la 20-11-2020 01:57 PM
Cum am specificat si aici https://comunitate.orange.ro/questions/2520518-protectia-datelor-caracter-personal-cazul-anularii-ab..., discutii find si aici https://forum.softpedia.com/topic/977923-orange-helper/pa... cu un caz recent, al unui client de pe forum, dar si prin alte discutii postate chiar si pe comunitate, vreau sa luam foarte in serios treaba asta cu protectia datelor personale, prevenirea fraudelor si modul de gestionare al acestora.
Recent a fost iar un caz, unde au fost implicate persoane publice: https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/perchezitii-la-ha...
Aceste persoane au contracte la diverse firme care ofera servicii de telecomunicatii.
Observam in aceasta perioada tot mai multe fraude si incercari de fraudare prin toate mijloacele posibile.
Ce putem face noi, clientii, utilizatorii, sa ne stim in siguranta? As vrea sa vin cu cateva idei pentru noi toti si va rog sa adaugati si voi daca stiti altele.
Astea sunt pe partea de utilizator, dar ce ne facem pe partea de responsabilitate a furnizorilor cu care avem contracte incheiate?
Aici este marea problema, cineva ajuta acesti hoti sa obtina aceste schimbari de SIM si, asltfel, accesul deplin la conturile clientilor pagubiti. Cred ca masurile impotrivate acestor angajati trebuie sa fie mai dure decat acum.
As vrea ca, in cazul nostru aici, Orange sa ia masuri mai stricte in ceea ce priveste protectia clientilor sai si a datelor cu caracter personal si sa ia la numaratoare fiecare caz de acest gen, cu ID-ul fiecarui angajat care a savarsit fapta respectiva si sa fie aspru sanctionat, pana la a fi dat afara din companie.
Mai sunt, desigur, necesare multe alte masuri de protectie impotriva sistemelor informatice ale operatorului unde sunt stocate si mentinute aceste date.
Ma gandesc chiar sa se ofere 2FA si pentru accesul la contul Orange sau chiar la o resemnare de prelungire. Orice metoda suplimentara de instiintare pentru client e binevenita si, astfel, se poate actiona imediat in caz de fraudare a contului.
Poate ne lamureste si pe noi cineva si daca aveti idei, impartasiti-le aici.
la 20-11-2020 04:59 PM
la 21-11-2020 10:39 AM
la 21-11-2020 01:21 PM
la 21-11-2020 01:36 PM
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor