anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Cum preferați să plătiți serviciile Orange?

FLo1
#StarMember

Fie ele servicii fixe sau mobile, pre-paid sau post-paid, individuale sau la pachet, LUNAR (cel puțin o dată), cu o plată fiecare dintre noi este ”dator”. Așadar, indiferent de tipul serviciilor alese (utilizate), avem de plătit o factură sau de achitat o reactivare / reîncărcare pentru servicii pre-paid.

În acest context, voi cum preferați să faceți acestă plată și de ce?

FLo1_0-1700394379448.png

Avem de ales între o multitudine de variante, fiecare cu avantaje și dezavantaje. Astfel, ca o enumerare pe scurt, putem plăti o factură CASH / CARD/ TRANSFER BANCAR. Dacă ultima este folosită mai mult în sectorul privat, o persoană fizică va alege de obicei cash sau card. De ce CASH? De ce CARD?

CASH: De ce la un terminal de plăți (pay-point, un-doi etc), de ce la bancă, de ce într-un magazin Orange, fie FLo1_1-1700394538827.pngel Orange Shop sau Partener Orange?

CARD: De ce să plătești prin oricare variantă enumerată anterior, dar utilizând cardul bancar și de ce să plătești online (sau să NU alegi să plătești online)? ORANGE încurajează pentru confortul tău plata online, utilizând cardul bancar

INFO: Știați că pentru servicii prepaid, plata online cu cardul este aducătoare de beneficii DOAR utilizând contul MyOrange? Știați că doar așa veți beneficia de beneficii ca bonificație ”date mobile”? Detalii aici. Nu ai un cont MyOrange? Crează-ți unul aici și acum. Mai mult, și valabil inclusiv pentru abonamente: știați că utilizând aplicația MyOrange pentru efectuarea plăților aferente facturii de abonament / reîncărcării conturilor prepaid beneficiați de puncte în Pinata Party, puncte cu care, pe lângă participarea la concursul cu premii în telefoane și alte device-uri beneficiați de bonificații la alegere, de la minute naționale și date mobile nelimintate, până la activarea unei opțiuni lunare ORANGETVGO? Ba mai mult, primiți chiar și discount-uri sub formă de voucher pentru achiziția unui telefon sau pentru device-uri la alegere.

JUSTIFICARE: Acest topic a fost deschis atât pentru informare, cât și pentru a vă exprima opinia: De ce aș alege o metodă de plată în detrimentul alteia? De ce aleg personal să plătesc printr-o anumită modalitate de plată? De ce sunt deranjat să plătesc o factură online utilizând cardul bancar, dar sunt încântat și nu am reținere la a face achiziții online de Black Friday? Există vreo diferență între metodele de plată? Dacă DA, care? Dacă NU, atunci de ce se preferă alternativa

Și pentru că nu fac excepție, personal prefer plata facturii/reîncărcarea contului prepaid în mod online, utilizând aplicația MyOrange. De ce? Motivele, lesne de înțeles, le-am enumarat mai sus. Vă mulțumesc pentru feedback, oricare ar fi el. 📝

1 Soluţie acceptată‚

FLo1
#StarMember
Concluziile mele, poate unele subiective din lipsă de date / respondenți sunt:
1) deși există un mare număr de utilizatori ca parte din ”națiunea digitală”, majoritatea nu sunt motivați intrinsec sau chiar nu sunt interesați (nu le pasă) în utilizarea aplicației MyOrange, singurul element util și determinant fiind în cazul interogării aplicației, aflarea unui status al resurselor disponibile, interfața grafică (probabil) fiind mult mai friendly, clară și sugestivă în comparație cu un mesaj text (via SMS). 
1a) În special în rândul clienților care dețin abonamente (fie de voce mobil, fie de servicii fixe), resursele suficiente din abonament nu motivează clientul să acceseze PinataParty (nici ca accesare resurse de tip bonificații, dar nici pentru participare la concursul final), dar nici pentru a plăti factura lunar, utilizând aplicația MyOrange: fie pentru că se preferă varianta MyOrange WEB (acces mai facil la carduri și feedback al plății), sau chiar pentru că alte aplicații oferă motivare suplimentară (de exemplu Orange Money - atât ca plăți generale (nu doar factură servicii Orange, ci și alte facturi ale altor furnizori de servicii) + bonificații de tip OTY. Mai sunt și cei care preferă plățile utilizând aplicații de plăți (aka PAGO), plătind mai multe facturi și gestionând toate aceste facturi într-un singur loc.  
1b) Dintre utilizatorii de abonamente persoane juridice (inclusiv PFA) aceștia nu vor utiliza plata online (cu atât mai puțin din MyOrange), modalitatea și regulile fiscale (nevoia pentru un decont, de documentul fizic, nevoia de a achita numerar pentru a nu apărea sursa de plată) forțându-i involuntar să aleagă variantele de plată offline sau transfer bancar.
1c) În privința utilizatorilor PPY, unii dintre aceștia au ajuns ”legați” de aplicație, nu doar pentru utilizarea PinataParty, ci mai ales pentru obținerea bonificației aka ”date mobile” primită și activată la încărcarea și activarea unei opțiuni din MyOrange.
1d) Există (încă) suficienți clienți care nu au reținere la plata cu cardul online, dar încarcă credit prin metode terțe (automate de plăți, magazine/parteneri Orange și chiar din MyOrange (dar WEB, nu neapărat APP), însă pentru activarea opțiunilor utilizează SelfCare (*100#) sau IVR-ul Djia (300) sau Djingo. Există o sperață în privința acestora, cu o mai bună informare, comunicare și determinare din partea Orange dacă se dorește ca tipul acestui client să plătească utilizeze MyOrange. Cum anume? Educarea clientului prin sacrificarea unei părți din profitul propriu (condiționarea primirii anumitor resurse de modalitatea plății) sau acceptarea situației de facto. 
Concluzie1: Cei care au tangență cu mediul online, deși sunt în mare parte informați despre promoțiile și condițiile de obținere ale beneficiilor oferite utilizând plățile prin MyOrange, fie nu sunt interesați, fie nu sunt motivați pentru a alege EXCLUSIV plata prin MyOrange (fie WEB fie APP), făcând aici referire în special la utilizatorii de abonamente. Îi mai avem pe cei care (deși o mică parte) aleg plata abonamentului prin debit direct, ceea ce reduce substanțial contactul acestora cu secțiunea de plăți din MyOrange. Contactul acestora din urmă cu MyOrange va fi și mai redusă comparativ cu a celorlalți clienți.
Concluzie2: Mare parte dintre utilizatorii PPY, nu primesc sau nu acordă atenție suficientă modalităților de maximizare a beneficiilor oferite de Orange, nici modificărilor de eligibilitate / acordare a acestor beneficii, mai ales în contextul utilizării MyOrange, ceea ce conduce la un interes redus pentru MyOrange (fie WEB sau APP). PinataParty pentru utilizatorul exclusiv PPY este o secțiune secundară, datorită task-urilor limitate / punctelor puține oferite, comparativ cu taskurile utilizatorilor de abonamente. CLUE: DE CE nu ar putea face Orange o informare în momentul confirmării încărcării prin alte posibilități decât MyOrange să amintească utilizatorului beneficiul ”pierdut” DOAR pentru că NU a ales să utilizeze MyOrange? 
2. Cei care resping mediul digital de teama SPAM/SCAM/orice posibil virus, NU vor plăti online, aceștia utilizând fie cardul bancar doar offline, sau vor plăti numerar, indiferent de locul ales pentru plată. Între aceștia se regăsesc chiar și persoane juridice (oarecum de înțeles abordarea acestora), dar în special persoane fizice cu abilități de operare sau cunoștințe reduse de IT&C (BTW: aceștia de cele mai multe ori nu utilizează nici măcar cardul bancar la magazine cu opțiuni de self pay).
3. Nici măcar așezarea / localizarea geografică nu pare să fie un criteriu determinant pentru utilizarea (sau nu) a MyOrange pentru plățile facturilor/reîncărcări PPY, mare parte a celor care nu găsesc un magazin Orange/partener Orange preferând automatele de plăți de tip PayPoint.
4. Cei ”offLIFE” (aka deconectați de la ceea ce înseamnă digital, cont MyOrange, card bancar, bancă) vor fi cei care vor plăti întotdeauna cu numerar prin terțe posibilități, altele decât online sau magazine Orange. Aceștia în mare parte nici măcar nu au cont în Comunitatea Orange, și nici nu vor utiliza vreodată MyOrange (fie WEB, fie APP). Pentru aceștia nu teama de utilizare a metodelor digitale cât lipsa de informare și interesul pierdut pentru aceste posibilități de plată îi vor ține la distanță față de MyOrange și de plăți online, indiferent de eforturile Orange în acest sens.  
 
Pentru alte omisiuni ale acestor concluzii, vă rog adăugați voi eventuale alte sugestii / corecții. End of Story.

Vizualizare soluţie în postul original

88 Răspunsuri 88

FLo1
#StarMember

Vă mulțumesc tuturor pentru răspunsuri.

Nu am pomenit despre Orange Money din două motive: pe de-o parte pentru că a fost ”predat”, dar și pentru că nu are a face cu gestionarea acestuia din My Orange sau contul aferent serviciilor Orange. Similar, nu am menționat de Yoxo, întrucât acel serviciu este de la început delimitat ca un serviciu online/digital.

Pololică
#StarMember

Personal platesc exclusiv online de peste 10 ani intrucat primesc salariul in contul bancar. Nu mai spun ca imi este mai usor asa (fiind mai lenes, nu stau sa opresc pe la magazine sa mai pierd timpul si pe acolo).

Pe langa cele doua motive mai sus mentionate (salariu in contul bancar si lenea), mi se pare mult mai comod sa platesc cand nu sunt pe graba, sa nu-mi zornaie monetarul prin buzunar, sa nu fiu intrebat daca am marunt, etc. Plus ca la plata cu cardul nu mai vad rostul viiztarii magazinului.

Legat de Yoxo: singura modalitate de plata este prin cardul bancar, deci exista o exclusivitate fata de celelalte metode de plata.

Legat de Orange Money: in curs de adoptie de catre o banca (sau alta), intra in categoria platilor cu cardul sau transferurilor bancare, deci nu vad sa faca vreo diferenta fara de celelalte metode digitale de plata (exceptand punctele suplimentare pentru abonati).

Bonificatiile, pentru mine, intra in secundar intrucat prefer comoditatea in defavoarea alergaturii.

Totusi, as adauga un mic inconvenient la plata cu cardul: bancile mai fac operatiuni de mentenanta (pe timpul noptii) si mai pot fi mici intreruperi temporare. Daca cineva se afla pe alte fusuri orare (mai spre Americi sau spre Asiatici), s-ar putea sa fie o mica problema intrucat noapte (de obicei intre orele 23 si 2) sa fie in plina dimineata, daca nu  aproape de pranz si dorinta de plata sa fie putin "oprimata" la anumite intervale de timp (de obicei o data la 2-3 luni).

Ca o completare la OM: din cele citite în istoria Comunității, au fost unii utilizatori de card OM care preferau un top-up în Shop, bineînțeles cu cash 🙂 Nu știu dacă se mai poate, de aceea m-am oprit mai mult în mod special la plata de facturi.

Stiu doar de titularul contului (cred ca sunt singurii care restrictioneaza atat de mult alimentarile cash. La Banca Transilvania poate depune oricine, dar, daca nu este titularul sau imputernicit pe cont, este o taxa de depunere [parca 10 lei] la caserie sau gratuit prin bancomate sau roboteii de la intrarea in agentie, autentificarea fiind facuta prin cardul BT, fiind optiune exclusiva clientilor BT).

Da, băncile care au ”roboței la depunere” nu mai încasează CASH. Este valabil și la ING. Dar sunt încă destule bănci fără automate de depunere și care mai acceptă depunere de numerar, însă DA... de obicei e gratui doar pentru titularul de cont (cu mici excepții la unele bănci).

ING nu mai are caserii de vreo 8 ani (la un moment dat ramasesera doar 6 in Bucuresti, cate una pentru fiecare sector), dar cred ca au fost singurii care au inceput din prima (sau din primii ani de activitate) cu bancomantele care accepta si depuneri, nu doar retrageri. Intr-un fel a fost bine (primii ani doar intre orele 07-23, apoi permanent) sa poti depune banii singur intrucat nu mai aglomerezi personalul din interior pentru lucruri pe care le poti face singur.

Exemplu meu cu BT este dat prin prisma faptului ca sunt singurii care nu comisioneaza depunerile la roboteii de depunere (indiferent cine si cui depune). La BCR, chiar daca apelez la bancomat, tot comisioneaza (bine, n-am mai depus pentru altcineva de vreo 4 ani, si nu mai sunt actualizat cu informatii noi).

Se poate să faci top-up în Shop și în magazinele partenere. 

vladut12am
Cunoscător certificat

Salutare!

Și eu prefer plata online cu cardul pe care o fac din aplicația My Orange, atunci când reîncarc ocazional o cartelă PrePay.

În principiu, mă bazez pe abonamentul Yoxo unde plata se face automat lunar și astfel nu mai am nicio grijă pe cap. Știu că a fost o perioadă când era o problemă cu procesarea plăților, dar s-a remediat între timp, iar situația s-a stabilizat.

Mulțumesc Vladut. Ce preferi / utilizezi mai mult: aplicația sau contul web aferent MyOrange?

vladut12am
Cunoscător certificat

Prefer aplicația, pentru că acolo am cardul salvat și îmi este astfel mult mai ușor să efectuez plata.

Este și mai rapid să fac totul din aplicație decât din pagina web.

Nu neapărat pentru card (aș fi preferat în APP posibilitatea de a salva măcar două carduri, nu doar unul singur), însă pentru simplitatea și faptul că este mai la îndemână decât WEB Account, plata prin intermediul aplicației MyOrange este prima alegere.

FLo1
#StarMember

Pe toate le pot înțelege. Ce NU înțeleg la cei care sunt împotriva plăților online argumentând cu o multitudine de argumente (pe care le accept din respect), de ce sunt activi online de Black Friday? 🤔

Din curiozitate si sa vada ce pot pierde :))

Timp, bani si neuroni, ar fi parerea mea. :)))

Stresul e foarte mare in perioada respectiva. Adica, da, daca gasesti ceva care chiar sa fie la reducere (reducere reala, nu imaginara), ceva de care ai nevoie, atunci da. Altfel, nu stiu daca merita tot stresul asta. Eu am renuntat acum mult timp la a mai "vana" oferte de genul asta. Imi iau cand am nevoie, daca gasesc, si cu asta basta. Pentru ca, pe langa stresul din perioada respectiva, vine si stresul de la livrare. :)) Pentru ca vor fi intarzieri. Si e normal sa fie asa. Si prefer sa imi fac cumparaturile in ritmul meu, de unde vreau, fara stres ca s-ar putea sa pierd o "super oferta". O pierd, o pierd. Asta e. Dar imi pastrez starea de spirit si neuronii (atatia cat mai locuiesc acolo la mansarda). :))

Client Orange

Înțeleg Radu, fenomenul BF îl ”prinde” pe fiecare mai mult sau mai puțin. Dar e interesant cu cei reticenți la plăți online, la astfel de momente uită de frici și alte inhibiții 🤠 devenid mari eroi ai achiziților.