anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Probleme microfon iPhone 12

IulianAD
Începător

Am luat un telefon de la orange și acum de 2 luni nu se mai aude la el ca sa vorbesc trebuie sa îl dau pe speaker …..este normal după un an sa se întâmple asta …nu mai găsesc garanția la el ce trebuie sa fac sa pot sa ii duc sa îl repare ?

5 Răspunsuri 5

Trixen
#StarMember

Depinde foarte mult de problema. In ce fel nu se mai aude la el?
In experienta mea, am intalnit:
- telefon expus la vibratii puternice - se defecteaza si nu se repara sub garantie. Probleme cu componente distruse sau desfacute in interior, iar camera e in general prima afectata.
- carcasa infundata in zona microfonului - se curata in 5 minute la un centru de reparatii telefoane - interlocutorii mei ma aud prost sau infundat chiar si atunci cand vorbesc clar si tin telefonul langa ureche;
- probleme temporare care dispar la restart sau dupa un update de software.
Problemele de mai sus le-am intalnit atat la telefoanele Android cat si la iPhone. Asadar... ti-as recomanda sa incerci cu un update de software, un restart si apoi o curatare. Daca nu functioneaza, atunci trebuie vazut in ce masura mai ai totusi factura de achizitie. Posibil sa il poti repara in baza facturii, fara certificat de garantie propriu-zis.

arsradu
#StarMember

Salut Iulian!

Hai sa vedem.

  1. telefonul l-ai cumparat de nou sau refurbished?
  2. volumul e (presupun) suficient de sus cat sa se auda, nu? Stiu ca poate suna stupid, dar ai fi uimit cati utilizatori fac greseli de genul asta. Deci...e doar o verificare. Te rog sa nu mi-o iei in nume de rau. 🙂
  3. telefonul a luat contact cu lichide? Sau a fost scapat, ceva?
  4. verifica sa nu fi ramas conectat pe "casti", cumva. Chiar si dupa ce ai scos castile. Vorbesc de portul USB, binenteles. IPhone 12 nu are port dedicat pentru casti, multumita "curajului" celor de la Apple. Daca e, pune un screenshot (scoate toate datele personale daca exista) in timp ce modifici volumul. Eventual, incearca sa te uiti cu o lanterna sau ceva in interiorul portului. Vezi daca nu cumva s-au strans scame sau ceva. Daca da, recomandat ar fi un tub de aer comprimat, sa sufli afara praful si ce mai e pe acolo. Daca nu, cu o scobitoare, o penseta si foarte multa grija, poti incerca sa cureti inauntru. Nu folosi chestii metalice in interiorul portului!
  5. incearca sa deconectezi Bluetooth-ul din setari.
  6. pentru garantie, ai aici pasii de urmat.

Poti eventual sa faci un backup, si un reset, in caz ca e ceva de soft. Dar pare o problema de hardware, la o prima vedere.

Apropos, si eu am un iPhone 12 (cred ca are deja un an jumate) si n-am problema asta. E foarte rar la iPhone-uri sa aiba probleme de genul asta. Dar se poate intampla, binenteles. 

Cu toate astea, incearca cateva dintre chestiile pe care ti le-am scris mai sus si revino cu detalii. Poate nu e necesar sa trimiti telefonul in service, daca poti sa-l repari singur acasa. Trebuie doar vazut care e problema.

 

Client Orange

Pololică
#StarMember

Pentru garantie ai nevoie de factura (verifica daca in MyOrange ai optiunea sa-l trimiti in service. In principiu, cererea se va autocompleta cu datele telefonului).

Ar mai fi o solutie ("romaneasca"): daca ai un compresor (sau ceva similar, dar cu jet de aer), poate ar fi bine sa-l mai sufli putin. I-am dat surorii IPhone-ul meu (SE 2016) si la un moment dat facea figuri la incarcare. Un sulfu de aer comprimat a rezolvat problema. Sa nu fie si la tine ceva similar.

arsradu
#StarMember

Iulian, ar mai fi o treaba de clarificat. 🙂

In titlu, ai spus "probleme microfon iPhone". Dar din descriere, pare o problema de difuzor.

Deci...problema e cand te suna cineva si nu-l auzi, sau cand suni tu si nu te aude? Pentru ca, intr-un caz problema e posibil la microfon, cum ai zis in titlu. In celalalt, problema e la difuzor, cum ai scris in descriere. 🙂 Deci, trebuie vazut care dintre ele e, ca sa nu confundam cauzele.

Client Orange

FLo1
#StarMember

@IulianAD : Bun venit în Comunitate. Să analizăm pe rând problema:

  1. Dacă funcționează pe căști atunci e ok ca rețea, dar și ca funcționalitate corectă a telefonului persoanei cu care vorbești.
  2. Funcționarea fără bluetooth activ / cască cu fir conectată: a) pe speaker sau b) în mod normal. Ai scris că dacă este comutat pe speaker totul este funcțional. Atunci utilizând același microfon doar prin comutarea între cele două posibilități (cu/fără speaker) problema nu poate fi decât una de soft, adică dezactivare microfon în modul normal și activare doar pe speaker sau accesoriu extern.
  3. Ca urmare de la pct2, rezolvarea este într-un service. Un update slabe șanse să ”repare” acest ”bug”.

Succes.