anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Cost suplimentar roaming China 1486 euro

Silviu_55
Începător

Bună ziua,

Am activat un pachet de roaming pentru internet în China de 3 GB pentru 10 EUR înainte de a pleca în străinătate, pe data de 13.11.2024, confirmat telefonic cu un reprezentant Orange. Mi s-a comunicat că, după consumarea traficului inclus, internetul se va opri automat.

În timpul utilizării, am primit următoarele mesaje din partea Orange:

1. „Ai atins 40 EUR din trafic de internet în roaming; limitele tale lunare sunt de 50 și 100 EUR. Pentru a utiliza internetul în roaming după atingerea unei limite, trimite gratuit DA prin SMS la +40711001930.”

2. „Ai atins limita de 50 EUR pentru trafic de internet în roaming. Pentru a naviga în continuare pe internet în roaming până la limita lunară de 100 EUR, trimite gratuit DA prin SMS la +40711001930.”

Nu am trimis niciun SMS de confirmare și nu am solicitat continuarea serviciului de internet. Imediat după primirea acestor mesaje, am verificat aplicația My Orange și am observat un cost suplimentar uriaș de 1486,26 EUR.

 

Am sunat la call center și am fost informat că voi primi un răspuns, dar nici până azi nu am primit clarificări. În plus, am revenit în țară pe data de 23 noiembrie și nu am avut acces la internet sau date mobile, deși problema era deja semnalată.

 

Întrebări:

1. De ce internetul nu s-a oprit automat după atingerea limitei de 50 EUR, așa cum mi s-a comunicat telefonic și cum este stipulat în reglementările UE pentru roaming?

2. Cum au fost înregistrate aceste costuri suplimentare, având în vedere că nu am confirmat utilizarea continuării internetului prin SMS?

3. De ce nu am primit o clarificare la această sesizare și nici un răspuns din partea serviciului de call center?

4. De ce nu am acces la date mobile după revenirea în țară, deși problema fusese deja semnalată?

8 Răspunsuri 8

Vio73
#StarMember & November Problem Solver

Salutare!

Destul de neplăcut și cu costuri foarte mari. Chiar nu aș putea să-ți spun ce și cum, doar că trebuia să oprești totul de la primul avertisment și nu ajungeai aici.

Cel mai probabil, vă trebui să faci o sesizare din secțiunea Contact , mai jos în pagină, unde scrie Trimite-ne un mesaj și acolo explici tot ceea ce s-a întâmplat și ar trebui să primești răspunsul lor. Noi, aici, suntem în mare parte tot clienți, ca și tine.

Ar fi indicat să ștergi pozele în care apar datele personale ( numere de telefon, etc), pentru că aici e un forum public.

Baftă!

MihaiC99
Junior entuziast

Salut,

La un preț de 6 euro /MB cel mai probabil nici nu a fost timp sa se activeze DTC (250 MB).

Ți s-au aplicat cel mai probabil tarifele standard după ce resursele opțiunii au fost consumate.

Ai abonament business?

Resursele se vor reseta cu o zi inainte de data facturării.

Având în vedere că ai făcut sesizarea și nu ai primit un răspuns ar fi trebuit să suni din nou și să ceri un update și de asemenea un număr al sesizării făcute.

Pololică
#StarMember

Salutare!

  1. E ceva in neregula la limitele tale. Ai primit mesaj ca ai limita de 50-100E, dar intrebi de ce nu s-a taiat netul la 50E. Ori ai 50E, ori ai alta limita setata? Ar fi bine sa faci o verificare, nu de alta, dar, daca ai renuntat la acea limita, nu stiu daca poti face altceva in afara de o plata esalonata. Trebuie vazut ce anume s-a intamplat.
  2. Costul in roaming nu este in timp real. Operatorul strain (chinez) transmite consumurile la intervale convenite in acorduri. Totusi, la aproape 1500E ce anume ai facut cu telefonul? Mi se pare ciudat sa nu ai grija putin de buzunar.
  3. Raspunsul dureaza 30 de zile. Poti cere o actualizare asupra stadiului de rezolvare.
  4. De obicei, cand un cost este mai mare decat consumul normal, pana nu este platit acel consum, operatorul poate suspenda temporar serviciile. Si nu doar la Orange se intampla, ci si la restul.

Esti client de la fostul Telekom? Tariful pare sa fie pentru consumul a 300MB (4.76E/MB), fara posibilitate de activare a vreunei optiuni.

Trebuia să trimit un sms cu textul Da la un număr de telefon Orange dacă mai vreau să se mai prelungească opțiunea de roaming după costul suplimentar de 50 de euro, dar nu am trimis niciun mesaj text 

Da, am un abonament portat din Telekom. Dar dacă nu am trimis sms cu textul da, de ce am făcut cost suplimentar?

O posibilia problema ar fi timpul in care a primit Orange costul suplimentar. Poate la primul SMS a primit doar partial si, pana la al doilea, telefonul a facut o interogare prin internet (o actualizare, o sincronizare in cloud, etc).

O alta posibila "desincronizare" ar fi faptul ca articolele din contractul avut cu Telekom au prevalat la preluare si mesajele primite sa fie standard (automatizate) ale Orange. Daca la un moment dat ai scos acea limitare... ar trebui sa verifici. Ar fi bine sa faci si pe partea ta o verificare.

Totusi, revin cu intrebarea: ce anume ai facut cu telefonul pana ai vazut costul suplimentar? Cum spuneam, costurile din roaming nu vin in timp real si, in cateva secunde, poti avea o suma de te indoaie, si operatorul sa nu poate interveni din motive, sper, de inteles: nu stie ce consum ai pana primeste informatiile. Mi s-a intamplat in urma cu 10 ani treaba asta. Am avut doua SMS-uri trimise in tara, unul mi s-a facturat intr-o factura, al doilea in urmatoarea. Motivul? Tarifarea a venit in intervale de timp diferite de la operatorul partener.

delfinas
#StarMember

Wow, ce extracost!!!

Ar fi trebuit de cand ai primit primul sms sa inchizi roamingul, macar netul. Cum ti-au scris si colegii, nu se transmite in timp real extracostul, e in functie si de operatorul din tara in care esti.

Cine ti-a spus ca ti se inchide roamingul instantaneu cum atingi limita traficului inclus nu prea stia ce vorbeste, cred.

RafaHelper
#StarMember

1. De ce internetul nu s-a oprit automat după atingerea limitei de 50 EUR, așa cum mi s-a comunicat telefonic și cum este stipulat în reglementările UE pentru roaming? Ai calatorit in afara UE, deci nu se aplica reglementari UE in acest caz. 🙂 Cel mai probabil a fost o eroare de sistem si nu ti-a fost restrictionat accesul la internet.

2. Cum au fost înregistrate aceste costuri suplimentare, având în vedere că nu am confirmat utilizarea continuării internetului prin SMS? Eroare sistem, daca nu atunci e frauda si ar trebui sa depui o sesizare in acest sens.

3. De ce nu am primit o clarificare la această sesizare și nici un răspuns din partea serviciului de call center?

In call center nu poti primi raspuns la probleme de genul. Cel mai bine faci in scris din sectiunea Contact: https://www.orange.ro/contact/

4. De ce nu am acces la date mobile după revenirea în țară, deși problema fusese deja semnalată?

Pana cand nu vei plati aceea suma sau pana cand soldul contului tau nu este pe zero, nu vei avea access la internet. La mine s-a blocat pentru un cost de 70 euro.