la 19-07-2024 10:03 AM - editat ultima oară la 19-07-2024 10:05 AM de DanielaH
Buna ziua,
In zilele urmatoare urmeaza sa ajunga la mine echipa tehnica pentru instalarea internetului 2300.
Eu deja am achizitionat o placa de retea de 2.5Gb.
Doar ca din discutia cu un client orange, am inteles ca modemul lor nu are port de 2.5Gb, ci doua de 1Gb, iar banda se imparte intre aceste doua porturi, pe un singur calculator neputand beneficia de viteze peste 1Gb.
In acest caz nu ar avea sens sa mai optez pentru abonamentul de 2300, mai scump decat cel de 1000.
Poate cineva sa ofere o lamurire in acest sens? Ce echipament se instaleaza pe abonamentul 2300? Beneficiaza de port 2.5Gb?
Va multumesc
19-07-2024 10:11 AM - editat 19-07-2024 10:17 AM
Salut,
Ai nevoie de un router (ONT) ZTE F6605R care are si port 2.5Gb. Si da, in mod normal, ar trebui sa se faca instalarea cu el.
Stiu ca modelele mai vechi (de la Huawei si ZTE F6600R) nu aveau decat Gigabit pe LAN. Dar cred ca toate instalarile noi de abonament 2300 vin acum cu modelul de mai sus, sau ceva similar, dar tot compatibil 2.5Gb.
19-07-2024 10:18 AM - editat 19-07-2024 10:27 AM
Salut,
Va trebui sa soliciți router-ul F6605R sau un echipament similar care suporta 2,5 Lan
In caz contrar eu zic că ar trebui sa refuzi.
19-07-2024 10:20 AM - editat 19-07-2024 10:21 AM
Salutare!
Se instalează ONT-ul ZTE F6605R, care este capabil de viteze destul de ok, dacă și echipamentele tale sunt compatibile cu tehnologia respectivă.
Cam așa arată acest ont!
la 19-07-2024 10:22 AM
Salutare!
Din cate am vazut, routerul cu port de 2.5Gbps este F6605R. Nu stiu daca s-au mai adus si alte modele, dar acesta (Huawei) a cam fost singurul din ultimile luni.
la 19-07-2024 10:30 AM
Multumesc pentru raspuns.
Am discutat din nou cu Orange chiar acum, insa ei au spus ca nu pot garanta ca voi primi acest echipament. Echipa tehnica din zona va instala ce au pe stoc.
Eu pot sa refuz instalarea daca se prezinta la mine cu modelul vechi de modem nu ?
19-07-2024 10:32 AM - editat 19-07-2024 10:33 AM
In cazul asta, nici tu nu poti garanta ca vei ramane client cu acest abonament. Nu vad rostul sa platesti pentru un abonament 2300 ca sa stai la 900Mb/s. Si nu e vorba ca ai folosi tu mereu 2300Mb/s in viata de zi cu zi. E doar o chestie de principiu. NU mi se pare ok sa te prezinti la instalare cu un echipament neadecvat tipului de abonament.
Banuiesc ca poti sa refuzi instalarea, dar abonamentul va merge in continuare. Deci nu-ti recomand varianta asta.
19-07-2024 10:32 AM - editat 19-07-2024 12:47 PM
In mod normal acest echipament nu îți asigură vitezele promise.
Viteza maxima fiind de 1Gbps.
Ai tot dreptul să refuzi.
Ceri rezilierea abonamentului sau trecerea la un abonament inferior.
la 19-07-2024 10:33 AM
Daca vrei neaparat acel port (adica ai nevoie de acea viteza), cred ca va trebui sa discuti la momentul instalarii cu cei de la Relatii Clienti. Tehnicul instaleaza ce are si tare imi e ca va trebui sa refuzi oferta cu totul daca refuzi echipamentul.
la 19-07-2024 11:57 AM
Da, le spui că vrei acel echipament. Eu am făcut în trecut așa la un upgrade și s-au conformat!
la 19-07-2024 12:40 PM
Da, se pare ca echipele tehnice din zona nu au acest modem F6605R. Asa ca am solicitat Fibra 1000 in loc de 2300.
19-07-2024 12:46 PM - editat 19-07-2024 12:46 PM
Daca nu am echipamente disponibile nu ofer acest tip de abonament in zona respectivă.
Când vor fi disponibile vei putea face și upgrade-ul.
Important este ca viteza de 1Gbps sa fie și reală în zona.
la 19-07-2024 12:58 PM
Ești sigur? Mie Digi mi-a făcut contract pe TV digital, chiar dacă am stat 2-3 luni fără decodor... Și zona este monopol Digi (cel puțin la blocuri).
la 30-07-2024 11:51 PM
In final a venit echipa de la tehnic si a instalat modemul ZTE F6605R. Mi-a fost activat pachetul de fibra 2300, desi dupa ultima discutie solicitasem Fibra 1000. Dar pentru ca viteza chiar este ce trebuie, am acceptat sa raman cu 2300.
Problema e ca in myOrange m-am trezit si cu un abonament de Netflix, pe care nu l-am solicitat, ba mai mult am mentionat expres ca eu am deja Netflix (4k chiar) si nu ma intereseaza inca un Netflix Basic. Incerc eu sa dezactivez Netflix-ul din myOrange si vad ca nu se poate, sun din nou la relatii clienti si raspunsul lor a fost cam asa:
"O optiune activa nu poate fi dezactivata in prima luna, putem face o programare de dezactivare, dar nu suntem siguri ca se va dezactiva, va trebui sa vedeti daca va mai apare pe urmatoarea factura, sa reveniti". What? Adica daca apare si pe urmatoarea factura mai anuleaza cineva factura? Pai oricum nu scap daca nu platesc odata ce factura e emisa.
Mai mult, o data ce trec cele 14 zile in care mai pot modifica/anula abonamentul, sunt aproape convins ca nu mai sta nimeni la discutie cu mine si mi se va spune ca nu se mai poate aduce nicio modificare la pachet.
O sa incerc sa vorbesc din nou, poate am norocul sa nimeresc un consultant care ma poate ajuta.
31-07-2024 06:05 AM - editat 31-07-2024 06:05 AM
Salut,
Se pare că dacă se vrea se poate.
Bine că s-au gândit mai bine si au adus echipamentul dorit.
In ceea ce privește Netflix așa este in prima luna nu poate fi dezactivat și se face o programare de dezactivare.
Este posibil să plătești chiar 2 luni însă dacă ai făcut programarea de dezactivare ceri un discount.
Mă bucur că ai rezolvat partea de fiber 2300.
O zi faina!
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor