la 06-03-2023 11:40 AM
Dragi membrii ai Comunității Orange, lansez această întrebare ca un sondaj, pentru a afla și părerea voastră, din experiența fiecăruia: Pe un smartphone cu două SIM-uri din care este selectat la utilizare date mobile unul dintre SIM-uri, se vor utiliza date mobile doar de pe SIM-ul selectat sau de pe ambele SIM-uri? Menționez că singura modificare acceptată (la acest scenariu) la ”date mobile” este activare/dezactivare, deci nu discutăm de ”switch SIM”.
la 08-03-2023 07:06 AM
Concluzii după ziua de ieri și care nu vor duce la nici o rezolvare, dar vor confirma cele bănuite deja: Conform screen-shot-ului de mai jos, ieri 07.03.2023, deși am stat pe date mobile cu SIM2 activat, în momentul efectuării de apeluri de pe SIM1 de Orange am închis datele mobile. Singura activare de ”net” (nesincronizată la același moment cu nici un apel)și taxată cu ZERO a fost la re-activarea ”date mobile” după apelul efectuat anterior, deși ”datele mobile” sunt pe SIM2. Așadar, vinovat (deși nu am găsit în A50 nici o setare în acest sens) este device-ul care are la voce o redirecționare a apelurilor pe SIM2 când SIM1 este utilizat, neactivată însă. Dar la ”date mobile” nu sunt alte opțiuni. Deci degeaba este selectat SIM2 la ”date mobile” pentru că în timpul unui apel pe SIM1 ”datele mobile” se vor consuma (vrei/nu vrei) de pe SIM1, excepție făcând 2 situații: - nu are de unde; -”date mobile” închise total. TRIST, dar înveți doar din experiențe.
07-03-2023 11:21 AM - editat 07-03-2023 11:22 AM
Sunt mai multe chestii care nu par ok in desfasuratorul de mai sus.
1. creditul tot scade treptat fara sa se fi produs o taxare (9.98 se transforma in 9.97 fara sa fi existat nicio taxare intre timp).
2. sesiunea de net taxata cu 2 centi nu scade creditul decat cu 1 cent (9.97 devine 9.96 in loc de 9.95). Poate si-a adus aminte ca de fapt trebuie sa ai 9.98, ceea ce, cu taxarea de 2 centi ar aduce creditul ramas la 9.96...? N-am idee, dar nu asta reiese din desfasurator.
3. coincidenta sau nu, ambele sesiuni taxate cu 2 centi sunt de peste 800 MB (sau or fi KB...?). Nu se stie. Orice ar fi, coincidenta e un pic cam mare ca fix acele sesiuni sa fie si cele taxate.
la 07-03-2023 12:01 PM
Când ”grămada” e clar delimitată se poate observa fiecare neregulă. Dar după cum ai observat:
1. Nici mie nu mi se pare în regulă acel aspect.
2. Nu pare să fie o ”regularizare”. Dar totuși, am apeluri efectuate când apare ”net” zero, și cel unde ”net” e debitat din cont. Hmmmm.... not ok.
3. Valoarea trecută cred că e ”bytes”. La așa cantitate (MB).... alta era ”penalitatea”.....
Oricum, voi experimenta de acum ca apelurile să fie cu datele mobile închise. Ceva este prea cu nuanțe de gri.
la 07-03-2023 12:32 PM
Și ca să mai vin cu o clarificare: Ora apelului este de început apel (nu final), deci pe această ipoteză se pare că ”taxarea” pentru ”net” intervine chiar la momentul apelării, nu în timpul apelului și nici la finalul acestuia.
la 08-03-2023 07:06 AM
Concluzii după ziua de ieri și care nu vor duce la nici o rezolvare, dar vor confirma cele bănuite deja: Conform screen-shot-ului de mai jos, ieri 07.03.2023, deși am stat pe date mobile cu SIM2 activat, în momentul efectuării de apeluri de pe SIM1 de Orange am închis datele mobile. Singura activare de ”net” (nesincronizată la același moment cu nici un apel)și taxată cu ZERO a fost la re-activarea ”date mobile” după apelul efectuat anterior, deși ”datele mobile” sunt pe SIM2. Așadar, vinovat (deși nu am găsit în A50 nici o setare în acest sens) este device-ul care are la voce o redirecționare a apelurilor pe SIM2 când SIM1 este utilizat, neactivată însă. Dar la ”date mobile” nu sunt alte opțiuni. Deci degeaba este selectat SIM2 la ”date mobile” pentru că în timpul unui apel pe SIM1 ”datele mobile” se vor consuma (vrei/nu vrei) de pe SIM1, excepție făcând 2 situații: - nu are de unde; -”date mobile” închise total. TRIST, dar înveți doar din experiențe.
la 09-03-2023 06:30 AM
....ca o completare: Când e pe WiFi, chiar și cu ”date mobile” activate (indiferent de SIM), ”net”-ul este prioritizat prin WiFi. Urmarea.... nici o urmă de ”net” în desfășurător. Singura dilemă încă rămâne ”de ce, indiferent de lungimea apelului pe SIM1, unele poziții apar în desfășurător cu ”net” zero, iar altele cu 1-2eurocenți surpriză?”. Este ceva strict legat de rețea, nu de aplicațiile de pe telefon, pentru că orice încercare de ”refresh” la orice aplicație, chiar și un browser arată OFFLINE cu SIM2 pe ”date mobile” în timpul unui apel pe SIM1.
la 09-03-2023 07:53 AM
Salutare! La huawei există o setare să treci datele mobile pe simul 2 cand acesta se află în convorbire, chiar dacă ai datele pe sim 1.
La sony, am posibilitatea să am datele active pe telekom, când sunt în convorbire, desi by default sunt pe Orange.
la 09-03-2023 12:50 PM
Mulțumesc @Razvan. Nu am găsit la A50 decât pentru apeluri, nu pentru date mobile. Dar cât mai am creditul voi închide datele mobile în timpul apelurilor. Când WiFi e conectat nu sunt probleme, chiar cu date mobile active.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor