la 19-11-2023 02:14 PM
Fie ele servicii fixe sau mobile, pre-paid sau post-paid, individuale sau la pachet, LUNAR (cel puțin o dată), cu o plată fiecare dintre noi este ”dator”. Așadar, indiferent de tipul serviciilor alese (utilizate), avem de plătit o factură sau de achitat o reactivare / reîncărcare pentru servicii pre-paid.
În acest context, voi cum preferați să faceți acestă plată și de ce?
Avem de ales între o multitudine de variante, fiecare cu avantaje și dezavantaje. Astfel, ca o enumerare pe scurt, putem plăti o factură CASH / CARD/ TRANSFER BANCAR. Dacă ultima este folosită mai mult în sectorul privat, o persoană fizică va alege de obicei cash sau card. De ce CASH? De ce CARD?
CASH: De ce la un terminal de plăți (pay-point, un-doi etc), de ce la bancă, de ce într-un magazin Orange, fie el Orange Shop sau Partener Orange?
CARD: De ce să plătești prin oricare variantă enumerată anterior, dar utilizând cardul bancar și de ce să plătești online (sau să NU alegi să plătești online)? ORANGE încurajează pentru confortul tău plata online, utilizând cardul bancar.
INFO: Știați că pentru servicii prepaid, plata online cu cardul este aducătoare de beneficii DOAR utilizând contul MyOrange? Știați că doar așa veți beneficia de beneficii ca bonificație ”date mobile”? Detalii aici. Nu ai un cont MyOrange? Crează-ți unul aici și acum. Mai mult, și valabil inclusiv pentru abonamente: știați că utilizând aplicația MyOrange pentru efectuarea plăților aferente facturii de abonament / reîncărcării conturilor prepaid beneficiați de puncte în Pinata Party, puncte cu care, pe lângă participarea la concursul cu premii în telefoane și alte device-uri beneficiați de bonificații la alegere, de la minute naționale și date mobile nelimintate, până la activarea unei opțiuni lunare ORANGETVGO? Ba mai mult, primiți chiar și discount-uri sub formă de voucher pentru achiziția unui telefon sau pentru device-uri la alegere.
JUSTIFICARE: Acest topic a fost deschis atât pentru informare, cât și pentru a vă exprima opinia: De ce aș alege o metodă de plată în detrimentul alteia? De ce aleg personal să plătesc printr-o anumită modalitate de plată? De ce sunt deranjat să plătesc o factură online utilizând cardul bancar, dar sunt încântat și nu am reținere la a face achiziții online de Black Friday? Există vreo diferență între metodele de plată? Dacă DA, care? Dacă NU, atunci de ce se preferă alternativa?
Și pentru că nu fac excepție, personal prefer plata facturii/reîncărcarea contului prepaid în mod online, utilizând aplicația MyOrange. De ce? Motivele, lesne de înțeles, le-am enumarat mai sus. Vă mulțumesc pentru feedback, oricare ar fi el. 📝
la 29-11-2023 07:02 AM
la 20-11-2023 08:01 AM
Vă mulțumesc tuturor pentru răspunsuri.
Nu am pomenit despre Orange Money din două motive: pe de-o parte pentru că a fost ”predat”, dar și pentru că nu are a face cu gestionarea acestuia din My Orange sau contul aferent serviciilor Orange. Similar, nu am menționat de Yoxo, întrucât acel serviciu este de la început delimitat ca un serviciu online/digital.
la 20-11-2023 09:20 AM
Personal platesc exclusiv online de peste 10 ani intrucat primesc salariul in contul bancar. Nu mai spun ca imi este mai usor asa (fiind mai lenes, nu stau sa opresc pe la magazine sa mai pierd timpul si pe acolo).
Pe langa cele doua motive mai sus mentionate (salariu in contul bancar si lenea), mi se pare mult mai comod sa platesc cand nu sunt pe graba, sa nu-mi zornaie monetarul prin buzunar, sa nu fiu intrebat daca am marunt, etc. Plus ca la plata cu cardul nu mai vad rostul viiztarii magazinului.
Legat de Yoxo: singura modalitate de plata este prin cardul bancar, deci exista o exclusivitate fata de celelalte metode de plata.
Legat de Orange Money: in curs de adoptie de catre o banca (sau alta), intra in categoria platilor cu cardul sau transferurilor bancare, deci nu vad sa faca vreo diferenta fara de celelalte metode digitale de plata (exceptand punctele suplimentare pentru abonati).
Bonificatiile, pentru mine, intra in secundar intrucat prefer comoditatea in defavoarea alergaturii.
Totusi, as adauga un mic inconvenient la plata cu cardul: bancile mai fac operatiuni de mentenanta (pe timpul noptii) si mai pot fi mici intreruperi temporare. Daca cineva se afla pe alte fusuri orare (mai spre Americi sau spre Asiatici), s-ar putea sa fie o mica problema intrucat noapte (de obicei intre orele 23 si 2) sa fie in plina dimineata, daca nu aproape de pranz si dorinta de plata sa fie putin "oprimata" la anumite intervale de timp (de obicei o data la 2-3 luni).
la 20-11-2023 09:54 AM
Ca o completare la OM: din cele citite în istoria Comunității, au fost unii utilizatori de card OM care preferau un top-up în Shop, bineînțeles cu cash 🙂 Nu știu dacă se mai poate, de aceea m-am oprit mai mult în mod special la plata de facturi.
la 20-11-2023 10:02 AM
Stiu doar de titularul contului (cred ca sunt singurii care restrictioneaza atat de mult alimentarile cash. La Banca Transilvania poate depune oricine, dar, daca nu este titularul sau imputernicit pe cont, este o taxa de depunere [parca 10 lei] la caserie sau gratuit prin bancomate sau roboteii de la intrarea in agentie, autentificarea fiind facuta prin cardul BT, fiind optiune exclusiva clientilor BT).
la 20-11-2023 10:07 AM
Da, băncile care au ”roboței la depunere” nu mai încasează CASH. Este valabil și la ING. Dar sunt încă destule bănci fără automate de depunere și care mai acceptă depunere de numerar, însă DA... de obicei e gratui doar pentru titularul de cont (cu mici excepții la unele bănci).
la 20-11-2023 10:13 AM
ING nu mai are caserii de vreo 8 ani (la un moment dat ramasesera doar 6 in Bucuresti, cate una pentru fiecare sector), dar cred ca au fost singurii care au inceput din prima (sau din primii ani de activitate) cu bancomantele care accepta si depuneri, nu doar retrageri. Intr-un fel a fost bine (primii ani doar intre orele 07-23, apoi permanent) sa poti depune banii singur intrucat nu mai aglomerezi personalul din interior pentru lucruri pe care le poti face singur.
Exemplu meu cu BT este dat prin prisma faptului ca sunt singurii care nu comisioneaza depunerile la roboteii de depunere (indiferent cine si cui depune). La BCR, chiar daca apelez la bancomat, tot comisioneaza (bine, n-am mai depus pentru altcineva de vreo 4 ani, si nu mai sunt actualizat cu informatii noi).
la 21-11-2023 07:26 AM
Se poate să faci top-up în Shop și în magazinele partenere.
20-11-2023 10:40 AM - editat 20-11-2023 10:43 AM
Salutare!
Și eu prefer plata online cu cardul pe care o fac din aplicația My Orange, atunci când reîncarc ocazional o cartelă PrePay.
În principiu, mă bazez pe abonamentul Yoxo unde plata se face automat lunar și astfel nu mai am nicio grijă pe cap. Știu că a fost o perioadă când era o problemă cu procesarea plăților, dar s-a remediat între timp, iar situația s-a stabilizat.
la 20-11-2023 11:03 AM
Mulțumesc Vladut. Ce preferi / utilizezi mai mult: aplicația sau contul web aferent MyOrange?
20-11-2023 11:20 AM - editat 20-11-2023 11:21 AM
Prefer aplicația, pentru că acolo am cardul salvat și îmi este astfel mult mai ușor să efectuez plata.
Este și mai rapid să fac totul din aplicație decât din pagina web.
la 20-11-2023 11:46 AM
Nu neapărat pentru card (aș fi preferat în APP posibilitatea de a salva măcar două carduri, nu doar unul singur), însă pentru simplitatea și faptul că este mai la îndemână decât WEB Account, plata prin intermediul aplicației MyOrange este prima alegere.
la 20-11-2023 12:29 PM
Pe toate le pot înțelege. Ce NU înțeleg la cei care sunt împotriva plăților online argumentând cu o multitudine de argumente (pe care le accept din respect), de ce sunt activi online de Black Friday? 🤔
la 20-11-2023 12:30 PM
Din curiozitate si sa vada ce pot pierde :))
20-11-2023 12:35 PM - editat 20-11-2023 12:37 PM
Timp, bani si neuroni, ar fi parerea mea. :)))
Stresul e foarte mare in perioada respectiva. Adica, da, daca gasesti ceva care chiar sa fie la reducere (reducere reala, nu imaginara), ceva de care ai nevoie, atunci da. Altfel, nu stiu daca merita tot stresul asta. Eu am renuntat acum mult timp la a mai "vana" oferte de genul asta. Imi iau cand am nevoie, daca gasesc, si cu asta basta. Pentru ca, pe langa stresul din perioada respectiva, vine si stresul de la livrare. :)) Pentru ca vor fi intarzieri. Si e normal sa fie asa. Si prefer sa imi fac cumparaturile in ritmul meu, de unde vreau, fara stres ca s-ar putea sa pierd o "super oferta". O pierd, o pierd. Asta e. Dar imi pastrez starea de spirit si neuronii (atatia cat mai locuiesc acolo la mansarda). :))
la 20-11-2023 12:39 PM
Înțeleg Radu, fenomenul BF îl ”prinde” pe fiecare mai mult sau mai puțin. Dar e interesant cu cei reticenți la plăți online, la astfel de momente uită de frici și alte inhibiții 🤠 devenid mari eroi ai achiziților.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor