Cum verific dacă telefonul e defect? - 6 sfaturi simple

- Marchează ca nou
- Bookmark
- Urmărește răspunsurile
- Nu mai urmări
- Abonează-te la fluxul RSS
- Evidenţiază
- Tipăreşte
- Raportează conţinutul inadecvat
la 27-05-2021 02:07 PM
Salut tuturor!
Am văzut mai multe topicuri în Comunitate în care membrii s-au confruntat cu situații neplăcute în ceea ce privește telefonul lor (nu mai pornește, nu se mai încarcă, nu mai răspunde la comenzi etc.).
Înainte de a merge cu telefonul în service, iată câteva sfaturi simple care vă pot ajuta să verificați dacă telefonul este într-adevăr defect.
1. Telefonul nu se mai încarcă
- Folosiți încărcătorul original al telefonului.
- Verificați dacă firul încărcătorului nu este rupt sau deteriorat.
- Verificați dacă mufa încărcătorului este introdusă corect în telefon.
- Verificați dacă portul de încărcare nu este cumva murdar (acoperit de praf); în acest caz, îndepărtați murdăria cu un tampon de bumbac.
- Știm că pare hilar, dar verificați și dacă priza în care este introdus încărcătorul este funcțională.
- Dacă aveți la dispoziție un alt încărcător, faceți o probă și cu acesta.
- Dacă telefonul are baterie detașabilă, verificați dacă bateria este corect introdusă în telefon.
2. Telefonul nu mai pornește (ecran negru)
- Prima dată încercați să apăsați lung pe butonul de pornire al telefonului timp de 5 – 7 secunde; de obicei telefonul repornește în acest fel.
- Verificați dacă nu cumva bateria este descărcată. Conectați încărcătorul și verificați dacă apare pe ecran pictograma de încărcare; dacă bateria este foarte descărcată, pictograma de încărcare poate apărea ceva mai târziu, chiar după 30 de minute.
- Încercați „Recovery Mode” – la Android acest meniu se accesează printr-o combinație de butoane (butonul de pornire, Home si Volum up / down) apăsate simultan, funcție de modelul de telefon / producător; pentru iOS trebuie conectat telefonul la un calculator și pornită aplicația iTunes pentru selectarea funcției “Restore”.
3. Telefonul se blochează
- Verificați dacă telefonul are ultima versiune disponibilă a sistemului de operare; instalați-o pe aceasta în caz că nu o are.
- Verificați ce aplicații rulează simultan şi opriți-le pe cele care nu sunt de strictă necesitate.
- Resetați telefonul la setările din fabrică accesând opțiunea “Revenire la setările din fabrică” din meniu. Atenție! Această operațiune va duce la pierderea datelor salvate pe telefon (contacte, conținut multimedia etc.), de aceea vă recomandăm să le salvezi mai întâi pe un computer sau pe un mediu de stocare extern.
4. Telefonul se închide singur
- Și în acest caz verificați dacă telefonul are ultima versiune disponibilă a sistemului de operare; instalați-o pe aceasta în caz că nu o are.
- Dacă telefonul are baterie detașabilă, verificați dacă bateria este corect introdusă în telefon.
- Asigurați-vă că bateria este încărcată.
- Verificați carcasa exterioară a telefonului să nu fie supraîncălzita; dacă temperatura bateriei smartphone-ului este prea mare, telefonul se poate opri brusc; pentru a rezolva această problemă, opriți toate aplicațiile telefonului, inclusiv cele care ruleaza în fundal și așteptați până când acesta se răcește.
5. Telefonul nu mai răspunde la comenzi
- Închideți și apoi reporniți telefonul.
- Verificați dacă telefonul are ultima versiune disponibilă a sistemului de operare; instalați-o pe aceasta în caz că nu o are.
- Eliminați pe rând aplicațiile instalate recent și reporniți normal telefonul după fiecare dezinstalare.
- Verificați spațiul de stocare și, dacă este cazul, eliberați din spațiu; telefonul poate întâmpina probleme atunci când rămâne disponibil mai puțin de 10% din spațiul de stocare.
- Resetați telefonul la setările din fabrică. Pentru a nu pierde datele salvate pe telefon faceți un back-up.
6. Probleme cu ecranul tactil (pâlpâie, se luminează brusc, este gol, nu răspunde)
- Închideți și apoi reporniți telefonul.
- Asigurați-vă că ecranul nu este spart, ciobit sau deteriorat.
- Dacă aveți o husă sau o protecție a ecranului, îndepărtați-o; dacă ați pus un abțibild pe ecran sau pe senzori, dezlipiți-l.
- Asigurați-vă că ecranul este curat (nu are urme de murdărie, ulei, praf, umezeală etc.); ștergeți ecranul cu o lavetă pentru ochelari sau cu o cârpă uscată din microfibră.
- Poate părea amuzant, dar trebuie să aveți mâinile curate și uscate 🙂
Dacă niciuna dintre aceste metode nu funcționează, înseamnă că problema este mult mai gravă și vă recomandăm trimiterea telefonului în service, fie din contul online, fie în orice magazin Orange.
Voi v-ați confruntat cu astfel de situații? Dacă mai aveți și alte sfaturi / recomandări sau v-ați confruntat și cu alte situații, vă invităm să le postați aici pentru a fi de ajutor pentru cât mai mulți utilizatori.

- Marchează ca nou
- Bookmark
- Urmărește răspunsurile
- Nu mai urmări
- Abonează-te la fluxul RSS
- Evidenţiază
- Tipăreşte
- Raportează conţinutul inadecvat
la 27-05-2021 02:44 PM

- Marchează ca nou
- Bookmark
- Urmărește răspunsurile
- Nu mai urmări
- Abonează-te la fluxul RSS
- Evidenţiază
- Tipăreşte
- Raportează conţinutul inadecvat
la 27-05-2021 02:54 PM

- Marchează ca nou
- Bookmark
- Urmărește răspunsurile
- Nu mai urmări
- Abonează-te la fluxul RSS
- Evidenţiază
- Tipăreşte
- Raportează conţinutul inadecvat
la 27-05-2021 04:29 PM

- Marchează ca nou
- Bookmark
- Urmărește răspunsurile
- Nu mai urmări
- Abonează-te la fluxul RSS
- Evidenţiază
- Tipăreşte
- Raportează conţinutul inadecvat
la 27-05-2021 06:02 PM

- Marchează ca nou
- Bookmark
- Urmărește răspunsurile
- Nu mai urmări
- Abonează-te la fluxul RSS
- Evidenţiază
- Tipăreşte
- Raportează conţinutul inadecvat
la 27-05-2021 10:14 PM
- Marchează ca nou
- Bookmark
- Urmărește răspunsurile
- Nu mai urmări
- Abonează-te la fluxul RSS
- Evidenţiază
- Tipăreşte
- Raportează conţinutul inadecvat
la 31-05-2021 12:30 PM

- Marchează ca nou
- Bookmark
- Urmărește răspunsurile
- Nu mai urmări
- Abonează-te la fluxul RSS
- Evidenţiază
- Tipăreşte
- Raportează conţinutul inadecvat
la 31-05-2021 04:18 PM

- Marchează ca nou
- Bookmark
- Urmărește răspunsurile
- Nu mai urmări
- Abonează-te la fluxul RSS
- Evidenţiază
- Tipăreşte
- Raportează conţinutul inadecvat
la 31-05-2021 10:24 PM

- Marchează ca nou
- Bookmark
- Urmărește răspunsurile
- Nu mai urmări
- Abonează-te la fluxul RSS
- Evidenţiază
- Tipăreşte
- Raportează conţinutul inadecvat
la 04-06-2021 10:30 AM
- Marchează ca nou
- Bookmark
- Urmărește răspunsurile
- Nu mai urmări
- Abonează-te la fluxul RSS
- Evidenţiază
- Tipăreşte
- Raportează conţinutul inadecvat
la 04-06-2021 10:45 AM
