02-10-2023 09:03 PM - editat 03-10-2023 01:21 PM
Salutare!
M-am gândit că o mică dezbatere asupra utilității privind baza serviciilor unui operator (în cazul nostru, Orange) și cum ar fi mai utile fiecare în parte. Nu voi încerca să includ toate avantajele și dezavantajele întrucât foarte probabil îmi vor scăpa una-alta.
Zic să intrăm în pâine și să începem:
Abonamentele
Punctul de baza al unui operator este abonamentul deoarece oferă un anumit grad de stabilitate față de o cartelă. Abonamentele (la plural) pot fi un avantaj fata de o situație similară raportat la cartele pe baza reducerilor primite, dar și a unei fidelizari la anumite intervale de timp.
Dar, ca toate în viață, există un început, iar pentru un abonament acest început este de doua feluri:
Bun! Deschiderea unui abonament presupune două variante:
Diferența? Reducerea aplicată: ori abonament cu mai multe resurse sau preț lunar scăzut, ori beneficii standard (pentru abonamentul respectiv) și un telefon redus.
Să vorbim despre abonamentele cu telefon redus.
Sunt cele mai „căutate” abonamente deoarece se merge pe premisa că telefonul vechi este depășit moral sau chiar nu există. Evident, reducerea oferită la telefon este proporțională cu prețul plătit lunar ca taxă de abonament, dar și cu valoarea de piață a telefonului ales.
Un echilibru intre valoarea telefonului și valoarea abonamentului este foarte recomandată deoarece un abonament cu valoare mică nu va aduce o reducere mare la un telefon scump. Important de luat în seamă cât suntem dispuși să cheltuim lunar, cât putem plăti ca avans („upfront”) la telefon, la ce vom folosi telefonul și dacă un telefon mai scump ne va ajuta să folosim resursele în mod optim.
Abonamentele fără telefon redus.
Aceste abonamente sunt recomandate pentru cei care au deja un telefon în stare buna de funcționare sau celor care nu intenționează să-l schimbe într-o perioadă de doi ani.
Resursele abonamentelor.
Aici discuția va deveni mai interesantă. Deja nevoile fiecăruia diferă și este greu să oferi un standard pentru mulți utilizatori.
Momentan, ofertele de abonamente sunt împărțite pe trei categorii:
La ora actuală (început de octombrie 2023), singurul abonament fără 5G este Fun 6 (care este și cel mai ieftin abonament Orange), restul (Fun 9, Fan 11, Smart 15, Smart 20 și Smart 25) oferă acest acces.
De reținut faptul că abonamentele sub 10E nu ofera acces la roaming.
Bun. Am vorbit despre abonamente la modul individual, dar ce se întâmplă dacă aboanatul are sau vrea mai multe numere? Evident, poate deschide câte abonamente doresște (nu am văzut să existe o limită maximă) și îi pot aduce diverse beneficii:
Am vorbit despre avantajele oferite de un abonament, dar care sunt părțile mai puțin vizibile? Păi, ca orice în viață, sunt ți părți mai puțin favorabile:
În mare, cam atât despre abonamente ți să trecem la următoarea categorie:
Cartelele:
Spre diferență de abonamente, marele avantaj al acestui serviciu (cartelele preplătite) este libertatea de mișcare privind resursele și posibilitatea de schimbare în funcție de necesitățile imediate.
Un alt avantaj al cartelelor este bonificația primită la reîncarcări, ceea ce nu este disponibilă la abonamente (asta dacă tot facem o comparație între serviciile oferite de Orange).
Pentru a utiliza acest serviciu, nu este necesară prezența într-un magazin Orange, ci simpla achiziție a unei cartele (de la magazinele Orange până la magazinul din colț) este suficientă.
Opțiunile pot fi sau nu active, cu sau fără credit. Un alt mare avantaj al cartelelor este dat de faptul că menținerea activă a cartelei (practic, mentinerea activă a numărului) nu este ținută de reîncărcarea lunară sau activarea unei opîiuni. Este necesar doar încărcarea la maximum 6 luni și folosirea de credit (indiferent de valoare). Deci, cu o reîncarcare de la 4 la 200E se pot obține o perioadă de grație de 180 până la 300 zile, principala diferență fiind perioada activă (în care creditul poate fi consumat ca atare sau pentru activarea unei extraopțiuni).
Ca dezavantaje, aș enumera:
Terminând și cu cartelele, putem trece la ultimul serviciu mobil oferit de Orange:
Yoxo
Este cel mai nou membru (făcându-și apariția pe piață in 2020) și a venit cu o propunere interesantă: banii înapoi pentru netul neconsumat. Probabil a fost atuul care l-a pus în față pentru a fi încercat.
Ce oferă acum? Probabil cea mai mare flexibilitate de opțiuni active. Un alt mare avantaj raportat la cartele și abonamentele tradiționale este dat de flexibilitatea schimbării în timpul jocului a opțiunilor active, chiar suprapunerea unora care ar putea incompatibile la abonamente sau la cartelele tradiționale.
Ce dezavantaje are? Păi să numim câteva:
Și acum întrebarea cea mare: care dintre servicii este cel mai bun? Răspunsul este la fel de simplu ca întrebarea: depinde de necesitățile fiecăruia:
Evident, o soluție universal valabilă nu există deoarece fiecare dintre noi este diferit și necesitățile fiecăruia sunt altele.
Voi ce părere aveți? Ce am uitat să trec (atât la plusuri, cât și la minusuri)?
02-10-2023 09:25 PM - editat 02-10-2023 09:35 PM
Salutare!
Ai făcut o comparație foarte bună între oferte.
Fiecare este liber să-și aleagă ce-și dorește, iar pentru cei nedumeriți și nehotărâți acest topic este binevenit și de mare ajutor.
Aș mai completa cu un plus la Yoxo: prețurile abonamentelor sunt fixe și în lei, cu TVA inclus.
la 02-10-2023 09:36 PM
Din anul 2007 și pana acum am avut doar abonament, dar pe viitor ma gândesc să trec pe prepay 🙂
la 02-10-2023 09:54 PM
Frumos sintetizat. Așa cum am menționat pe mai multe topicuri, momentan sunt fan PPY. Motivul? Avantajele sunt mai multe PRO decât contra și cântăresc mai greu decât un PPD, fie el standard sau Yoxo. Totuși nu înseamnă că nu accept abonamentul, înturcât am avut și (mai) am abonament, am avut chiar și Yoxo. Totuși cu PPY parcă ”tandrețurile” sunt mai aparte 😇. Și de ce să ai alternative în familie? Simplu: Nu e o soluție să ai personal mai multe numere, însă o regulă o consider de bază: ouăle nu se pun în același coș. Adică e bine să vezi cum se comportă și abonamentul și PPY și chiar Yoxo. Surprizele apar de pretutindeni, în funcție de nevoi, în funcție de context și chiar de campanii.
Concluzie: Alegerea e dificilă în multe cazuri, însă oricare ar fi această alegere, pentru binele personal considerați-o <alegerea perfectă>. 😉
la 03-10-2023 09:45 AM
Pe partea de Prepay chiar ma gandeam la tine (stiind ca iti este mai utila).
la 03-10-2023 05:37 AM
Salutare!
Foarte bine explicat, pe înțelesul tuturor!
Eu folosesc abonament aproape dintotdeauna, dar ocazional am folosit și folosesc și prepay, mai mult pentru date mobile, în deplasare, dar asta se întâmplă rar. Nu știu de ce, dar mi nu îmi place să folosesc doar prepay, chiar dacă este mai ieftin decât abonamentele. Poate și din cauză că abonamentele îți oferă un grad de stabilitate și pot lua telefoane reduse, așa cum ai spus și tu.
Mulțumim pentru explicații, care sunt foarte bune, cum au explicat și colegii!
la 03-10-2023 07:56 AM
Foarte bun topicul !
Personal sunt fan abonament. Nu am mai avut un PrePay de când era 60 de cenți sa suni in afara rețelei.
Pt mine abonamentul e mai comod, ma scapă de grija reîncărcarilor. In plus având de la Orange și net și tv, imi este ușor sa le țin pe toate sub același acoperiș ( My Orange).
Și, din ce am mai observat de-a lungul timpului, PrePay—ul mai da rateuri la reîncărcare ( ba nu apare creditul , ba nu s-a activat o opțiune, ba a dispărut din credit, etc ). La abonament nu am pățit niciodată și nici nu am auzit sa se reactiveze resursele parțial.
03-10-2023 09:34 AM - editat 03-10-2023 09:49 AM
Salut,
Cateva mentiuni din partea mea:
Asa ca, in caz ca nu era evident deja, pentru mine, #EchipaCartela e cea mai buna.
De ce?
la 03-10-2023 10:05 AM
Multam de interventie:
Legat de abonamente:
Poate ar fi bine ca fiecare sa-si asume dorintele. Din pacate, vad farte multi analfabeti functionali care vor telefonul X si dupa nu stiu cate luni vad o alta oferta si spun ca nu vor sa-l ajute, nu-l vor de abonat, etc. Mi-a dori si ca ANPC sa dea un test de inteligenta (clientilor). Vor avea mari suprize si nu cred ca ar ma imparti asa de bine dreptatea.
la 03-10-2023 12:13 PM
@Pololică, eu as evita sa folosesc numere si procente daca nu am o sursa pentru aceste date.
Referitor la procentul de "cartelisti" mentionat de tine, am facut o cautare simpla si am gasit aceste date din semestrul I 2022.
23 de milioane de cartele SIM active de telefonie mobilă, dintre care 63% pe bază de abonament și 37% pe bază de cartele preplătite
Numărul cartelelor SIM cu abonament de telefonie mobilă active a înregistrat o creștere de 3%, în timp ce numărul de cartele SIM preplătite a scăzut cu 4%.
De menționat ca aceste date fac referire la toți operatori din Romania si nu am găsit informații oferite de către Orange in acest sens.
la 03-10-2023 12:56 PM
Nu stiu de ce am ramas cu impresia ca abonatii sunt mai putin decat cartelistii (cred ca acel procent de 60% mi-a trecut razant pe la urechi ascultand la radio, probabil vorbindu-se prin stire si de abonamente fara a avea un context anume) dar, tot in context general Digi are 100% abonati incepand cu 01.10.2023, la care as adauga numarul foarte mic de cartelisti si inainte de aceasta data, ceea ce va denatura putin interpretarea (din moment ce nu mai ofera serviciul de cartele preplatite, va trebui permanent mentionat acest lucru).
Plus ca nu stiu cum este raportat Yoxo: abonament sau cartela? Este promovat ca abonament, dar am inteles ca tehnic are la baza infrastructura prepaid (sau, cel putin o structura modificata a lor).
la 03-10-2023 01:01 PM
YOXO este văzut ca si abonament in statistici.
la 03-10-2023 01:09 PM
Yoxo este abonament, intr-adevar. Abonament cu perioada minima contractuala 1 luna, daca nu ma insel. Dar abonament oricum.
Posibil cel mai ieftin abonament de pe piata in momentul asta. :)) Nu stiu ce abonamente are Digi, dar greu sa bati un Yoxo la 9 lei. :))) E adevarat, la Yoxo sunt alte neajunsuri. Dar pretul nu e unul dintre ele. :))
la 11-11-2023 05:31 PM
De astăzi eu dar și soția suntem utilizatori prepay. Am schimbat tabăra după 16 ani de abonament. Nu am mai folosit prepay de când eram tânăr puștan
la 11-11-2023 05:33 PM
Cu aceasta minunata ocazie, da-mi voie sa te felicit calduros. 🙂 Good choice.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor