la 03-03-2023 12:33 PM - editat ultima oară la 03-03-2023 01:02 PM de DanielaH
De ce nu pot sa prelungesc online abonamentul cu telefon în rate și îmi tot da ca trebuie sa plătesc un avans foarte mare în comparație cu rata,eu aș vrea să iau telefonul în rate fără avans?
la 03-03-2023 02:18 PM
Salutare!
Depinde de modelul dorit și de eligibilitatea ta ca și client Orange. Da, la iPhone, nu se poate fără avans, lucru valabil și la modelele cele mai scumpe.
Baftă!
la 03-03-2023 12:39 PM
@LaurentiuC: Poți specifica modelul dorit? Ca idee, Iphone nu este disponibil fără avans. Alte criterii care pot influența avansul pot fi vechimea în rețea sau valoarea abonamentului.
la 03-03-2023 12:45 PM
Salut!
Pentru ca avansul sa fie cat mai mic (chiar 0), ar fi ideal sa ai in vedere:
De fiecare data cand am prelungit un abonament cu achizitie de telefon, am folosit punctele si nu a fost nevoie de plata unui avans (ambele telefoane au fost sub 2.000 lei/400E fiecare [pret de lista] si au fost luate la aproximativ 20 de luni distanta unul de celalalt)
la 03-03-2023 02:18 PM
Salutare!
Depinde de modelul dorit și de eligibilitatea ta ca și client Orange. Da, la iPhone, nu se poate fără avans, lucru valabil și la modelele cele mai scumpe.
Baftă!
03-03-2023 03:05 PM - editat 03-03-2023 03:05 PM
Salut,
Daca vrei telefon in rate si fara avans, nu are rost sa-ti faci abonament. Ia-l in rate cu un card de credit, de oriunde, si cu asta basta. Nu te complica cu abonament.
Ca idee, iti pot recomanda cardul de credit Orange Money, cu care ai 12 rate fara dobanda oriunde in lume. Adica la orice comerciant care suporta plata cu card. Singura conditie e sa ai un venit cat de cat decent si sa fie raportat la ANAF.
Iti las link-ul mai jos sa te uiti, cand ai un pic de timp.
https://www.orange.ro/money/card-credit
la 03-03-2023 03:16 PM
Aici te-as contrazice un pic (chiar daca promovam si Orange Money in discutie): am cumparat 3 telefoane in 5 ani (primul prin portare, la pret 0, iar urmatoarele doua in rate si cu folosirea de puncte).
Inteleg ca al nostru coleg are vechimea minima necesara (cele 18 luni). Totusi, daca folosim serviciile aducatoare de puncte, se pot obtine lunar puncte frumoase (50 puncte Orange Money + 60 puncte pentru 3 reincarcari de minim 6E=110 puncte, asta fara a mai adauga putinele puncte pentru plata la timp a facturii, si am ajunge la 1.980 puncte (198E) dupa 18 luni sau 2.640 puncte (264E) dupa 24 luni). Doar din reincarcarea a 3 cartele cu 6E timp de 24 de luni ar valora (pentru utilizarea online la prelungire) 432E reducere suplimentara (practic, o jumatate de IPhone, ca sa numim si un model). Daca adaugam si punctele venite prin folosirea Orange Money si plata la timp a facturii, deja depasim cei 500E valoarea maxima de reducere pentru telefon achizitionat online.
la 03-03-2023 03:28 PM
Da, corect, e si asta un punct de vedere cat se poate de valid. Eu nu-s mare fan abonamente in general, de-aia nu prea iau in calcul toate chestiile astea. Si prefer un telefon necodat, si nebrand-uit, motiv pentru care tind sa recomand mai des varianta "la liber" (fara contract) + card de credit. In plus, in special la iPhone-uri, cum e problema cu stocurile...iarasi, prefer sa am o varietate mai mare de locuri din care pot sa cumpar. Si n-as putea sa fac asta daca ma bazez masiv pe punctele oferite la abonament.
Dar da, sunt si motive (aparent mai bune decat credeam initial) de a fi abonat. Asa ca, eu unul iti multumesc frumos ca m-ai "contrazis". Cum ziceam si cu alta ocazie, nu e o problema sa avem pareri diferite, sau puncte de vedere diferite. Atata timp cat sunt acceptate si intelese ca atare, aduc progress (potential de ambele parti). Asa ca...inca o data, multumesc frumos ca ai impartasit cu noi experienta personala. 🙂
la 03-03-2023 03:52 PM
Ratele pot fi in doua parti: banca (sau IFN) sau la operator. Fiecare isi calculeaza in functie de necesitati si utilizare. Eu, avand Prima Casa, incerc sa limitez orice imprumut la o banca (la cat a crescut dobanda in ultimul an plus tentatia unui card de credit, se poate derapa usor).
Orice parare (in special argumentata) este bine venita. Era nasol daca era ca acum 30 de ani: o televiziune cu doua ore pe zi pline de osanale. Eu am folosit (poate chiar "abuzat") de reincarcari pentru beneficii: si 30GB pentru fiecare numar de pe care se reincarca, dar si punctele primite au prins bine (nu mai spun ca valoarea abonamentului era 5E+TVA si aveam cate putin din fiecare, inclusiv roaming). Dar, comparam liberatatea de a alege imediat sau alte beneficii pe termen lung. E greu sa spunem cum este mai bine, si cum nu pentru ca toti suntem subiectivi.
Apropos: parca tu ziceai intr-un topic ca e bine sa e bine sa facem si o mica educatie. Cine citeste comentariile (ale oricui si experientele fiecaruia) poate avea o informatie imbatabila, indiferent daca este pro abonament, pro cartela sau pro card de cumparaturi.
la 03-03-2023 04:40 PM
Eu am reduceri mari din puncte și nu aș mai lua telefoane de pe Emag sau de la alții sub nicio formă. Sigur, atâta timp cât va ține chestia cu O.M. și punctele thank you.
03-03-2023 07:05 PM - editat 03-03-2023 08:16 PM
Uite eu nu as lua niciun telefon de la Orange sau de la alt operator tocmai fiindca au inceput sa fie foarte mizerabili cu modificarile dese de tarife si alte conditii contractuale si vreau sa plec oricand, nu ma tine niciunul legat de ei. Nu mai zic ca in multe situatii Orange are preturi mai mari decat alti retaileri mari la liber. Punctele alea au devenit un fas... acum cand si contractele au devenit o povara practic, un stres continuu sa vezi tot timpul cand se mai modifica ceva sau urca pretul. Piata din Romania va ajunge o gluma p roasta si trista, deja suntem pe drumul ala.
Ca sa nu mai zic cand vine vorba de returnari si banii inapoi, ca la Orange nu rezolvi fara nervi si sesizari. La Emag ai drept de retur 30 zile sau 60 zile daca ai Genius, banii inapoi instant daca returnezi la EasyBox, wallet, siguranta ca nu o sa ai probleme cu garantia si multe altele.
la 04-03-2023 07:49 AM
Salutare! La cumpărarea unui telefon în rate la orange, regula nr. 1 este ca rata telefonului să fie mai mică sau egală cu valoarea plătită la abonament. Astfel un telefon din gama high și un abonament mediu/mic va avea intotdeauna un avans mare, ca partea rămasă de plătit în rate să se încadreze în acest cuantuam. Apoi se mai ține cont de solvabilitatea clientului și ce scor a obținut în cadrul orange, de când este abonat.
04-03-2023 10:20 AM - editat 04-03-2023 10:31 AM
E adevarat ca fiecare operator isi face strategia de marketing dupa cum considera ca ar fi mai avantajos pentru el. Cu toate astea, eu n-am inteles niciodata de ce, daca vreau un telefon mai bun, trebuie sa ma subscriu si la un abonament mai mare. Mai demult, pe vremea cand ma interesa posibilitatea unui abonament cu telefon, la Vodafone nu puteai sa ai un iPhone (6, 6s parca era pe atunci) la un abonament de 10 euro. Trebuia sa iei abonamentul de 25 de euro (de ale carui "beneficii" nu m-as fi putut bucura niciodata, pentru ca era mult mai mult decat as fi consumat eu vreodata), si sa platesti si avans vreo 1500 de lei. N-am inteles niciodata de ce trebuie sa fie o diferenta intre abonamentele "de voce" si abonamentele "cu telefon". Ca doar nu-mi fac abonament ca sa tin SIM-ul in dulap, nu? Tot intr-un telefon o sa ajunga. Altfel nu prea pot sa-l folosesc. De ce trebuie sa platesc un abonament mai mare, doar ca sa pot sa-mi iau un telefon in rate? Eu inteleg ca telefonul e scump, dar ce treaba are asta cu valoarea abonamentului? Ca doar ratele le achit separat, nu?
Ma rog...cum ziceam, fiecare isi face strategia de marketing dupa cum considera de cuviinta. Insa, din cauza acestor strategii, eu am preferat (si prefer in continuare) sa raman pe prepay, si sa-mi iau telefoanele in rate (daca nu-mi permit sa le iau cu banii jos), folosind un card de credit. In felul asta, da, se poate sa-l iau mai scump (avand in vedere ca nu am puncte si alte reduceri). Dar, il iau necodat, il iau nebrand-uit, il iau de oriunde, nu am nevoie de avans, nu trebuie sa-mi iau un abonament mai mare doar pentru ca vreau sa-l folosesc intr-un iPhone de exemplu, nu ma leg la cap cu un abonament pentru inca 24 de luni, timp in care s-ar putea sa vand telefonul, si, avand in vedere ca este blocat in retea (sau brand-uit), ii scade valoarea de resell, pentru ca lumea in general prefera telefoanele "la liber", si uite asa...castigi pe o parte, pierzi pe alta. 🙂 Si da, il poti decoda cu eSIM, de exemplu, daca are asa ceva. Dar de ce sa te complici? Si daca tot e atat de usor sa decodezi un iPhone in ziua de azi, de ce sa le mai codezi in primul rand?
Ma rog, fiecare are sistemul lui de valori, si isi face calculele pentru cazul lui propriu. E cat se poate de normal. Pentru ceea ce folosesc eu, varianta actuala mi se pare cea mai avantajoasa. 😄
la 04-03-2023 10:43 AM
Evident ca observatia cu abonamentul care costa diferit cu telefon vs fara e cat se poate de reala. Pur si simplu cand iei telefon oricum operatorul isi mascheaza o parte extra din costul produsului si in abonament. Nimic nu e gratis pe lumea asta. Nici macar sa murim. 🙂 M-am lasat de cumparat telefoane cu abonamente de minim 10-12 ani, cand am luat pentru prima data un smartphone (pana atunci mai luasem cateva telefoane cu prelungiri, dar erau dumbphone) cu contract, dar era la Vodafone. Mi-a placut in primele 3-4 luni, dupa aceea cand vedeam ca tot vine o factura imensa luna de luna pentru un telefon... am zis ca in veci nu mai fac prostia asta sa ma agat de vreo oferta atata timp. Si n-am mai facut, aia mi-a fost lectia.
Prefer sa am libertatea de a ma muta de la un operator la altul cand vreau eu, nu cand vor ei, cu atat mai mult cu cat acum au aceste practici de care am tot discutat ca mi s-a luat de ele.
la 06-03-2023 09:54 AM
Abonamentele cu aparatura (telefoane/tablete) au beneficii mai mici fata de cele fara (si [sper] ca toti stiu asta). Atat timp cat fiecare este multumit de oferta (servicii + reducere la aparatura, sau pret redus la servicii sau libertatea de a alegere imediata), nu vad unde ar fi problema in a alege. Evident, fiecare are un cost (timp, bani, sau si timp, si bani).
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor