la 18-12-2023 09:59 PM
Salut,
Postez și pe thread nou că să nu îi stric discuția celuilalt Adrian 🙂
După întreaga epopee care a durat 20 zile, perioada in care nu am avut internet, săptămâna trecută s-a putut activa internetul și la mine. Bucuros nevoie mare am inceput să testez minunăția de sistem mesh.
Pe cât de mari au fost așteptările, pe atat de mare a fost dezamăgirea.
1. Am conectat ambele mesh-uri la router. Unul sta cu ledul albastru aprins continuu, celalt are ledul albastru care clipește. Sigur se pot pune 2 mesh-uri?
2. Internet 0 prin mesh-uri. Partea ciudata e că dacă scot mesh-urile din priza să mă conectez la router, tot nu funcționează internetul . Se rezolva cu un restart la router, dar tot nu merge internetul prin mesh-uri.
3. Deoarece pentru prize smart și becurile smart am nevoie de rețeaua de 2.4, am lăsat rețelele separate. Pe 2.4 am magica viteza cuprinsa intre 2mbps și 20mbps. Pe 5ghz viteza este decentă, dar nu se apropie că stabilitate cu cea pe care o aveam cu routerul de la abonamentul Fibra 2000(zte alb).
Deși teoretic am internet, din păcate ca să pot beneficia de el trebuie să elimin mesh-urile.
Îmi puteți spune daca sunt update-uri de firmware mai noi pentru router și mesh-uri care sa rezolve problemele?
Sincer, am avut răbdare 20 zile fara internet, că era o situație excepțională și am înțeles asta. Dar sa primesc echipamente care nu funcționează în standarde, aici nu mai aveți nicio scuza. Este jenant. Daca nu se rezolva, voi face trecerea către Digi, că răbdarea s-a terminat.
P.s.1: am atasat screnshoturi cu mega viteza pe 2.4 și cum apare no internet atât pe 2.4 cât și pe 5.
P.s.2: am scris mesajul de pe rețeaua mobila.
la 03-01-2024 01:48 PM
Au venit azi cei de la Digi și au instalat internetul lor. Pe fibra pe care Orange spunea că e nefuncționala.
Din camera de unde fac testele, am atasat viteza de la Digi care este in parametri.
Orange spunea că o viteza de 400-500 mbps este in parametri. Ce sa mai spui?
Eu am spus de la început că ați livrat echipamente netestate și faceți testarea pe nervii clienților.
Soluția: reziliere cu Orange și rămân cu Digi. Nu are rost să mă complic.
la 22-12-2023 09:32 AM
la 22-12-2023 09:43 AM
Deci, rezultatul cu ~200Mb/s e de pe 5Ghz si cel cu ~2Mb/s e de pe 2/4GHz? Pentru 5Ghz, mi se pare cam putin 200Mb/s. Adica, evident, e mult mai bine decat pe 2.4Ghz (acolo s-ar putea sa fie si o problema de congestie daca sunt foarte multe retele pe 2.4GHz), dar tot mi se pare cam putin.
De curiozitate:
As fi curios daca problema e doar pe WiFi sau si pe LAN (evident, placa de retea trebuie sa suporte macar Gigabit daca nu 2.5, ca sa poti observa o diferenta.).
la 22-12-2023 09:52 AM
1. 2 telefoane: Magic 5 pro și Oppo reno 7. Cu aceleași telefoane nu aveam probleme pe routerul vechi.
2. Nu am vpn instalat.
3. Am un singur laptop cu rj45, cel de muncă, care se conectează direct pe un von restricționat. Asa că nu am făcut teste pe el. Pe laptopul personal, un macbook pro, prind aceleași viteze ca pe telefon.
Netul merge atât de prost încât se deconectează un google nest hub care îmi afișează doar ceasul și meteo.
De mesh-uri nici nu mai spun, că stau scoase din priza, că îmi cedează de tot rețeaua și nu mai am internet.
la 22-12-2023 09:57 AM
Am inteles... Ziceam de VPN pentru ca am vazut iconita (cheia) in bara de status a telefonului. Dar banuiesc ca e de la altceva?
Oricum, si eu cred ca problema e de retea... Dar sa vedem ce zic si ei.
Mersi frumos de clarificari. 🙂
la 22-12-2023 09:59 AM
Este Adguard pentru blocat reclame. Am făcut teste și cu el dezactivat.
Repet, pe routerul vechi și cu fibra veche aveam viteze de 1.8, 1.9gbps.
22-12-2023 10:01 AM - editat 22-12-2023 10:02 AM
Foarte clar. Am inteles. Mersi frumos. 🙂
Atata timp cat rezultatul e la fel si cu si fara el...e clar ca problema e cu echipamentul/configurarea/reteaua, nu cu device-urile tale. N-ar avea ce sa fie din moment ce mergea perfect inainte.
Sa vedem ce zic si ei...
22-12-2023 11:11 AM - editat 22-12-2023 11:19 AM
Am mai băgat 2 apeluri la 300 și nimic. Oricum nu mă bagă nimeni în seamă până după sărbători.
Am făcut cerere de instalare la Digi pentru o linie de backup.
In ianuarie voi face sesizare din nou la ANPC și apoi și la ANCOM.
Cred că se roagă cei de la Orange să renunț , dar nu o voi face. Nesimțirea e prea crunta ca să renunț.
la 22-12-2023 07:45 PM
La 15.08 am fost sunat de la tehnic. Mi s-a cerut să fiu la locație pentru a face niste teste. Le-am spus că voi fi acasă pe la 18.00 și dacă nu este o problemă să mă sune atunci. A spus că nu este nicio problema și voi fi sunat atunci.
Acum e aproape 20.00 și nu m-a mai sunat nimeni. Mai aveam niste treabă de rezolvat, dar am stat acasă că sigur mă sună. Doar nu sunt neserioși...
Din nou, rușine Orange.
la 28-12-2023 11:09 AM
Revin cu noutăți. Am mai sunat de pe numărul meu de telefon la 300 și nu răspundea nimeni.
Așa că am sunat de pe numărul soției și surpriză, a răspuns imediat cineva. Când sunam eu, auzeam doar melodia după ce treceam de meniu.
Așa că mi s-au confirmat bănuielile că numărul meu de telefon a fost "restrictionat" la 300...
Să mai spun "rușine Orange"?
la 29-12-2023 11:50 AM
Azi dimineață am primit mesaj că mâine va veni un tehnician. Fără să fiu sunat in prealabil, să vadă dacă va fi cineva acasă în acel interval orar...
Ce așteptări sa mai am de la Orange?
30-12-2023 01:16 PM - editat 30-12-2023 01:26 PM
Absurdul situației continuă. Ar trebui sa scriu un roman.
Azi la 10 a venit un tehnician. A constatat problemele și a schimbat routerul. După schimbarea routerului vitezele s-au imbunatatit dar nu la nivelul când aveam routerul alb zte. Așa că am luat decizia sa cer înlocuirea celui negru cu cel alb. Dar nu se putea decât cu un apel la 300.
Sun de pe numărul meu și nimic, doar melodia. Sun de pe telefonul soției, din nou minune, răspunde cineva. Și de aici a inceput absurdul.
Cer înlocuirea routerului și să păstrez mesh-urile. Nu se poate sa optez pentru routerul alb daca am abonamentul fiber 2300 ci doar la fiber 2000. Așa că trebuie schimbata oferta. Nu se poate schimba oferta că nu se poate face trecerea decât în ultimele 3 luni de contract. Am incercat sa lămuresc consultantul ca eu nu am beneficiat complet de abonament și deoarece nu am avut internet 20 de zile, nu am putut denunța contractul în termenii legali. Așa că am cerut rezilierea contractului ca apoi sa fac un nou contract, ca să pot lua routerul alb. Mi s-a spus că voi plati penalizări, dar asta se rezolva cu ANPC.
Și ca să vedeți de debandadă este, vă spun povestea cu cele 2 mesh-uri. Care nu îmi apar în cont deși eu le am acasă. Ca să mi se instaleze mesh-urile trebuie sa vina un tehnician cu alte mesh-uri și eu să le returnez într-un Orange shop pe proces verbal, nu le poate lua tehnicianul. Daca tăceam, mă făceam cu 2 mesh-uri destul de scumpe....
Așa că astept să fiu sunat de la rezileri ca apoi sa fac un nou contract de fiber 2000...
Proceduri praf. M-am saturat să aud "nu se poate". As vrea să aud "haideți să vă ajut, să rezolvăm situația. Ne cerem scuze pentru problemele cauzate în ultima lună și jumătate."
Ultimii tehnicieni au fost ok, dar își bat joc de ei cei de la 300 care nu vor să gândească să găsească o soluție ci ii baga pe ei la înaintare. Și ei își iau toate șuturile de la clienți.
Noaptea minții....
la 03-01-2024 01:48 PM
Au venit azi cei de la Digi și au instalat internetul lor. Pe fibra pe care Orange spunea că e nefuncționala.
Din camera de unde fac testele, am atasat viteza de la Digi care este in parametri.
Orange spunea că o viteza de 400-500 mbps este in parametri. Ce sa mai spui?
Eu am spus de la început că ați livrat echipamente netestate și faceți testarea pe nervii clienților.
Soluția: reziliere cu Orange și rămân cu Digi. Nu are rost să mă complic.
la 12-01-2024 10:18 PM
Salut! Eu unul personal nu prefer Wi-Fi mash-urile de la ZTE care vine la pachet cu Orange-ul pentru ca am auzit ca exista mereu probleme cu acesta. Asa ca am cumparat frumos 2 routere de pe OLX + rola de ethernet si unstensile ca sa fac fac o retea in care toata lumea se poate bucura. Ai mei folosesc un router 2.4GHz, eu folosesc un router 5GHz, iar fratele meu, tinand cont ca el este cel care sta cel mai apropiat de router-ul principal ZTE, il foloseste pe acesta.
Overall, daca doriti internet stabil si viteza mare in zona, folositi router separat si cabluri ethernet. Parerea mea personala by the way. 🙂
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor