25-09-2024 01:46 PM - editat 20-10-2024 10:41 AM
Salutare si bine m-ati gasit!
Astazi am sa scriu un review asupra unui serviciu pe care nu-l avusesem pana acum, si anume Yoxo. Am decis sa testez modul de lucru al serviciului, nu reteaua intrucat aveam nevoie de informatii privind modul de modul lui de lucru.
Mergand pe premisa ca incercarea moarte n-are, dar si faptul ca 69 de lei nu sunt o avere, am decis sa vad cum se descurca (dar si cum ma descurc si eu la randul meu).
Ca o completare a notei introductive, voi face cateva precizari:
Am scris acest disclaimer intrucat s-ar putea specula asupra obiectivitatii testarilor.
Acestea fiind zise, zic ca incepem cu inceputul:
Comanda si activarea cartelei:
Am comandat cartela intr-o zi de vineri si mi-a sosit marti, zi in care am si activat cartela. Procedura zic ca a fost simpla: scanat codul de bare aflat pe pachetul (cartonul) cartelei si un restart la telefon au facut cartela primita functionala. Tot la reporrnire banii au fost retrasi de pe card.
Din punct de vedere al unei persoane care face plati online si este abonat la servicii de streaming, nu cred ca s-ar fi putut mai simplu.
Activarea de optiuni:
Intrucat cartela mi-a sosit intr-o zi de 23 iulie si pe 15 august am plecat cateva zile pe litoraltata, am decis sa activez roamingul abia dupa ce ajung la cazare (adica la vreo 3 ore dupa trecerea granitei). Am facut acest lucru in mod voit deoarece am zis ca sunt „uituc”. La intrarea in Bulgaria am primit mesaj ca nu am activat roamingul si ca este necesara activarea unei optiuni cu access la SEE. Totusi, un lucru l-am vazut cand am ajuns la destinatie: VoLTE activ. Am incercat sa sun un numar, dar, cum nu aveam activ serviciul specific, evident ca nu s-a intamplat nimic. Am folosit datele mobile ale Digi si am activat optiunea de 32 de lei (cea cu 160 GB). Am mai incercat inca o data un apel si a mers din prima. Acelasi lucru si cu datele mobile. Nu a fost nevoie de nicio alta actiune asupra telefonului. Din nou, cu ajutorul aplicatiei, nu am avut nevoie de nimic altceva.
Plata recurenta:
A decurs fara probleme. Am primit doar un mesaj prin care eram notificat sa am banii pentru factura in urmatoarele 24 de ore.
Am facut si un test de „ramanere fara bani” cu schimbare card si a fost putin ciudat, in sensul ca am primit mesaj ca in 24 de ore banii se vor retrage, am primit si a doua zi (pe seara) sa am banii pentru plata, chiar daca trecusera deja 24 de ore. La aproximativ o ora am primit mesaj ca plata nu s-a facut si trebuie sa fac plata manual (in sensul platii prin aplicatie).
Modificarea abonamentului:
La jumatatea lui septembrie, la cateva zile dupa prezentarea noii oferte, am zis sa modific abonamentul actual (de 9 lei cu 10GB) cu cel de 19 lei (nelimitat 4G+ cu roaming). Modificarea a fost intuitiva si doar a trebuit sa aleg oferta dorita. Activarea s-a facut la data emiterii facturii fara dureri de cap.
Concluzii:
Intrucat punctele de interes avute au fost acoperite, pot veni cu urmatoarele conlcuzii:
Ce recomandari as avea:
Stiu, probabil unii se vor astepta ca acesta prezentare a Yoxo sa fie mai lunga, tinand cont de faptul ca are 3 luni (iulie-octombrie), consider ca tintele avute in au necesitat doar scurgerea timpului necesar pentru a se intampla.
PS: numarul inca nu a fost inchis si voi reveni cu o actualizare la momentul respectiv (probabil in jurul datei de 15 octombrie) si inca sunt indecis: inchidere totala sau trecere la prepay (desi, parca prima alegere ar fi prima varianta pentru a nu tine numarul inutil).
=====================================
Actualizare 20.10.2024:
Astazi am decis sa fac si ultimul pas al experimentului, si anume inchiderea abonamentului (cu o zi inainte de noua perioada de abonament). Pasii, la fel ca si cei de deschidere, au fost foarte simpli.
25-09-2024 02:30 PM - editat 25-09-2024 02:37 PM
Interesantă parcurgere a ceea ce ar vrea / poate Yoxo să ofere. Deși în mare detaliile au fost discutate, o sinteză a acestora nu se regăsea. Totuși vis-a-vis de ”roaming” eu încă am o curiozitate, pentru că nu am testat, nu am citit despre subiect și nici nu am avut ocazia de a găsi detalii în acest sens. Mai exact, ce se întâmplă dincolo de 123 zile în roaming? Da, în roaming fiind, o perioadă îndelungată, la PPY este clar ce ar fi de făcut (în cel mai rău caz consumând credit), la un abonament standard... la fel este clarificată situația, însă Yoxo are o situație (neclară mie) nediscutată la extrem în roaming (adică un client Yoxo în roaming, mai mult de 4 luni).
Scenariu: - va avea activă opțiune cu roaming lunar și va putea folosi resurse aferente?
- cu sau fără opțiune activată pentru SEE, nu se va mai cunsuma nimic în roaming (număr inutil, dar plătit lunar)?
- sau va putea încărca / utiliza credit pentru perioada ce depășește limita de utilizare rezonabilă în roaming? ... bineînțeles, după activarea roamingului, probabil tot cu o opțiune în roaming.... Cazul poate fi discutat atât pentru roaming SEE cât și non-SEE. Mersi.
LE: Se va primi mesaj de avertizare a atingerii acestei limite sau rămâne ... de analizat/ghicit de către client sau a informării în urma unor întrebări pe chatYoxo?
la 25-09-2024 02:43 PM
Situatia o vad cam asa:
la 25-09-2024 03:45 PM
Mulțumesc. Interesează în perspectiva unor eventuale situații care se vor potrivi în contextul prezentat. Eu nu voi fi în situație, dar cu siguranță în timp vor apărea cazuri.
la 25-09-2024 03:48 PM
Poate la urmatorul concediu sa fac test real pentru nonSEE, dar va fi la anul. Intentionez sa merg in Serbia si Muntenegru, deci situatia ideala sa verific. Daca se intampla, as putea incerca un test.
la 27-09-2024 12:56 PM
Salut!
Politica de utilizare rezonabilă se aplică doar în SEE.
Atunci când se depășește limita utilizarii rezonabile în roaming SEE, utilizatorii trebuie să achiziționeze opțiunea cu credit din care vor consuma la tariful standard în SEE reglementat de politica UE.
În afara SEE utilizatorii YOXO au opțiuni dedicate – roaming 13/ 14/ 29 de tări, UK, Moldova etc. + opțiunea cu credit 5 euro (costă 30 lei și oferă acces în roaming non-SEE).
la 27-09-2024 01:09 PM
Am înțeles. Mulțumesc @DanielaH, mult mai clar ca detaliere (față de informațiile găsite pe site), ca de altfel de așteptat ca abordare.
la 26-09-2024 04:34 AM
Mulțumim pentru review!
Foarte bine realizat!
Personal prefer abonamentul deoarece este mai sigur din punctul meu de vedere.
Deocamdată Yoxo nu ma convins (ofertele sunt ok insa la sistemul de plata /serviciul clienti se mai poate lucra).
la 26-09-2024 09:13 AM
Pentru partea cu plata... nu stiu ce sa zic. Cu exceptia celor care nu sunt convinsi de plata cu cardul (si nu cred ca sunt o majoritate), restul platesc cu cardul si nu cred ca ar fi o problema. Pentru mine, plata cu cardul nu mai este o noutate de aproape 20 de ani. Cum platesc Netflix, asa platesc si Yoxo.
Pentru serviciul clienti, da, cred ca ar mai necesita ceva ajustari. partea de mesagerie. Ideea este buna (daca tot controlezi totul din aplicatie, de ce sa nu interactionezi din acelasi loc?), doar timpi sunt, la ora actuala, problema.
la 28-09-2024 04:05 AM
la 28-09-2024 05:47 AM
Este o alternativă, dar în aplicație este muuuult mai rapid, fiind practic un simplu buton pentru plată.
la 28-09-2024 05:52 AM
Mă refeream atunci când apar anumite probleme neprevăzute legate de aplicație.
Normal că din aplicație este mult mai simplu.
la 28-09-2024 06:46 PM
Foarte util feedback-ul!
Dacă nu eram, încă, în perioada contractuală cu abonamentul, chiar suna tentant să trec la varianta cu 19 lei.
Văzusem o reclamă, dar recunosc că nu i-am dat cine știe ce atenție (am o problemă cu suportatul reclamelor în ultima vreme). 🙂
Cât despre ceea ce ziceau și colegii mai sus, referitor la sigur sau nu, eu consider că ambele variante sunt viabile cât timp ai bani să plătești (exact cum s-a menționat și-n postare).
S-auzim numai de bine! 👋
la 28-09-2024 07:20 PM
Fiecare are propria experiență. Din punctul meu de vedere, recomand serviciul din mai multe puncte de vedere: mod de operare, preț și libertatea de mișcare în orice moment.
Evident, dacă semnalul este mai slab decât al concurenței, nu știu dacă recomandarea mea are vreo valoare.
la 20-10-2024 10:47 AM
Well, am actualizat si partea de inchidere a abonamentului din experiment.
Daca recomand? Da
Ca punct de plecare, recomand o informare pe topicul de Compatibilitati si incompatibilitati pentru a sti ce poate si ce nu poate face Yoxo.
PS: pentru cine foloseste ING sau BCR (nu stiu la altii, dar pe astea doua le folosesc mai des), aruncati un ochi prin aplicatiile celor doua banci.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor