anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Potentiala solutie la problema intermitenta de "No SIM card found" (pe Android)

arsradu
#StarMember
Salutare, Comunitate!

Dupa ce m-am chinuit cateva saptamani cu problema de mai sus, sunand la producator, si gata-gata sa fac un drum intr-un magazin Orange sa fac o schimbare de SIM, pana la urma am reusit sa rezolv singur problema. Asa ca am decis sa va scriu si voua, in caz ca dati de ea. Pentru ca, primul instinct o sa fie probabil sa faceti o schimabre de SIM, si cel mai probabil n-o sa ajute, pentru ca problema nu e acolo. 🙂

Deci, pe scurt, dupa ceva timp in care totul a fost ok, si nu au fost niciun fel de incidente cu telefonul (scapat din mana, socuri, etc) am inceput sa primesc mesajul asta de la telefon:
"No SIM card found
Make sure SIM card is positioned correctly before inserting."

Binenteles ca SIM-ul era pozitionat corect (nici nu stiu daca intra altfel, ca nu are decat o singura pozitie "corecta"). :)) Si mai mult, nu se miscase de la bun inceput. Deci n-avea niciun motiv sa fie o problema de hardware.

Partea curioasa e ca, dupa ce primeam mesajul asta, problema se rezolva cu un restart al telefonului. Dupa care mergea ok o perioada, si iarasi eroare.
Am sunat la Motorola, le-am povestit problema, si mi-au propus sa incerc sa mut SIM-ul in celalalt slot.
Minune, nu se mai intampla. Daaar, nici nu puteam sa folosesc SD Card-ul din Slot-ul 2, pentru ca acum aveam SIM-ul de Orange acolo. :))

Am incercat cu SIM-ul in alt slot, cu alt SIM de la alt operator in Slot 1, si cu Orange-ul in Slot 2, schimbate, combinari de X luate cate Y, permutari... Toate mergeau perfect. Doar combinatia initiala de SIM de Orange in Slot 1 si SD Card in Slot 2 nu voia si pace. Adica, mergea o perioada scurta, dupa care din nou eroare.

Asa ca am zis sa incerc Reset Network Settings. Si se pare ca asta a rezolvat problema. 🙂
Optiunea se gaseste (la telefonul meu, si probabil si altele cu soft aproape stock sau chiar stock Android) in Settings > System > Reset Options > Reset Wi-Fi, mobile & Bluetooth.

De retinut: metoda asta o sa stearga toate parolele de wifi si device-urile Bluetooth imperecheate anterior. Dar, am considerat ca e un pret mic daca rezolva problema.

As fi putut sa incerc si un Safe Mode inainte sa ma apuc de resetat.
Dar dezavantajul aici ar fi fost ca trebuia sa stau fara aplicatiile instalate de mine timp de cateva zile cat sa pot confirma problmea, ceea ce mi s-a parut nu tocmai realist. Daaar e si asta o varianta.

Topicul asta a fost inspirat de un alt topic din Comunitate unde cineva raportase o problema similara (daca nu chiar identica) pe un alt telefon.

Sper sa fie util si pentru alti useri cu aceeasi problema. 🙂
Client Orange
8 Răspunsuri 8

DanielaH
Moderator
Super util! Mulțumim!

Viocat
Senior certificat
E bine de stiut. Multumim!

Pololică
#StarMember
De salutat rezolvarea, dat totusi, nu ma pot abtine sa nu pun o intrebare: s-a rezolvat efectul, dar care a fost, de fapt cauza? Ma gandesc ca daca a aparut o data, foarte probabil sa mai apara aleator daca producatorul (si, eventual, operatorul) nu trimit actualizari asupra aparatului, respectiv cartelei.

arsradu
#StarMember
Pe partea cartelei nu stiu ce actualizari ar putea sa trimita operatorul, pentru ca nu pare sa fie o problema de SIM. In rest, telefonul e mai mult sau mai putin la zi. Si se primesc actualizari de soft. Plus ca daca problema e la Google, nu tine nici de producator sa rezolve problema. Tine direct de Google. Banuiesc ca problema e una de configurare. Ce a cauzat-o? N-am idee. Si sper sa nu revina. :)) Dar vedem. Posibil sa fie un bug si in Android-ul de la Google. Ceea ce e inca un motiv in plus pentru care am decis sa deschid topicul asta. In caz ca bug-ul e pe partea Android-ului, ceea ce inseamna ca si alte dispozitive, de la alti producatori, pot fi afectate. Acuma, exista si posibilitatea ca problema sa fie una de hardware, si SIM-ul/telefonul chiar sa fie defecte. Dar in cazul meu, problema e fost de soft, si s-a rezolvat in felul asta. Daca resetarea de mai sus n-ar fi adus niciun rezultat, urmatorul pas ar fi fost Reset to Factory Settings. Cel putin temporar, cat sa vad daca problema e de acolo sau nu.
Client Orange

FLo1
#StarMember
E bine Radu să ai inițiativă. Totuși un preț cam mare pentru o problemă atât de măruntă. Personal aleg să schimb device-ul. Nu peste noapte, dar cu proxima ocazie. Pentru că nu ai garnția că problema nu se va repeta peste o lună, sau chiar două.

Pololică
#StarMember
Actulizarile de operator sunt vizibile doar pe IPhone (parca cea mai recenta la Orange este 49). N-am inteles de ce la Android nu sunt disponibile (la vizualizare). Macar ai rezolvat-o. Vezi pe parcurs daca mai apare (e posibil sa fi fost un conflict intre actualizarile noi si setarile vechi). Eu am avut o problema legata de apelul WiFi (am topic deschis) si s-a rezolvat printr-o actualizare (s-a intamplat sa apara atat la IOs, cat si la Orange in aceeasi zi). Probabil erau niste bug-uri pe undeva.

arsradu
#StarMember
Daca nu ma insel, are si Android-ul ceva carrier settings... Imi amintesc ca vazusem prin lista de update-uri acum ceva timp. Dar intr-adevar, nu e ca la iOS (in sensul ca nu e chiar la fel de usor accesibil). Si da, exista si posibilitatea, cum ai zis si tu, sa se fi creeat un conflict intre ultimele actualizari de soft si setarile existente.
Client Orange

mihai_13
Maestru
- Like pentru topic - DE CE ? in primul rand pentru ca daca era un "mocofan" in locul tau "urla" ca portocala este vinovata de problema - si like pentru solutie - dupa peste 2 ani de Comunitate am observat ca in afara de problemele cu semnalul si viteza de net restul sunt probleme ale utilizatorilor pe care i-a depasit tehnologia 🙂