anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Review Yoxo 2024

Pololică
#StarMember

            Salutare si bine m-ati gasit!

            Astazi am sa scriu un review asupra unui serviciu pe care nu-l avusesem pana acum, si anume Yoxo. Am decis sa testez modul de lucru al serviciului, nu reteaua intrucat aveam nevoie de informatii privind modul de modul lui de lucru.

            Mergand pe premisa ca incercarea moarte n-are, dar si faptul ca 69 de lei nu sunt o avere, am decis sa vad cum se descurca (dar si cum ma descurc si eu la randul meu).

 

            Ca o completare a notei introductive, voi face cateva precizari:

  • Orange nu m-a platit in niciun fel pe intreaga perioada a testarii si nici nu a intervenit asupra testelor facute sau asupra acestei recenzii
  • Sumele platite pentru utilizarea acestui serviciu sunt din fonduri proprii (tocmai pentru a evita discutiile privind credibilitatea)
  • Orange nu a primit o copie a acestui review si nici nu a avut interventii asupra textului
  • M-am informat inainte asupra procedurilor (atat pe www.yoxo.ro cat si in comunitate) asupra posibilelor probleme care s-ar putea ivi (problemele din comunitate fiind unul din factorii decizionali asupra acestui test de trei luni)
  • Nu ma astept ca toata lumea sa fie de acord cu mine. Este o experienta de moment si, in alte conditii, posibil sa ca experienta sa fie diferita.

            Am scris acest disclaimer intrucat s-ar putea specula asupra obiectivitatii testarilor.

            Acestea fiind zise, zic ca incepem cu inceputul:

Comanda si activarea cartelei:

Pololic_0-1727259665052.jpeg

 

Pololic_1-1727259665053.jpeg

 

Pololic_2-1727259665055.jpeg

 

            Am comandat cartela intr-o zi de vineri si mi-a sosit marti, zi in care am si activat cartela. Procedura zic ca a fost simpla: scanat codul de bare aflat pe pachetul (cartonul) cartelei si un restart la telefon au facut cartela primita functionala. Tot la reporrnire banii au fost retrasi de pe card.

            Din punct de vedere al unei persoane care face plati online si este abonat la servicii de streaming, nu cred ca s-ar fi putut mai simplu.

 Activarea de optiuni:

            Intrucat cartela mi-a sosit intr-o zi de 23 iulie si pe 15 august am plecat cateva zile pe litoraltata, am decis sa activez roamingul abia dupa ce ajung la cazare (adica la vreo 3 ore dupa trecerea granitei). Am facut acest lucru in mod voit deoarece am zis ca sunt „uituc”. La intrarea in Bulgaria am primit mesaj ca nu am activat roamingul si ca este necesara activarea unei optiuni cu access la SEE. Totusi, un lucru l-am vazut cand am ajuns la destinatie: VoLTE activ. Am incercat sa sun un numar, dar, cum nu aveam activ serviciul specific, evident ca nu s-a intamplat nimic. Am folosit datele mobile ale Digi si am activat optiunea de 32 de lei (cea cu 160 GB). Am mai incercat inca o data un apel si a mers din prima. Acelasi lucru si cu datele mobile. Nu a fost nevoie de nicio alta actiune asupra telefonului. Din nou, cu ajutorul aplicatiei, nu am avut nevoie de nimic altceva.

 Plata recurenta:

            A decurs fara probleme. Am primit doar un mesaj prin care eram notificat sa am banii pentru factura in urmatoarele 24 de ore.

            Am facut si un test de „ramanere fara bani” cu schimbare card si a fost putin ciudat, in sensul ca am primit mesaj ca in 24 de ore banii se vor retrage, am primit si a doua zi (pe seara) sa am banii pentru plata, chiar daca trecusera deja 24 de ore. La aproximativ o ora am primit mesaj ca plata nu s-a facut si trebuie sa fac plata manual (in sensul platii prin aplicatie).

 

Modificarea abonamentului:

            La jumatatea lui septembrie, la cateva zile dupa prezentarea noii oferte, am zis sa modific abonamentul actual (de 9 lei cu 10GB) cu cel de 19 lei (nelimitat 4G+ cu roaming). Modificarea a fost intuitiva si doar a trebuit sa aleg oferta dorita. Activarea s-a facut la data emiterii facturii fara dureri de cap.

Pololic_3-1727259665056.jpeg

 

Pololic_4-1727259665058.jpeg

 

Pololic_5-1727259665059.jpeg

 

Pololic_6-1727259665061.jpeg

 

Pololic_7-1727259665064.jpeg

 

Pololic_8-1727259665065.jpeg

 

Pololic_9-1727259665066.jpeg

 

Pololic_10-1727259665070.jpeg

 

            Concluzii:

            Intrucat punctele de interes avute au fost acoperite, pot veni cu urmatoarele conlcuzii:

  • Comanda si activarea sunt la indemana
  • Nu am intampinat probleme cu platile recurente. Atat timp cat au fost bani pe cont, nici nu stii cand se face plata.
  • Notificarile in caz de „incidente” sunt ok. La plata din septembrie, in care am lasat voit cardul fara bani am primit mesaj de notificare ca plata se va face in urmatoarele 24 de ore, iar in ziua in care trebuia facuta plata am primit acelasi mesaj si dupa aproximativ 20 de minute am primit mesaj ca plata nu a putut fi efectuata. Stiind ca nu se va face, eram curios care vor fi mesajele primite
  • Schimbarea cardului cu unul nou (Mastercard Virtual emis intr-o tara membra UE cu un card de credit Visa emis de o banca romaneasca) s-a facut foarte simplu, cu specificatia ca doar un card „simultan” este acceptat.
  • Mesageria (ca am apelat si la un mic ajutor) cred ca este singurul minus. Prima incercare am avut-o prin iulie-august, cand cineva din comunitate intrebase ce o reactivare a cartelei, dar, in cele doua ore pana a intrat cineva in legatura cu mine, nu mai eram disponibil (chiar uitasem). Nu ardea, dar era bine sa fie mai rapida. A doua oara am fost chitit pe conversatie si am stat cam o ora in asteptare, dar conversatia a fost mai mult decat edificatoare pentru „nedumerirea” avute: am simulat faptul ca „saptamana urmatoare” schimb buletinul cu unul nou (cu cip) si rezolvarea a fost trimiterea unei poze dupa noul buletin (din ce am vazut in mesajele pana la interventia umana, poti lasa acolo descrierea [in cazul meu, poza cu noul buletin] si cineva se ocupa imediat ce devine disponibil).
  • Interfata aplicatiei este destul de usoara. Totusi, e bine ca un utilizator mai putin „digital” sa arunce un ochi la momentul comenzii si activarii abonamentului pentru a-i fi mai utila daca se vrea modficiarea ulterioara (desi, daca setezi abonamentul de 19 lei, s-ar putea sa uiti ca mai ai nevoie si de altceva, cu exceptia alimentarilor cu credit pentru diverse plati: parcare, bilete transport in comun, taxa de pod, etc. Dar, cum creditul nu expira si incarcarea se face la activare, nu stiu cand ar mai fi nevoie de alte setari)

 

Ce recomandari as avea:

  • Fiind considerat abonament, si avand un magazin dedicat de telefoane si accesorii, parca ar merge o plata in rate, asa cum sunt la abonamentele clasice (mergand pe premisa ca am ales un abonament cu nelimitat si acces la roaming UE, cu plati recurente care nu se poticnesc, parca ar mege rate pe 12 sau 24 de luni dupa o vechime minima). Ar fi singurul serviciu care nu are o „fidelizare” specifica: la abonamente, dupa 18 luni se poate achizitiona un telefon in rate, iar la cartele se primeste Phone Credit
  •  Mesageria parca ar avea nevoie de ajutor, macar prin AI pentru problemele mai uzuale care pot fi identificate prin exrtapolare (o plata „ratata”, o schimbare de buletin, etc) sau, asa cum este plata manuala pentru momentele cand cardul nu a avut bani la data si ora platii, parca o adaugare de buletin din partea utilizatorului ar fi mai utila si nu ar sta la coada, care s-ar putea subtia in momentele respective)
  • Parca la optiunile din roaming as adauga varianta de utilizare a creditului (asa cum exista credit pentru „numere speciale”, s-ar putea adauga credit pentru roaming (cu utiliare doar pentru roaming).
  • S-ar putea integra un sistem de testare („beta”) pentru cei doresc acest lucru si se au in plan implementarea unor servicii sau automatizari. Revin la o iteratie anterioara: Yoxo este un produs digital si il vad prezentat tinerilor care au o viata digitala destul de activa. Evident, „utilizatorul final” poate fi un bunic sau un copil de scoala primara, dar o mare parte din utilizatori cred ca stiu cu ce se mananca online-ul si ar putea fi o baza de cercetare.
  • Poate serviciul *100# sau acces la net in aplicatie pentru activarea unui serviciu care sa includa resurse acolo unde se afla utilizatorul (in roaming, am activat optiunea cu roaming cu „net extern”, dar s-a putut activa). Tin minte ca Lycamobile oferea acces la net pe site-ul propriu. Nu stiu daca era o limita anume sau nu, dar am putut intra si loga pe site-ul lor

Stiu, probabil unii se vor astepta ca acesta prezentare a Yoxo sa fie mai lunga, tinand cont de faptul ca are 3 luni (iulie-octombrie), consider ca tintele avute in au necesitat doar scurgerea timpului necesar pentru a se intampla.

PS: numarul inca nu a fost inchis si voi reveni cu o actualizare la momentul respectiv (probabil in jurul datei de 15 octombrie) si inca sunt indecis: inchidere totala sau trecere la prepay (desi, parca prima alegere ar fi prima varianta pentru a nu tine numarul inutil).

4 Răspunsuri 4

FLo1
#StarMember & August Problem Solver

Interesantă parcurgere a ceea ce ar vrea / poate Yoxo să ofere. Deși în mare detaliile au fost discutate, o sinteză a acestora nu se regăsea. Totuși vis-a-vis de ”roaming” eu încă am o curiozitate, pentru că nu am testat, nu am citit despre subiect și nici nu am avut ocazia de a găsi detalii în acest sens. Mai exact, ce se întâmplă dincolo de 123 zile în roaming? Da, în roaming fiind, o perioadă îndelungată, la PPY este clar ce ar fi de făcut (în cel mai rău caz consumând credit), la un abonament standard... la fel este clarificată situația, însă Yoxo are o situație (neclară mie) nediscutată la extrem în roaming (adică un client Yoxo în roaming, mai mult de 4 luni). 

Scenariu: - va avea activă opțiune cu roaming lunar și va putea folosi resurse aferente?

- cu sau fără opțiune activată pentru SEE, nu se va mai cunsuma nimic în roaming (număr inutil, dar plătit lunar)?

- sau va putea încărca / utiliza credit pentru perioada ce depășește limita de utilizare rezonabilă în roaming? ... bineînțeles, după activarea roamingului, probabil tot cu o opțiune în roaming.... Cazul poate fi discutat atât pentru roaming SEE cât și non-SEE. Mersi.

LE: Se va primi mesaj de avertizare a atingerii acestei limite sau rămâne ... de analizat/ghicit de către client sau a informării în urma unor întrebări pe chatYoxo?

Situatia o vad cam asa:

  • pentru SEE (la depasirea timpului/conusmului mediu): este necesar abonamentul cu acces la roaming SEE (la data curenta: minim cel de 19 lei). Din ce am citit online, Digi tarifeaza "surplusul", deci costul abonamentului devine "taxa" pentru mentinerea activa a serviciului. Presupun ca este ceva similar. Pana acum n-am stat in afara tarii mai mult de o saptamana.
  • pentru nonSEE: nu am un raspuns, dar, la fel, pot presupune ca este necesar un abonament cu acces la roaming. In periaoda in care am avut activ abonamentul fara acces (cel de 9 lei) nu am verificat sa vad daca pot activa o optiune de roaming nonSEE (principalul motiv fiind costul nejustificat pentru a "lasa sa se scurga" pe apa sambetei o informatie pe care nu o puteam verifica daca se activeaza ceva sau nu).

FLo1
#StarMember & August Problem Solver

Mulțumesc. Interesează în perspectiva unor eventuale situații care se vor potrivi în contextul prezentat. Eu nu voi fi în situație, dar cu siguranță în timp vor apărea cazuri.

Poate la urmatorul concediu sa fac test real pentru nonSEE, dar va fi la anul. Intentionez sa merg in Serbia si Muntenegru, deci situatia ideala sa verific. Daca se intampla, as putea incerca un test.