la 06-03-2023 11:40 AM
Dragi membrii ai Comunității Orange, lansez această întrebare ca un sondaj, pentru a afla și părerea voastră, din experiența fiecăruia: Pe un smartphone cu două SIM-uri din care este selectat la utilizare date mobile unul dintre SIM-uri, se vor utiliza date mobile doar de pe SIM-ul selectat sau de pe ambele SIM-uri? Menționez că singura modificare acceptată (la acest scenariu) la ”date mobile” este activare/dezactivare, deci nu discutăm de ”switch SIM”.
la 08-03-2023 07:06 AM
Concluzii după ziua de ieri și care nu vor duce la nici o rezolvare, dar vor confirma cele bănuite deja: Conform screen-shot-ului de mai jos, ieri 07.03.2023, deși am stat pe date mobile cu SIM2 activat, în momentul efectuării de apeluri de pe SIM1 de Orange am închis datele mobile. Singura activare de ”net” (nesincronizată la același moment cu nici un apel)și taxată cu ZERO a fost la re-activarea ”date mobile” după apelul efectuat anterior, deși ”datele mobile” sunt pe SIM2. Așadar, vinovat (deși nu am găsit în A50 nici o setare în acest sens) este device-ul care are la voce o redirecționare a apelurilor pe SIM2 când SIM1 este utilizat, neactivată însă. Dar la ”date mobile” nu sunt alte opțiuni. Deci degeaba este selectat SIM2 la ”date mobile” pentru că în timpul unui apel pe SIM1 ”datele mobile” se vor consuma (vrei/nu vrei) de pe SIM1, excepție făcând 2 situații: - nu are de unde; -”date mobile” închise total. TRIST, dar înveți doar din experiențe.
la 06-03-2023 11:55 AM
Salutare,
Cat am avut doua SIM-uri in telefon (anul trecut in vara, pentru un weekend [vineri-luni]), si am tinut DEZACTIVAT datele mobile pe unul din SIM-uri, nu am sesizat ciupite date de pe SIM-ul inchis. Retelele folosite au fost Orange (numar personale) si Vodafone (numar business). Numarul de Orange a fost tinut cu datele inchise (sa pot verifica, in caz de nevoie) si nu am vazut consum.
Totusi, tot anul trecut, am pus si un Lycamobile in telefon si, desi cartela nu avea credit sau optiune (la fel, am dezactivat datele mobile de pe SIM-ul Orange), am putut accesa pagina Lycamobile (pagina de reincarcare credit) fara probleme. Ma gandesc ca era "o exceptie de la regula" pentru a putea reincarca.
Telefonul de proba a fost (si este in continuare in uz) un Huawei Nova 8i (fara GMS). Daca vrei, pot pune un SIM de Vodafone in el (tot business) si un SIM de Digi (personal) si mai fac proba cateva zile.
PS: stiu ca telefoanele cu Android mai pot avea numite "scapari" in utilizarea datelor, dar nu le-am dat importanta (daca au fost) intrucat eram acoperit de o cantitate foarte generoasa de date si nu am avut niciodata cost extra "neautorizat".
la 06-03-2023 12:26 PM
Nu este neapărat vorba de taxare cât mai ales de funcționare. Adică să ai activat un SIM și să tarifeze de pe un altul.... pentru mine a devenit misiune de James Bond.
Vin în sprijinul vostru cu un indiciu: Tarifarea s-a făcut în timpul unui apel pe SIM-ul care nu era selectat la ”date mobile”, deci nu când era telefonul în ”stand by”.
la 06-03-2023 01:00 PM
Bun,
Atunci hai sa numim si modelul. Cum zice si Radu, majoritatea telefoanelor dual sim sunt DSDS (Dual Sim, Dual Standby) si, cand un SIM are activ un apel (subliniez apel), al doilea SIM devine inactiv (va da ocupat si nu vor functiona datele mobile din moment ce antena [din telefon] este ... ocupata).
Mai sunt si telefoane DSDA (Dual Sim, Dual Active), care au, practic, doua antene (cate o antena folosita de fiecare cartela SIM).
Daca modelul folosit este DSDA (parca Huawei Mate 10 Pro sau Mate 20 Pro este un astfel de telefon), sau exista o setare pe partea de soft (nu ma leg de comutarea Android cand un SIM sau WiFi-ul nu au semnal si se comuna pe cel mai bun semnal, ci o automatizare a producatorului), atunci da, se poate intampla asta (sa se foloseasca simul dezactivat pentru internet).
la 06-03-2023 01:03 PM
In mod normal, nu ar trebui sa se poata, daca ai selectat SIM-ul corect in momentul initierii apelului. Cu toate astea, pe un apel VoLTE...cu datele mobile selectate pe celalalt SIM... Trebuie testat. Oricum, interesant subiectul. 🙂
la 06-03-2023 01:49 PM
Deci să fie la concret și menționez, e vorba de principiul funcționării, nu de faptă (rezultat): vorbim de un banal Samsung A50 (e bun cât îl mai duce bateria). Date mobile active pe SIM2, fără Apel3G activat, și o opțiune fără date mobile la Orange pe SIM1. În momentul inițierii unui apel pe SIM1 (Orange), celălalt SIM e în standby, însă (paradoxal) de parcă nu ar fi fost toate apelurile la fel, unul e cu surpriză la NET, deși SIM2 a fost selectat permanent. În situații similare, dacă ar fi vorba de aplicații, nici nu aveam acces la internet neavând SIM-ul corect ales, întrucât SIM2 era în standby, iar SIM1 nu era cel ales la date mobile. BTW: Creditul îl țineam pentru o încărcare viitoare, convins fiind că nu ”papă” nimeni neautorizat. Mai jos și o imagine edificatoare în acest sens. Paradoxal: alte apeluri efectuate în aceleși condiții... consum net zero.🤔
06-03-2023 12:47 PM - editat 06-03-2023 01:04 PM
Salut,
Majoritatea telefoanelor Dual-SIM sunt pe sistem DSDS (Dual SIM Dual Standby). Adica o singura antena, folosita alternativ de ambele SIM-uri. La Dual-SIM Dual Active ai doua antene, caz in care fiecare SIM isi poate vedea de treaba lui. Cu toate astea, pe partea de date, datorita consumului foarte mare de energie pe care il presupune, se foloseste in contiuare un singur SIM. Deci nu, nu vei putea folosi datele pe un SIM neselectat, decat daca acea selectie se face automat, de exemplu in caz ca cel pe care l-ai selectat nu are date, si telefonul e setat sa faca trecerea asta automat. Dar daca e setat manual pe unul, nu isi va lua date de pe celalalt.
Xiaomi a demonstrat un DSDA pe 5G cu date pe ambele SIM-uri la MWC 2023, dar nu stiu sa existe un device cu asa ceva implementat...inca. Poate intr-un viitor apropiat.
la 06-03-2023 03:30 PM
Buna. Din câte știu trebuie sa se consume datele mobile doar de pe SIM-ul selectat.
la 06-03-2023 03:43 PM
Ce e interesant este faptul ca doar un singur apel și doar o dată a fost .... ars, în rest, deși apare "net" odată cu apel voce.... la "net" e zero. Bineînțeles, SIMul de voce nu e același cu cel de date mobile.
la 06-03-2023 03:53 PM
Am înțeles @FLo1 . S-a făcut un apel și-n același timp, s-au scăzut și minutele, dar a fost taxat și pe date mobile. Lucru care n-ar fi trebuit să se întâmple fiind selectat celălalt SIM pentru utilizare date mobile. Daca problema apărută este pe un SIM Orange, ar trebui sa avem un răspuns oficial al unui angajat, pentru a ne explica situația apărută.
06-03-2023 03:57 PM - editat 06-03-2023 04:02 PM
Din cate pot eu sa-mi dau seama, pare o eroare de taxare. Nu mi-e foarte clar de ce crezi ca apelul de voce ar avea vreo importanta in cazul asta. Initial aveai 10 euro, te-a taxat 2 centi pentru net, dupa care ai facut un alt apel de voce, moment in care a considerat ca aveai inca 10 euro, dupa care si-a amintit ca pentru net ai fost taxat 2 centi, si a actualizat si creditul. :))
Da, n-am idee ce ar putea sa fie...
Pe de alta parte, teoria mea cu VoLTE-le pica. Asta daca nu cumva e vreun bug cu acel A50. Dar in testele mele, daca ai SIM 2 activ pentru date, si suni de pe SIM 1, cu sau fara VoLTE activat, iti pune pe pauza datele mobile. Deci...nu prea are (teoretic) cum sa intre pe datele din SIM 2. Decat daca e vreun bug cu acel Samsung sau o problema de taxare la Orange. La o prima vedere, as zice ca e mai degraba o problema de taxare. Iar in ceea ce priveste "cum", tind sa cred ca e posibil sa fie un bug de soft.
la 06-03-2023 06:09 PM
@arsradu: Mulțumesc de răspuns. Ce mă amuză mai tare e acel "consum de net" la fiecare apel, deși nu am nici "apel 3g" activat, nici date mobile cu SIMul Orange active, dar și mai hilar este că doar acel apel izolat este "ars". Numărul mai este în desfășurător, în aceleași condiții de apel, deci.... SF 🤔🤔
la 06-03-2023 06:24 PM
Da, cu siguranta e de domeniul SF. :)) Nu doar ca n-ar trebui sa faca trafic de net in cazul asta (fiind pe celalalt SIM), dar face doar atunci, doar pentru numarul ala, si te mai si taxeaza pentru net, cu toate ca ai optiune activa... E absolut mirobolant.
Ai incercat cumva si invers...? Adica SIM-ul din Slot 2 trecut in Slot 1 si vice-versa? Sunt curios daca se pastreaza fenomenul pe acelasi SIM. Daca da...deja e voodoo. :)) Dar macar poti sa excluzi din ecuatie telefonul.
la 06-03-2023 07:13 PM
Nu ar avea de ce să depindă de slot.
la 07-03-2023 07:44 AM
Un nou episod, altă anomalie, același comportament. Adică să scadă creditul treptat dar să fi taxat o singură dată? Și nici măcar sincronizarea timpilor nu corespunde la scăderea creditului: nici ca început de apel nici ca final. Și cum menționam, dacă e greșeală de utilizator să fie explicată. Dar când nici furnizorul de servicii n-are idee..... e groasă. Mă refer de ce nu se scade direct cât scrie? Per ansamblu (aviz amatorilor) deși este SIM2 selectat la date mobile, în timpul apelului pe SIM1 se va consuma NET de pe SIM1 (sau credit). Singura soluție tardivă, pentru care nu are rost să ne tragem de textile este închiderea datelor mobile pe durata apelului efectuat pe SIM1.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor