Recent am achizionat (pentru sotia mea) un smartwatch Samsung Galaxy Watch Active 2, R825, 44mm, 4G, cod produs Samsung: SM-R825FSDAROM. Ceasul l-am achiziționat de pe telefonultau.eu.
Pe website-ul Orange, smartwatch-ul este este compatibil cu serviciul eSim:
https://www.orange.ro/servicii/esim/?gclid=Cj0KCQiAnKeCBhDPARIsAFDTLTLjT9A6r8stbACant5Gh6YLJ68kUKOVpr_fa-rJk7cPJJeFQU8hh74aAqxjEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Deoarece soția folosea o cartela Prepay, incompatibila cu Number Share, azi a migrat la abonament, solicitand si activarea eSim/Number Share. Contractul l-a semnat in Orange Shop din Suceava, Strada Nicolae Bălcescu 4, unde a solicitat si activarea Number Share. Activarea serviciului a esuat. Pe telefon a fost afisat urmatorul mesaj: Orange nu oferă abonamente mobile pentru ceas. Pentru mai multe informații, contactati Serviciul de asistență pentru clienți Samsung. A contactat Samsung Romania, care i-a comunicat că IMEI-ul ar fi doar pentru Polonia, motiv pentru care Orange Romania nu poate activa serviciul de Number Share pe dispozitiv.
Am anuntat aceasta problema la furnizor, cu propunerea de retur si de inlocuire cu un produs avand IMEI de Romania. Furnizorul sustine ca este nejustificat si neconcurential refuzul de activare al serviciului pe motiv ca IMEI este pe Polonia, ceasul fiind neverlocked.
Pe site-ul Samsung Romania, la modelul SM-R825FSDAROM se arată că este funcțional cu SIM din următoarele țări: Albania · Andorra · Austria · Belgia · Bosnia și Herțegovina · Bulgaria · Cehia · Cipru · Croația · Danemarca · Elveția · Estonia · Finlanda · Franța · Germania · Grecia · Irlanda · Islanda · Italia · Letonia · Liechtenstein · Lituania · Luxemburg · Macedonia de Nord · Malta · Monaco · Muntenegru · Norvegia · Olanda · Polonia · Portugalia · Regatul Unit · România · San Marino · Serbia · Slovacia · Slovenia · Spania · Suedia · Ungaria · Vatican.
Înțeleg din acest „disclaimer” că produsul ar trebui să accepte SIM atar din Polonia cat si din Romania.
Link Samsung:
https://www.samsung.com/ro/watches/galaxy-watch-active/galaxy-watch-active2-44mm-gold-lte-sm-r825fsdarom/buy/
Am verificat IMEI-ul pe mai mult site-uri de profil, din care unul, intr-adevar, mi-a afisat ca apatine de Polonia - tara si transportator Polonia (!?) (https://imei24.com/imei_check/Samsung/).
Cu toate acestea nu inteleg motivul pentru care ORANGE Romania nu accepta dispozitivul. S-a mai confruntat cineva cu o astfel de problema? Exista o intelegere intre Orange si Samsung Romania prin care s-a limitat arbitrar accesul la servicii in limita unui anumit numar de IMEI-uri aduse in Romania exclusiv de Samsung si partenerii acestuia? Este aceasta intelegere o practică anticoncurențială?