Salutare, Comunitate!
Dupa ce m-am chinuit cateva saptamani cu problema de mai sus, sunand la producator, si gata-gata sa fac un drum intr-un magazin Orange sa fac o schimbare de SIM, pana la urma am reusit sa rezolv singur problema. Asa ca am decis sa va scriu si voua, in caz ca dati de ea. Pentru ca, primul instinct o sa fie probabil sa faceti o schimabre de SIM, si cel mai probabil n-o sa ajute, pentru ca problema nu e acolo.
🙂 Deci, pe scurt, dupa ceva timp in care totul a fost ok, si nu au fost niciun fel de incidente cu telefonul (scapat din mana, socuri, etc) am inceput sa primesc mesajul asta de la telefon:
"No SIM card found
Make sure SIM card is positioned correctly before inserting."
Binenteles ca SIM-ul era pozitionat corect (nici nu stiu daca intra altfel, ca nu are decat o singura pozitie "corecta"). :)) Si mai mult, nu se miscase de la bun inceput. Deci n-avea niciun motiv sa fie o problema de hardware.
Partea curioasa e ca, dupa ce primeam mesajul asta, problema se rezolva cu un restart al telefonului. Dupa care mergea ok o perioada, si iarasi eroare.
Am sunat la Motorola, le-am povestit problema, si mi-au propus sa incerc sa mut SIM-ul in celalalt slot.
Minune, nu se mai intampla. Daaar, nici nu puteam sa folosesc SD Card-ul din Slot-ul 2, pentru ca acum aveam SIM-ul de Orange acolo. :))
Am incercat cu SIM-ul in alt slot, cu alt SIM de la alt operator in Slot 1, si cu Orange-ul in Slot 2, schimbate, combinari de X luate cate Y, permutari... Toate mergeau perfect. Doar combinatia initiala de SIM de Orange in Slot 1 si SD Card in Slot 2 nu voia si pace. Adica, mergea o perioada scurta, dupa care din nou eroare.
Asa ca am zis sa incerc Reset Network Settings. Si se pare ca asta a rezolvat problema.
🙂Optiunea se gaseste (la telefonul meu, si probabil si altele cu soft aproape stock sau chiar stock Android) in Settings > System > Reset Options > Reset Wi-Fi, mobile & Bluetooth.
De retinut: metoda asta o sa stearga toate parolele de wifi si device-urile Bluetooth imperecheate anterior. Dar, am considerat ca e un pret mic daca rezolva problema.
As fi putut sa incerc si un Safe Mode inainte sa ma apuc de resetat.
Dar dezavantajul aici ar fi fost ca trebuia sa stau fara aplicatiile instalate de mine timp de cateva zile cat sa pot confirma problmea, ceea ce mi s-a parut nu tocmai realist. Daaar e si asta o varianta.
Topicul asta a fost inspirat de un alt topic din Comunitate unde cineva raportase o problema similara (daca nu chiar identica) pe un alt telefon.
Sper sa fie util si pentru alti useri cu aceeasi problema.
🙂
Client Orange