la 28-01-2023 11:58 AM
Din pacate cele mai negre suspiciuni mi s-au adeverit in legatura cu roaming-ul de date: Orange taxeaza abuziv si arbitrar datele mobile in roaming. Mai exact, in data de 12.01 primesc mesaj de la Orange in roaming cum ca am inregistrat un cost suplimentar de date in Orange in valoare de 33 euro si ca datele mi-au fost oprite. Si oprite au ramas pana azi, desi m-am intors in tara din 19.01. Mentionez ca abonamentul imi permite 12 Gb trafic de date in UE, din care consumasem cam 1Gb. Sunt si am fost mereu la zi cu plata abonamentului, client de 15 ani.
Stiind bine ca nu am facut trafic suplimentar am verificat detaliile convorbirilor in MyOrange si figurez cu ZERO date taxabile in perioada respectiva. Atasez mai jos fisierele relevante.
28-01-2023 12:22 PM - editat 28-01-2023 12:28 PM
Salut Florin,
Bine ai venit in comunitate!
De cat timp esti in roaming? Crezi ca e posibil sa fi atins limita de utilizare rezonabila a serviciilor in roaming?
Ai aici mai multe detalii in sensul asta.
De asemenea, iti recomand sa stergi/maschezi numerele de telefon si alte date personale din capturile de ecran. Nu ajuta pe nimeni in cazul asta. Cu atat mai mult cu cat, noi, cei de aici din Comunitate, suntem, in mare parte, clienti ca si tine.
la 28-01-2023 02:47 PM
Folosesc roaming ocazional, doar in vacante. Am scris cat se poate de clar ca nu am consumat nici 10% din resurse.
28-01-2023 02:57 PM - editat 28-01-2023 03:01 PM
Exista un motiv pentru care te-am intrebat de cat timp esti in roaming. Si are legatura cu acel 10% consumat din resurse. 🙂 Odata ce atingi acea limita de utilizare, indiferent cati GB ai inclusi in abonament pentru roaming, nu iti mai ia din resurse, trece pe cost suplimentar.
Daca in ultimele 4 luni ai fost mai mult de jumatate (61 de zile) in roaming, ai atins limita. De-asta te intrebam.
Exista si posibilitatea sa fi iesit din SEE (de exemplu daca ai fost la granita dintre o tara SEE si una non-SEE, sau ai avut roaming maritim), caz in care, din nou, nu ti-a scazut din resursele incluse, ci te-a trecut pe cost suplimentar.
Daca nu e cazul, recomandarea mea ar fi sa suni la 300 sau 0374 300 300 (ramura 1-1-1-0, indiferent ce spune robotul) si vezi ce explicatie iti ofera ei. Din pacate, asa cum ziceam mai sus, noi, cei de aici din Comunitate, suntem clienti. Deci, nu putem verifica concret ce s-a intamplat pe contul tau.
Alternativ, daca esti client Orange Romania SA, ai la dispozitie si chat-ul Djingo.
Intrucat e weekend, e posibil ca programul sa fie limitat. Deci, in caz ca nu reusesti sa dai de cineva, incearca sa revii in cursul saptamanii.
la 28-01-2023 03:11 PM
Multumesc pentru raspunsuri. Locuiesc in Bucuresti. Concediile in strainatate nu au mai mult de 14 zile niciodata.
la 28-01-2023 08:06 PM
@Florin74 : Bun venit în Comunitate. Conform imaginilor, în 04-19.01.23 erai în roaming, însă costul suplimentar cred că l-ai făcut în timpul deplasării prin utilizarea datelor mobile în țări non SEE. Totuși, de la plecareși până acum trebuia deja achitată și o factură. Ai achitat ultima factură? Este un motiv de blocare al serviciilor. Revino cu detalii.
la 28-01-2023 08:46 PM
@Florin74: reiterez: factură neplătită și date mobile în țări non SEE. Simplu.
la 28-01-2023 08:50 PM
Nope. Facturi la zi. Daca te uiti atent pe detaliile de consum vezi ca toate pachetele de date au fost facturate cu zero. Nimic in afara UE. Nu reiese de niciunde costul ala de 33 euro in roaming.
28-01-2023 09:00 PM - editat 28-01-2023 09:29 PM
@Florin74: M-am "uitat atent" și lipsesc niște zile din perioada de 31 de zile aferente lunii. Adică 1-23.01.2023 sunt 3 săptămâni.
Și oricum, din capitolul "crede și nu cerceta" este și faptul că un fișier .csv este editabil. Ce zici de niște mesaje de la cronosul Orange? Sigur ai primit SMS la acel debit de 33euro.
la 28-01-2023 07:48 PM
Florin, bun venit in Comunitate!!!
De cand ai revenit in tara de ce nu ai luat legatura cu angajatii Orange sa intrebi ce se intampla si cand se rezolva situatia? Aici e o comunitate a clientilor Orange, deci, in afara de niste sfaturi, nu te putem ajuta cu mai mult.
la 28-01-2023 08:12 PM
Sigur ca am luat legatura, prin mesageria MyOrange, ca la telefon putine sanse. M-am lovit pur si simplu de un zid, zero intelegere. Pe acolo se perinda tot felul de specialisti, niciodata acelasi. In fata documentului expus si a solicitarii mele sa prezinte o dovada a consumului mi-au raspuns ca ma asigura ei ca sistemul “nu greseste”. Daca tineti neaparat postez discutia, mai mult poate spre amuzament. Daca poate exista asa ceva cand vezi cat de joase sunt standardele Orange, mai nou.
la 28-01-2023 08:20 PM
:)) Always trust the system, nu? :)) Pacat ca si acel sistem e facut tot de oameni, si...ca orice lucru facut de oameni, are sanse (mai mici sau mai mari) sa nu functioneze. In plus, orice sistem ar trebui sa fie deschis la imbunatatiri. Deci...nu poti pleca niciodata de la premiza ca acel sistem functioneaza intotdeauna in parametri.
Dar da, si eu am mai primit raspunsuri de genul asta, si intotdeauna ma amuza, si ma infurie in acelasi timp. Pentru ca, intamplator sau nu, am ceva experienta pe partea de testare. Si stiu foarte bine ca niciun soft pe lumea asta nu e lipsit de bug-uri. Deci, chestia asta ca "sistemul nu greseste"...poate fi incurajatoare pentru necunoscatori sau pentru clientii obisnuiti, dar sunt sigur ca e departe de adevar. :))
Oricum, revenind la problema cu pricina, nu zice nimeni ca sistemul ar gresi pe undeva. Nu este o contestatie. E doar o curiozitate. Ok, sistemul nu greseste. Vreau doar sa stiu de ce (si de unde) acel cost suplimentar. Sigur acel "sistem" infailibil in care ar trebui sa avem incredere orbeste trebuie sa aiba raspunsul la intrebarea asta, nu? Nuuu....? Daca da, atunci nu vad care ar fi impedimentul pentru care nu ti-l pot spune si tie. Nu cred ca a zis nimeni ca n-ai de gand sa platesti factura, daca acel cost suplimentar e justificat. Dar cred ca e normal sa poti avea si tu o explicatie logica, si argumentata pe baza careia s-a facut facturarea.
la 28-01-2023 08:51 PM
E pe baza de “crede si nu cerceta !” 😉
la 28-01-2023 09:49 PM
Eu zic sa insiști la 300 sau la un magazin Orange, daca ești sigur că e o eroare a sistemului. Noi nu te putem ajuta mai mult. Nu de alta, dar daca ți se emite factura, nu prea mai ai ce face după aceea.
la 14-02-2023 10:07 AM
Florin 74: salut,sunt în aceiași situație un abonament de 10€ inclus roming 10GB SI 300MIN internaționale.si ma trezesc ca din 2,3ore creste cost suplimentare depășind 55€ unde nu sunt anutata ,ne blocata .Sfatul rel clienți orange? Sa astept factura peste 2sap .adica sa aștept sa se facă factura de 1000€?nu știu ce sa fac!
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor