anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Taxare suplimentara roaming Serbia

VictorM
Începător
Ce pot face daca am fost taxat extra cu 50 de euro, pentru simplul fapt că am fost la granița cu Serbia, iar datele mobile au fost furnizate de un operator din Serbia, iar eu nici nu am folosit telefonul! Consider că acesta taxare este un abuz din partea Orange atât timp cât acest operator nu poate asigura serviciile mobile la un nivel optim la granița României!
16 Răspunsuri 16

FLo1
#StarMember
@VictorM: pentru situația ta, cine e vinovat că a lăsat roamingul activat? Cine e vinovatul pentru că nu a restricționat traficul de date mobile în roaming? Al cui este telefonul? Cine monitorizează traficul periodic la CRONOS pe telefonul personal? Sau dacă știai de zona în care mergi, cine trebuia să solicite asigurare cu resurse în SEE pentru a nu intra pe cost (credit)? Sunt convins că a doua oară vei ști ce ai de făcut. Succesuri.

mihai_13
Maestru
FLo_1 - raspunsul tau si postarea amicului Victor ar fi necesar sa fie postata in "Utile" sau "most important" asa este de bun (+10 de la mine 🙂 )

FLo1
#StarMember
@mihai_13: cu tristețe, deși ar părea un răspuns candidat la "most usefull", consider mai bine uitată, trecută cu vederea și cu speranța că nu se va mai repeta isprava inițiatorului. Totuși, din experiența proprie învățăm cele mai multe. Deci e important ca fiecare să și-o dezvolte cât mai divers.

Razvan
#StarMember
Din nefericire ești bun de plată. Data viitoare, când te mai afli în zona de graniță, dezactivează accesul telefonului la net în roaming, deși dacă ești pe 4G tot vei fi taxat, deoarece telefonul trimite pachete de date pentru înregistrarea Ip-ului și în al doilea rând pune telefonul să caute rețeaua în modul manual, eventual pe 3G, ca să nu mai ai astfel de surprize. În final, ca să încheiem în modul optimist, depune o sesizare în contul tău My Orange sau mail la serviciul.clienti@orange.com și poate vei avea șanse de izbândă. Succes!

VictorM
Începător
Către cei ce au dat răspunsurile de mai sus, am următoarea întrebare, ce vina are un abonat, eu în speța de fata, că Orange nu asigură semnal pe teritoriul României! Mentionez că nu am trecut în Serbia și nici macar nu am primit mesaj că sunt in Serbia ci doar mesaje că am atins limita de 35 și 50 euro de consum in roaming! Adică când am primit primul mesaj de limita am fost deja taxat, daca Flo 1 crezi că e normal așa, înseamnă că lucreazi sub acoperire la Orange! Și încă ceva in zona nici macar nu am avut semnal la telefon deci mă întreb ce am consumat, oare simplul fapt că am fost conectat pentru câteva minute la un operator din Serbia? Nu mi se pare normal, soția mea care are abonament la alt operator de telefonie mobila nu a fost taxata cu nimic! Îmi fac mea culpa și pe viitor voi lua măsuri dar și Orange trebuie sa și revizuiască atitudinea față de clienți!

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver
Problema cu Serbia e una arhicunoscuta. Si...e de hardware. Antenele pozitionate la granita sunt aparent mai puternice (probabil si din cauza ca sunt mai aproape de granita) decat cele ale Orange-ului. Ca atare, telefonul tau va incerca sa-si ia semnal de unde poate si el mai bine. Intrucat in zona respectiva semnalul operatorilor romani este foarte slab, sau deloc, evident ca telefonul o sa incerce sa-si ia semnal de pe unde poate. Solutia in cazul asta este sa-ti dezactivezi datele mobile in roaming ("data roaming") intrucat preturile practicate de operatorii din Serbia pentru roaming sunt extrem de mari. Si, cum zicea si Razvan, sa-ti treci telefonul pe mod de cautare manual. In principu, data roaming-ul e cel care cauzeaza cele mai mari probleme. Taxarea nu este un abuz din partea Orange, pentru ca nu Orange te-a taxat. Operatorul din Serbia a taxat Orange pentru servicii furnizate unui client de-al lui, si implicit, prin Orange, si pe tine. Ceea ce s-ar putea face, eventual, este intr-adevar investirea intr-o infrastructura mai "potenta" pe granita. Dar...ca si in restul zonelor unde semnalul e o problema, cand vine vorba de hardware, din pacate se rezolva foarte greu sau deloc. Si pe urma, s-ar putea sa se intample si invers. Clienti ai operatorilor din Serbia sa fie nemultumiti de faptul ca Orange RO i-a taxat cand treceau prin zona, in tara lor. Deci, e cu dus si intors. Si, din pacate, atata timp cat vorbim de unde radio, nu prea ai cum sa le opresti fix la granita. Nu exista un zid care sa opreasca acele unde radio. Si nici n-ar avea sens sa existe, pentru ca, cu atat mai mult cu cat semnalul operatorilor romani e asa cum e, s-ar putea sa fie clienti care sa prefere sa aiba semnal, chiar daca e in roaming, cat sa poata macar sa dea un mesaj sau telefon, decat deloc.
Client Orange

VictorM
Începător
Explicația ta e pur tehnica! Atunci eu mă întreb că fac locuitorii din zona și ei sunt bombardați cu facturi pentru roaming de Serbia? Sau saracii oameni au cartele de Serbia, totuși suntem în Romania și la cat de avansata e tehnica in ziua de azi consider că e simplu că Orange sa rezolve problema chiar și cu înțelegere bilaterala cu operatorii din Serbia care de obicei fac parte din portofoliul aceluiași operator de telefonie mama( Orange Vodafone după caz)!

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver
Explicatia este intr-adevar una tehnica, pentru ca si problema este tot una tehnica. :) Intrebarea ta cu privire la locuitorii din zona respectiva e foarte buna. Si, sincer, nu am un raspuns. Pentru ca nu cunosc pe nimeni care sa locuiasca in zonele respective. Banuiesc ca fie au datele oprite, fie...da, de ce nu, posibil sa aiba cartele de la un operator din Serbia. Nu stiu cati dintre operatorii din Serbia au corespondent in RO, si invers. Sau daca are vreunul corespondent... Din cate am vazut, operatorii din Serbia sunt: MTS, Telenor, si A1 (fostul VIP Serbia). Deci...nu stiu daca vreunul dintre ei apartine vreunui grup din cele mentionate de tine (Vodafone, Orange, Telekom etc). Dar chiar si daca ar apartine, taxele de roaming se aplica la fel indiferent daca Orange RO si Orange FR, de exemplu, au sau nu aceeasi companie-mama. In cazul asta, Orange FR. Adica, daca tu mergi in Franta, si te conectezi pe Orange FR, n-o sa ai tarife mai mici doar pentru ca avem si noi Orange in Romania. Cel putin, din cate stiu eu, nu asa functioneaza. 🙂 Se poate sa ma insel, binenteles. Dar nu cred. La fel si cu operatorii din Serbia. Indiferent daca Serbia ar avea sau nu Orange la ei, nu cred ca ai avea tarife preferentiale... Eu unul n-am mai auzit de asa ceva. :) Cum ziceam, problema e cunoscuta, si, din pacate, continua sa faca victime tot timpul... Si nu doar la Orange. Ar fi intr-adevar o idee daca, pentru zonele respective, ar exista tarife preferentiale pentru locuitorii din zona granitei, sau pentru cei care tranziteaza. Pentru ca ei n-au cum sa stie daca tu esti sau nu fizic pe partea Serbiei. Stiu doar ca ai fost deservit de operatorul din Serbia. Ca atare, te taxeaza pentru roaming. Dar, cum ziceam, pana acum, eu nu am auzit de existenta unor astfel de parteneriate. Asa ca, pana atunci, cel mai bine, esti atent, si cand treci prin zona respectiva, inchizi datele in roaming. La mine sunt inchise implicit. Pentru ca de obicei nu plec niciunde. Dar asta cu siguranta ar fi un motiv in plus sa le inchid. :)) De asemenea, voiam sa-ti spun ca iti inteleg perfect necazul, pentru ca si eu, ca probabil multi altii care nu stiau ca acolo e problematic cu semnalul, am fost taxat pentru tranzitarea aceleiasi zone de catre operatorii din Serbia. Si nu eram pe Orange atunci. Deci...da, se intampla probabil mai des decat ai crede. Si e intr-adevar destul de neplacut. In special la sume mari. Eu n-am avut niciodata taxare atat de mult, dar am patit sa fiu taxat pentru SMS-uri sau apeluri facute in roaming. O alta posibila solutie...daca se poate implementa la nivel tehnic, si cred ca se poate, este ca in momentul in care esti in zona de acoperire a unei antene din zona aia, sa primesti un SMS de notificare, in care sa ti se spuna sa iti inchizi datele mobile, sau macar sa fii atent ca s-ar putea sa fii taxat de catre operatorii din tara vecina. Chit ca s-ar face chestia asta doar pentru Serbia, tot cred ca ar fi o idee buna. Macar sa stii sa-ti inchizi telefonul (sau sa-l treci pe Mod Avion), daca e ceva. :)) Oricum, daca n-ai semnal de la Orange, si esti pe selectie manuala, e ca si cand ai avea telefonul inchis.
Client Orange

VictorM
Începător
De ce sa te notifice când operatorul de telefonie are de câștigat( chiar daca grosul îl ia operatorul cere furnizează serviciile sigur și celălalt are ceva de câștigat). Daca asta e atitudine corectă fata de client atunci ce sa mai cred? Cum am menționat soția are abonament la alt operator, nu dau nume, nu a avut selecția manuala și nu a fost taxata suplimentar, deci poate rezolva și Orange problema! Eu unul știu ce am de făcut la finalul perioadei contractuale, portare la alt operator, daca nu găsesc o rezolvare!

delfinas
#StarMember
Acum câțiva ani am mers cu trenul in Timișoara. Când am ajuns in zona Orșova, am primit un SMS de avertizare că sunt într-o zonă de graniță și se poate întâmpla să trec pe roaming. Noroc că atunci nu stăteam pe net, pt că aveam puțin trafic inclus in abonament. În plus, a doua zi am fost sunată de cineva de la Serviciul Clienți și întrebată dacă am fost cumva in Serbia. I-am zis că nu , că sunt în Timișoara, ceea ce cred că știau deja, dacă au verificat de unde emite telefonul meu. Era doar un apel de confirmare. Nu am avut nici un fel de cost suplimentar. Și acum ar trebui sa existe un mesaj automat care sa te avertizeze că ești într-o zonă de graniță și poti intra pe roaming. Însă și noi, clienții, trebuie sa dezactivăm roamingul cât suntem în țară. La fel se întâmplă și la granița cu Ucraina sau Moldova. Când am fost in Ucraina, la vreo 40 de km de granița, nu am deschis netul deloc decât când am intrat niste zeci de km in țară. Interesant era că la Banceni, unde e o mănăstire românească, in țintirim prindeam Vodafone Romania. 🙂

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver
@Delfinas, exact! La asta ma refeream. Se pare ca exista atunci! @Victor, nu stiu ce sa-ti zic. Daca sotia nu are serviciul de roaming activat, nu conteaza daca are sau nu selectia de retea setata pe manual, pentru ca nu va fi taxata oricum, intrucat nu e serviciul de roaming activat in primul rand (telefonul nu se conecteaza la un operator de roaming). Daca il are...poate ca n-a avut nevoie sa intre pe roaming. Daca celalalt operator de care vorbesti are semnal ca lumea, n-are de ce sa intre pe roaming. Nu stiu, nu am suficiente detalii, dar banuiesc ca ceva este diferit. Fie operatorul ei are semnal mai bun in zona aia, fie nu are roaming-ul activat in primul rand. In ceea ce priveste problema ta, cel mai bine, incearca sa apelezi Relatii Clienti la 300 sau pe chat-ul Djingo (https://www.orange.ro/servicii/chatbot/), si vezi daca se poate face ceva in sensul asta. Cum am zis, iti inteleg perfect frustrarea, pentru ca si eu am trecut prin asta. Si chiar daca n-am fost taxat la fel de mult, situatia e la fel de neplacuta.
Client Orange

VictorM
Începător
Și eu și soția am avut roamingul activat deoarece am venit din concediu din afara și în drum spre casa m am oprit la Orșova, și amândoi am avut selectata automat rețeaua de telefonie mobila! Și consider că atât cât am fost in Romania și nu m am aflat în Serbia și mai mult nici macar nu am folosit telefonul taxarea suplimentară nu își are rostul!

mihai_13
Maestru
Si inca ceva - este bine sa folositi / sa va informati si de pe Orange Help - unde se explica foarte clar ce si cum sa faci in diferite situatii (God gives it to you, but don't put it in your bag) Toata lumea are telefon smart dar nu toti stiu sa-l folseasca 🙂 https://www.orange.ro/help/cum-se-poate-bloca-depasirea-traficului-inclus-in-abonament-pentru-a-evita-costul-suplimentar-3428

VictorM
Începător
Am apelat Serviciul Clienți și aștept un răspuns! Dar din ce am discutat operatorul care era cam in afara subiectului nu prea am speranțe!