un email de confirmare va fi trimis pe adresa introdusa. Vom accesa mailul si vom confirma adresa.
Pasul 3: Alege ce doresti sa faci:
- Ma portez din alta retea
- Am un numar orange
- Vreau un numar nou
Am ales Ma portez din alta retea urmata de apasarea pictogramei next (➡️)
Vom fi atentionati sa avem la dispoziție documentele necesare portarii. Vom apasă butonul continua.
Vom introduce numărul pe care dorim să-l portam și vom apasă pictograma next ➡️
Vom primi un SMS de validare a numărului. Vom introduce pinul primit și vom apasă butonul confirma pin.
Dacă totul este in regula vom primi mesajul.
Pasul 4: Alege tipul cartelei sim
Putem alege sá comandam un SIM pe care sä îl primim prin curier sau putem opta pentru un eSIM daca avem un telefon compatibil cu aceastá tehnologie. Selectam optiunea "Ai primit deja un SIM YOXO" doar dacá am primit cadou o cartelá SIM YOXO. Vom alege opțiunea comanda un SIM.
Pasul 5: Scanează documentul de identitate
Vom apasă butonul scanare documente pentru a continua
Dacă în timpul scanării documentului anumite date nu au putut fi preluate/recunoscute, acestea vor putea fi introduse manual. După introducerea tuturor datelor necesare vom apasă butonul continua.
Pasul 6: inregistreaza un selfie
Vom activa bifa ce presupune acordul de prelucrare a datelor biometrice urmată de apăsarea butonului înregistrează video.
Apăsăm butonul continuare
Vom primi un mesaj care atestă că datele personale au fost salvate. Vom apasă butonul continua.
Pasul 7: Selectarea tipului de serviciu pe care îl avem la actualul furnizor. In cazul de față voi selecta cartela prepay (având prepay Vodafone)
Introducen detaliile cartelei SIM pe care dorim sa o portam.
După introducerea detaliilor sim-ului ni se va solicita sa introducem o poza a sim-ului în care sa se poată vizualiza seria înscrisă pe aceasta. După încărcare pozei vom apasă pictograma next ➡️
Pasul 8: Comanda numărului provizoriu
Vom apasă butonul continua.
Completam adresa de livrare pentru sim-ul provizoriu și apăsăm pictograma continua.
Introducem datele de contact la care putem fi contactați de curier și apăsăm pictograma continua.
Administrare acorduri. Alegem cu ce opțiuni suntem de acord și apăsați pictograma continua
Ni se va afișa sumarul comenzii. Vom bifa acordul cu T&C
Pasul 9: Înregistrarea cardului in aplicația Yoxo.
Acesta va fi debitat cu 1 leu pentru verificare urmând că suma sa fie returnata. După înregistrare vom apasă pictograma continua.
In acest moment comanda a fost preluată urmând a fi procesata. După procesare cartela SIM cu număr provizoriu va fi predată curierului. Cartela in cazul meu a ajuns în 3 zile lucrătoare. In tot acest timp am primit notificări cu privire la statusul comenzii.
Pasul 10: Scanarea codului de bare de pe pachetul SIM. Apăsăm fereastra scanează pachet SIM și scanam codul.
Pasul 11: Alege data la care vrei sa te portezi
Selectam data la care vrem sa ne portam și apăsăm butonul continua.
Vom vizualiza un sumar al cererii de portare urmând să apăsăm butonul trimite cererea.
Din acest moment putem verifica stadiul portarii accesând aplicația Yoxo.
Notificări ulterioare cu referire la stadiul portarii
24.09.2025 ora 11: 00 procesul de portare sa finalizat cu succes. De acum sunt in cea mai tare rețea din Romania!
Procesul de portare prin aplicația Yoxo a decurs fara probleme.
În ceea ce privește durata, portarea online poate dura puțin mai mult, deoarece SIM-ul fizic este trimis prin curier. Pentru eSIM însă, timpul de portare este similar cu cel din magazinele fizice.
Am plasat comanda pe 16 septembrie, iar SIM-ul provizoriu a ajuns pe 19 septembrie. Portarea a fost programată pentru 24 septembrie, ceea ce este normal, având în vedere că 20-21 au fost zile nelucrătoare (weekend). Pe tot parcursul, am primit notificări privind fiecare schimbare de status a comenzii.
Singura problemă întâmpinată a fost faptul că seria SIM-ului Vodafone nu a fost recunoscută. Am contactat serviciul clienți Yoxo prin chatul din aplicație și am primit un răspuns rapid: am fost sfătuit să continui procesul, atașând o poză cu seria SIM-ului și să contactez Vodafone pentru confirmare. Cum comunicarea cu Vodafone nu a fost deloc bună, am preferat să merg într-un magazin fizic pentru a înlocui SIM-ul și astfel să pot evita eventuale complicații în portare.
Aplicația Yoxo este intuitivă fiind foarte ușor de utilizat. Pagina principală conține cam tot ce ai nevoie pentru a gestiona abonamentul.
Poți modifica abonamentul foarte ușor (de menționat că abonamentul de poate modifica după 14 zile de la activare) din 3 click-uri. De asemenea adăugarea de extraoptiune este la fel simpla.
Serviciile de apel (apel în așteptare/ apel conferința/redirecționare apeluri ) se pot activa accesând app Yoxo - meniu - setări și servicii. Apelul în așteptare și Apelul conferința sunt activate automat la schimbarea abonamentului.
Tot în setări și servicii putem solicita trecerea la esim sau aflarea codului puk.
In aplicația Yoxo se poate folosi un singur card pentru plata abonamentului iar actualizarea acestuia se poate face accesând secțiunea facturi -fereastra cardul meu.
la 20-09-2025 10:13 AM
Foarte bun review. Aplicația Yoxo mi s-a părut întotdeauna intuitivă și ușor de folosit.
la 20-09-2025 10:34 AM
Mulțumesc! Am testat câteva aplicații, iar dintre toate, Yoxo mi s-a părut cea mai ușor de utilizat. În schimb, aplicația My Vodafone mi se pare cea mai dificilă de utilizat, fiindcă nu are o structura logică.
la 20-09-2025 11:19 AM
Dintre toate aplicațiile (My Orange, My Vodafone, My Telekom și Digi) as zice că simplitatea este la Yoxo. Am avut Telekom (Cosmote) cu peste 10 ani și nu am mai revenit în rețeaua lor. Nu știu ce modificări au mai făcut.
Pe locul doi aș baleia între My Orange și Digi, cu specificația că aplicația Orange pare mai bine gândită pentru a fi aplicație față de cei de la Digi, care mi se pare un pic a interfață web. Adică, My Orange pare mai bine integrată, dar o interfață comună pare să fie pașii celor de la Digi (personal, folosesc doar interfața web a celor de la Digi. Parcă îmi e mai ușor decât aplicația, ceea ce îmi pune intrebarea: la ce mai am nevoie de aplicație?).
Iar Vodafone... E ciudată. E greoaie și parcă dezactivarea unei extraopțiuni te "invită" să vorbești cu un operator uman la telefon, nu să rezolvi în aplicație.
De reținut, totuși, faptul că My Orange e mai complexă prin prisma faptului că administrează mai multe servicii și mi se pare că e mai ușor de modificat fiecare serviciu în parte (fără a "intra" pe fiecare serviciu individual, așa cum e la Vodafone)
la 20-09-2025 12:13 PM
My Orange mi se pare una dintre cele mai bune aplicații. Ce-i drept, din cauza actualizărilor dese mai apar și erori, ceea ce poate fi enervant uneori. Totuși, cred că Orange are cele mai bune oferte și campanii dintre toți furnizorii, și îmi place că le pot accesa direct din aplicație.
la 20-09-2025 02:08 PM
Complexitatea aduce și erori. Dacă te uiți, atât la Android, cât și la IOs apar erori la lansarea noilor versiuni, care sunt peticite (patch) ulterior, pe parcursul utilizării. Evident, actualizările pot aduce și noi funcționalități.
la 21-09-2025 04:47 PM
Apreciez enorm de mult review-ul tau Mihai! Am sa consider si eu portarea numarului meu de la Vodafone (tot cartela, nu abonament) la YOXO pe viitor! Multumesc mult! ✌🙂
@Orange Romania S.A. 2025
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J1996010178400
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor