anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Săptămâna Internațională a Conștientizării Fraudei 2021

MihaelaA
Community Manager
Community Manager

Salut tuturor!

Am mai discutat în comunitate despre tentativele de fraudă și am avut chiar situații punctuale sesizate de voi.

Cu ocazia săptămânii internaționale dedicate conștientizării, identificării și prevenirii fraudelor, am pregătit pentru voi mai multe informații despre cum vă puteți proteja împotriva fraudelor: https://www.orange.ro/termeni-si-conditii/#tentativefrauda

 

În ultima perioadă v-ați confruntat cu o astfel de situație? Dacă da, cum ați procedat?

 

DanielaH_0-1699522758322.png

 

4 Răspunsuri 4

Vrajitoarea
Cunoscător
Personal nu am avut probleme, dar primesc si eu mailuri de la diverse banci la care nici macar nu am cont sau concursuri la care nu am participat si brusc am castigat, le raportez si intra in spam. Apoi primesc pe facebook cum ca urmeaza sa imi inchida pagina de business, dar de fapt e doar o etichetare de catre o pagina facuta similar facebook ... astea tot reapar cu diverse denumiri. Azi reclama cineva pe o pagina cu multi urmaritori, care avea un giveaway in desfasurare, cum ca a aparut o pagina similara cu a ei ca denumire - doar un r in plus la sfarsit, in rest totul copiat, care era facuta de fapt ca si cont personal si trimitea cereri de prietenie catre participantii la giveaway si apoi le trimitea un mesaj cum ca au castigat, scris intr-o engleza nu foarte corecta si cu un link care nu stiu spre ce anume ducea. Tentativele sunt multe mai ales pe internet, dar e bine sa ai in vedere macar principiul ca daca ceva e prea frumos sa fie adevarat, in majoritatea cazurilor chiar asa si este 🙂

FLo1
#StarMember
Subiectul este interesant, atât prin prisma celui căruia i se adresează, dar și a celor care le orchestrează. Personal, le citesc, le admir, mă distrează și le închid (sau le șterg), Multe dintre ele sunt atât de neprofesionist ”lucrate” încât nici nu știi dacă să râzi sau să plângi. Oricum, vigilența fiecăruia trebuie exersată și aceasta este un factor decisiv în eficiența acestor încercări de ..... momeală a internauților. Chiar și acest marketing de ”Black Friday” este tot o fraudă în România. Mult prea puține produse la mult prea puțini retail-eri respectă acea perioadă de cel puțin 30 de zile cu un preț ridicat și la care să i se aplice reducerea de.... festival. Iar pe de altă parte, reducerile parcă nici nu există fizic ci doar pe hârtie, ca să dea bine. Așadar un simplu sfat: NU așteptați pomeni și nu cumpărați din surse nesigure. Cadouri și gratuități nu face nimeni. Iar prevenția, ca în medicină, e cel mai bun leac împotriva ”problemelor” de această natură.

MihaelaA
Community Manager
Community Manager
Din fericire nici eu nu am avut probleme, dar am văzut destul de multe situații, în special bannere și pop-uri cu mesaje că am câștigat ceva sau că voi câștiga dacă fac o anumită acțiune. @Vrajitoarea am văzut și eu mai multe cazuri în care conturi false copiază giveaway-urile conturilor reale și cer diferite lucruri, am văzut că se practică foarte mult pe Instagram.

arsradu
#StarMember
Dap, chiar zilele trecute. :)) Ca si Flo, le vad, ma amuz, le sterg (sau inchid pagina daca e pe un site) si trec mai departe. Dar ma bucur sa vad din ce in ce mai multe quiz-uri pe unele site-uri, cu privire la astfel de incercari de frauda, si sper ca oamenii isi iau 5 minute sa le faca si sa se informeze. Eu prefer varianta asta de quiz interactiv decat o lista de "dos & don'ts". Un quiz recent pe care l-am facut de curand era cel oferit de cei de la olx, de exemplu. Si da, l-am facut, pentru orice eventualitate. Nu mi-a adus nicio informatie noua, mie personal, dar pe de alta parte, cei care cad in plasa acestor fraude, sunt persoane care de obicei nu stiu acele informatii. Deci e bine ca astfel de campanii de informare exista.
Client Orange